Long Island Ice Tea

Lovely-

Kertotaakas paljonko kysein drinkki yleensä maksaa baareissä?
Ja onko hyvää, ja nouseeko hyvin päähän? ;)

8

9482

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

kyllä sen drinksun hinta haitari on iso.. olen parhaimmillani maksanut siitä varmaan jonkun 24€ ja halvimmillaan jonkun 15€.

no siis viinaahan siinä on.. tosin kaikissa paikoissa ei kaikkia viinoja siihen kaadeta vaan se niiden juoma perustuu ns. väärennettyyn longislandiin... eli jätetään jotakin ainesosia veke.

kolahtaahan se hyvin päähän, ai joo.. noo hinnat on tuplahintoja..muistaakseni =)

ehkä olen joskus ostanut ihan 'yksinkertaisena'..mutta en mä niin tarkkaan sitä hintaa muista..
      olen varmaan ton kalliimman drinksuno stanut jostakin bakersystä tai vastaavasta...

• eppulainen

suomessa ostaa jostain baarista, kun kerran maximiannos alkoholia on 4cl?

en ole törmännyt baariin jossa myytäisi tuota drinkkiä.

• Hox

kyseiseen hörppyynhän tulee suomalaisen reseptiikan mukaan 10cl 40% alkoholia, joten ilman erityislupaa ei periaateessa saa tarjoilla. Kyllä ainakin osalla helsingin keskustan rafloista on lupa hörppyä vääntää.

• drinkin
        Hox kirjoitti:

kyseiseen hörppyynhän tulee suomalaisen reseptiikan mukaan 10cl 40% alkoholia, joten ilman erityislupaa ei periaateessa saa tarjoilla. Kyllä ainakin osalla helsingin keskustan rafloista on lupa hörppyä vääntää.

Löydät Kaivohuoneelta. Viimeksi käydessäni hinnat olivat pienestä 12€ ja iso maksoi 18€. Muista paikoista en sitten tiedä.

• hrrrah

ei saa tehdä, eikä saa myydä. silti en ole törmännyt liki 10 vuoden baarimestari-urani aikana työmaahan, jossa ko. drinksun vääntäminen olisi ollut jotenkin kiellettyä. rahaahan siitä talolle tulee ihan kivasti. eli siis joka paikassa se sulle varmaan tehdään, kunhan vaan et esittele itseäsi "tarkastaja"-tittelillä:) ja vastoin yleistä harhaluuloa, mitään "erikoislupaa" L.I.I.T:n valmistamiseen ei ole olemassa. tai siis ei ainakaan ollut vielä pari vuotta sitten kun viimeksi itseäni täydennyskoulutin...

• jokuvaanmies

niin minun tietääkseni alkoholin tarjoilu raja on 5cl.johan nuo minibaarin pullotkin olis laittomia kun ovat viissenttisiä:-)

• tekila
        jokuvaanmies kirjoitti:

niin minun tietääkseni alkoholin tarjoilu raja on 5cl.johan nuo minibaarin pullotkin olis laittomia kun ovat viissenttisiä:-)

Meijjän paarissa laitetaa alkoholia tohon yhteensä se 5cl ja maksaa 5,50 koko paketti :-)

• -----------

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37