oletteko koskaan palanneet entisen syliin esimerkiksi puolenvuoden kuluttua erosta? miten siinä kävi? voiko siinä ylipäänsä käydä enää hyvin? mä tein paskat yhelle tosi ihanalle hepulle ja jätin. nyt kaduttaa ja itkettää ja haluisin sen vaan takas. tuntuu ett tää ero on vaan selkeyttänyt ajatukseni siitä mihin haluan tähdätä. haluan olla hänen kanssaan, tehdä onnelliseksi ja tulla onnelliseksi. toinen asia on se, että hänellä on uusi ihastus, tämän vuoksi en ole voinut kertoa hänelle tunteistani. jos hän vapautuisi, kertoisin. sitä odotellessa... laitelkaa omia kokemuksia? niitä ikäviä ja onnellisia loppuja yhteen paluusta!
te onnelliset ja onnettomat!
85
36624
Vastaukset
- voit kertoa
tunteistasi. Miten se uusi muka sinun tunteisiisi vaikuttaa? Ei sinun tarvitse jättää sen vuoksi kertomatta, että joku toinenkin sattuu olemaan kiinnostunut samasta miehestä. Ja voithan kertoa sen vain exällesi suoraan, mutta parastahan olisi jos tieto kantautuisi myös tämän uuden korviin. Huomaisi tämä uusikin, ettei ole yksin kukkona tunkiolla.
- .....
Se mies kumppanilleen asiasta kerro. En nyt ymmärrä kumpaa hait asialla, kun aluksi olit samoilla linjoilla kuin minäkin eli voihan toki tunteistaan kertoa. Mutta sitten aloit puhumaan uudesta tyttöystävästä, miksi haluaisit kismaa aiheuttaa?
Alkup., kerro tunteistasi, mutta älä ryhdy likaiseen peliin. Tiedä vaikka joku muukin joskus lankeaa vilppiin ja hallan tahalliseen aiheuttamiseen. Mies palaa takaisin jos välittää, mutta jos välittää enemmän nykyisestä niin kannattaa siirtyä itsekin eteenpäin. - sesama
..... kirjoitti:
Se mies kumppanilleen asiasta kerro. En nyt ymmärrä kumpaa hait asialla, kun aluksi olit samoilla linjoilla kuin minäkin eli voihan toki tunteistaan kertoa. Mutta sitten aloit puhumaan uudesta tyttöystävästä, miksi haluaisit kismaa aiheuttaa?
Alkup., kerro tunteistasi, mutta älä ryhdy likaiseen peliin. Tiedä vaikka joku muukin joskus lankeaa vilppiin ja hallan tahalliseen aiheuttamiseen. Mies palaa takaisin jos välittää, mutta jos välittää enemmän nykyisestä niin kannattaa siirtyä itsekin eteenpäin.kiitos kummallekkin teille kommenteista :). ja selvennystä että juuri siksi en ole pojalle puhunut tunteistani koska en halua ongelmia hänen uuteen suhteeseensa... jotenkin musta ei vaan ois sopivaa tunnustaa tunteita kun hänellä menee hyvin. toisaalta te kehotitte minua kertomaan hänelle :/ nyt en tosiaan tiedä mitä tekis... huh, meneehän se kesä asiaa mietiskellessä ja murehtiessakin! :)
- JäntusPontti
sesama kirjoitti:
kiitos kummallekkin teille kommenteista :). ja selvennystä että juuri siksi en ole pojalle puhunut tunteistani koska en halua ongelmia hänen uuteen suhteeseensa... jotenkin musta ei vaan ois sopivaa tunnustaa tunteita kun hänellä menee hyvin. toisaalta te kehotitte minua kertomaan hänelle :/ nyt en tosiaan tiedä mitä tekis... huh, meneehän se kesä asiaa mietiskellessä ja murehtiessakin! :)
Mun ex nainen joka jätti mut niin kertoi 2v päästä et ei se rakkaus kuollutkaan, hänestä tuntuu nyt et mä olen sen elämän mies..aattelee mua kokoajan ja kukaan muu ei tunnu siltä kuin sä..no se meni siihen et mä petin mun silloista muijaa hänen kanssa ja jäin kiinni ja sit jätin sen..vaik se olis halunnu jatkaa. Hieno fiilis:( Mutta nyt menee tosi hyvin tän ex exän kanssa..ja toivottavasti lopun elämää. et vähän kaks piippunen juttu, johonkin sattuu aina.
- .....
sesama kirjoitti:
kiitos kummallekkin teille kommenteista :). ja selvennystä että juuri siksi en ole pojalle puhunut tunteistani koska en halua ongelmia hänen uuteen suhteeseensa... jotenkin musta ei vaan ois sopivaa tunnustaa tunteita kun hänellä menee hyvin. toisaalta te kehotitte minua kertomaan hänelle :/ nyt en tosiaan tiedä mitä tekis... huh, meneehän se kesä asiaa mietiskellessä ja murehtiessakin! :)
Mukava kuulla, että ajattelet noin.:) Niin, itsehän siis päätät sen mukaan mikä sinusta tuntuu oikealta. Eikä sitä ole pakko tunnustaa kuolematonta rakkauttaan vaan yrittää hienovaraisemmin vihjata. Jos sinä hänen mielessä pyörit, niin kyllä hän pistää merkille pienemmätkin eleet. Jos ei, niin ei. Ja pidä huoli että oikeasti haluaisit hänen kanssa jatkaa eikä kyse ole vain ohimenevästä vaiheesta eron jälkeen ja samat ongelmat palaisivat.
- pääs käymään
JäntusPontti kirjoitti:
Mun ex nainen joka jätti mut niin kertoi 2v päästä et ei se rakkaus kuollutkaan, hänestä tuntuu nyt et mä olen sen elämän mies..aattelee mua kokoajan ja kukaan muu ei tunnu siltä kuin sä..no se meni siihen et mä petin mun silloista muijaa hänen kanssa ja jäin kiinni ja sit jätin sen..vaik se olis halunnu jatkaa. Hieno fiilis:( Mutta nyt menee tosi hyvin tän ex exän kanssa..ja toivottavasti lopun elämää. et vähän kaks piippunen juttu, johonkin sattuu aina.
Jäi mieleen toi lopetus että kakspiipunen juttu, johonkin sattuu aina...
Ootko tullut ajatelleeksi, että sun exään olis sattunut paljon vähemmän, jos olisit ensin jättänyt ja sitten palannut yhteen sen ex exäs kanssa.
Hiveli niin itsetuntoa että toinen vieläkin ajattelee sua niin ihanana, että oli pakko käydä kokeilemassa, että mitäs jos? Ei ollut munaa tehdä päätöstä ennen sitä ja olla pettämättä silloista tyttöystävääsi... - renkka1
..... kirjoitti:
Alkup., kerro tunteistasi, mutta älä ryhdy likaiseen peliin. Tiedä vaikka joku muukin joskus lankeaa vilppiin ja hallan tahalliseen aiheuttamiseen. Mies palaa takaisin jos välittää, mutta jos välittää enemmän nykyisestä niin kannattaa siirtyä itsekin eteenpäin.Minä olen eronnut, kun mun mieheni löysi toisen. Olin tosi onneton puoli vuotta, sitten pääsin sen asian ohi ja huomasin että on muitakin ja pakko ei ole ottaa ketään jollei halua. Löysin kuitenkin kaverin jonka kanssa menin myöhemmin avioon. Olen tämän uudemman kanssa ollut yhdessä 16 vuotta. Koen että meillä synkkaa. Ollaan kyllä joskus eri mieltä asioista. En kaipaa entistä, koen että uudemman kanssa elämä sujuu paremmin. Vaikka jäinkin ensin yksin kaikki muuttui hyväksi. Entinen mieheni on kerennyt erota toistamiseen ja hakee edelleen sitä oikeaa.
- tietenkin
pääs käymään kirjoitti:
Jäi mieleen toi lopetus että kakspiipunen juttu, johonkin sattuu aina...
Ootko tullut ajatelleeksi, että sun exään olis sattunut paljon vähemmän, jos olisit ensin jättänyt ja sitten palannut yhteen sen ex exäs kanssa.
Hiveli niin itsetuntoa että toinen vieläkin ajattelee sua niin ihanana, että oli pakko käydä kokeilemassa, että mitäs jos? Ei ollut munaa tehdä päätöstä ennen sitä ja olla pettämättä silloista tyttöystävääsi...Voi palata ja paaluu onkin muutamaa kokemusta rikkampaa ja sehän tekee hyvää .
- menneen talven lumia
sesama kirjoitti:
Heipä Sinulle.
Jokohan täällä on selvinnyt ratkaisusi. En jaksanut lukea noin hirveää määrää vastauksia:-
Mutta minun neuvo on, että katse eteenpäin > etsimään uutta rakkautta. Se tulee yleensä yllättäen odottamatta.
Tuo entisen haikailu on monelle tuttua. Moni on ystäväpiirissäni palannut exänsä kanssa yhteen. Auvoinen aika kestää pienen hetken, tuo ihana rakkauden tulinen tunne. Sitten arki koittaa, ja sitten astuu kuvioihin mukaan se mustasukkaisuus. Alkaa kysely keiden kanssa olet ollut, kun olimme erillämme...nuokin asiat tulevat väliin niiden entisten lisäksi. Ja sinulla tuo exäsi nainen.
En ole kuullut kenenkään vielä onnistuvan, kun menee uudelleen yhteen. Jotkut ovat kyllä menneet naimisiin uudestaan, mutta sekin on karahtanut siihen ikävään avioeroon, että hupsista vaan.
Kysy itseltäsi, miksi erositte > se todellinen syy kaivapa se esiin?
On normaalia aluksi haikailla ja kaivata exäänsä. Olethan tunteva ihminen. Ns. eroprosessi on hyvä käydä läpi > siihen liittyvä surun ja epäonnistumisen tunnekin ja oppia tunteman itsensä. On myös erittäin tärkeää oppia olemaan yksin omien ajatuksiensa kanssa. Silloin on tasapainossa.
Nykyajan ihmiset ainakin minun tuttavani eivät juurikaan siedä yksinoloa. Silloinhan on pakko ajatella kuka olen, mitä olen tullut tehneeksi eli kohdata se oma itsensä. Heille noille tuttavilleni tulee hirveä paniikki, kun joutuu olemaan yksin omien ajatuksiensa kanssa. Tuleeko sullakin? Ja silloin olisi kiva paeta sinne muka tutun ja turvallisen exän syliin, vai kuinka?
Suosittelen kaikille nykyihmiselle, että viettäisivät ainakin kerran viikossa hetken yksin omien ajatuksiensa kanssa > jossain "kolosessa". - Tenät
tietenkin kirjoitti:
Voi palata ja paaluu onkin muutamaa kokemusta rikkampaa ja sehän tekee hyvää .
Olisiko sinulta unohtunut haaveittesi lomassa kaikkein oleellisin, hänen tunteensa? Eikö tämä mielestäsi ole se avain kahdenkeskiselle vuorovaikutukselle toinen toista kohtaan. Mainitset tehneesi tenät. Miksi jää arvailujen varaan? Nyt vasta jälkeenpäin ymmärrät hänen olevan se oikea?
Teit valintasi ja nyt kaduttaa… Nyt haluat hänen olevan se oikea sinulle hänen tunteista piittaamatta! Eikö tunnu aika tunneköyhältä hömpältä? Olisiko syytä käydä mielessä perusasiat
ensin ennen itsepetosta, mitä arvelet? Muuten ns. oikeita, kun on enemmän kuin yksi. Tiesitkö? - sesama
menneen talven lumia kirjoitti:
Heipä Sinulle.
Jokohan täällä on selvinnyt ratkaisusi. En jaksanut lukea noin hirveää määrää vastauksia:-
Mutta minun neuvo on, että katse eteenpäin > etsimään uutta rakkautta. Se tulee yleensä yllättäen odottamatta.
Tuo entisen haikailu on monelle tuttua. Moni on ystäväpiirissäni palannut exänsä kanssa yhteen. Auvoinen aika kestää pienen hetken, tuo ihana rakkauden tulinen tunne. Sitten arki koittaa, ja sitten astuu kuvioihin mukaan se mustasukkaisuus. Alkaa kysely keiden kanssa olet ollut, kun olimme erillämme...nuokin asiat tulevat väliin niiden entisten lisäksi. Ja sinulla tuo exäsi nainen.
En ole kuullut kenenkään vielä onnistuvan, kun menee uudelleen yhteen. Jotkut ovat kyllä menneet naimisiin uudestaan, mutta sekin on karahtanut siihen ikävään avioeroon, että hupsista vaan.
On normaalia aluksi haikailla ja kaivata exäänsä. Olethan tunteva ihminen. Ns. eroprosessi on hyvä käydä läpi > siihen liittyvä surun ja epäonnistumisen tunnekin ja oppia tunteman itsensä. On myös erittäin tärkeää oppia olemaan yksin omien ajatuksiensa kanssa. Silloin on tasapainossa.
Nykyajan ihmiset ainakin minun tuttavani eivät juurikaan siedä yksinoloa. Silloinhan on pakko ajatella kuka olen, mitä olen tullut tehneeksi eli kohdata se oma itsensä. Heille noille tuttavilleni tulee hirveä paniikki, kun joutuu olemaan yksin omien ajatuksiensa kanssa. Tuleeko sullakin? Ja silloin olisi kiva paeta sinne muka tutun ja turvallisen exän syliin, vai kuinka?
Suosittelen kaikille nykyihmiselle, että viettäisivät ainakin kerran viikossa hetken yksin omien ajatuksiensa kanssa > jossain "kolosessa".ihan totta puhut, tiedän kyllä eron syyt. yksi oli se, että ei annettu toisillemme aikaa. mut syitä oli monia, suoranaisesti häneen ei kohdistunut yksikään, omia ongelmia oikeestaan. tiesin jo silloin että tulen katumaan päätöstäni vaikka niin oli tehtävä.
luultavasti jätän nyt tunteeni paljastamatta. parempi pitää ystävyydestä kiinni ja olla silmät auki jatkossa. näin saan itse ajatteluaikaa, enkä sotkeudu hänen kuvioihinsa. en tiedä johtuuko päätös näistä hyvistä vastauksista vaiko siitä, että olen vaan ajatellut ja tunnustellut asiaa. eli asia jääköön hautumaan. :) - yksin on hyvä
Heipä Sinulle.
Suosittelen kaikille nykyihmiselle, että viettäisivät ainakin kerran viikossa hetken yksin omien ajatuksiensa kanssa > jossain "kolosessa".Ennenkuin voi nauttia täysillä toisen ihmisen seurasta pitää todella tulla toimeen itsensä kanssa.
Järjestä taiteilijatreffit itsesi kanssa(siis mene yksin sinne minne tekee mieli ja nauti)
Jos alussa tuntuu pahalta olla itsensä kanssa-ole ensin 1tunti ja pidennä sitten aikaa....
Lopulta pystyt olemaan koko päivän ja opit tuntemaan itsesi - aivan oikein
yksin on hyvä kirjoitti:
Ennenkuin voi nauttia täysillä toisen ihmisen seurasta pitää todella tulla toimeen itsensä kanssa.
Järjestä taiteilijatreffit itsesi kanssa(siis mene yksin sinne minne tekee mieli ja nauti)
Jos alussa tuntuu pahalta olla itsensä kanssa-ole ensin 1tunti ja pidennä sitten aikaa....
Lopulta pystyt olemaan koko päivän ja opit tuntemaan itsesiJuuri noin se onnistuu. Vähitellen sitä yksinoloa, niin kas kummaa löytää itsensä ja pääsee siihen todellisen elämiseen.
- Nimetön
Heipä Sinulle.
Suosittelen kaikille nykyihmiselle, että viettäisivät ainakin kerran viikossa hetken yksin omien ajatuksiensa kanssa > jossain "kolosessa".Takaisin paluu on minun kokemukseni mukaan todella aika turhaa. Itse olen niin tehnyt ja tuloksena oli loppujen lopuksi avioero. Syitä ensimmäiseen eroyritykseen oli monia ja silloin kyllä yritimme niitä ratkaistakkin. Toinen kerta oli sitten raadollisempi...ne vieraat siellä sängyssä. Loukkauksen määrä oli iso, kun olin itse ajatellut panostaa suhteeseen. Kannatta todella miettiä ennenkuin palailee takaisin. Ei muuta kuin nokka kohti tulevaisuutta!
- unohtakaas
Nimetön kirjoitti:
Takaisin paluu on minun kokemukseni mukaan todella aika turhaa. Itse olen niin tehnyt ja tuloksena oli loppujen lopuksi avioero. Syitä ensimmäiseen eroyritykseen oli monia ja silloin kyllä yritimme niitä ratkaistakkin. Toinen kerta oli sitten raadollisempi...ne vieraat siellä sängyssä. Loukkauksen määrä oli iso, kun olin itse ajatellut panostaa suhteeseen. Kannatta todella miettiä ennenkuin palailee takaisin. Ei muuta kuin nokka kohti tulevaisuutta!
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Myös sitä kokemusta on mullakin > edes takaisin< ei tiennyt lopulta tuleeko vai meneekö ja raadollisemmaksi kaikki kävi.
Sitä myöskään en ymmärrä miksi pitää niin hirvittävästi hehkuttaa > " me ollaan niin hyviä ystäviä exäni kanssa, tapaillaan ja jutellaan" < tuota en kerta kaikkiaan ymmärrä.
Aikuinen ihminen voi erota exästään toivottaen kaikkea hyvää toiselle, erota ns. hyvissä väleissä. Puhdistaa se ilma!
Antaa anteeksi.
Mutta päästää toinen elämään sitä ihan ihka omaa elämäänsä
eikä häiritä exäänsä, vaan aloittaa myös itse uusi elämä ja
suunnata sen katseensa juuri sinne tulevaisuuteen niin kuin kirjoitit.
Olen siis täysin samaa mieltä kanssasi.
- blondi-72hki
yhteenpaluun eron jälkeen ja yhdessä tapauksessa ei homma onnistunut,
toisessa me useinkin erottiin ja palattiin yhteen vaikka molemmat tehtiin toisillemme paskamaisia temppuja mutta lopulta sain tarpeekseeni ja loppu mikä loppu,
ja tämä kolmas juttu on mieheni eli ollaan oltu erossa 1.5v palattiin yhteen nyt siitä on jo 9vuotta tosin lopullinen ero onneksi häämöttää.
Mutta kannattaa kertoa tunteista.Eihän sitä tiedä vaikka teidän stoorinne saisi onnellisen lopun;)- dada
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että kolmessa tapauksessa homma ei onnistunut jo kerran olet eroamassa jo kolmannesta yhteenpalaamistasi miehistä. Kannattaisko nyt hankkia ihan upouusi?
- blondi-72hki
dada kirjoitti:
Eiköhän nyt kuitenkin ole niin, että kolmessa tapauksessa homma ei onnistunut jo kerran olet eroamassa jo kolmannesta yhteenpalaamistasi miehistä. Kannattaisko nyt hankkia ihan upouusi?
todellakaan onnistunut kummallakaan se yhteenpaluu joten uusi on hankittava mutta kunhan nykyisestä eron saan en taatusti heti hae uutta kumppania vaan nautin elämästäni ja rauhasta lasteni sekä koiramme kanssa!
- Brunette -72
blondi-72hki kirjoitti:
todellakaan onnistunut kummallakaan se yhteenpaluu joten uusi on hankittava mutta kunhan nykyisestä eron saan en taatusti heti hae uutta kumppania vaan nautin elämästäni ja rauhasta lasteni sekä koiramme kanssa!
Monet lentää kukasta kukkaan, eikä osaa pitää taukoa ja olla vaan yksin. Itse tässä ollut jo 3v. vapaalla, tosin muksujen kanssa elelen ja suorastaan nautin ilman ihmissuhdeongelmia elää!
Tässä vaan niin ihanaa olla vapaa, kun n.10 vuotta meni naimisissa ollessa. Onneksi on yhteishuoltajuus, eli elämä ei ole ihan neljän seinän sisällä elämistä ;)
Alkuperäiselle: Parempi nostaa kissa pöydälle nyt heti. Silloin pääsee nopeammin jatkamaan omaa elämää ilman menneisyyden roikkumisia. Jos nyt rohkeasti uskaltaisit sanoa tunteistasi, silloin ei mene turhaan hukkaan ajatukset omasta unelmasta. Unelmasta joka joissain tapauksissa ehkä ei syystä tai toisesta toteudukkaan. Yksi syy voi mm. olla myös se, kun exäsi ei tiedä tunteistasi mitään. Mutta se vain selviää, jos olet rohkea ja otat asian puheeksi.
Niin ja voihan se onnistaakkiin(?). Eli mitä häviät, jos uskallat olla rohkea ja kysyt(?)!.
Tsemppiä! - dada
blondi-72hki kirjoitti:
Oikein hyvä, että olet tuota mieltä! Aurinkoista loppukesää Sinulle ja perheellesi. Toivottavasti saat eron hoidettua nätisti myös lastenne kannalta.
- JKD
Brunette -72 kirjoitti:
Monet lentää kukasta kukkaan, eikä osaa pitää taukoa ja olla vaan yksin. Itse tässä ollut jo 3v. vapaalla, tosin muksujen kanssa elelen ja suorastaan nautin ilman ihmissuhdeongelmia elää!
Tässä vaan niin ihanaa olla vapaa, kun n.10 vuotta meni naimisissa ollessa. Onneksi on yhteishuoltajuus, eli elämä ei ole ihan neljän seinän sisällä elämistä ;)
Alkuperäiselle: Parempi nostaa kissa pöydälle nyt heti. Silloin pääsee nopeammin jatkamaan omaa elämää ilman menneisyyden roikkumisia. Jos nyt rohkeasti uskaltaisit sanoa tunteistasi, silloin ei mene turhaan hukkaan ajatukset omasta unelmasta. Unelmasta joka joissain tapauksissa ehkä ei syystä tai toisesta toteudukkaan. Yksi syy voi mm. olla myös se, kun exäsi ei tiedä tunteistasi mitään. Mutta se vain selviää, jos olet rohkea ja otat asian puheeksi.
Niin ja voihan se onnistaakkiin(?). Eli mitä häviät, jos uskallat olla rohkea ja kysyt(?)!.
Tsemppiä!Miksi pitää ensimmäisenä tehdä lapset ja sitten vasta huomata ettei kumppani ollutkaan oikea??
En vaan voi ymmärtää, koska useimmiten lapset kärsivät erosta tavalla tai toisella.
- Ellen
Ei kertominen mitään maksa :D
- millaS
Kannattaa kertoa jo itsensäkin vuoksi tunteensa. Ei tarvitse sitten kun on kertonut ja ehkä toisen vastauksenkin saanut niin miettiä mitä tuleman pitää. Itse keväällä huomasin että olin rakastunut uudelleen exääni (vuosi sitten erosimme) ja kerroin vaikka aavistelin että exällä on jo uusi kiinnostuksen kohde. Kerroin ja pääsin jatkamaan elämääni: ex todellakin halusi yrittää uuden ihastuksensa vallitusta. Halasimme ja toivotimme hyvää elämää toisillemme ja sovimme että ystävyys katkaeaa siihen koska "possa silmistä, poissa sydämestä" sanonta auttaa parhaiten elämässä eteenpäin menossa. Nyt kuukausia myöhemmin katsastelen jo mielenkiinnolla sinkkuna uusia elämän vaiheita. Harmi että kävi noin mutta elämä jatkuu. Kaikkea hyvää uudeelleen suhteen alkaneille kuin niillekin jotka eivät uusintaa saaneet. :)
- tom-61
ei mulla ainakaan onnistunut....siitä on jo aika kauan aikaa mutta oltiin muutama kuukausi erossa ja palattiin yhteen....puolentoista vuoden päästä erottiin lopullisesti....ei vaan enää päästy samalle aaltopituudelle......mutta tämä on mun kokemus...jos palaatte yhteen niin toivottavasti onnistutte.....
- niksutin
Ethän sä siinä mitään menetä, vaikka kertoisitkin.. Inhottavinta se on, jos tullaan tuollaisesta asiasta kertomaan vasta joskus vuosien päästä.
Itselleni kävi näin. Oltiin erossa muutama kuukausi ja yritettiin uudestaan; eihän siitä mitään tullut, kun ei osattu aloittaa täysin puhtaalta pöydältä, molemmilla kerroilla mies jätti... Sitten kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa, tää ex alkoi soittelemaan. Ex:n ja mun erosta oli silloin jo kulunut vuosi. Kyseli, olenko varmasti onnellinen, mikä meillä meni vikaan (jaa-a, kumpikohan sitä jätti ja kenet?), pyyteli kahville, sekä kertoi, ettei ole päässyt musta eroon vaan että rakastaa/ikävöi edelleen... tätä kesti vuoden päivät. Lopulta en voinut sanoa muuta kuin että tämä tuli nyt hieman liian myöhään, sillä oisin varmasti ollut valmis yrittämään kolmannenkin kerran, jos olisin tiennyt hänen tunteistaan aiemmin.
Nykyään ollaan kyllä molemmat omilla tahoillamme onnellisesti avo/avioliitoissa ja tunteet on haihtuneet, ainakin mun puolelta. Luulisin, että häneltäkin.
Että näin; mun mielestä sun kannattaisi kertoa, jää sitten sen exän päätettäväksi, mitä teette. Ainakin olet yrittänyt, koska sitä voit sitten katua jälkeenpäin, jos päätät olla kertomatta..
Auttoikohan yhtään?? - .....
Voi! itsekin palasimme yhteen. Erossa ehdimme olla joku 3kk. Riippuu tietenkin kuinka vaikea eron syy oli silloin kun erositte, esim. pystyykö antamaan anteeksi! siis riippuu mikä oli syy kun erositte.Jos rakastatte toisianne, olisi parasta että saisitte toisenne. Onnea matkaan!:) Elämän kautta opin minäkin...
- maisi
Kllä voi. Olimme erossa mieheni kanssa 1,5 vuotta jonka jälkeen palasimme yhteen ja menimme naimisiin. Nyt olemme suloisen tytön vanhemmat.
Vaatii anteeksiantamista, (ei muistella vanhoja) ja ennenkaikkea rakkautta. - Don Juan
Nainen, joka jättää miehensä ei rakasta miestään. Vaikka vihaan muslimeja, on heillä järkeä tässä asiassa. Jätetty mies ei ole minkään arvoinen. Erään ranskalaisen suuren ilotalon emännän mukaan nainen ei voi rakastaa kahta miestä. Jos rakastaa, on sellainen nainen rikki, kahtiajakautunut sekopersoona. Nainen kylläkin haluaa omistaa ainakin kaksi miestä jopa enemmänkin, hiveleehän se naisenkin omahyväisyyttä ja lienee maskuliininen ominaisuus. Miksi taas jätät miehen ??
- miehen puhetta.
Haiskahtaa pahasti sille, että sinut on dumpattu useammankin kerran. Joskus pitäisi osata katsoa peiliinkin. Noilla mielipiteillä se kuitenkin taitaa olla liikaa vaadittu.
- minä91
niin, mulla on tässä aika samanlainen tilanne, tai mulla on mun poikaystävän kanssa "tauko", olen seurustellu sen kanssa nyt vuosi ja kaks kuukautta..ja tiedän muutamia, ketkä on pitäneet puolen vuodenkin taukoja, ja silti palanneet, mutta mistä voisit tietää, jos hän alkaa jonkun kanssaan, ja palaisi sinun luokse vielä? kerro vaan tunteistasi.
...että vastaus riippuu siitä, kuinka loppuun osapuolten mielestä suhde elettiin.
Jos kummatkin vahvasti olivat eron kannalla ja sitä mieltä, että kaikki on sanottu ja tehty, uusinta harvoin onnistuu.
Itse en ole palannut yhteen exäni kanssa, koska hän teki jotain, jota ei voinut antaa anteeksi.- vanhaa
munaa kaipaat hulliko olet,,//ilmeisesti.
Niin munaa kuin vittuakin saa yhtä hyvin kuin tulisi raitiovaunu joka 3, minuutti.
Haloo pahvi.- maica-72
Tuon edellisen viestin kirjoittajan täytyy olla tunteeton ja aivoton idiootti mies jonka tarpeet kun tyydytetään on asiat ok mutt jos laitetaan hanttiin asiasta kuin asiasta etsii hän seuraavan uhrin tarpeilleen...
On sinulla ykstoikkoinen elämä kun voit moisia sammakoita suustasi sokeltaa ilmoille..
Tuollaista ihmistä ei kukaan haluaisikaan takaisin haikailla... ONNEA VALITSEMALLASI TIELLÄ!!
- Mussukkainen
Jep, mä ja mun mies seurusteltiin 3 vuotta kunnes erottiin. Erossaoloa kesti vuoden verran, kunnes molemmat tajuttiin ettei se vaihtamalla parane. Uutta aikaa takana lähes 4 vuotta ja hyvin pyyhkii edelleen :)
- kaunismerenneito
minä aloin uudesti seurustelemaan entisen mieheni kanssa aoittetiin uudelta ja puhtaalta pöydältä.ikävä kyllä suhde ei kestännyt kuin 5vuotta,kun mieheni alkoi uudesti pettämään minua.suhde päättyi nyt loppullisesti,enää olemme vain ystäviä.miksi ihminen toistaa aina samoja virheita?
- kaunismerenneito
aloin tässä seurustelemaan ja huomoin seuravaa,miks te miehet koko aika katseleten toisen naisen perään,vaikka se oma muija on siinä rinnalla.se tuntuu tosi kurjalta,kun mies katselee muita naisia.minä en ole mustis,vaikka katseleekin,mutta alkaa pian tuntumaan että mitä se niistä muista naisista hakee.enkö mä olekaan sit tarpeeksi hyvä hänelle.tuli myös ajatus että varmaan pettäisi mua jos olisi tilaisuus siihen,ja näin varmaan onkin.tuntuu vain nii kurjalle.mä en katsele muita miehiä ja olen kunnollinen nainen.
- zida
saman olen huomannut...vaikka on yhdessä liikenteessä, miehen pää kääntyy toisten naisten perään...ei siinä osaa ajatella muuta kuin että oma nainen ei enää riitä tai on tullut jo arkipäivä niin vastaan suhteessa, että toiset naiset alkaa viehättämään enemmän kuin oma...
- Onnettomasti naimisissa
zida kirjoitti:
saman olen huomannut...vaikka on yhdessä liikenteessä, miehen pää kääntyy toisten naisten perään...ei siinä osaa ajatella muuta kuin että oma nainen ei enää riitä tai on tullut jo arkipäivä niin vastaan suhteessa, että toiset naiset alkaa viehättämään enemmän kuin oma...
valitettavan yleistä.. Olen ajatellut avioeroa miehestäni kun en enää usko voivani luottaa siihen. Hän pitää salaa yhteyttä exän kanssa ja muitakin naispuolisia ystäviä on ollut koko meidän yhdessäolon ajan. Alusta alkaen petti mua monen naisen kanssa, nämä sain selville kun meillä oli jo lapsi. Ei koskaan pyytänyt edes anteeksi. Sitten tämä vilkuilu ja flirttailu.. Kun jo minun ollessa paikalla se on niin selvää tuijottamista ja kiinnostuksen näyttämistä, niin minkähänlaista se on silloin kun en ole paikalla? Ja mä itse olen vielä hyvännäköinen ja mulla olisi ollut muitakin ottajia silloin aikoinaan kun tavattiin miehen kanssa. Ois mulla vieläkin ottajia, joten pitää varmaan vapauttaa itsensä markkinoille. Moni mies on mulle sanonutkin, että mun mies pitää mua itsestään selvyytenä. Tosin kai ne miehet puhuu mitä vaan..
No, voi olla että on niitä hyviäkin miehiä, mutta tämä ei sitä ainakaan ole. Jos ei meillä lapsia olisi niin ei varmasti oltais oltu yhdessä enää moneen vuoteen. Ehkä olisi jo aika ajatella itseään ja omaa onneaan.. - Eronnut
Onnettomasti naimisissa kirjoitti:
valitettavan yleistä.. Olen ajatellut avioeroa miehestäni kun en enää usko voivani luottaa siihen. Hän pitää salaa yhteyttä exän kanssa ja muitakin naispuolisia ystäviä on ollut koko meidän yhdessäolon ajan. Alusta alkaen petti mua monen naisen kanssa, nämä sain selville kun meillä oli jo lapsi. Ei koskaan pyytänyt edes anteeksi. Sitten tämä vilkuilu ja flirttailu.. Kun jo minun ollessa paikalla se on niin selvää tuijottamista ja kiinnostuksen näyttämistä, niin minkähänlaista se on silloin kun en ole paikalla? Ja mä itse olen vielä hyvännäköinen ja mulla olisi ollut muitakin ottajia silloin aikoinaan kun tavattiin miehen kanssa. Ois mulla vieläkin ottajia, joten pitää varmaan vapauttaa itsensä markkinoille. Moni mies on mulle sanonutkin, että mun mies pitää mua itsestään selvyytenä. Tosin kai ne miehet puhuu mitä vaan..
No, voi olla että on niitä hyviäkin miehiä, mutta tämä ei sitä ainakaan ole. Jos ei meillä lapsia olisi niin ei varmasti oltais oltu yhdessä enää moneen vuoteen. Ehkä olisi jo aika ajatella itseään ja omaa onneaan..Anna palaa. Se ei siitä paremmaksi muutu.
Tsemppiä! - Aurinko
Onnettomasti naimisissa kirjoitti:
No, voi olla että on niitä hyviäkin miehiä, mutta tämä ei sitä ainakaan ole. Jos ei meillä lapsia olisi niin ei varmasti oltais oltu yhdessä enää moneen vuoteen. Ehkä olisi jo aika ajatella itseään ja omaa onneaan..Joo. =)
- Heikki Nevanoksa
En varmasti halua palata entisen kanssa. Olin ollut uuden kanssa suhteessa jo avioliittoni aikana. No menin uusiin naimisiin 4 vuoden seurustelumme jälkeen. Nyt olen tyytyväinen vaikka alussa olikin hankaluuksia lastemme vuoksi. Molemmilla meillä lapsia. Ehkä he ymmärtävät meidän ratkaisumme vanhempina. Kahden aikuisen henkilön parisuhteessa ei pidä lapsilta liiemmin kysellä mikä on oikein ja mikä väärin.
- Liittoko?
Et pysty vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen mitenkään jos tuo tekstisi pitää paikkansa. Kutsutko sitä avioliitoksi ? Kahden kanssa yhtäaikaa ? Herää pahvi.
- näin.on
ei voi palata ja sillä selvä.
- eetu,.
jos ja kun palaa yhteen siinä kaivellaan sitä edellistä suhdetta vähän väliä.sitä rakkautta joka oli ennen eroa tule enää kokemuksella tiedän!!!!!
- ...
No itseppä olet miehen jättänyt.Kyllä se pitää sillon erohetkellä miettiä asiat loppuun asti.. Typerää ja itserakasta käytöstä mennä jälkeenpäin vonkumaan ja itkemään miestä takaisin.
- aion kertoa
Kaksi ja puolivuotta on mennyt erosta,tosi kipeitä aikoja vaikka"uusi" on kuvioissa.Kaipaan alkuperäistä vaimoani eli sitä oikeaa,olen myös kuullut hänen ajattelevan samoin.Kumpikaan ei vielä ole saanut sanottua ääneen tunteistaan,Harmi!.
- Nyxä
Minä olen se uusi, jonka elämänkumppania ja sitä oikeaa exä kyttää. Ja suotta, kun rakkaani ei koskaan sitä takaisin ottaisi. Sen verran huono suhde heillä oli.
Miten alas voi vajota? Pari vuotta on vielä lyhyt aika, mutta jos se hengaa tuossa lähellä vielä viiden vuoden päästä, niin aika sairaaksi hommat menee.
Maailmassa on miljoonia ihmisiä. Miksi pitäisi palata vanhaan, kun uuttakin ihanaa on olemassa? en erityisemmin haluaisi palata exäni kanssa yhteen, mutta kun on tenava... Ja exä ottaa vapauden muuttua, minä en saisi muuttua enkä ajatella aivoillani. Ja exä sanoo:Linttaan astutuilla kengillä ei kauas eikä kauan kävellä.
Erottiin 4 vuotta sitten ja lapsen takia oon yrittänyt olla väleissä, välillä paremmalla ja välillä huonommalla menestyksellä, nyt olis kyse lähinnä kämppäkaveruudesta, mutta pelkään, että ko.kämppäkaveruus rajoittaisi mun elämää, kun eka mainitttu asia oli:sen ja sen luona et sitten täältäpäin käy kylässä... Lapsi ja taloudelliset seikat, on ehkä järkiperäistä, mutta tunteet.On kauheeta teeskennellä kun haluaisi muuta, mutta eipä ole muita kuvioissa mukana ja pystynen aika hyvin vakuuttamaan etten tarvitse ns.rakkautta enkä ketään lähelle. Ei me muuten riidellä jos joku miettii että tenava kärsii, me pystytään "kohteliaisuuteen" joka ei ole edes jäätävää.Minä mietin omia ja mies omia juttujaan, jutellaankin- voi ja pitää
ilmanmuuta voi palata ja siitähän suhde vaan paranee kun on useita/kokemuksia rikkaampi.
- ole rohkea
Erosimme poikaystäväni kanssa reilu vuosi sitten, molemmilla oli vuoden ajan uudet suhteet. Mutta suhteet loppuivat ja jotenkin palasimme toistemme syliin, olo on kuin vastarakastuneella, vaikka vuoden ajan emme oikeastaan edes ajatelleet toisiamme. Olimme vakaasti sitä mieltä että ero oli lopullinen.
Joten kaikki on mahdollista, rohkeasti vain :) - Tuitsu
Olen pariin kertaan ollut suhteessa, jossa on erottu ja palattu yhteen - ei onnistunut pidemmän päälle. Saattaisi päästä vähemmällä tuskalla, kun lopettaa epäonnistuneen suhteen kerralla. Edestakainen juupas-eipäs kuluttaa kaikista eniten.
Tietenkin kannatan sitä vaihtoehtoa, että yhdessä yritetään selvittää suhteen sotkut, ettei pienistä risauksista anneta heti periksi.- kokemusta on
Koirat ne vanhoja luita kaluaa, ei kannata palata yhteen exän kanssa. Helposti "kostamisen" nälkä kasvaa syödessä ja siitä ei hyvää seuraa.
- sesama2
heipsas, tässä se alkuperäinen.. ihana kun olette kirjoitelleet noin paljon omia mielipiteitä ja kertomuksia. siinäpä oikeestaan tuleekin koko skaala mitä mun mielessä liikkuu: tottakai voin kertoo/ en voi kertoo koska pilasin sen jutun jo kerran/ mun pitäs jo hävitä. oon kokeillu uusia juttuja tämän suhteen jälkeen mutta kokoajan tuntuu vaan enempi siltä etten voi olla kellekkään kyllin hyvä enkä haluaisikaan, ko. entiselle vaan tahtoisin omistautua. mutta niin, sitähän ei koskaan tiedä että kantaisko se juttu enää uudestaan minnekkään. viimeks meillä oli ihanaa ja kun se loppui, niin tuntui ettei se jää siihen (kumpikin ajatteli).
en ole vielä jutellut asiasta hänen kanssaan, mutta pysymme kavereina. asia voi kyllä nousta esiin lähiaikoina, mutta sittenhän saamme puhuttua siitä ja hän voi päättää miten haluaa siihen suhtautua. en vaan haluaisi menettää häntä kokonaan! :) kuulemiin! - Maibek
Ero voi vahvistaa tunteita ja selventää mitä oikeasti haluaa.
- qwinlan
ikävä tulee jos on nk.kompastunut puolukanvarpuihin ja eronnut harkitsematta silkkää äkäisyyttään. Yleensä silloin katuu. Mutta jos on ollut kuollutta pitkään vaikkei petettäisi tai riideltäisi kauheasti, ero voi puhdistaa ilmaa tai omassa tapauksessa toivon,että voitais olla kavereita ei rakastavaisia mutta se ei käy miehelle. Pettäminen ja väkivalta olis minusta syitä olla palaamatta. Tosin pettämisessä on molempien katsottava peiliin ja mietittävä onko toinen muuttunut itsestään selväksi tapaukseksi, että se on tuossa. Ja aina kannattaa paluun tai eron kohdalla tehdä parin plussa ja miinuspuolista listaa, yhteiselämähän on itse asiassa enimmäkseen toisen ominaisuuksien/omituisuuksien sietämistä ja jos siihen pystyy ja yksin on ikävämpi, niin... Tosin katkeruudessa nämä uudet ihastukset kuulevat useimmiten sen version, missä nainen nalkuttaa ja on hirvee ja mies on saamaton kaljankittaaja. Ja nämä uudet aika usein uskovat tämän yksipuoleisen näkemyksen, saavathan he "koulutetun" kumppanin. Ja statusta kun ei tarvi olla sinkku. Itse olen ja viihdyn yksin,mukava olisi jos jonkun löytäisin, mutta ei seurustelua seurustelun vuoksi tai että on OMA mies. Nyt on miehiä ympärillä ja tykkään kun voin heittää hurjaakin herjaa ja olla kaveri, en oikeastaan näe miehiä tai naisia vain ihmisiä ja joskus Ihania Ihmisiä
- paskahousut
palaa yhteen !!!
- seke70
...se mikä on mennyttä on ollutta.Voihan sitä kokeilla vaikka kuinka monesti uudestaan,muttei se siitä kummene.Itsekin aikoinaan sortuin uudestaan ja se oli sitä samaa kurjuutta.(hyvä uskoisena luulin hänen muuttuneen)Mulla mies oli uskoton ja on varmasti sitä vieläkin...Onneksi en enää joudu sitä katteleen.Zemppiä sulle,mitä sitten päätätkin!
- vanha suola
Mene äkkiä sen exän luo ja kerro kaikki tunteet sille ja heti. Et tiedä mitä sen ajatuksissa liikkuu voi olla et on vaan kostoks sen toisen kanssa varsinkin jos sinä jätit, se on iso kolhasu egolle
Mun ois pitänyt tehdä sama ajat sitten mutta en muka alentunut siihen koska jätin itse pojan ja olen siitä asti katunut sitä tekoa jo 17vuotta. - anteeksantanu.....
rippuu niin paljo kaikesta, monenko kanssa oot ollu/ miehesi on ollut....kaikki se on mieleen jäävää ja anteeksantamatonta, siitä kärsii jälkikäteen....kokenut, ja muka anteeksantanut....
- ..................
Seurustelin kaksi vuotta yhden miehen kanssa. Erosimme kuukaudeksi. Jotain pienoista säpinää molemmilla oli silloin. Kumpikaan ei ottanut vakavasti mitään tosin. Nyt olemme taas yhdessä. Molemmat kerkesivät miettiä kuukauden tauon aikana kuitenkin suhteemme huonoja puolia. Niistä on nyt puhuttu ja paljon paremmin menee kuin ennen. Hyviä asioita taas osataan arvostaa enemmän!
Mene juttelemaan exällesi. Tilanteen mukaan voi miettiä mitä sanoo, mutta ei kannata sotkea uutta ihastusta siihen. - kauppinen
joo voihan sitä,jos on yhtä tyhmä ku minä.muutama vuosi sitten olin erossa mihestäni puoli vuotta ku rupes niin tympiin koko touhu.no sitten se muutti takas ku ei osattu erossakaan olla.jonni aikaa meni tosi hyvin ja nyt se on taas sitä samaa paskaa ku ennenkin.sen olen päättäny ku laspset on muuttanu kotoo pois,niin lähen omiin oloihin asuun enkä ota ukkoo ainakaan saman katon alle enää ikinä.
- kannattaa ja
ja "vieraissahan" voi käydä muutenkin sehän tekee tunnetusti hyvää avioliitolle sillä on eheyttävä vaikutus kokeilkaa ihmeessä.
- Itse kokenut
Välillä elämä on niin kovaa ja on niin loppu, että ei edes jaksa katsoa toista. viisainta mitä teimme oli muuttaa 9 kuukaudeksi eri osoitteisiin asumaan. Molemmat saimme koota itseämme rauhassa ja aloimme pikku hiljaa tapailemaan uudelleen.
Ensin yhteen palaamisen jälkeen käyttäydyimme liiankin hyvin, mutta nopeasti kaikki normalisoitui.
Se vaatii aikuisuutta molemmilta ja sitä että menneitä ei kaivella ja niillä ei puukoteta toista selkään. - ei käyny hyvin..
jos on kerran päättäny erota ni silloin myös pitäisi pysyä erossa!Jos palaatte yhteen, tunne ei ole samanlainen, kuin ensimmäistä kertaa tavattaessa, päinvastoin. Sitä tuntee ihmisen jo ennestään ja ns. samat rutiinit jatkuvat ja siitä tulee sitten se ON/OFF-kierre.. Vaikka miten kaduttais, pitää ajatella sitä seikkaa, minkä takia erositte..!
Omasta kokemuksesta, entisen jätkäkaverin kanssa olimme kuin Mervi ja Matti!- pitää
Ehdottomasti pitää tosi kivaa nähdä taas,jos hyvin käy niin kokemuksiakin on kertynyt ja niitä voi hyödyntää tässäkin suhteessa ja sehän on molempien etu
- kun lähtee
se on loppu.Minä ainakaan en ota entistä takaisin,sillä kyllä ptäisi ajatella kun lähtee eikä toimia tuuliviirinä.Olin naimisissa 24 vuotta ja kun naiselle tulee 40 villitys niin luule löytävänsä paremmman.Sitten monet katuu mutta tehty mikä tehty,enkä halua kärsiä uudelleen sitä tuskaa.Voisinko kuitenkaan enää luotta täysin,niin parempi olla vaikka yksin.
- Nimetön
Miun äppä sanoo että leikattu leipä ei takaisin tartu. Eli onko mitään mahdollisuutta saaha luottamus takaisin kun kerran eroaa? En tiedä ei ole kokemusta.
- se ero
aina tule luottamuksen menetyksestä! Ei kaikkiin eroihin ole syynä pettäminen, ei meillä ainakaan ollut. Molemmilla luottamus edelleen säilynyt toiseen, vaikka erosta jo aikaa.
- pohojalainen akka
se ero kirjoitti:
aina tule luottamuksen menetyksestä! Ei kaikkiin eroihin ole syynä pettäminen, ei meillä ainakaan ollut. Molemmilla luottamus edelleen säilynyt toiseen, vaikka erosta jo aikaa.
Joo,ihmisillä tulee ensimmäisenä se pettäminen mieleen, mutta tarkoitin asiaa siltäkin kantilta että onko luottamusta mennä yhteen eli jos pelkää että kohta kuitenkin toinen lähtee. Mutta jos siusta tuntuu että tämä on se mies jonka haluat olipa hänellä sitten uusi ihastus niin ihmeessä teen jotain ennen kun hän on naimissa yms.
- sen verran rankka..
oli välien selvittely erotilanteessa, ettei halua olla missään tekemisissä entisen puolison kanssa, en anna anteeksi sitä koskaan.
- palasivat yhteen
18v täydellisen eron jälkeen ja ovat todella onnellisia,niinkuin on kaverinikin,kun vanhemmat ei enää erossa(hänen mielestä elämä tuntuu nyt hänestäkin mukavammalta)
Kaikki on mahdollista,kun ei olla liian itsekkäitä.
Itse menisin heti exäni kanssa yhteen erosta jo n 5v ja uskoisin sen onnistuvankin,päivääkkän en eron jälkeen ollut onnellisempi kuin ennen eroa- Vanha pari
Kerroppa terveisiä kaverisi vanhemmille. Nostan heille hattua,itse tuskin pystyisin moiseen suoritukseen.
- paluumuuttaja
sua tuskin kiinnostaisi paskaakaan koko jätkä enää, ellet tietäs että sillä on jo toinen. Anna hänen nauttia uudesta ihastuksesta ja pidä sä paskaset näppis erossa ettet pilaa taas koko hommaa.
- just joo..
..voi palata yhteen ja eihän kukaan estä taas eroamasta.Tätä voi harrastaa jopa vuosia.
- Neiti_98
Itse erosin myös pari kuukautta sitten, ja en ole yhtään halunnut sitä takaisin, syy miksi näin, johtuu myös siitä, että olen itse löytänyt uuden ja hänellä on myös uusi...Uuden myötä vanha rakkaus häviää..Kun kerran erotaan niin takaisin ei enään mennä, olen itse sitä mieltä. MIksi silloin jätit hänet, jos vasta nyt huomaat haluavan hänet?!? vai oletko vain yksinäinen? Ja kaipaat teidän yhteisiä hyviä aikoja? Mutta mikään ei tuntuisi enää samalta kuin silloin, believe me.. maailmassa on vielä miehiä sinullekin ja varmasti löydät sen oikean, kun sen aika on, onnea siihen!Ja veikkaan myös ettei exäsi huolisi sinua takaisin, jos hänellä on jo uusi ja muutenkin jos hän on katkera kuin sinä jätit hänet...vai oletteko edes väleissä.
- defedes
ettei siitä mitään tuele, koska kyllästyisit taas nopeasti. Ainoastaan se, että tiedostat syyn, miksi lähdit erilleen ja käsittelet sen syyn, niin voit onnistua. Toisaalta kaverisi on löytänyt uuden, niin hän rakastaa pian sitä.
- mä vaan
sivusta katselijana olen huomannut että pari joka eroaa ja palaa yhteen eroaa taas ja taas palaa yhteen ni semmosella suhteella ei yleensä ole toivoa. ellei sit tosissaan rakasta toista niin paljon ettei yksi ero kaikkea kaada.
- Palannut ja eronnut
Hei vaan! luin viestisi joka oli samankaltainen kuin omani, tosin siinä mies oli tehnyt "paskasti". Hän tajusi asian ja suurin piirtein ryömi ja aneli takasin pääsyä, itse olin häneen vieläkin rakastunut ja otin takaisin pitkä harkinnan jälkeen. Sovittiin että kaikki alkaa puhtaalta pöydältä. Muutimme yhteen uudelleen ja menimme naimisiin asti. 3kk häiden jälkeen tulin raskaaksi ja tämä kruunasi onnemme! Ihana pieni tyttäremme syntyi keskosena ja oli todellinen koetin kivi suhteessamme. Onneksi tyttäremme kasvoi ja vahvistui ja on terve, iloinen 1,5vuotias. Pian kun tyttäremme oli 2kk ollut keskolassa ja pääsimme kotiin huomasin että kaikki ei ollut paikallaan, mieheni väitti että kaikki huomioni on vain lapsessa eikä hänessä. Karu todellisuus paljastui, mieheni oli mustasukkainen tyttärelleen. n. 1kk kotiin paluun jälkeen lähdin itse pois suhteesta ja asun tällä hetkellä tyttäreni kanssa. Ja miehelläni on uusi suhde, joka oli päällä koko ajan kun palasimme yhteen. Olin liian sini-silmäinen ja mieheni tapaa lastaan 1 kerran kk vain tunnin ajan koska se sopii hänelle kuulema parhaiten. Vaikka tarinamme on aika tavalla erilaiset, aina kannattaa miettiä enemmän kuin kerran yhteen paluusta. Toivottavasti kuitenkin saat onnellisen lopun omalle tarinallesi.
- Heidi79
minä erosin yli kuukausi sitten ja alussa eroamisesta halusin exäni syliin takaisin mutta nyt en enää koska tiedän ettei siitä mitään tulisi. ja nyt on uusi mies jota rakastan enemmän kuin exää..... ja elämä hymyilee
- Koira
Kuulostaa aikamoiselta jos kuukauden aikan jo ehtii löytää uuden...Siinähän se ongelma onkin, kaikki pitää olla niin tunteikasta koko ajan ja niin hyvää-todellinen arkielämä on välillä jotain muutakin. Saadakseen suhde toimimaan pitäisi rakastaa niin paljon että on valmis tekemään töitä suhteen eteen ja sietämään toisen huonojakin puolia. Kaikilla ihmisillä on niitä, pitää vain miettiä mikä on oma raja ja onko se raja järkevä. Muutamille kun raja on jo siinä että toinen jättää roskat pöydälle.
Ja jos rakastaa toista, niin eiköhän silloin voisikin palata takaisin eron jälkeen? Mutta siis vaan jos molemmat rakastavat riittävän paljon ja haluavat tehdä töitä suhteen eteen ja ovat valmiit antamaan menneitä anteeksi. Rakkauteen liittyy muuten vastuu toisesta, suhteesta jne. Ihastua voi keneen tahansa ja milloin tahansa-rakkaus on jotain muuta, se kasvaa yhteiselon aikana, eikä häivy päivästä toiseen, mutta se voi kuolla pois hitaasti jos sitä ei hoideta.
Itse haluan edelleen palata takaisin vaikka erosta on jo monta kuukautta, mutta sille tielle ei voi mennä koska toinen osapuoli ei halua sitä. Hän ei valitettavasti koskaan rakastanut minua joten asia on vaan pakko hyväksyä.Olemme jonkinlaisia ystäviä, eniten koska minä en koskaan voisin pitkään olla riidoissa minulle niin rakkaan ihmisen kanssa. Olemme tavanneet-se ei taida enää edes herättää hänessä minkäänlaisia tunteita, paitsi ehkä kiitollisuutta siitä etten ole vihainen ja ehkä jopa hyvää oloa kun hänen ei tarvitse enää tuntea syyllisyyttä. Eli olen auttanut hänet päästämään eteenpäin. Tunnenko katkeruutta-kyllä jonkun verran, mutta eniten kiitollisuutta siitä että voin tuntea näin syvästi toista ihmistä kohtaan, että olen tehnyt kaikkeni suhteen eteen ja että kerroin tunteistani hänelle.Toista ihmistä ei voi omistaa, voi vaan rakastaa. Olen viime kuukausien aikana oppinut että elämä on paljon lyhyempi kuin mitä voimme aavistaakaan. Ihminen joutuu kantamaan paljon surua, eikä sitä surua voi kaataa toisen niskaan. Varsinkaan ei jos toinen on jo päättänyt siirtyä eteenpäin elämässä. Joten kerro rauhallisesti ja lyhyeesti hänelle tunteistasi ja anna hänen sen jälkeen mennä. Tsemppiä sinulle!
parempi ku päättää et exät helvettiin ja elää omaa uutta elämää.. itse olen exän kans joskus soutanu ja huovannu ees takas ollako vaiko ei olla.. menee ne uudet tuuletki ohi..;)
- iisamiisa
Mielestäni se onko teillä saumaa vielä onnelliseen suhteeseen vaatii vähän raakaa pohdintaa siitä mihin teidän eka kierros ihan OIKEASTI kaatui. Miksi teit hänelle "paskat"? Osaisitko toisella kerralla kohdella häntä paremmin vastaavassa tilanteessa? Mitä hän vaatisi sinulta että suhde olisi erilainen (=onnistuneempi) kuin eka yritys? Entä sinä häneltä? Miten hän pystyisi vielä luottamaan siihen että et tee samaa temppua toiste? Olisiko mahdollista että jompikumpi/molemmat on muuttuneet sen verran että sama ongelma ei enää tulisi vastaan? Yleensähän uudelleen lämmitetyt jutut kaatuvat juuri samoihin pulmiin mihin ensimmäiselläkin kerralla.
Uusi yritys tarkoittaa sitä että ongelma on vähintäänkin tunnistettu (ja molemmat ovat samaa mieltä siitä mikä se on/oli), ja siitä on avoimesti puhuttu niin kauan että kumpikin tuntee tulleensa todella ymmärretyksi, ja mielellään ongelman ratkaisemiseksi on myös tehty jotain. Useinhan kyse ei ole mistään yhdestä simppelistä asiasta, mutta kun asioita kunnolla miettii niin alkaa selvitä jonkinlainen yleiskuva siitä mikä meni pieleen. Ja muista, jos mielestäsi tiedät mikä ongelmana oli, miehesi voi nähdä tilanteen ihan eri lailla. Ehkä häntä häiritsi jokin ihan eri juttu? Useinhan kyse on siitä että syystä tai toisesta luottamus on mennyt, ja tokalla kierroksella sen rakentamiseen täytyy käyttää paljon aikaa ja energiaa, se ei synny käden käänteessä uudelleen jos se on kerran menetetty.
Mutta aina kannattaa yrittää, harvoin niitä oikeita rakkaudentunteita tulee vastaan. Sulla ei ole mitään menetettävää, ja mielestäni aina kannattaa antaa ihmisille ja asioille yksi mahdollisuus liikaa kuin yksi liian vähän. Tietty olet aikalailla altavastaajana, mutta jos uusi suhde on vasta ihastumisasteella, nyt olisi ehkä viimeinen tilaisuus ottaa asia esille (ennen kuin hän mitään perhettä ehtii perustaa, sitten on kynnys lähtemiseen jo paljon suurempi vaikka tunteita olisikin jäljellä). Lykka till. :=) - tyttö82
hui miten paljon näitä viestejä tuli. hyvä hyvä!! mutta joo, päätöshän on tälläerää se (kerroin kai jo aiemminki mut se meni johonkin koloon josta kukaan ei sitä ehkä jaksanu lukee =)), että en mä mene mitään höpisemään sille. ollaan kavereita ja siihen se jää. jos se joskus eroaa uudesta ihastuksestaan ja mun tunteet on viel ennallaan ni katotaan sitten. voihan tää olla sitäkin etten vaan osaa luopua (on oltava enemmästäkin...) mutten osaa sanoa kuinka pysyvästä ja varmasta niin antaapi olla. pelottaa liikaa just se, että siinä kävis taas huonosti, koskaanhan ei mistään voi olla 100% varma. suuntailen siis eteenpäin hissuksiin. kiitokset kaikille!
- Vielä yksi
Kerron vielä oman tapaukseni, vaikka näitä vastauksia on paljon tullutkin.
Jätin naisystäväni vuosi sitten; asiaan liittyi erilaisten suhdeongelmien lisäksi ihastuminen toiseen. Kuinka ollakaan, ruoho ei ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella, ja palasimme yhteen 3 kk:n kuluttua. Vanha suola varmaan janotti, mutta lisäksi tuntui, että meillä oli jääneet asiat kesken.
Olemme tosissamme ratkoneet aiempia ongelmia, käyneet jopa pariterapeutilla. Koska loukkasin niin vakavasti naisystävääni, asioista on pitänyt puhua avoimesti ja paljon,ja silti kipeät kokemukset ovat yhä ilmeisen vahvasti kumppanini mielessä. Tällaisen eron ja pettymyksen työstäminen on hyvin pitkällinen prosessi.
Ilon aihe on se, että olemme mielestäni selvästi edistyneet niissä asioissa, mitkä johtivat eroomme. Sitoutumistamme kuvastaa myös se, että kihlauduimme keväällä ja muutimme virallisesti yhteen kesällä. Suhteemme tilaa ei voi vielä sanoa helpoksi, mutta olen rakastunut sekä erittäin onnellinen suhteestamme ja yhteenpaluusta. Haasteista on mahdollista selvitä, jos tahtoa riittää.
Nämä kysymykset ovat sinulle tärkeitä:
- Miten vakavia tunteesi exää kohtaan ovat? Onko kyse aidosta kiintymyksestä vai yksinäisyyden pelosta?
- Millaisia ongelmanne olivat, löytyykö tahtoa ja valmiuksia selvittää ne?
- Miten vakava on exäsi nykyinen suhde, onko kyse vain jonkun tapailusta vai jo yhdessäasumisesta?
Jos tunteesi ovat aidot ja kerrot niistä, eihän sinulla ole menetettävää. Enintään ylpeys saa kolauksen, jos et saa vastakaikua. Tuskin ihmissuhde siihen katkeaa. Itse en tosin usko siihen höpötykseen, että exät voivat aidosti olla ystävyksiä, eivät ainakaan yleensä. Hyvässä ja normaalissa tapauksessa exät voivat tulla toimeen keskenään.
Sellainenkin tilanne on mahdollinen, että exälläsi on samansuuntaisia ajatuksia, mutta hän tuskin puhuisi niistä sinulle ensin koska tuli jätetyksi.
Muistuttaisin, että mistään ei voi koskaan olla 100% varma (paitsi kuolemasta), ei varsinkaan parisuhteissa. Sen takia ei asioita pidä tehdä tai jättää tekemättä.
- sinä
tehnyt jonkun paska tempun ja lähdit. Luulisin kyllä, et exä mikä exä ja se ei siitä enään miksikään muutu.Luottamaan ei todellakaan pysty enään täysin, sellaista fakiiria ei maa päällään kanna vaik jotkut älypäät toisin väittävätkin. Aina se pieni mitä jos kytee kuitenkin. Tai sit mies on ihan sikatyhmä. Se on mennyttä historiaa :)) Turha haikailla yhden perään, eti uus. Maailma on miehiä pullollaan ja varmasti löytyy toinen toistaan parempia. Lopeta ruikutus ja elä elämääs eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884