Kortti menee

kuka maksaa

Eikö isäntä ole velvollinen maksamaan palkka jos kuljettaja menettää kortin kun on tehnyt työnsä ohjeiden mukaan. Minusta jopa lain täytyisi olla tässä asiassa takana. Sehän olisi vastuun lisäämistä myös sinne suuntaan mistä aikatauluja annetaan. Eli jos kortti menee niin isäntä maksaa palkan siltä ajalta. Ei tietenkään jos on pelkästään itseaiheutettuja rikkeitä. Mitä mieltä?

24

4261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maksa

      Kenkää tulee pahimmassa tapauksessa, jos ei ole ajokorttia, näin ainakin meillä. Isäntä ei ole velvollinen mihinkään muuhun kuin työllistämään ne jotka voi työllistää, kortittomat joutavat pois. Onneksi on kesä ja voit ottaa vaikka aurinkoa.

      • olekkaan

        kortin kanssa ongelmia. Olen ajanut 20 vuotta yhdistelmää enkä ole koskaan suomessa saanut sakkoa. Tuuria vaiko valvonnan puutetta??


    • rekkareiska

      Ja se on kuski. Kyl se tarinan hölmö löytyy peiliin katsomalla. Vaikka olisihan se kiva katsella ratsaavien poliisien ilmettä, kun kuski sanoo, ettei mua saa sakottaa, kun pomo käski...

      • helppoa

        Vai vastaa kuski itse?? Miksi sitten työaikalakia rikotaan ja puhutaan liian kiireisistä aikatauluista HÄH? Joka vitun läpituntipalkkalainen ajaa just niin paljon kuin pomo syöttää keikkaa ja kuski menee. Jos olette kuulleeet ja käsittäneet niin vastuuta siirretään työnantajalle ym. Jos kuski vastaa kaikesta niin eihän mitään ongelmia ole. Te vitun PULMUSET.


    • oot

      Omistatko edes ajokorttia, kun noin tyhmiä esität.

      • olette.

        Väitättekö tosiaan että olette kaikki niin lakia noudattavia,että jos kuorma on pyydetty määräaikaan perille ja isäntä pyytää teitä menemään ja lupaa maksaa sakot niin ette missään tapauksessa mene. Kyse voi olla vaikka 15min työaikarikkeestä! Älkää puhuko paskaa.


      • yksikin...

        reitti tai siis semmoinen siirtymä mikä on firman määräämä missä ei ajoaika riitä laillisesti??
        jos matkaan lähdetään myöhässä, ei sitä aikaa kurota ajamalla kiinni, vaan kuorma vaan myöhästyy.
        laillisesti siitä ei kukaan saa potkuja.
        jokainen joka rikkoo ajo tai lepoaikoja tekee sen vapaasta tahdostaan, ei pomon käskystä.
        aina niitä kyllä osoitellaan sormella.
        vaihtakaa isäntää jos ajoaika ahdistaa.
        ainakaan transpointilla tai kiitolinjalla ei tarvii rikkoo ajoaikoja. vapaasti jokainen saa jos itse haluaa, niin rikkoa.
        kukaan ei pakoita.
        vaikka useimpien jakareiden työaika onkin 12h/vrk niin silti ajoaika ei ylity.
        eihän isäntä sun kortilla aja.
        jokainen hölmöilee itsekseen.


      • olet
        yksikin... kirjoitti:

        reitti tai siis semmoinen siirtymä mikä on firman määräämä missä ei ajoaika riitä laillisesti??
        jos matkaan lähdetään myöhässä, ei sitä aikaa kurota ajamalla kiinni, vaan kuorma vaan myöhästyy.
        laillisesti siitä ei kukaan saa potkuja.
        jokainen joka rikkoo ajo tai lepoaikoja tekee sen vapaasta tahdostaan, ei pomon käskystä.
        aina niitä kyllä osoitellaan sormella.
        vaihtakaa isäntää jos ajoaika ahdistaa.
        ainakaan transpointilla tai kiitolinjalla ei tarvii rikkoo ajoaikoja. vapaasti jokainen saa jos itse haluaa, niin rikkoa.
        kukaan ei pakoita.
        vaikka useimpien jakareiden työaika onkin 12h/vrk niin silti ajoaika ei ylity.
        eihän isäntä sun kortilla aja.
        jokainen hölmöilee itsekseen.

        Tosin tuo Transpoint huono esimerkki siellähän Konginkaan tutkinnan mukaan on laittoman tiukkoja aikatauluja, mutta kuskia ei sielläkään vaadita niitä noudattamaan vaan ovat ohjeellisia. Mutta saman tapauksen yhteydessä selvisi että tyhmiä kuskeja riittää.
        Mitähän muuten transpoint sanoo asiakkailleen näistä ohjeellisista aikatauluista, kun kysytään kuljetusten varmuudesta.
        Itselläni oli tuossa kyydissä tulli laskun mukaan 167 000 dollarin herkästi rikkoutuva tietokone joka osoitettu Transpointin terminaaliin, ajattelin heti että täytyy olla virhe, kun kävin tarjoomassa eivät uskaltaneet ottaa vastaan. Soitin konttorille vastasivat että näin uskoivat asiassa käyvänkin.


    • kortillinen kuski

      kuljettaja vastaa tienpäällä ajoneuvon kunnosta, kuormasta jne. Jos ei sussa ole miestä sanomaan pomollesi, että ei käy ajaminen laittomilla vehkeillä niin ole sitten ilman korttia.

      • Haluaisin nähdä

        Haluaisin nähdä sen kuskin, joka jättää keikan kesken vaikka varttia tai viittä minuuttia ennen määränpäätä kun tunnit tulevat täyteen, sillä lain rikkomista se on se viisi tai yksi minuuttinenkin ja maalaisjärjen käytöllä ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

        Joku tossa oli aivan oikeassa siitä, että jos työnantaja joutuisi kustantamaan "käskystä" korttinsa menettäneen elannon, niin eiköhän älyttömät aikataulut vähän siistiytyisi. Raha se on joka puhuu ja vaikuttaa.


      • Fiksujakin
        Haluaisin nähdä kirjoitti:

        Haluaisin nähdä sen kuskin, joka jättää keikan kesken vaikka varttia tai viittä minuuttia ennen määränpäätä kun tunnit tulevat täyteen, sillä lain rikkomista se on se viisi tai yksi minuuttinenkin ja maalaisjärjen käytöllä ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

        Joku tossa oli aivan oikeassa siitä, että jos työnantaja joutuisi kustantamaan "käskystä" korttinsa menettäneen elannon, niin eiköhän älyttömät aikataulut vähän siistiytyisi. Raha se on joka puhuu ja vaikuttaa.

        jotka sentään ymmärtävät jotakin!


    • Maksaa kotia

      Palkan,ei ole mitään epäselvää asiassa.Selkärankaa täytyy olla isännälläkin näissä asioissa.Se on meinaa sen jälkeen kun ei maksa niin ei saa muualtakaan kuskeja.Jos sanoo irti,vailla perusteita,saa puolen vuoden palkan kotia.Ja töitä kyll löytyy.

    • konginkankaan

      katsopa konginkankaan tuomiot ja valtion yrityksen selitykset, niin kaun kun tyhmiä kuskeja riittää löytyy isäntiä jotka käyttää hyväkseen.
      Tosin ei kortti mene yhdestä pienestä ajoaika rikkeestä, kyllä niitä täytyy olla tosi paljon jos suomalaisella valvonnalla niistä kortin menettää.

    • stycke

      Eräs autoilija kertoi kerran että asiasta olisi olemassa ihan ennakkopäätös. Kuljettaja on tehnyt työnantajan ohjeiden mukaan, rikkonut lakia ja lopulta työperäisten sakkojen takia menettänyt korttinsa määräajaksi. Työnantaja oli velvoitettu maksamaan palkan ajalta, jolloin kuljettaja ei voinut tulla töihin kortittomuuden takia.

      Isoissa taloissa asiaa voidaan mahdollisesti järjestellä laittamalla kuljettaja vaikkapa terminaaliin siksi aikaa, selväähän on ettei palkka saa tuolloin pudota vaikka tehtävä väliaikaisesti muuttuu.

      Itse olen hinnoitellut homman, sanonut suoraan että jos käskystänne riskeeraan menettää ajo-oikeuteni, vaadin työkyvyttömyysajalta palkan kaksinkertaisena, plus sakko- ym. kulut, eikä silloin ole vapaaviikkoja. Hyvin on muuten mennyt viesti perille.

      • ajeta

        Jos kortti menee niin ajot jatkuu. Niin lyhyenä aikana on miltei epätodennäköistä, että sitä korttia sen ajokiellon aikana nykyvalvonnassa kysyttäisiin. Minulta ei ole kysytty pariin vuoteen, vaikka ajan 6 pv/vko joka hiton yö.


      • olet aika
        ajeta kirjoitti:

        Jos kortti menee niin ajot jatkuu. Niin lyhyenä aikana on miltei epätodennäköistä, että sitä korttia sen ajokiellon aikana nykyvalvonnassa kysyttäisiin. Minulta ei ole kysytty pariin vuoteen, vaikka ajan 6 pv/vko joka hiton yö.

        Pässi, ei pidä luulla että tuuri riittää loputtomiin, kyllä se ajamisen on todella syytä loppua siinä vaiheessa kun kortti menee nimismiehen taskuun. Eli ajelet ilman korttia niin vielä isommat räpsäykset, tuskin isäntäkään antaa siinä vaiheessa nousta rattiin, ellei sitten ole samanlainen talipää kuin sinäkin.


      • kaikki.
        olet aika kirjoitti:

        Pässi, ei pidä luulla että tuuri riittää loputtomiin, kyllä se ajamisen on todella syytä loppua siinä vaiheessa kun kortti menee nimismiehen taskuun. Eli ajelet ilman korttia niin vielä isommat räpsäykset, tuskin isäntäkään antaa siinä vaiheessa nousta rattiin, ellei sitten ole samanlainen talipää kuin sinäkin.

        Millään muulla ole mitään väliä, kunhan auto ja tavarat saapuu perille ehjinä ja aikataulussa ja se pariksi viikoksi korttinsa hyllyttänyt siinä onnistuukin, toisin kuin joku henkilöstöpalvelusta tilattu "mä en tiedä mistään mitään"-tyyppi.


    • Eipä auta AKT tossakaan asiassa

      • ArmasAalto

        Bussissa oleva apina kaivaa taas verta nenästä. Pitää oikein vuosien takaa asioita kaivaa voi pyhä sylvi. AKT ei auta vaikka rukoilisit ja se on niin 100% oikein. Jokainen vastaa ihan 100% omista mokistaan.


      • ArmasAalto kirjoitti:

        Bussissa oleva apina kaivaa taas verta nenästä. Pitää oikein vuosien takaa asioita kaivaa voi pyhä sylvi. AKT ei auta vaikka rukoilisit ja se on niin 100% oikein. Jokainen vastaa ihan 100% omista mokistaan.

        Nimenomaan. AKT ei auta tilanteessa jossa apua tavitaan, vaikka oltaisi oltu jäsenenä 10 vuotta... He ei voi muuta kuin neuvotella 2c palkankorotuksia


      • Kellokoskikutsuu
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan. AKT ei auta tilanteessa jossa apua tavitaan, vaikka oltaisi oltu jäsenenä 10 vuotta... He ei voi muuta kuin neuvotella 2c palkankorotuksia

        Idiootti on idiootti.Etkö itse jo tajua ettei kukaan kuljettaja/yrittäjä halua lukea enää näitä sinun typeriä täysin asiattomia valitusvirsiä keskustelupalstalla. Vai onko päätarkoitus luoda itselleen varttihullun logo omaan otsaan.Siinä olet onnistunut täydellisesti. On se hyvä että edes jossain onnistuu elämässään.


      • Kaarlokeisari

        Bussissa voi sinua.Mies ei osaa edelleenkään lukea tekstiä. Alkuperäisessä jutussa ei sanallakaan mainita AKT:tä eikä mainita ettei liitto auttaisi asiassa. Jutussa ei edes kerrota miksi kortti olisi vaarassa lähteä. Jos kyseessä on toistuvat ylinopeussakot niin ihan oikein niistä vastaa jokainen ihan itse. Bussissa- mestari on ihan itse kehunut,että jos työpaikka on sellainen,että siellä asiat ei ole kunnossa niin sieltä pitää lähteä pois. Vai väitätkö muuta. Jos kuljetusyrittäjä vaatii ajamaan ylinopeutta jatkuvasti jotta pysytään aikataulussa niin kunnollinen kuski lopettaa hommat ja ottaa lopputilin. Turha siihen on AKT:tä sotkea.Jos nyt oikein arvaan niin kyseinen Kuka maksaa ei kuulu edes liittoon sen verran poitsun jutut oli hakusessa.Taidat ihan oikeasti kaivaa verta nenästä (vertauskuvallisesti)


      • Kaarlokeisari kirjoitti:

        Bussissa voi sinua.Mies ei osaa edelleenkään lukea tekstiä. Alkuperäisessä jutussa ei sanallakaan mainita AKT:tä eikä mainita ettei liitto auttaisi asiassa. Jutussa ei edes kerrota miksi kortti olisi vaarassa lähteä. Jos kyseessä on toistuvat ylinopeussakot niin ihan oikein niistä vastaa jokainen ihan itse. Bussissa- mestari on ihan itse kehunut,että jos työpaikka on sellainen,että siellä asiat ei ole kunnossa niin sieltä pitää lähteä pois. Vai väitätkö muuta. Jos kuljetusyrittäjä vaatii ajamaan ylinopeutta jatkuvasti jotta pysytään aikataulussa niin kunnollinen kuski lopettaa hommat ja ottaa lopputilin. Turha siihen on AKT:tä sotkea.Jos nyt oikein arvaan niin kyseinen Kuka maksaa ei kuulu edes liittoon sen verran poitsun jutut oli hakusessa.Taidat ihan oikeasti kaivaa verta nenästä (vertauskuvallisesti)

        Ei niin. Minä kerroin että liitto ei tuossakaan asiassa auta


    • nääs

      Totta kai isäntä maksaa. Ja on velvollinen myös pesemään kalsarisi jos menee paskat housuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3994
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      2996
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      388
      2155
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1851
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1727
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1367
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1230
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1171
    Aihe