Jos englanninkielinen henkilö sanoo "how do yoy do", miten siihen vastataan?
vastaus apua
4
525
Vastaukset
- Rixuliini
vastaisin tähän jotenkin näin;"Fine thanks, and you?" tai "Not so bad,you?".
Ja korostan vielä etten ole mikään haka englanninkielessä, mutta itse vastaisin jotenkin noin. - siniz
I am fine thank you, how do you do?
- sitä
noin kirjaimellisesti tarvitse vastata ellet ole sitten menossa johonkin hienompaan tapaamiseen yms.
Itse kun asuin puoli vuotta englannissa ja huomasin että sitä kysytään joka paikassa koko ajan.
Im fine thanks, and you?
niin he itse vastasivat kun heiltä kysyi. - ope kerto
sitä kirjoitti:
noin kirjaimellisesti tarvitse vastata ellet ole sitten menossa johonkin hienompaan tapaamiseen yms.
Itse kun asuin puoli vuotta englannissa ja huomasin että sitä kysytään joka paikassa koko ajan.
Im fine thanks, and you?
niin he itse vastasivat kun heiltä kysyi....että how do you do on lontoossa usein pelkkä tervehdys, johon ei odoteta sen kummempaa vastausta. Pelkkä how do you do riittää mainiosti vastatervehdykseksi! Jos joku kysyy how are you, sitten voit vastata I'm fine thanks and you? Silloinkaan ei pidä alkaa sepusteleen viime sairaalassa käyntejään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573745
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652621- 642498
- 552421
- 402349
- 162296