Tuskin tunnen häntä ja kuitenkin
tulin häntä tapaamaan.
Hän on niin kovin kaunis vieläkin
kun kääntyy minua katsomaan.
"Tämä yö on minulle viimeinen"
kuulen hänen sanovan.
"Olen sairas ja väsynyt ihminen
ja siksi lähteä haluan.
Sinä tiedät jo jotakin elämästä
jotain tiedän minäkin,
kun vain uskallat lakata pelkäämästä
paratiisin saat takaisin"
Hän vielä jatkaa kyyneleet silmissään
sanaa jokaista painottaen.
Hän pitää kättäni tiukasti kädessään
ja sanoo silmiin katsoen:
"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin.
Itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin,
joita väistin ja pakenin.
Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
löysin lähelle itsekkin.
Mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin.
Hänen katseensa sammuu, hän huokaisee
hänen otteensa raukeaa.
Siinä samassa silmiäni häikäisee
ja huoneen ikkuna aukeaa.
Kun jälleen katson häntä, hän muuttunut
onkin linnuksi edessäin.
Ja linnun siipeä puhtaan valkoista
minä pidänkin kädessäin.
Lintu nousee ja lentoon jo lehahtaa
minä paikalle yksin jään
hahmo taivaan korkeuksiin loittoaa.
Huone humisee tyhjyyttään.
Istun vielä ja muistelen
hänen viime sanojaan.
Niitä puoliääneen toistelen
kun hän on mennyt menojaan.
"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin.
Itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin
joita väistin ja pakenin.
Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
lähelle löysin itsekkin.
Mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin"
Lintu
12
631
Vastaukset
- Millie J Trassila
Ei nyt kuulostanut tutulta kuitenkaan. Kaunishan se oli.
- Koskettava ja
kaunis laulu! Esittäjänä Timo Rautiainen ja Trio niskalaukaus ja laulun nimi on Lintu! Suosittelen!
- Millie J Trassila
Koskettava ja kirjoitti:
kaunis laulu! Esittäjänä Timo Rautiainen ja Trio niskalaukaus ja laulun nimi on Lintu! Suosittelen!
oisin varmaan tunnistanut sävelen kanssa, vaikka kuuntelenkin Rautiaista vain satunnaisesti. (nyt kyllä nolostuin, kun en tunnistanut...)
- ------
Miten kaunis.
Kiitos. - satunnainen matkailija
jos kyseessä on lainaus,
olisi niin sanotusti fiksua.
Kaunista kylläkin, ei siinä mitään.- kuuluu yleensä
tapoihin merkitä... muuten voidaan puhua jopa varastamisesta.. harhaanjohtamisesta.
:( - tuohon alemmaksi
kuuluu yleensä kirjoitti:
tapoihin merkitä... muuten voidaan puhua jopa varastamisesta.. harhaanjohtamisesta.
:(heti perästä enkä yrittänytkään sitä omana tekstinäni esitellä! Tahdoin laittaa ne sanat tänne muidenkin iloksi koska ne on koskettavat ja erittäin kauniit!
- selvä... ;)
tuohon alemmaksi kirjoitti:
heti perästä enkä yrittänytkään sitä omana tekstinäni esitellä! Tahdoin laittaa ne sanat tänne muidenkin iloksi koska ne on koskettavat ja erittäin kauniit!
Sanat olivat kauniit - kiitos, että toit ne palstalle kaikkien luettavaksi - minulle ainakin olivat oudot - älä pahoita mieltäsi siis - asia ok jo.
p.s. Lähdeviittauksiin vaan on perehdytetty.. siksi varmaan ärhentelyt.. jokainen haluaa, että omat tekstit tulisivat tunnetuksi oikeilla tekijöillään?
Hyvää kesää!
HUIKEE TEKSTI
- voi miten
Kaunis teksti....
Kiitos, kun toit esille. - Helmikankare
... ja mykistynyt todella upea teksi. Aivan mahtava. Koskettaa ja syvältä.
- lempi
kaunis runo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144