Fiat jätti tielle.

Kemu69

Minua on joskus kritisoitu siitä, että väitän Fiatteja luotettaviksi kulkineiksi. Nyt kun tälläinen kohdalle sattui pitäähän siitä raportoida. Eli poikkeus vahvistaa säännön.

Eilen eräs kaveri tuli käymään. Oli kylillä kuullut että mulla saattaisi olla myynnissä auto. Kaveri tutki Fiiun, totesi sen tarpeisiinsa sopivaksi ja kaupat syntyi.

Akku oli hieman huonossa vireessä ja vasta pienen lataukseen jälkeen suostui pyöräyttämään myllyn tulille. Kylläpä se kehräsi hienosti ja vastasi nöyrästi kuljettajan käskyihin.

Ystäväni tarkoitus oli ajaa auto ensimmäiseksi huoltoasemalle pikapesuun. Puolen tunnin kuluttua soi puhelin. "Muuten ihan hyvä peli mutta pari pikku juttua hieman häiritsee". "Vitonen ei mene päälle, ilmastointi ei toimi ja nyt tämä ei enää käynnisty". Autoa ei oltu vielä pesty joten kosteuden aiheuttamat ongelmat eivät tulleet kyseeseen.

Kerroin tulevani hetkessä paikalle toisen akun ja laturin kanssa. Hieman harmitti kun olin ystävälleni myynyt viallisen auton.

Toisella akulla Fiat hörähti taas pirteästi käyntiin ja matka jatkui. Kaveri kaasutti tyytyväisenä kohden kotiaan.

Kyseessähän siis oli Fiat 127 vm. 1979. Viimeisen vuotensa oli viettänyt ajamattomana suuren kuusen juurella lepäillen.

5

1559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todentaja

mitennii! mitenni kaasutti... eihän siinä oe kaasua koko autossa vai onko se fiiatti kaasukäyttöinen???

ei autolla voi kaasuttaa!

• fiiatilla

Ainakin Puntosta on kaasuversiota myynnissä.

Ja Härski varmaan kertoo häkäpönttöversioista, kun on muutenkin historian legendojen asiantuntija.

• Mie vuan

Nesteet ja kiinteät aineet eivät pala. Kaasu palaa. 127 kaasuttimessa tehdään nestemäisestä bensiinistä kaasumaisa bensiiniä - bensiini toisinsanoen kaasutetaan. Sitten kulkee - sen minkä kulkee.

• Siitäpä tuli mieleen Lada-kerhon vitsisivulta lukemani kehaisu: "Kertaakaan ei autoni ole jättänyt minua tielle! Sensijaan minä olen jättänyt sen tielle monta kertaa!"

• Radiomann

Totta ovat puheet viiatin surkeasta laadusta jos noinkin nuoresta autosta alkaa akku hiipumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94