FJR

nykii

Vaihdoin pitkän pähkäilyn jälkeen Hondan customin Yamahan FJR:ään. Lieneekö tyypillistä FJR:lle että moottorijarrutuksen jälkeen nopeasti kaasua aukaistessa kone nykäisee aika lailla...ajo jotenkin levottoman tuntuista? Samoin tyhjäkäynniltä nopeasti kaasua avatessa kuuluu jonkinlainen ronksahdus ja kierrokset nousee vähän myöhässä. Pitäisköhän peli viedä syyniin vai onko tää ihan normaalia?

14

8005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykii edelleen

      Kilautin kaverille ja arveli että saatais käydä liian laihalla seoksella, tarviis viedä huoltoon jossa testerit...

    • Jammu

      Tuo tyhjäkäynniltä yskäisy kuulostaa varsin tutulta. Ehkä moottorijarrutuksenkin jälkeinen jos kierrokset laskevat kovin alas. Millaisia kierroksia neula näyttää kaasua avatessasi?

      • Jammu

        FJR:n kohtuullinen vääntö houkuttelee ajelemaan turhankin pienillä kierroksilla. Tonni lisää niin ei enää nikottele eikä vaadi kaasukädelyä mitään kohtuuttomia asentoja edelleenkään!


      • pahenee
        Jammu kirjoitti:

        FJR:n kohtuullinen vääntö houkuttelee ajelemaan turhankin pienillä kierroksilla. Tonni lisää niin ei enää nikottele eikä vaadi kaasukädelyä mitään kohtuuttomia asentoja edelleenkään!

        Tänään ajelin 200km lenkin ja lämmettyään kone pätkii alta satasen vauhdissa tasaista nopeutta ajettaessa. Kiihdytyksissä kunnolla hanaa annettaessa lähtee kyllä kuten pitääkin...voi että v...ttaa.


      • Tseba
        pahenee kirjoitti:

        Tänään ajelin 200km lenkin ja lämmettyään kone pätkii alta satasen vauhdissa tasaista nopeutta ajettaessa. Kiihdytyksissä kunnolla hanaa annettaessa lähtee kyllä kuten pitääkin...voi että v...ttaa.

        Ekaks kyllä tarkistaisin, että kaikki huohotinletkut on oikein vedetty, etteivät ole mutkalla tai puristuksissa ,tai muuten vaan tukossa. Yksi pienenpieni letku voi pysäyttää menon kokonaan.
        Onkohan peli milloin huollettu?


      • kirjoittaja
        Tseba kirjoitti:

        Ekaks kyllä tarkistaisin, että kaikki huohotinletkut on oikein vedetty, etteivät ole mutkalla tai puristuksissa ,tai muuten vaan tukossa. Yksi pienenpieni letku voi pysäyttää menon kokonaan.
        Onkohan peli milloin huollettu?

        Kaikki letkut näyttäis olevan ok. Toisinaan saattaa päästä satoja kilometrejä ilman mitään jänisefektejä, sitten taas helvetinmoinen nykytys nimenomaan tasaisella nopeudella alta 80 nopeudessa. Pyörä ollut mulla vähän yli 2 viikkoa ja ajellut sillä 3200km, joten testattu on. Perjantaina pitäis viedä 20000km huoltoon, jospa siellä jotain selviää...edellinen huolto tehty huoltokirjan mukaan 10200km kohdalla.


      • Fjr
        kirjoittaja kirjoitti:

        Kaikki letkut näyttäis olevan ok. Toisinaan saattaa päästä satoja kilometrejä ilman mitään jänisefektejä, sitten taas helvetinmoinen nykytys nimenomaan tasaisella nopeudella alta 80 nopeudessa. Pyörä ollut mulla vähän yli 2 viikkoa ja ajellut sillä 3200km, joten testattu on. Perjantaina pitäis viedä 20000km huoltoon, jospa siellä jotain selviää...edellinen huolto tehty huoltokirjan mukaan 10200km kohdalla.

        Saitko huollosta apua nykimiseen.Itsellä jopa sammuttaminen välillä kesken ajon auttoi nykimiseen. Tps anturin vaihto myös auttoi asiaa.


    • Fjr

      Olen ajanut 3 fjr:ää josta 2 nyki. Uudessa -06 mallisessakin nykimisen huomasi. Taitaa olla jonkinlainen tyyppivika ärsyttävä tosin. Oma -02 nyki ja ennen jopa sammui,kun sen jäljeen starttasi pyörä pelasi taas hyvin. Talvihuollossa vaihdettiin TPS anturi (216€)sammuminen lakkasi ja nykiminenkin väheni,mutta nykii edelleen. PC asennuksesta on jotkut saanut apua.

    • ominaisuus

      Juu. FJR.ssä tuo ruiskun toiminta on vähän äkkipikaista. Eli kun löysää kaasua, ruisku katkaisee pa syötön ja kun kääntää lisää hanaa, aukeaa "portit" vähän liian isolle.
      Joskus "pintakaasulla" ajaessa ruuta ei oikein tiedä, anaakko polttoainetta vai ei. Nykii ilkeästi.

    • blue fjr

      Outoa... ei mulla nyvi yhtään, vm -05 ja pelaa kuin unelma. Tuskin mikään tyyppivika tuo nykiminen.

    • Apsku

      The dealer will have tested the TPS per the manual which simply says read the TPS and idle and full throttle. This only checks for a catastrophic failure. You need to check the area of the sensor inbetween these two positions.

      Checking the TPS Sensor

      This test is done using the Diagnostic screen. How to:

      With the key off, press and hold the "Select" and "Reset" buttons simultaneously and turn the key on (do not start, just ON), continue to hold the buttons until the display next to the fuel gauge says diAG (5-10 seconds).

      Release the two buttons. Now, press the "Select" and "Reset" buttons simultaneously again. After ~ 2 seconds the display should show d1:01 on top and a two digit number at the bottom. You are now looking at the throttle position sensor (TPS) output. The TPS value is the two digits at the bottom of the display.

      Turning the throttle will change the digits. Normal is 15-17 with the throttle closed and 97 to 100 with the throttle wide open. When the TPS goes bad it can be catastrophic, where the two digit value is just plain wrong and doesn't follow the throttle at all. This could be the TPS, it could be in the harness that connects to the TPS or it could be the ECU.

      The other failure mode of the TPS is to have 'dead spots' as the throttle is opened. This is the most common failure and it usually occurs at roughly 20-40% of throttle opening because that is range where the throttle is positioned for most riding. To check this -- very, very slowly open the throttle from full closed to full open and observe that the numbers climb with no skipped numbers and no drop-out readings (e.g. 45, 46, 47, 01, 01, 48, 49) The 01 reading is a 'drop-out'. This failure is almost certainly the TPS.

      To leave the diAG mode simply turn the key off. Done.

    • Piiskari

      Kipaise vaihdattaan siihen se ftp anturi ,se kuulemma aiheuttaa nykimistä sekä epätasaista käyntiä alakierroksilla jonnekin 4000 kierrokseen asti ja kylmänä tuntuu toi roksahdus mutta ei enään lämpimänä .

      • Piiskari

        saattoi se olla tps sen anturin nimi ku oikein muistelen .


    • Anonyymi

      Sun pitää vaihtaa sähköön tai busaan jos volat kaakkoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2686
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe