intti...ihan Perseestä! turhaa ajan hukkaa!

TJ 170

hajottaa!

8

966

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinaan ajatteleva

Jos ei innttiä olisi, niin millä tätä maata sitten puolustettaisiin? Minusta kuitenkin Helsingissä on mukavampaa kuin Grosnyissä tai Bagdadissa tällä hetkellä. Kyllä siitä on etuja, että maassa oleva armeija on oma. Jonkun armeijatäällä on joka tapauksessa.

Ammattiarmeijan perään vaahtoavien kannattaa ensin tehdä laskelmat, mitä maksaa esimerkiksi 150 000 ammattisotilasta varusteineen ja tulla vasta sen jälkeen kirjoittamaan tänne. Tuolla määrällä ei edes puolustettaisi koko maata.

• palloilisit

vaikka toppatakissa ja polsut jalloissa et sitä inttiä niin vaan voi jättää tai paremminkin ei sinua jätetä intistä ...kaveria tai toveria tässä tapauksessa.

• Pohtia_saa

Se on selvä että armeijaa tarvitaan, mutta nykyinen systeemi ei tunnu kovin järkevältä. Armeijan tarkoitus on kouluttaa sotilaita sodan ajan tehtäviin ja pitää yllä uskottavaa puolustusta ulospäin. Tietenkin on otettava huomioon taloustilanne joten armeijastakin olisi tehtävä hyötysuhteeltaan mahdollisimman hyvä. Pitää muistaa että jokainen koulutettu sotilas maksaa valtiolle suuren summan rahaa sekä viivästyttää työhön siirtymistä. Oletus että armeijan käyneestä on hyötyä sota-ajan tehtävissä ei ole niin yksinkertainen. On paljon ihmisiä jotka käyvät armeijan mutta eivät aio osallistua sodanajan tehtäviin. Tämä siksi, että armeija on pakollinen. Tämä aiheuttaa suuren miinuksen Suomen talouteen. Paras systeemi olisi että inttiin menee ne ja vain ne jotka ovat valmiita puolustamaan maata, mutta semmoinen systeemi ei ole niin simppeli ja tarvitsee paljon muutoksia nykyiseen. Tietääkseni Ruotsissa on käytössä ammattiarmeija. En ole taloustieteiden professori mutta luulen, että Ruotsin taloustilanne on ''hiukan'' parempi kuin Suomen. Syitä voi hakea, mutta tämä on yksi mahdollinen syy... ainakin yksi suurimmista eroavaisuuksista maiden välillä.

• Skånepåg

En kyllä lähtis vertaamaan Suomen ja Ruotsin armeijaa.........ehkä Ruotsilla on kalustoa muttei tarpeeks käyttäjiä ku hätä tulee käteen?

• hmmmmmmm

Intti on ihan hyvä homma, ainakin saavat rapakuntoiset kuntoilua. Mut miltähän tuntuis jos just olis armeijassa ja Venäjä päättää hyökätä Suomeen, mua ainakin vituttais. Onkohan enää turvallista armeijassa kun katsoo itärajan taakse, nehän jyrää puolustusvoimat, ylivoima on vain niin iso. Aika saatanan taktinen pitää olla jos toinen puolustusvoitto tulee.

• geynoss

itse suosittelen yleistä aseenkantolupaa
      jokainen puolustakoon itse itseään
      tälläinen järjestelmä tulisi vielä halvemmaksi
      puolusstusvoimien kalusto jaettakoon suomalaisille

• Aasko

Miksi menit inttiin, jos et ole homo tai tykkää tarkkuusammunnasta jne. Armeija ei puolusta Suomea maahantunkeutujilta, jonka voit helposti nähdä, kun kävelet minkä tahansa kaupungin kadulla.

• reknböcken

Kyllä homssuilla on selkeesti kivempaa mellan pojkar L-järven sateenkaarikasarmilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5634
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5040
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1690
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1631
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1569
    Aihe