Hei,
Onko joku asiantuntija ja kertoisi minulle mitä R2 merkki lasitavaran pohjassa tarkoittaa. Olen nähnyt tätä merkintää joskus vanhoissa riihimäen lasipurkeissa. Ja toisinaan mielestäni tuota merkintää löytyy "ei niin" arvokkaissa tavaroissa.
Mitähän se liene tarkoittaa? Asia on vaivannut mieltäni jo pitkään, mutten ole löytänyt vastausta. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi. Ostin juuri yhden purkin säilytystä varten ja siellä pohjalla taas tuo kumma luku kummitteli! Ehkä se on jotenkin valmistukseen viittaava
Kiitos ennakolta jos jollain tietoa
Designista kiinnostunut
R2 lasitavaran pohjassa mietityttää
Lasi
2
4117
Vastaukset
- vanha46
tuo R2 tarkoittaa että tuote on Riihimäen koneella kaksi tehty
- Lasista kiinnostunut
Hei!
Kiitos kovasti tästä tiedosta. Voin siis olettaa, että ostamani purkki on Riihimäen tekemä. Näin hieman ajattelinkin vaikka myyjän mielestä se oli jotain uusiotuotantoa. Mistä olet saanut tämän tiedon? Oletko lukenut jostain? Olen yrittänyt löytää netistä tietoa ilman suurta menestystä.
Olisin kovin kiinnostunut lukemaan lisää. Ehkäpä jossain Riihimäen lasia käsittelevässä kirjassa olisi lisätietoa... liene kirjastokeikka edessä!
Kiitokset vielä kerran!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144