kyypakkauksen käyttö

mmm

Itellä todella paha nokkosrokko ollut vähän aikaa päällä. Pahimmillaan olen käyttänyt kyypakkausta (50 mg). Kuinka vaarallista niitä on ottaa ja kuinka kauan ?

8

6720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astmaatikko*

Kyypakkauksessa on kortisonia todella suuri annos. Pienelläkin (5-10 mg)annoksella on haittavaikutuksia jatkuvasti käytettynä: ihon oheneminen, munuaisten toiminnan heikkeneminen, sydämen tiheälyöntisyys, mielialamuutokset jne. Kyypakkaus on todellakin tarkoitettu vain hätätapauskäyttöön! Hätätapaukseksi varmaan luetaan kyyn purema tai ampiaisen pisto, jos on allerginen ampiaiselle tai saa pistosta oireita. Nokkosrokko ei ole hyvä syy käyttää kyypakkausta!

Mene lääkäriin ihottumasi kanssa, äläkä ota kyypakkausta ennen lääkäriin menoa. Saat oikean annostuksen oireenmukaisia lääkkeitä. Kerro lääkärille, että kun käytit kyypakkausta, oireet katosivat hetkeksi.

• nuhat.on

Kyllä paha nokkosrokko voi olla syy ottaa kyytabletit jos muuta kortisonivaihtoehtoa ei ole saatavilla! Itse kärsin urtikariasta joka aiheuttaa angiödeemaa joka levitessään hengitysteihin aikaansaa anafylaktisen shokin. Jotta välttyisin adrenaliinipiikiltä ja ambulanssireissulta, kasvojen alkaessa turvota otan kortisonia ja jos muuta ei ole tarjolla kyypakkaus on kelpaa kyllä minulle, ja on ihan lääkärin suosittelema!!!

• Faktat

Oletko ihan tietämätön? Paketissa lukee näin -Noudatettaessa suositeltua annosteluohjetta valmiste ei aiheuta haittavaikutuksia

• nuhat.on

Omasta kokemuksesta suosittelisin seuraavaa:
      Mene lääkärille, määrää tarvittaessa otettavaksi kyypakkausta paljon halvempia kortisoneja esim. Prednisonia. 30 kpl maksaa pari euroa, 2-4 tablettia aamuisin auttaa parissa päivässä. Tarvittaessa tabuja voi ottaa useammankin, kysy lääkäriltä. Pitkällä aikavälillä satunnainen käyttö (kerran pari kuussa) ei ole vaarallista, toisin kuin säännöllisempi käyttö. Jos urtikaria "jää päälle", oireiden ilmetessä kannattanee ottaa ensin antihistamiinia, jos oireet eivät lievene, ottaa hyvissä ajoin kortisonia. Jos esim. kasvot ehtivät turvota pahasti, turvotus ei nimittäin ihan hetkessä laske pois..

• mitstä tuli?

Hei,

Tiedätkö mikä aiheutti nokkosrokon?

Nim. krooninen nokkosrokko

• mmm

Nyt laukussa kyypakkaus, jota käytän todella pahoihin oireisiin.
        Viimeksi kuukausi sitten sain flunssan joka edesauttaa nokkosrokon puhkeamista. Nyt vasta alkaa helpottaa. tosin koko ajan päällä mutta ei pahana.
        allergiasairaalaan taas lähete, mutta tiedän jo entuudestaan mikä on vastaus.

Onko adrenaliinin käytössä muita kuin mm. epipen kynä, ja onko aina pakko mennä lääkäriin otettua piikin.
        Kesälomat alkaa ja jossain päin suomen erämaata ei ole mukavaa jos taas sattuu jotain

• Naigeli

Olen kuullut joidenkin käyttävän 1.5 mg helposti, ilman minkäänlaisia haittavaikutuksia.

• Anonyymi

Voiko lääkeaineallergiaan ottaa kyypakkauksen lääkettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe