Kuka muistaa?

Vellupirinen

Juttelimme aamulla eukkoni kanssa mm. siitä, että taide on muutakin, kuin mitä se esittää.
Tuosta tulikin mieleeni heti kuvataideteos puhemiehestämme Paavo Lipposesta.
Juttuhan meni jotenkin niin, että Lipponen oli valmistautunut ottamaan vastaan taideteosta, jonka Kain Tapper oli hänestä tehnyt Lipposen 60-vuotissynttäreiden kunniaksi. Olen Tapperin kanssa täysin samaa mieltä siitä, että jos taiteella tulee olla sisältö, tulee Lipposesta mieleen ensiksi suuri ja seisova k..pä.

Siltähän se teos näyttikin ja luulen Lipposen olleen asiasta mielissään. Nyt etsin kuvaa eukolleni, mutta sitä ei mistään löytynyt. Auttakaa, jotta voin todistaa sen, että taiteella todella on sisältö.

8

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miili

Kiitos

• Vellupirinen

Tuohan on muotokuva Lipposesta, enkä sitä tarkoittanut, vaan Tapperin veistosta, joka muistuttaa mulkkua. Kiitokset kuitenkin yrittämisestä.

• kaskas
        Vellupirinen kirjoitti:

Tuohan on muotokuva Lipposesta, enkä sitä tarkoittanut, vaan Tapperin veistosta, joka muistuttaa mulkkua. Kiitokset kuitenkin yrittämisestä.

täytyypä yrittää uudestaan ettiä, jotenkin tuntuu siltä että aika mahdoton juttu käsittää että Tapper ois vaivautunu monessa muodossa työskentelemään moisen mulkun kimpussa, normi ihmisen psyyke kun horjuu pelkän kuvan näkemisen vuoksi...

• kaskas

Oman valtiomiehensä Tapper pääsi tekemään, kun häneltä pyydettiin muotokuvaa pääministeri Lipposesta. Tapperin veistos Lipposesta ei ole tavanomainen. Pääministerin kasvot puuttuvat. Hänestä muistuttavat vain leveät hartiat ja lievä takakeno.

"Lipponen pyysi Kesärantaan. Hän sanoi, että nyt voi tulla ja hän voi istua mallina. Minä sanoin, että ei tarvitse. Veistos on jo melkein valmis. Fiksu mies, vaikka ihmetteli ensin. Sitten hän ilmoitti, että annetaan palaa. Ei muotokuvien tarvitse olla sellaisia kolme solmiota kiiltävällä pöydällä -tyyppisiä", Tapper sanoo.

• Hube

Minusta kyseessä on Lipposen muotokuva, joka on veistetty koivusta, pää muodoltaan kuin amerikkalainen jalkapallo. Pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on, pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on. Ei korvia, ei korvia, häntää elo niill' :,: Paavolla ei ollut myöskään silmiä, nenää eikä leukaa. Näin veistoksen luovutuksen tv:ssä. Luultavasti vietiin heti Suomen syvimpään kaivokseen seitsemän lukon taakse tai sitten Paavo pilkkoi sen saunan uuniin.

• AROSUSI-09

tämänkin propleeman ja pistin mailia Lipposelle itselleen,että mistäköhän löytyisi linkki missä voisi k.o teosta ihailla:)Nyt odotamme Paavo Tapion vastausta.

• kaskas

Ei oo sitten vaivautunu puhemies vastaamaan ja avittamaan, sillä tavalla....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51