Korkkilattian asennus

Pämmy

Olen parin kuukauden ajan jahkaillut makuuhuoneen lattiapäällysmateriaalipäätöksen kanssa. Lopulta päädyin korkkiin, koska minulla on siitä todella hyviä kokemuksia. Korkkilattia näyttää kuitenkin olevan todella arvokasta ja nyt pähkäilenkin, onko korkkilattia helppo asentaa itse vai kannattaisiko minun ostaa asennus samalta liikkeeltä, josta korkkilattiankin ostan. En oikein uskalla "harjoitella" 54 e/m2 -hintaisella materiaalilla, jollei joku teistä samanlaisista poropeukaloista rohkaise minua omalla kokemuksellaan.

6

8768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-A

Onnea valinnastasi, korkkimatto aivan ykkönen lattiapinnoitteen, harmittavan arvokas vaan (kun joku kuitenkin vertaa sitä suoraan 5 euron muovilattiaan).

Et varmaankaan voi pilata korkkimattolautojasi ellei sulla ole aivan onnettomat työvehkeet tai työskentelytavat. Liimattava matto ei varmaan ole kyseessä?

Sääli jos et voi itse asentaa, kun noilla liikkeillä on m2-veloitus lähes järjetön.

• Maija747

Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
        Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet?

• M-A
        Maija747 kirjoitti:

Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
        Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet?

Miten niin tietty? Tervetuloa 1990-luvulle.. :)

http://www.korkkitrio.fi/tuotteet.htm#viite2

• ALP

Asensimme juuri eteiseen lukkopontillista korkkia. Aiemmin emme ole juuri remonttihommia tehneet, mutta oli kyllä helppo aloittelijankin asentaa. Ainoat "ongelmakohdat" olivat ovien kohdat, kun niitä oli käytävän molemmin puolin, ja lautaa piti saada karmien alle, mutta mittailemalla niistä selviää. Lisäksi eteiskäytävämme on aika pitkä ja seinät eivät tietenkään ole ihan suorat, mutta kun alussa näki vähän vaivaa, ja suunnitteli, miten laudat menevät, niin hyvä tuli. Aikaahan meni tietysti paljon enemmän kuin ammattilaisella, mutta mielestäni suht. nopeasti sitä sai asennettua. Tavallisella käsisahalla sai hyvin sahattua poikki, joten mtään erikoisia työkalujakaan ei tarvita. Meillä on Wicandersin korkkia, mutta tuskin niissä on eroa. Rohkeasti vaan tekemään.

• huhfhs

Liimattu korkkilaatta on paljon fiksumpi valinta kuin nämä lukkoponttiuutuudet,niistä on pitkät ja hyvät kokemukset,eli varma valinta.Jyränä voit käyttää jalkojasi tai hieroa ilmat pois alta.pahin virhe asennusessa on liian liiman käyttö,pursuilee ilkeästi saumoista.

• korkkilattian_asennus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe