Pioni

Kukkii

Meillä on ollut puutarhassa pioni n. 15 vuotta. Se ei ollut kukkinut kertaakaan. Minä itse olen seurannut sen kukkimattomuutta 11v. Se oli aluksi kukkapenkissä, koska se ei kukkinut. Siirsin sen pois ja laitoin tilalle muita kukkia. Olin aikeissa heittää tämän pionin kompostiin. Mutta jossain mielen häiriössä laitoin sen kasvimaan päähän. Siinä se jökötti, edelleen kukkimattomana. Tänä vuonna sanoin sille, ellei sinulla olisi niin kauniita lehtiä saisit lähteä. Istutin siihen vireen liljan joka ei ollut myöskään kukkinut varsinaisessa kukkapenkissämme. Joten kaksi karkoitettua kukkaparkaa jököttivät kasvimaan laidassa. Mutta tänä kesänä molemmat kukkivat ! Kukat ovat vasta nupullaan, mutta pionissa on 3 isohkoa nuppua ja liljassakin on yksi kukkavana.
Odotan innolla minkä väriset kukat niihin puhkeavat. Luonto ja puutarha ovat ihmeellisiä !

2

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viia

pioni on kranttu kasvupaikastaan ja inhoaa siirtoa ja kaipaa valoa ja vettä

• brumbrum

Muutettiin omakotitaloon ja ryhdyin pihahommiin. Katoin nurmikolla että mitä rikkakasveja noi on! Leikkurilla yli vaan ja sileeksi. naapurin emäntä katto että hulluko oot, ne on pioneja! hö aattelin mä. Seuraavana kesänä katselin että mikä se pioni nyt sitten on. No, kukkia tuli muutama ja naapurin eukko oli taas että: miten se nyt noin kukkii, ei ole onnistunut häneltä kertaakaan. Autuas on tietämättömän tie ja rajut liikkeet voittoon vie.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe