Aina KIIRE mutta MIKSI?

LOMAX

Aina kiire mutta miksi?

Työtä, työtä: pää kolmantena jalkana mutta miksi?

No kun se on totalitäärisen työväen sosialismin näkemys "hyvinvoinnista."

Paljon työtä ja paljon velkaa.

Luulenpa että ihminen olisi paljon tasapainoisempi ja onnellisempi pienemmällä työmäärällä ja velattomalla asumisella.

"Näe o jämpti... sano"

80

21370

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kuinkahan

paljon meidän sairasteluistamme johtuu suoraan tai epäsuoraan tuosta hellittämättömästä hosumisesta - aivan kuin olisi asetettu jokin takaraja,jotta ehtisi selviämään elämästä hengissä...heh-hee-hee.

• sairasloma

ja eläkkeelle jäänti. Pilleripäissä on kiva heilua ja katsoa kun muut hosuvat rahan perässä:)

• ainakin
        sairasloma kirjoitti:

ja eläkkeelle jäänti. Pilleripäissä on kiva heilua ja katsoa kun muut hosuvat rahan perässä:)

ja 55v tuntuvat olevan niin kiireisiä ja mummot kassajonossakin kepillä tökkivät etuilemaan. Pitä varmaan alkaa tökkiä takasin.

• enkä vanhus
        ainakin kirjoitti:

ja 55v tuntuvat olevan niin kiireisiä ja mummot kassajonossakin kepillä tökkivät etuilemaan. Pitä varmaan alkaa tökkiä takasin.

Kiire on ainoastaan, kun yritän siivota kolmessa tunnissa elintarvikeliikkeen ja tiskata tiskit. Ihan hullua, koko päivä on aikaa makoilla mutta kun kello tulee 18 niin kiirw alkaa. Älkääkä sanoko, että voi mennä ennemmin ja tehdä hitaammin, koska ei voi ja palkan saan tasan kolmelta tunnilta, joten silloin on painettava niin, ettei kerkeä edes henkeä vetämään.

• ...
        enkä vanhus kirjoitti:

Kiire on ainoastaan, kun yritän siivota kolmessa tunnissa elintarvikeliikkeen ja tiskata tiskit. Ihan hullua, koko päivä on aikaa makoilla mutta kun kello tulee 18 niin kiirw alkaa. Älkääkä sanoko, että voi mennä ennemmin ja tehdä hitaammin, koska ei voi ja palkan saan tasan kolmelta tunnilta, joten silloin on painettava niin, ettei kerkeä edes henkeä vetämään.

---

• tökkijöitä:-
        ainakin kirjoitti:

Kunnioita niitä mummoja. Ne on niitä vanhan kansan ihmisiä.
        Jos tönäiset niitä, niin voit saada kepistä niin, että olet
        todella eläkkeellä ja pillereissä pörräämässä:-
        Ja se kiireesi sitten sen kun vaan lisääntyy.
        Niinhän ne eläkeläiset tuppaavat sanomaan, että on niin kiire, että ei oikein millään ehdi kaikkea tekemään mitä pitäisi....

Parempi siis pysyä tyytyväisenä työelämässä. On nääs viikonloput kiireettömiä ja lomat, kun osaat sen itse oikein rakentaa.

Työelämässäkin ja yleensä elämässä pitää osata asiat organisoida niin, että ei stressi yllätä, siis organisoida koko elämä:)

• Jee

Aika hyvä vitsi..... : )

• Komentaja
        ... kirjoitti:

---

Eipäs huudella vieraisiin pöytiin-PÖLLÖ

• nuori 56 v
        enkä vanhus kirjoitti:

Olisin onnellinen jos minulla olisi kiire vain 3 tuntia päivässä. Kun minulla on kiire koko valveillaoloajan. Ehdin nukkua 6-7 tuntia yössä. Muu aika menee ansiotyössä,loputtomissa kotitöissä tai pitkällä työmatkalla aamuin illoin. Olisi ihanaa lepäillä joskus....
        No, olisinko onnellinen vain 3 tunnin työn palkasta?...Mutta työajasta voisin olla...

• Workaholic

...mutta sori, kun en ehdi vastaamaan...
      pitää kiirehtiä työhön numero kolme!
      =D

• TOISET VAIN LOISIVAT

Siinä se selitys, ehkä 25% tekee tuottavaa työtä, toiset nauttivat hedelmistä. Tuo %-luku voi olla pienempikin.

• toisilla ei.

Mitäs ehdottaisit, että tähän maahan saataisiin kaikille tasapuolisesti töitä.

Nyt pistetään keski-ikäiset työttömyyteen tuivertumaan, jos vähän aivastavatkaan, niin työnantaja katsoo, että jaaha liian vanha ja sairas. Eikun potkut:-

Nyt sitten anteeksi vain, mutta tuntuu siltä, että ns. uusavuttomat ovat vallanneet kaikki palveluammatitkin.
        Siinä menee kyllä pieleen. Pitäisi antaa niiden keski-ikäisten vanhempien työntekijöiden ensin opettaa työtavat nuorille aivan niin kuin ennen. Silloin hommat sujuivat.

Itse olen huomannut, että aina saa paljon parempaa ja ystävällisempää kohtelua oli firma mikä hyvänsä, kun työntekijä on keski-ikäinen tai vanhempi.

Mutta yritäpä sinä keksiä mitä tehtäisiin, että tämä sekasortoinen työelämä tulisi taas järjestykseen.

Ja kaikilla kynnelle kykeneville olisi niitä töitä huom! sopivasti.

• vaan
        toisilla ei. kirjoitti:

Nyt pistetään keski-ikäiset työttömyyteen tuivertumaan, jos vähän aivastavatkaan, niin työnantaja katsoo, että jaaha liian vanha ja sairas. Eikun potkut:-

Nyt sitten anteeksi vain, mutta tuntuu siltä, että ns. uusavuttomat ovat vallanneet kaikki palveluammatitkin.
        Siinä menee kyllä pieleen. Pitäisi antaa niiden keski-ikäisten vanhempien työntekijöiden ensin opettaa työtavat nuorille aivan niin kuin ennen. Silloin hommat sujuivat.

Itse olen huomannut, että aina saa paljon parempaa ja ystävällisempää kohtelua oli firma mikä hyvänsä, kun työntekijä on keski-ikäinen tai vanhempi.

Mutta yritäpä sinä keksiä mitä tehtäisiin, että tämä sekasortoinen työelämä tulisi taas järjestykseen.

Mutta itse olen useamman kerran kokenut kaikenlaista "palvelusyrjintää" juuri niiltä vanhemmilta ihmisiltä. Monesti vaan katsovat että tuolla olis asiakas mutta enpä taida jaksaa mennä. Sitten ku liikkeeseen tulee vanhempaa väkeä ni johan alkaa palvelualttius kukoistamaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta välillä on tullu sellanen olo että he eivät pidä nuorempia henkilöitä potentiaalisena ostajana. Olen monesti lähtenyt toiseen liikkeeseen vaikka olisin tullut juuri tarkoituksella edelliseen ostoksille mutta kun ei palvelua heru niin ei väkisin. Vois ajatella että me nuoret olemme kyseisten liikkeiden tuleva asiakaskunta, tietääkseni.

• Selina
        vaan kirjoitti:

Mutta itse olen useamman kerran kokenut kaikenlaista "palvelusyrjintää" juuri niiltä vanhemmilta ihmisiltä. Monesti vaan katsovat että tuolla olis asiakas mutta enpä taida jaksaa mennä. Sitten ku liikkeeseen tulee vanhempaa väkeä ni johan alkaa palvelualttius kukoistamaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta välillä on tullu sellanen olo että he eivät pidä nuorempia henkilöitä potentiaalisena ostajana. Olen monesti lähtenyt toiseen liikkeeseen vaikka olisin tullut juuri tarkoituksella edelliseen ostoksille mutta kun ei palvelua heru niin ei väkisin. Vois ajatella että me nuoret olemme kyseisten liikkeiden tuleva asiakaskunta, tietääkseni.

Sinä olet kokenut...onpa tämä nyt ihmeellistä.Minä olen keski-ikäinen nainen, nuorekas, tyylikäs ... kehun nyt tässä itseäni, kun ei kukaan muu kehu:)...niin minä taas en saa nuorilta kuin nokkavaa palvelua useimmiten, ei aina!

Puhelinpalvelu nimenomaan tuntuu olevan hyvin outoa mielestäni....muualla maailmassa olen kokenut aina, että nuoretkin asiakaspalvelijat siinä kuin vanhemmatkin ovat aina pirteitä, iloisia, kohteliaita ja palvelualttiita.

Mikä vaivaa Suomessa...onko uupumus kohdannut ihmiset...epävarmuus työpaikoista, niin ei jakseta sitten edes palvellla...olisiko näin.

Otapa sinä nuori ihminen huomioon, että meillä keski-ikäisillä on jo omaisuutta ja varallisuutta, että pitäisi palvelukin pelata.
        Ostovoimaa on. Ja se varallisuus on todellista varallisuutta.

Velkainen ei ole varakas ihminen. Todellinen vauraus on sitä ihan omaa rahaa ei pankista lainaa haettua. Että silleen...

Toivotaan, että meitä kaikkia alettaisiin palvelemaan yhtä hyvin, siis kaikkia kansalaisia. Ja että asiakaspalvelijoilla olisi tietoa edes sen verran, että tietävät kenen palveluksessa ovat.

Tämmöistäkin on tapahtunut, että ei tiedetä kuka oikein sen firman omistaa missä on töissä:-

• paljon nähnyt
        toisilla ei. kirjoitti:

Kyllä olet oikeassa olen 62 vuotias hieman sairaskin mutta silti osaan monta asiaa paremmin kunin niin sanotut koulutetut.Sukulaiseni rakentaa eteläsuomeen ja yritti saada tekijöitä putkitöihin ja laatoitukseen ym. eipä löytynyt kuin kaiken maailmaan liippareita. Vaimoni kanssa vaimoni vanhuuseläkkeellä teimme tällaiset pikkuhommat pois mnalliksi nuoremmille.Mutta saimme tehdä omaan tahtiimme eikä pomo hengittänyt niskaan.

• Nothing, like money

Simppelii, järjestelmä hajoaa ilman kulutusta. Ja kulutus vaatii tuloja. Ja tuloja syntyy työllä. Ja työ synnyttää kiirettä ja aherrusta.

• vaatii...

että maailman rattaat pyörii.

Tosin nyt tämä kulutus on laitettu pyörimään niin hurjaa vauhtia kansalaisilla, työtätekevillä, mutta ikävä kyllä kansalaiset on myös manipuloitu ylivelkaantumaan...kyllä siinä nyt töitä saa tehdä, kun pitää se ensi asunto jo nuorilla olla hulppea ja hieno huonekaluista alkaen. Toisin oli ennen...ja silloin elämä oli tasapainoista. Korot olivat korkeat, mutta asuntojen hinnat halvat. Pankki vaati myös näyttöä säästämisestä eli oli ensin säästettävä alkupääoma pankkiin, ja siitä lähdettiin katsomaan palkka huomioon ottaen kuinka paljon lainaa voi saada.
        Ei sitä nuorena paljon saanut, mutta hyvä olikin niin.

On nimittäin hyvä alkaa pienestä lainasta isolla korolla. Silloin on lainan maksukyky mitoitettu oikein ja itse nukkuu yönsä hyvin. Ei tarvitse vahtia nouseeko korko vai ei...

Herää vaan eräänä kauniina päivänä ja huomaa...jaaha korko on laskenut...tuohan on ihan mukavaa...nyt voin vaihtaa asuntoni hiukan isompaan...Sekin olin huom! kulutusta.

• aakl

Olen usein miettinyt, että miksi ihmeessä nykyään tehdään 8 tuntista työpäivää. Jos työpäivät olisivat 6 tunnin mittaisia olisi töihin miellyttävämpi mennä ja jäisi enemmän aikaa itselle.
      Ja tiedoksi en ole mikään sossun asiakas vaan opiskelen ja olen lisäksi kahdessa paikkassa töissä...

• mullekin

riittäisi töitä kun tehtäis kaikki vaan 6-tuntisia päivä. Minusta se olisi ihan järkevää työnjakoa.

• antikiire

Miksi ihmeessä opiskelet ja olet kahdessa työssä, jos mielestäsi kahdeksan tuntiakin on liikaa? Ja vielä ikäänkuin pullistelet sillä... Tyypillinen esimerkki nykypäivän ristiriitaisesta ajattelusta.

Elä ihanteittesi mukaan! Hiukan elintasosta ja tinkimällä ja ylpeyttä nielemällä kuka tahansa suomalainen voi tehdä itselleen kiireettömän elämän. Kyse on arvovalinnoista - ja osin myös asenteesta.

Minäkin olisin kaksissa töissä jos olisin sitä mieltä että auto, omakotitalo ja 3G-kännykkä ovat välttämättömiä onnen saavuttamiseksi. Vaan kun eivät ole. Ilmankin pärjää jos haluaa.

• kiireellinen

voi hitto kun eläkkeensajalla ( minulla ) on kiire mutta kun ei pääse kadulla kulkeen kun teini-ikäiset tyttöset tukkivat tien mutta varokaa olen ottanut hyvän aseen ellette vöäistä vanhempaa ihmistä (60) ja huonojalkaista tulen käsi ojossa ja nappaan tisusta kiinni.

• nii vitusti?

nii

• velkaa

Ei ny vaa halua lähteä kodistaan petollisen akan takia. Oma moka ku ei tullu tehtyä avioehtoa. Pakko se oli velkaantua, että saa maksettua huijarin veke :(

• Ex-elatusvelvollinen

Sepä se, jos työpaikka lähtee alta ja jäät tyhjän päälle. Ulosottomies alkaa lähetellä kirjeitä. Vain täysin rappiolle menneet alkoholistit voivat saada alennusta menetetyn työpaikan palkasta laskettuun elatussopimukseen. Jos olet raitis ja kunnollinen, velkaannut taatusti, koska et ole uskottavasta "köyhä". Ehyessä perheessä tietenkin eletään suu säkkiä myöten työttömyysajan ylitse, ja kukaan ei velkaannu.

Tämä voi aiheuttaa sen, että tulee kiireesti hankkia alkoholismi, koska se on hengissä pysymisen pelastus. Nykyjuopoille tuodaan ruokakin kotiin (etteivät polta sähköhellalla kaupungilta saamaa asuntoa), ja tietysti Virosta naisviihdyttäjiä, ettei vaan tulisi yksinäisyyden aiheuttamia traumoja.

• Rommaani Porista
        Ex-elatusvelvollinen kirjoitti:

Sepä se, jos työpaikka lähtee alta ja jäät tyhjän päälle. Ulosottomies alkaa lähetellä kirjeitä. Vain täysin rappiolle menneet alkoholistit voivat saada alennusta menetetyn työpaikan palkasta laskettuun elatussopimukseen. Jos olet raitis ja kunnollinen, velkaannut taatusti, koska et ole uskottavasta "köyhä". Ehyessä perheessä tietenkin eletään suu säkkiä myöten työttömyysajan ylitse, ja kukaan ei velkaannu.

Tämä voi aiheuttaa sen, että tulee kiireesti hankkia alkoholismi, koska se on hengissä pysymisen pelastus. Nykyjuopoille tuodaan ruokakin kotiin (etteivät polta sähköhellalla kaupungilta saamaa asuntoa), ja tietysti Virosta naisviihdyttäjiä, ettei vaan tulisi yksinäisyyden aiheuttamia traumoja.

Kyllä ennen vanhaan, kun suku ja heimo huolehti lapsista, oli tuo kasvatuspuolikin kohdallaan. Nykyään vain meinataan rahalla hoitaa asiat. Jos ei muuten niin velkarahalla. Ollaan tyytyväisiä, ettei linnaan jouduttu, vaan selvittiin rahalla. Meikäläiset alkuperäiskansat hoitaa ihmisensä itse ja raha laitetaan hevosiin tai mersuihin.

• lisäys edelliseen
        Rommaani Porista kirjoitti:

Kyllä ennen vanhaan, kun suku ja heimo huolehti lapsista, oli tuo kasvatuspuolikin kohdallaan. Nykyään vain meinataan rahalla hoitaa asiat. Jos ei muuten niin velkarahalla. Ollaan tyytyväisiä, ettei linnaan jouduttu, vaan selvittiin rahalla. Meikäläiset alkuperäiskansat hoitaa ihmisensä itse ja raha laitetaan hevosiin tai mersuihin.

Ettei totuus unohdu, täytyy sanoa, että isoisä kiersi tinaamassa kahvipannuja 1950-luvulla. Polkupyörän takahäkillä oli pakki ja siinä vehkeet. Voi jummi, tuli puhuttua läpiä päähänsä. Tulihan sille iso-isälle iso liuta jälkikasvuakin siellä päivisin kerrellessä...

• työläinen.

ahne työnantaja juoksuttaa vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. jatkuvalla kiireellä pääsee kiireesti hautaan.

• repe

hyvin oot asian oivaltanu vaikka ei enää ollakkkan orjavaltiossa mut niin vaan joitenkin on rehkittävä vaikkei tarttiskaan.

• Vähän on paljon

Ihminen on ahne,siitä ei pääse mihinkään,on aina ollut.Jos ihmisellä on ruokaa,katto pään päällä ja hän ja hänen läheisensä ovat terveitä niin en käsitä miksi pitää saada enemmän.Itse en ole rikas enkä köyhä vaan minulla on tarpeeksi.Kun elämänarvot loksahtavat kohdalleen niin huomaa kuinka järjetöntä on juosta rahan ja tavaran perässä.Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri sanoi jo Paavalikin,ja pitää takuulla paikkansa.Hyvää kesää kaikille ja ollaan tyytyväisiä siihen mitä meillä on eikä ajatella sitä mitä meiltä puuttuu.

• ei enää ahne

Minäkään en ole rikas enkä köyhä.
        Minä joskus aikaisemmin luulin, että olen onnellinen kun on melkein kaikkea.
        Sitten kun vuosia sitten löysin sen oikean sielunkumppanin, niin tämä omaisuuden kerääminen tuntuu tyhjänpäiväiseltä.
        Nykyään rikkaankin omaisuudet tuntuvat vaan roinalta ja tulee mieleen että ei taida niillä kuitenkaan pyyhkiä hyvin. Jotain puuttuu, joka korvataan tavaran paljoudella.

• lare
        ei enää ahne kirjoitti:

Minäkään en ole rikas enkä köyhä.
        Minä joskus aikaisemmin luulin, että olen onnellinen kun on melkein kaikkea.
        Sitten kun vuosia sitten löysin sen oikean sielunkumppanin, niin tämä omaisuuden kerääminen tuntuu tyhjänpäiväiseltä.
        Nykyään rikkaankin omaisuudet tuntuvat vaan roinalta ja tulee mieleen että ei taida niillä kuitenkaan pyyhkiä hyvin. Jotain puuttuu, joka korvataan tavaran paljoudella.

Ei rikkaat kerää roinaa, siksi että niiltä puuttuu jotain. Niillä nyt vaan on yksinkertaisesti rahaa tehdä niin. Luultavasti heillä on se kumppanikin rinnallaan. Rikkaista täytyy ihmisten aina kuvitella kaikennäköistä pahaa, jotta ei olisi niin kateellinen, ja että oma elämä tuntuisi paremmalta. Rikkaiden on helpompi olla onnellisia, kuin köyhien, koska heillä on yksi huoli vähemmän.Raha. Itse olen reilusti kade rikkaille. Haluaisin olla rikas, koska uskon että olisin onnellisempi omistaessani kaikkea turhanpäiväistä rojua.

• ei enää ahne
        lare kirjoitti:

Ei rikkaat kerää roinaa, siksi että niiltä puuttuu jotain. Niillä nyt vaan on yksinkertaisesti rahaa tehdä niin. Luultavasti heillä on se kumppanikin rinnallaan. Rikkaista täytyy ihmisten aina kuvitella kaikennäköistä pahaa, jotta ei olisi niin kateellinen, ja että oma elämä tuntuisi paremmalta. Rikkaiden on helpompi olla onnellisia, kuin köyhien, koska heillä on yksi huoli vähemmän.Raha. Itse olen reilusti kade rikkaille. Haluaisin olla rikas, koska uskon että olisin onnellisempi omistaessani kaikkea turhanpäiväistä rojua.

Tuttuni on rikas, enkä vaihtaisi osia. Olemme olleet ystäviä jo vuosia. Hänellä on perhe niinkuin minullakin.
        Nuorempana luulin, että heillä on kaikkea.
        Vuosien myötä huomasin monen käsitykseni muuttuneen.
        Tarkoitan, että rahan ja tavaran keräminen ei tuo onnea.
        Liiallinen raha tuo myös muuta murhetta.
        Älä turhaan kadehdi.

• ei enää ahne kirjoitti:

Tuttuni on rikas, enkä vaihtaisi osia. Olemme olleet ystäviä jo vuosia. Hänellä on perhe niinkuin minullakin.
        Nuorempana luulin, että heillä on kaikkea.
        Vuosien myötä huomasin monen käsitykseni muuttuneen.
        Tarkoitan, että rahan ja tavaran keräminen ei tuo onnea.
        Liiallinen raha tuo myös muuta murhetta.
        Älä turhaan kadehdi.

Minullakin on tuttuja jotka on rikkaita, mutta ei ne ole mitää krääsän kerääjiä vaan aivan ihania ihmisiä joille ei oikeestaan voi olla edes kade...Tiedän että antavat omistaan hyväntekeväisyyteen ja kaikenlaiseen lahjoituksina rahaa samanverran kuin minä tienaan ja siltikin heillä sitä rahaa vaan on ja on....Ovat tosi iloisia ja sosiaalisia ihmisiä..ei läheskään kaikki ihmiset edes tiedä että he ovat rikkaita..siis ökyrikkaita! Heillä on elämä tasapainossa ja ovat todellakin tasaisia ja rauhallisia ihmisiä>>>sitä mä heiltä toivoisin itsekkin saavani.Ei kaikki ihmiset jotka on rikkaita ole leuhkia tai muuten tasapainottomia.Nämä mun tutut on ainakin todella
        sanoisinko "nöyriä" ihmisiä...he ovat tehneet paljon työtä ja kun työllä on saatu tulot/omaisuus
        on laitettu raha töihin ja nyt he nauttivat viisaista sijoituksista...Edelleen he tekevät töitä, mutta kun sitä ei ole enään pakko tehdä ei heidän työntekokaan näytä kauheelta höseltämiseltä.Heillä on kiire, mutta jotenki he saavat kiireenki näyttämään "rauhalliselta".Elävät koko ajan 100%, koska se mikä monelta ns kiireiseltä puuttuu on tieto/tajuaminen että meillä on vaan tämä yksi ja ainoa elämä.Nauti siitä joka päivä..niin minäkin teen, mutta olen huomannut sen että minua sitten syyllistetään siitä että "nautin liikaa" kun en ole edes rikas ja MUN PITÄISI ENSIN JOTENKI "ANSAITA" OIKEUS NAUTTIMISEEN!Mutta onneksi en ole tyhmä vaikka olenki köyhä..Ja kaikesta huolimatta mä nautin 100% ja opetan lapsetkin siihen.Eikä maksa mitään mutta rauhoittaa kummasti kun pysähtyy ja miettii hetken..löytyiskö vaikka viisi asiaa mistä olla kiitolline tässä ja nyt.LÖYSITKÖ?

• aikaa on, itse päätät miten...
        mussunmussun kirjoitti:

Minullakin on tuttuja jotka on rikkaita, mutta ei ne ole mitää krääsän kerääjiä vaan aivan ihania ihmisiä joille ei oikeestaan voi olla edes kade...Tiedän että antavat omistaan hyväntekeväisyyteen ja kaikenlaiseen lahjoituksina rahaa samanverran kuin minä tienaan ja siltikin heillä sitä rahaa vaan on ja on....Ovat tosi iloisia ja sosiaalisia ihmisiä..ei läheskään kaikki ihmiset edes tiedä että he ovat rikkaita..siis ökyrikkaita! Heillä on elämä tasapainossa ja ovat todellakin tasaisia ja rauhallisia ihmisiä>>>sitä mä heiltä toivoisin itsekkin saavani.Ei kaikki ihmiset jotka on rikkaita ole leuhkia tai muuten tasapainottomia.Nämä mun tutut on ainakin todella
        sanoisinko "nöyriä" ihmisiä...he ovat tehneet paljon työtä ja kun työllä on saatu tulot/omaisuus
        on laitettu raha töihin ja nyt he nauttivat viisaista sijoituksista...Edelleen he tekevät töitä, mutta kun sitä ei ole enään pakko tehdä ei heidän työntekokaan näytä kauheelta höseltämiseltä.Heillä on kiire, mutta jotenki he saavat kiireenki näyttämään "rauhalliselta".Elävät koko ajan 100%, koska se mikä monelta ns kiireiseltä puuttuu on tieto/tajuaminen että meillä on vaan tämä yksi ja ainoa elämä.Nauti siitä joka päivä..niin minäkin teen, mutta olen huomannut sen että minua sitten syyllistetään siitä että "nautin liikaa" kun en ole edes rikas ja MUN PITÄISI ENSIN JOTENKI "ANSAITA" OIKEUS NAUTTIMISEEN!Mutta onneksi en ole tyhmä vaikka olenki köyhä..Ja kaikesta huolimatta mä nautin 100% ja opetan lapsetkin siihen.Eikä maksa mitään mutta rauhoittaa kummasti kun pysähtyy ja miettii hetken..löytyiskö vaikka viisi asiaa mistä olla kiitolline tässä ja nyt.LÖYSITKÖ?

Kirjoitin jo aiemmin tänään vapaa-ajan kiireistä. En ollut kaikkia viestejä lukenut enkä tätäkään. Mutta olen siis samaa mieltä, elämästä pitää ehtiä nauttia ja mäkin opetan lapsiani siihen. Elämä ei ole suoritus! Mutta, totta on että jotkut on sitä mieltä että lekotteluoikeus pitää jotenkin ansaita. Väärin, se oikeus on kaikilla, köyhällä ja rikkaalla. Ja jokainen itse määrittelee mikä riittää omaan elämään, ei jokainen tarvitse valtavaa taloa, uusia autoja, uutta elektroniikkaa kämppää pullolleen jne. Vähämpikin riittää, ja luulen että niin on onnellisempikin...
        Joo, 5 asiaa joista olen onnellinen: 1.et olen kohtuu terve, 2. lapseni jotka ovat aivan mielettömän ihania, 3. mieheni joka on kiltti, 4. vanhempani ja sisarukseni joiden kanssa usein yhteyksissä ja joiden kanssa on ihanaa jakaa asioita, 5. ja se että työpaikka on kohtuu lähellä kotia ja joustava työaika
        Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa!

• pikkuvarakas
        lare kirjoitti:

Ei se ole onnellisuuden tae koska minua ainakin vituttaa se että ihmiset kadehtii jos on ollut nuukana ja saanut vähän kerättyä omaisuutta olisivat säästäneet itsekkin.

• kahtokaas

silleen ,että ku jatkuvasti joutuu kantaan vettä kaivoon,niin se pitää vipinää--että seillä olis aina vettä ,jos pääsee kuivuun, se voi merkitä kuolemaa...

• KivaKamu

Aika on rajallinen

• Red Indian

Kylläpä nyt vitsin murjaisit. Maailmankaikkeudella ei ole alkua eikä loppua, joten ei kellään pitäisi olla kiire, paitsi tietysti ulosottoviranomaisilla. Vain verot ja kuolema on pakko sietää.

• suurimmat

Asumiseen menee kaiketi suurin siivu tavallisen
      duunari akan tilistä. Ketä voi kiinnostaa 25v,
      asutolaina .Johan siinä on pitänyt ukkoakin
      vaihtaa useamman kerran, sekin maksaa-aina.

• ukko

Kavereiden kanssa olemme ihmetelleet, että onko todella ihmiset näin tyhmiä kuin antavat ymmärtää ja ovat !

-jatkuvasti soitellaan erilaisiin asiakaspalveluihin, eikä osata edes kesää viettää ?
      -elämä pyörii sen kännykän ympärillä eikä ihmisten, ei osata tehdä mitään jos ei ole kännykkä mukana !
      -elämän sisällön muodostaa 3G kännykkä ei ihmiset ja kun porukka tapaa toisensa niin kaikki puhuvat vain kännykkään ja laittavat viestiä muille kuin juttelevat saatavilla olevien ihmisten kanssa ...outo ja sairasta.
      -ei yksinkertaisesti osata vain maksaa laskuja kun niistä puhelin- ja sähkölaskuista pitää vielä kysellä kaikkea tyhmää !!!
      -tavallisen asiakkaan tarvitsee soitella asiakaspalvelunumeroihin todella harvoin, luit aivan oikein siis todella harvoin, sinne soittavat vain ne lähinnä tyhmät asiakkaat ja harvoin se fiksu asiakas tarvitsee sitä asiakaspalvelua, kun ei ymmärretä lukea !! Luit oikein ei osata lukea ja juostaan kännykkä kourassa ja visa toisessa kädessä ja en ole soittanut enkä ostanut ja miksi tuli lasku ?? Hyvä kysymys typerys !

• PILIKUNNUSSIJOITA

asiapitoista tekstiä!!

• Mard

Sen olen huomannut, että sitä ottaa itselleen ihan liikaa tekemistä vapaa-ajallekin. varsinkin kesällä kaikki viikonloput on suunniteltu jo etukäteen pitkän matkaa, ja monelle viikonlopulle olisi ollut montakin vaihtoehtoista viettotapaa.

Arki-illat menee sitten arki-askareiden hoitoon ym. tapaamisiin, jotka nekin hyvin pitkälti etukäteen sovittuja. Eli ne illat, jolloin voisi todeta, että mitäköhän tässä tekisi, ovat todella vähissä.

Pitäisi vaan ymmärtää, ettei sovi joka illalle jotain. Töissä on tietysti pakko käydä, mutta vapaa-ajalla pitäisi voida tehdä sitä, miltä sillä hetkellä tuntuu.

• pjp77

Miksi ihmisillä on kiire? Joku sanoo että se on ahneus tms. syy. Ajatellanpa ihmisen eloa: joka pvä kuluu 24h jokaisella, osa ihmisistä kuluttaa sen tutussa ja turvallisessa helvetissä: koti-työpaikka-kauppa-koti ja vkonloppuna ne muutamat jäämä eurot kannetaan sit baariin. Sillä ei ole merkitystä asuuko vuokralla vai 300m2 ok-talossa, sama 24h menee, mutta ok on mukavampaa. Sanovat on että ihan sama mitä tienaa kun kaikki menee joka tapauksessa. Omasta kokemuksesta voin sanoa että näin on, mutta jos käyttää vaikka 1000/kk ns. hupailuun, se on myös mielekkäämpää kuin saman tekeminen 87:llä eurolla joka jää käteen pakollisten kulujen jälkeen. Itse teen työtä jossa työskentelen eri alojen ihmisten menestyksen eteen (en saa heiltä palkkaani, en ole edustaja, tms.!), ja olen huomannut että vaikka ihminen saisi mahtavan tilaisuuden eteensä ja saavuttaa unelmansa, osa heistä ei uskalla/osaa tehdä päätöksiä elämänsä suhteen. Mutta onneksi on olemassa ihmisiä jotka ovat valmiita pistämään itsensä likoon ja tekemään töitä menestyksensä eteen ja vastaten elämän haasteisiin, he hallitsevat elämäänsä eikä heidän pomo. Raaka fakta on se että joka panee itsensä liikkeeseen muita ihmisiä ajatellen, menestyy myös taloudellisesti. Ja näillä ihmisillä ei ole kiire!! Ajattele yhtälöä 40-40-40: 40 tuntia viikossa, 40 vuotta, 40% huonompi eläke kuin palkkasi oli, miksi sinä tyytyisit moiseen kun voit saavuttaa elämässä paljon enemmän (mulla oli tehdastyössä ~sama palkka 5 vuotta, ainoa tavoite aamulla 7:n aikaan että kello menisi äkkiä neljään, arvaa motivoiko se kovasti? nyt on onneksi asiat paremmin kun ne on itse muuttanut). Mutta teet sinä sitten mitä tahansa omaa juttuasi, älä pelkää naapureiden, sukulaisten tai tuntemattomien kommentteja, he eivät maksa laskujasi!!!!

• hyvä teksti

Pistihän miettimään!

• Oliko Kiire!

Kylläpä oli sekava juttu. Luin sen moneen kertaan. Alkoi jo henkeä ahdistaa.

Jos olet kondomensulentti ja käyt luennoimassa jossain, niin kukaan ei ymmärrä tällaisesta vuodatuksesta mitään.

Lyhyet lauseet antavat vaikutelman siitä, että johdonmukaisen ajatuksen taustalla on myös johdonmukainen ajatus.

• ällöttävä
        Oliko Kiire! kirjoitti:

Kylläpä oli sekava juttu. Luin sen moneen kertaan. Alkoi jo henkeä ahdistaa.

Jos olet kondomensulentti ja käyt luennoimassa jossain, niin kukaan ei ymmärrä tällaisesta vuodatuksesta mitään.

Lyhyet lauseet antavat vaikutelman siitä, että johdonmukaisen ajatuksen taustalla on myös johdonmukainen ajatus.

kommenttisi on ällö,etkö muuta keksinyt.taidat luulla että olet täydellinen kirjoittaja tai jopa täydellinen ihminen. olematon.

• Oliko Kiire?
        ällöttävä kirjoitti:

kommenttisi on ällö,etkö muuta keksinyt.taidat luulla että olet täydellinen kirjoittaja tai jopa täydellinen ihminen. olematon.

Niin minäkin olen tähän asti luullut, että 1970-luvun peruskoulu-uudistuksen jälkeen kaikki suomalaiset ovat vanhan oppikoulutason mukaisia kirjoittajia.

Näyttää vain siltä, että joko kiiren tai muun takia veronmaksajien rahoilla kalliisti opittuja taitoja ei viitsitä käyttää.

Tämä keskustelupalsta voisi olla kirjoittamisen harjoittelukenttä, eikä mikään sylkykuppi.

• fox121

Ei suomessa kovin kiireiseltä elämä kyllä näytä vaikk töissä kävis. Täälähan on tauko tauon perään, pitäisi tehä 12 h päivässä ilma taukoja ja sen jälkeen 4 h pimeetä, sit vast lähtis kiireiseks.

• PILIKUNNUSSIJOITA

köyhillä on kiire.

• Hallitusnikkari

Ainainen kiire aiheutuu demareiden ylläpitämästä työttömyydestä. Koska ainoa työ mitä tavallinen ihminen voi tehdä, on ulkomaalaisen työnantajan antama työ, sitä on tehtävä niin paljon kuin ehtii. Muuten jää työttömäksi. Ja siitä huolimatta työstä saatu tulo on erittäin pieni, sillä ei voi ostaa juuri mitään, se menee asumiseen, ruokaan ja työmatkoihin.

Jos demarit (hallitus) eivät ylläpitäisi työttömyyttä, meillä ei olisi aina kiire. Nykyisen hallituksen ylläpitämä työttömyys vie puolet rahoistamme. Toisin sanoen kun saat tonnin kuussa puhtaana käteen, olet joutunut antamaan toisen tonnin hallituksen (eli demareiden) ylläpitämän työttömyyden kustannuksiin. Niihin kuuluu myös ne rahat jotka menevät kiireen uuvuttamien kansalaisten hoitamiseen.

Työttömyyttä ylläpidetään meillä työttömyysturvalain avulla. Työttömyysturva on kansalaisella vain siinä tapauksessa että hän ei synnyttä uutta työtä. Eli tavallinen kansalainen ei käytännössä voi tehdä muuta kuin muiden (ulkomaalaisten) antamaa työtä, pienellä palkalla. Ja sen vuoksi on aina kiire.

Korjaus tähän tilanteeseen saataisiin yksinkertaisesti sillä, että työttömyysturvalakia muutettaisiin sen verran että työttömyysturva olisi aina kaikilla työikäisillä ja työkykyisillä. Muutos kolmeen lain kohtaan ja se on siinä.

Muutos ei lisää nykyisiä kustannuksia, sillä nytkin kaikilla on työttömyysturva ja kaikki työttömät saavat työttömyystukea joilla ei ole muita tuloja riittävästi. Jotta kaikilla olisi tämä työttömyysturva, ei kukaan saa tehdä mitään mikä synnyttäisi työtä.

Muutos siis sallisi sekä palkkatyössä olevan että työttömän synnyttää uutta työtä, ilman että työttömyysturva viedään. Silloin olisi kaikilla valittavissa työpaikkoja. Jos jossakin on liian kiire, voisi vaihtaa rauhallisempaan.

Niin yksinkertaista se on kiireen poistaminen, jos niin halutaan. Aikaa siihen menee työttömyysturvalain muuttamisen jälkeen muutamia vuosia.

Jos demarit eivät sitä halua, ensi vuonna on vaalit ja joku muu puolue voisi ottaa ohjelmaansa työttömyyden ja kiireen poistamisen. Siihenhän tarvitaan vain enemmistö hallituksessa ja eduskunnassa. Niin, ja työttömyysturvalain kolmen kohdan muuttaminen. Valmis muutosehdotus löytyy tuolta.

http://www.geocities.com/ohitte/tlaki

Ja kannattaa ehkä lukea myös kommenttini Heinäluoman puheeseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000104&posting=22000000017694504#22000000017694504

• Hyviä Muutoksia

Kerrankin oikein kunnon ehdotus. Nyt vain valiokunta sorvaamaan asiaa. Jos ei nyt, niin vaalien jälkeen. Katos se on se pieni ero demarien ja vasemmistoliittolaisten välillä.

• Hallitusnikkari
        Hyviä Muutoksia kirjoitti:

Kerrankin oikein kunnon ehdotus. Nyt vain valiokunta sorvaamaan asiaa. Jos ei nyt, niin vaalien jälkeen. Katos se on se pieni ero demarien ja vasemmistoliittolaisten välillä.

Vasemmmistoliitto on tosiaan äänestänyt eduskunnassa työttömien etujen säilyttämiseksi ( kts. http://www.geocities.com/ohitte/pakkotyolaki/index.htm ). Ns. pakkotyölakia äänestettäessä kaikki vasemmiston edustajat taisivat painaa "ei". Sehän ei tietenkään kerro olisko vasemmiston mielestä joulukuussa aikaansaatu pakkotyölaki heidän mielestään huono, jonka takia jättivät kannattamatta vai liian vaatimaton ja olisvat halunneet enemmän pakkotyötä ja sen vuoksi äänestivät ei.

Se kun nimittäin sotii vasemmiston päämäärien kanssa ihmisten vapaudesta tehdä ja synnyttää itse työtä. Jos vasemmistoliitto kannattaa suomalaisen työn synnyttämistä, niin ehkä liiton kanttaisi vaihtaa nimeä jolloin päästäisiin suomalaisuuden hyljeksimisen taakasta. SDP:hän on vasemmistolaisena puollueena toteuttanut politiikkaa jolla kaikki kansallinen omaisuus on myyty ulkomaalaisille ja meillä ei ole enää juuri mitään jäljellä. Lähes kaikki on nyt ulkomaisessa omistuksessa, aivan kuten demarit haluavat.

Jos vasemmistoliitto aidosti kannattaa suomalaisen työn ja omistuksen sallimista myös Suomessa, niin heidän kannattaisi tuoda se esille ohjelmassaan reilusti. Minulta voi kysellä miten työttömyys voidaan poistaa ilman lisäkustannuksia. Kysymyksiä vain osoitteeseen hallitusnikkari@suomi24.fi

• ..kannattaa
        Hyviä Muutoksia kirjoitti:

Hienoa Hallitusnikkari. En oikein osaa sanoa mitään koreaa, mutta olen todella hämmästynyt kirjoituksestasi ja tiedosta että olet itse Demari. Omat havintoni kun ovat sellaisia että jo sytyhetkistään lähtien Demarit (Sivistys-seura tms.) ei ole puhtasti koskaan alkanut tehdastyömihen/naisen voimainponnistuksista liikkeelle vaan alkuvoimana on ollut vähintäänkin porvarillinen taho. Ja se taho toimii ja käyttää vieläkin valtaansa tähän seuraan joka on nykyään SDP.

Miksi vähintäänkin porvarillinen taho. Aika jolloin tuo sivistys-seura alkoi toimimaan oli vahvasti kansallismielisten aikaa ja silloin tarvittiin porvaristolle kansallismielistä tukea. Sen sai vain jos tehdas/torpparityöläinen oli lukumääräisesti suurena kansalaisosana mukana.Ja olihan siinä sitten alamaiset valmiina. No, niin kävi. Toiminta lähti hyvin perusteluin liikkeelle,kansan sivistämisen muodossa ja lupakin saatiin Venäjän käskynhaltijalta tai peräti itse Tsaarilta.

Itsenäsyyksin tuli mutta sitten oli ongelma. Aktivoitunut Kommunistinen (jonka siis loi suomeen kansansivistys-seura) uhka ja se oli suora uhka porvareille. Huh..mitä tehdä?? Pannaan päiviltä moinen uhka porvareille. Ja eikun agitaattorit kansanousua innoittamaan. Niin kävi ja kovalla hinnalla kun tiedämme vuoden 1918 tapahtumista sen mitä tiedämme ja mitä ei Demarit halua kaikkea julkistaa. Kuten ei sitäkään että SDP oli sodan aikana Natsi-Saksan fasistien hyvä yhteistyökumppani. Siitä on mm. juttua MOT:n artikkeleissa ja googlettamalla saa noista edellä olevista tietoa. Hieno juttu tämä netti. Löytyy toisenlainen Suomi kun mitä arkiAnnalle ja Antille on esitetty. Tuli asiaa ohi aloituskirjoituksen mutta annetaanhan näitä kipinöitä nyt missä asiassa muutenkin.

• Eroon..

NIIN LOPPUU KIIRE JA TYÖTTYMYYS.
        EU ON PEESTÄ.
        ONKOHA MONELLA NYT VASTA AUENNUT SILMÄT
        MIKÄ SEKIN ON.

• rabitus

ei kerkee nyt vastailla tollasiin!

• timanttimies

kiire on vakio,juu turha ressata liikaa

• mä vaan

kiire on sitä, että ei tiedä onko tulemassa menosuunnasta tai menossa menosuuntaan. Tulosuunta kaikinen mahdollisine paluuneen on sitten asia aivan erikseen.

• timanttimies
        mä vaan kirjoitti:

kiire on sitä, että ei tiedä onko tulemassa menosuunnasta tai menossa menosuuntaan. Tulosuunta kaikinen mahdollisine paluuneen on sitten asia aivan erikseen.

terveesti itseensä,osaa levätä ees joskus,eikä anna itseensä työ-orjaksi

• terve nti
        timanttimies kirjoitti:

terveesti itseensä,osaa levätä ees joskus,eikä anna itseensä työ-orjaksi

Rakastaa terveesti itseään on kaiken o ja a,levähtää joskus,ei ole työn-orja.
        Voi kuin olisi noin helppoa.
        Tämä yhteyskunta on tosi syvältä,
        en ole edes töissä,mut kumminkin
        yhteyskunta on sotkennut minun elämän
        ja en saa edes levähtää.
        Ja rakastan itseäni ihan terveesti,mutta myös
        läheisiäni.
        Tällä hetkellä joudun taisteleen yhteyskuntaa
        vastaan,kuinka siinä silloin voi?Taistelen pahoja
        ja itsekeskeisiä ihmisiä vastaan,todella läheisen
        ihmisen puolesta,joka ei itse pysty siihen.

• kamikaze 33

että kiire on kapitalismin keino saada ihmiset unohtamaan ajattelu ja laittaa ihmisten silmille laput. Kun ihminen ei ehdi ajatella hän juoksee oravanpyörässä mukana ja tekee tyhmiä asioita, kuten:
      ostaa ylihinnoitellun asunnon(ottaa yliuuren lainan)
      ylihinnoitellun auton, ostaa yulihinnoiteltua ruokaa jne. Ettekö Te hölmöt tajuu?? Kohta romahtaa ja sitten onkin melkoinen show.No jatkakaa vain niin kuin tähänkin saakka, HÖLMÖT

• Hallitusnikkari

Niin, meillähän on tämä kapitalistipuolue SDP, joka on meillä hoitamassa asioitamme. Sekä valtionvarainministerin että työministerin salkut ovat heillä.

Olen yrittänyt saada muutosta asiaan siten että laajennettaisiin työttömyysturva koskemaan kaikkia. Se nimittäin vähentäisi kiirettä kun voisi välillä hypätä pois oravanpyörästä jos vauhti hirvittää. Eikä muutoksesta tulisi lisäkustannuksia. Ei siis tarvitsi löytää mistään rahaa.

Mutta mitä demarit sanoivat? He sanoivat että ajatus olisi hyvä, mutta siinä on yksi vika. Se vähentää työttömyyttä eikä sitä näin ollen voida toteuttaa. Varmistukseksi kuulin jykevän nyrkiniskun, asiasta ei saa puhua.

• kamikaze 33
        Hallitusnikkari kirjoitti:

Niin, meillähän on tämä kapitalistipuolue SDP, joka on meillä hoitamassa asioitamme. Sekä valtionvarainministerin että työministerin salkut ovat heillä.

Olen yrittänyt saada muutosta asiaan siten että laajennettaisiin työttömyysturva koskemaan kaikkia. Se nimittäin vähentäisi kiirettä kun voisi välillä hypätä pois oravanpyörästä jos vauhti hirvittää. Eikä muutoksesta tulisi lisäkustannuksia. Ei siis tarvitsi löytää mistään rahaa.

Mutta mitä demarit sanoivat? He sanoivat että ajatus olisi hyvä, mutta siinä on yksi vika. Se vähentää työttömyyttä eikä sitä näin ollen voida toteuttaa. Varmistukseksi kuulin jykevän nyrkiniskun, asiasta ei saa puhua.

juttu, että Sinä tajuat.Näin systeemi toimii.Jatka samaan malliin.
        Mukavaa kesän jatkoa

• MUTTA

en nyt ehdi. Kauhea kiire......

• kiireetön eläjä

illalla ei ole kiire nukkumaan, kun tietää, että voi nukkua niin pitkään kuin haluaa. Vapaa-aikanani harrastan öljyvärimaalausta, piirtämistä, lukemista, kuntoilua, koirien kasvattamista, puutarhan hoitoa, oman itseni hoitoa. Aikaa riittää hyvin myös tuttavien tapaamiseen, lapseni saavat tarvitsemansa huomion.
        Miksikö näin? Kun tilaisuus tuli jäin sairauseläkkeelle (en masennuksen takia). Saan kohtuullisen hyvää eläkettä ja vapaa-aikaa riittää. Voisin toki juosta oravanpyörässäkin, mutta en koe sitä laadukkaaksi elämäksi. Perheemme voi hyvin ja raha-asiat paremmin kuin työssä ollessa. Ei voi olla kuin tyytyväinen.

• Rommaani Porista
        kiireetön eläjä kirjoitti:

illalla ei ole kiire nukkumaan, kun tietää, että voi nukkua niin pitkään kuin haluaa. Vapaa-aikanani harrastan öljyvärimaalausta, piirtämistä, lukemista, kuntoilua, koirien kasvattamista, puutarhan hoitoa, oman itseni hoitoa. Aikaa riittää hyvin myös tuttavien tapaamiseen, lapseni saavat tarvitsemansa huomion.
        Miksikö näin? Kun tilaisuus tuli jäin sairauseläkkeelle (en masennuksen takia). Saan kohtuullisen hyvää eläkettä ja vapaa-aikaa riittää. Voisin toki juosta oravanpyörässäkin, mutta en koe sitä laadukkaaksi elämäksi. Perheemme voi hyvin ja raha-asiat paremmin kuin työssä ollessa. Ei voi olla kuin tyytyväinen.

Jokunen kiireen syy tuli mieleen. Ei kaikki, mutta eihän tässä mitään kiirettä ole kaikkea heti saada kerrottua. Eikä kaikki järki olekaan yhden Aleksin päässä.

Muutama ajatelma:

- yhteiskunnan rattaat pyörivät ja ihminen on yksi ratas koneistossa, missä huono johtaminen on arkipäivää

- lähdetään liian myöhään liikkeelle liikenteeseen

- "aika on rahaa ja hitaat jäävät nopeiden jalkoihin" - ajattelu, mikä on hyvin lyhytnäköistä ja johtaa konkurssiin.

Kannattaa mielestäni aina muistaa, että elämä lyhyt, mutta Pikku-Aleksi on pitkä.

P.S. Olen ihmetellyt työvoima- ja ulosottoviranomaisten kiireitä. Heillä ei ole koskaan kiire, jos asiakas haluaisi selviytyä ongelmistaan. Hakemusten käsittely kestää kauan.
        Postin kulku vie viikkoja. Mutta jos olet tehnyt pienenkin unohduksen tai virheen, niin kirves heilahtaa hyvin äkkinäisesti. Postikin saapuu jo seuraavana päivänä. Tätä ei voi ymmärtää.

• Juki
        kiireetön eläjä kirjoitti:

Kyllä sen kiireen tekee osakkeenomistajat jotka sanovat että kuinka paljon millekin sijoitukselle pitää saada tuottoa. Sen jälkeen yrityksessä aletaan katseleen että minkäslaisella porukalla tuotto saataisiin aikaan ja jos liikaa on niin ulos vain ja jäljelle jäävällä porukalla työt senkus kasaantuu. Sitten painostetaan ylitöihin ilman korvausta eli liukumiin kun pomotkaan eivät saa mitään ylimääräistä ! Jep mutteivat teekään samassa mitassa, hommia onhan se kurjaa kun pitää yliajalla miettiä miten saadaan taas kiristettyä työntekijän selkänahasta jne. Voi perkutti soikoon...

• Hallitusnikkari
        Juki kirjoitti:

Kyllä sen kiireen tekee osakkeenomistajat jotka sanovat että kuinka paljon millekin sijoitukselle pitää saada tuottoa. Sen jälkeen yrityksessä aletaan katseleen että minkäslaisella porukalla tuotto saataisiin aikaan ja jos liikaa on niin ulos vain ja jäljelle jäävällä porukalla työt senkus kasaantuu. Sitten painostetaan ylitöihin ilman korvausta eli liukumiin kun pomotkaan eivät saa mitään ylimääräistä ! Jep mutteivat teekään samassa mitassa, hommia onhan se kurjaa kun pitää yliajalla miettiä miten saadaan taas kiristettyä työntekijän selkänahasta jne. Voi perkutti soikoon...

Mietitäänpä. Jos maassamme ei ylläpidettäisi työttömyyttä, kaikillahan olisi työtä. Jos osakkeenomistaja sanoo että pitää saada lisää tuottoa, miten se tapahtuisi? Sinä sanot että pitää laittaa ulos ja painostaa jäljelle jäävät yli sadan prosentin vauhtiin.

Oletetaan että demarit eivät ylläpitäisi työttömyyttä maassamme. Silloinhan nämä jäljelle jääneet voisivat mennä johonkin toiseen paikkaan töihin, eikö vain? Ja jos joku osakkeenomistaja vaatii liikaa, yritykseen ei jää yhtään työntekijää. Taitaisi olla aika vaikea saada tulosta.

Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin siirtää tuotanto muualle tai hiljentää tahtia ja maksaa vähän paremmin.

Nyt varmaan sanot että sillä tavallahan työpaikat loppuvat kun ne siirretään ulos. Ajattelehan. Kun työttömyyttä ei ylläpidetä, niin silloinhan ei ole työttömiä, eikä ole suuri kustannuksiakaan. Millä ne kustannukset nykyisin katetaan? Ettei vain verovaroilla?

Jatketaan. Kun ei ole suurta työttömyyttä eikä siitä aiheutuvia kustannuksia, verot voidaan puolittaa ja siitä huolimatta meillä riittää verovaroja hoitaa lapset, sairaat ja vanhukset ja rahaa riittää myös turvallisuuteen ja muuhun.

Suomessa tuotteen hinnassa on veroa 65 %. Kun verot voidaan puolittaa, veroa jää 33 %. Tällöin niiden valmistaminen tulee edullisemmaksi vaikka palkkaa maksetaan vähän enemmän ja työtahti normalisoidaan. Eli osakkeenomistajien ei tarvitse siirtää tuotantoa muualle koska hintaetua ei synny.

Eli perussyy ei ollutkaan osakkeenomistajien ahneus vaan maassa ylläpidetty työttömyys. Ja ketkähän meillä on hallituksessa ja ketkä voisivat lopettaa työttömyyden ylläpidon?

Kaikille saadaan syntymään työpaikka jos työttömyysturvalakia muutetaan seuraavalla tavalla:

Ei se sen vaikeampaa ole, jos halua on. Meillä ei ole halua. Rahaa tuo muutos ei vaadi, sillä se ei lisää kustannuksia.

• perskuttisoikoon
        Juki kirjoitti:

Hei. jos olet puolueessa nimeltään SDP, niin eroa tai äänestä teknisistä syistä toista puoluetta. Ihan tosi. Niin minä olen tehnyt ja piruuttanikin kertonut sen puoluetovereille. Ja voi sitä hammasten kiristelyä, voi. :-)

Mutta oikeasti...toi se hieman ajatuksen vaihtoakin kun oikein asiata riita tuli. Ihan positiivisiakin. Moni SDP:n jäsen on tässä yhdistyksessä ihan tottumuksen vuoksi eikä niinkään aatteen. On menty selän taa piiloon ja ollaan hiljaa siellä sekä uskotaan rasvamahapomojamme. Heh...sellasia me vaan ollaan. PELKUREITA!!

• No johan minä ajattelinkin, että on minulla jotkut asiat ihan hyvinkin, kun minulla ei ole velkoja eikä koko ajan kiire johonkin.

• bugabuga

sanokaapa: Mitä on kiire?
      siitä ku keksitte jonku järkevän vastauksen nii ootte mestareita.. ;)

• ei kiva

Ajattelen tätä kysymystä hieman laajemmin. Töissä on kiire, niillä joilla töitä on. Tosin, töitä kyllä löytyy esim. työkkäristä, sille joka sitä todella haluaa tehdä. Jos ei pelkää siivoamista jne. Mutta, tiedän että niillä palkoilla voi olla vaikeaa elää, ja jos työttömyysraha on isompi miettivät jotkut varmaan mennäkö töihin vai ei.
      Hintataso suomessa on kaikenkaikkiaan aivan älytön tänä päivänä. Euron tulo muutti entisen 1 markan tuotteet 1 euron tuotteiksi jne. Sanokoot päättäjät, hallitukset, kaupanalan ihmiset ym. mitä tahansa. Silmään meitä on pissitty ja rankasti. Oma palkka ei riitä nykyään enää mihinkään. RAIVOSTUTTAVAA!

No mutta itse asiaan, siis ikuiseen kiireeseen. Tää aika on jotekin kummaa, kaikilla on koko ajan kiire oli töissä tai vapaa-ajalla. Kun yrität sopia tapaamisia ystävien kanssa menee se kuukausien päähän kun ei ehdi!! Siis jumantsukka. Mä en kässää. Itse voin sopia ihan lyhyelläkin varoituksella tapaamisia vaikka olen 2 lapsen äiti. Mut, jotenkin tuntuu et moni kokee et se jos on kiire, ainakin näennäinen, tekee susta jotenkin paremman ihmisen. Mä taas olen kyllä sitä mieltä että mitä enemmän on "luppoaikaa" sen parempi. Ei me eletä suorittaaksemme koko ajan jotain. Elämästä, perheestä, luonnosta ym. pitää osata ja ehtiä nauttia. Ja ihan lekottelustakin. Eli toisaalta kiire (nimenomaan vapaa-aikana) on mielestäni valinta kysymys. Olen oppinut kieltäytymään turhista "kissanristiäisistä" ja muutenkin olemaan hötkyilemättä turhia. Suosittelen muillekin. Kerran tässä vain eletään, nautitaan elämästämme, ja annetaan muidenkin nauttia. Ts. tee toisille mitä toivoisit itsellesi tehtävän. Näin homma toimii aika kivasti.

• mikke_1971

Eihän tässä ole mitään järkeä rahan ja mammonan ahneudessa. Koko ajan pitää tulla talouskasvua. Jossainhan rajan pitää tulla vastaan. Ne joilla on liikaa vois tottua vähempään ja joilla ei ole mitään niis sais edes murusia. Suomessakin yhä enemmän popsitaan mielialalääkkeitä, jostainhan se kertoo. Ihminen ei ole kone.

• Bella-Malla

Onneksi ei ole enää kiire minnekään. Sairaus lopetti kiireen, mutta kyllä siinä aikaa kului ennen kuin todella tajusin, että nyt ei ole kiire minnekään, ei tarvitse koko ajan vilkuilla kelloa. Itse asiassa en edes käytä sellaista. Keittiössä tietty on kello ja olohuoneessakin , mutta aika tarpeettomia ne ovat kuten herätyskellokin.
        Tiedän että sanonta kuuluu, että eläkeläisillä sitä vasta kiire onkin , mutta ei tietyistä syistä pidä paikkaansa minun kohdallani. Älkää silti kadehtiko, sill¨ä elämän pysähdyttävä sairaus ei ole se mukavin vaihtoehto kiireelle. Yrittäkää vaan ottaa iisimmin, ei esim. kannata olla koko ajan tavoitettavissa. Ei kukaan ole maailman napa.Mikke tuossa sanoo, ettei ihminen ole kone. Tosi on.

• Hallitusnikkari

Demareiden ylläpitämän työttömyyden vuoksi meillä vain alle kolmivitosilla on töitä ja silloin on painettava lujasti töitä.

Talouskasvusta eivät hyödy suomalaiset, sillä demarit ovat perintöveron ja työttömyysturvalain avulla hävittäneet kaikki kotimaiset työnantajat. Meillä on vain ulkomaalaisia työnantajia ja tämän seurauksena 27 000 000 000 euroa valuu meidän rahojamme ulkomaille.

Tästä kertoo myös se, että meillä on EU:n toiseksi heikoin ostovoima. Moni kuvittelee että meillä menee hyvin, mutta jos verrataan mitä keskituloinen palkallaan saa, hän saa sillä kovin vähän. Juuri ja juuri asunnon ja ruokaa. Siis saman verran kuin joskus 1800 luvulla sai piika tai renki, ruoan ja asunnon.

Jos joku vielä parempituloinen tyytyisi vähempään, se ei tietenkään meillä mene heikompiosaisille, vaan se menee näiden ulkomaalaisomistajien taskuun.

Mielialalääkkeitä syödään sen vuoksi, että meillä demarit ylläpitätävät työttömyyttä. Työttömyyden kokonaiskustannukset maassamme ovat 40 000 000 000 euroa eli keskimäärin 10 000 € jokaiselle tulonsaajalle.

Jos ajattelette tätä summaa, niin se tarkoittaa samaa summaa minkä saatte tilillenne. Jos kuukausitulonne on 1000 €, maksatte saman verran demareiden ylläpitämästä työttömyydestä. Toisin sanoen, jos työttömyyttä ei ylläpidettäisi demareiden toimesta, saisitte 2 000 €. Ja vastaavasti jos saatte nyt 2 000 € kuussa, niin saisitte ilman työttömyyttä 4 000 €. Ja jos saatte nyt 500 €/kk, niin saisitte ilman demareiden ylläpitämää työttömyyttä 2 000 €/kk.

Joku voi ajatella että haukun demareita tai moitin heitä. Mutta sitä se ei ole. Demarit ovat hallituksessa ja hallituksella on enemmistö eduskunnassa. Se voisi jos haluaisi lopettaa työttömyyden ylläpitämisen. Se onnistuu muuttamalla työttömyysturvalakia ehdottamallani tavalla. Se löytyy tuolta linkistä:

Noin yksinkertaista olisi työttömyyden poistaminen eikä muutos lisää kustannuksia. Ja tällä pienellä muutoksella sairas Suomi saataisiin terveeksi.

Ainoa este tuolle on se, että se ei sovi demareille. Heidän mielestään kun pitää olla paljon työttömiä jotta olisi paljon huono-osaisia. Näin sanoi minulle demareiden johto kun esitin ehdotuksen heille.

• -minä-

on paljon kivempi olla ja elää kun on vuokra kämppä ei velkaa eikä kiire joka on minusta teeskentelyä. Talvella kun metrot kulkee muutaman minutin välein niin näinpä eläkeikäisen pariskunnan juoksevan metroon, kiire???? Miten voi kellään olla niin kiire ettei muutamaa minuttia voi odottaa?

• paleli

Talvella kun tuppaa olemaan kylmä.

• kikkis

Olen miettinyt samaa usein. Aina on kiire, vaikka olisi vapaapäivä. Ajattelin kiireiden helpottavan kun sain opiskelun päätökseen, mutta nyt tuntuu siltä että on aina töissä, käy vain välillä kotona nukkumassa. Vuorotyön suositus työntekijän jaksamisen ja työn mielekkäänä pysymisen kannalta olisi kuulemma yksi viikonloppu töissä ja kaksi vapaalla- minulla on tänä kesänä ollut yksi vapaa viikonloppu..

• ooooooooo

LOMAXilla taitaa nyt mennä käsitteet hiukan sekaisin. Ei nyky-yhteiskunnan tulostavoitteiden toteuttamisella tai hirveällä kiireellä ja kaikkimullenytheti-ajattelulla ole mitään tekemistä sosialismin kanssa. Päin vastoin,ne ovat kapitalismin ja kapitalismin tuotteita kaikki.

• jiii

Niin minulta se kiire loppui kun mieheni kanssa oltiin niin vieraita toisillemme, että piti sit erota. No ny kahen mukulan kaa yritän touhuta, eikä ole ollenkaan sellainen kiire kuin aiemmin. Pisti vähän miettimään asioita uudelleen!

• ...saada...

...kauhiast statusta. Ja mihin sitä tarvitaan. Totta kapitalismi (johon sontaan on nyt SDP syvällekkin kätensä tunkenut) laittaa juoksemaan että ei ajatella ja vastustaa ehdi. Sitten, miten sitä voidaan hallita?? Käviskö tv ja muu media?? Kyllä ja siihen vielä ihmisen herkkyys kauniiseen ulkomuotoon. Viittan nyt esim. nuorten esiintuomiseen työmarkkinoille ja median esiintuomaan menestyvään trendikkääseen ja sexikkääseen ihmisnaraaseen ja urokseen. Sexikäs ja trendikäs naaras on sen mukaan kiinnostunut menstyksekkäästä ja siten turvaa tuovaan trendikkääseen ja sexikkääseen urokseen. Karrikoin... mutta katsokaa tv:ä. Ja sitä mitä meillä tuolla työmaailmassa tapahtuu. Mitä mieltä lapsen vanhemmat ovat siitä että ottaako lapsi tulevaksi kumppanikseen kadunlakaisijan vai Mokian (kirjoitin oikein, Mokia) optiopatun. Kumpi houkuttaa ja antaa ylpeyden tunnetta ja turvan tunnetta???? Uskallan väittää jälkimmäisen puolesta. Olemme siis kaikki statustarvitsevia. Kunnes tulee se arki vastaan ja huomataan ne muutkin elämisen arvot. Kuten palstalla voi nyt lukea. Tästä ansasta vaan pitää päästä pois tai ainakin madaltaa sen laitoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6635
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      668
      2842
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1220
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1215
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      232