kimalaisten pesä ongelmana

annimanni77

Hei! Onko kellään kokemusta kuinka päästä -mieluiten pehmein keinoin- eroon kimalaisten pesästä?! Ovat karvaturrit tehneet jo pidemmän aikaa pesää meidän takapihan oven eteen, jonnekin seinätiilien uumeniin katoavat ihan oven pielestä.. Eivät noi häiriöksi tunnu olevan, eivät perusta vaikka seisoisi vieressä, mutta pelkään kuitenkin pienten lapsieni puolesta jos menevät ronkkimaan, astuvat kimalaisen päälle tms. Eli kuinka niistä pääsee eroon?!?

5

3909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vain

Tai polta se. Kimalaiset ei ole niin myrkyllisiä kun ampiaiset tai mehiläiset ja ovat aika kilttejä mutta toi vaara on kyllä että lapsi astuu avojaloin päälle ja silloin varmasti ärtyy tämä pörriäinen. Kuningatar jää talvehtimaan pesään eli jos et tänä kesänä poista pesää poista se kun talviunet alkaa, on muuten helpompi tapa kun eivät puolusta pesää niin ärhäkästi.

• annimanni77

Kuinkas ihmeessä mä saan pesän muovipussiin tai poltettua kun se on siellä seinän sisällä jossain?!? Ne menee kynnyksen laastin ja alimman tiilen raosta jonnekin sisälle...auttaskohan jos savuttais jotain siinä reiän suulla tms...?? Jotain tarttis nyt kyllä tehdä!

• tiilen raosta?
        annimanni77 kirjoitti:

Kuinkas ihmeessä mä saan pesän muovipussiin tai poltettua kun se on siellä seinän sisällä jossain?!? Ne menee kynnyksen laastin ja alimman tiilen raosta jonnekin sisälle...auttaskohan jos savuttais jotain siinä reiän suulla tms...?? Jotain tarttis nyt kyllä tehdä!

Pystyisikö siitä alimman tiilen raosta suihkauttamaan Raidia? Sitten saman tien tukit sen aukon jollain, etteivät pörriäiset pääse ulos.

• pörriäisten ystävä
        tiilen raosta? kirjoitti:

Pystyisikö siitä alimman tiilen raosta suihkauttamaan Raidia? Sitten saman tien tukit sen aukon jollain, etteivät pörriäiset pääse ulos.

Minäkin olen joutunut häätämään sinänsä hyvin hyödylliset kimalaiset kotimme ulkoseinästä, kun asuivat keittiömme oven pielessä tiiliseinän raossa. Raidia runsaasti kaikkiin sisäänmenoreikiin ja tupot tiukasti tukkimaan reiät sen jälkeen. Tuntuu pahalta mutta ainut keino. Sen sijaan muualta kimalaisen pesia ei pidä missään tapauksessa hävittää, ovat tarpeellisiä pölyttäjiä puutarhoissamme ja luonnossa!

• hermot menee
        pörriäisten ystävä kirjoitti:

Minäkin olen joutunut häätämään sinänsä hyvin hyödylliset kimalaiset kotimme ulkoseinästä, kun asuivat keittiömme oven pielessä tiiliseinän raossa. Raidia runsaasti kaikkiin sisäänmenoreikiin ja tupot tiukasti tukkimaan reiät sen jälkeen. Tuntuu pahalta mutta ainut keino. Sen sijaan muualta kimalaisen pesia ei pidä missään tapauksessa hävittää, ovat tarpeellisiä pölyttäjiä puutarhoissamme ja luonnossa!

Meillä on myös kimalaisen pesä jossain katon ja ulkoseinän välissä. Muuten ei mitään haittaisi, mutta pitävät niin kovaa meteliä, että yölläkin herää öninään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe