hei!
kokeilin fitness-pyörää ja ihastuin siihen, kuinka kevyt sillä oli ajaa. Olen nyt ajanut maastopyörällä ja se on ollut vielä harvinaisen raskas pyörä. Pyörä jota koeajoin maksoi kuitenkin yli 500e ,mikä on hieman suolainen hinta opiskelijoille. Saisiko tuollaista pyörää halvemmalla?
fitness-pyörä?
6
865
Vastaukset
- kevyesti
vähintään yhtä kevyt ajettava on maantiepyörä.
eli kyselemään tutuilta olisiko kenelläkään autotallin nurkassa vanhaa ja tarpeettomaksi käynyttä (harjoitus)kilpapyörää.
maksaa vähän (jos sitäkään) ja on kevyt ajaa.
ja jos kippurasarvet häiritsee, vaihto suoriin on helppo, mikäli kitka-vaihdevivut ( 80-luku ja vanhemmat)- sanat
Suosittelen käytettyä maantiekilpapyörää. Niiden kunto saattaa tosin heitellä laidasta laitaan.
Muuten ihmeellisen paljon porukka tahkoaa pitkiä asfalttilenkkejä maastopyörillä. No, se on yhtä järkevää kuin juosta maraton kumisaappaat jalassa. - KPy
sanat kirjoitti:
Suosittelen käytettyä maantiekilpapyörää. Niiden kunto saattaa tosin heitellä laidasta laitaan.
Muuten ihmeellisen paljon porukka tahkoaa pitkiä asfalttilenkkejä maastopyörillä. No, se on yhtä järkevää kuin juosta maraton kumisaappaat jalassa.... fitnespyörät on jostain syystä varustettu suorilla ohjaustangoilla. Kippurasarvisessa on kuitenkin oleellisesti enemmän otevaihtoehtoja valittavana, joten puutumisen voi pitää paremmin kurissa.
- suvi...
mä ajalen mun äidin maastopyörällä kun se ei ikinä käyttänyt sitä, mutta tuo kuulostaa suht hyvältä. itse en tiedä pyöristä paljoa, mutta kesällä varsinkin haluan liikkua pyörällä paljon. ja tuon raskaan pyörän jälkeen haluan ehdottomasti kevyen
Pari vuotta sitten tuli yhden kesän työmatkat (~2000km) poljettua maastopyörällä, jossa oli Continentalin 1,3" Sport Contact-piällykumit.
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti sport contact.shtml
Ero maastorenkaan rullaavuuteen oli valtava. Renkaiden vaihdon myötä huomasin maastopyörän välityksien olevan sopimattomat maantielle.
- Kunu
Riippuen valmistajasta, fitness-pyörissä on usemmiten hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörissä. Vaihteiden välitykset ovat myös toisenlaiset, kevyemmät kuin vastaavassa maantiepyörässä. Fitness renkaiden leveys on about 26 -28mm, maantiepyörissä 23mm ja hybriidi/retkipyörissä 35 -42mm. Maastopyörien kohdalla liikutaan 40 ja 70mm välillä. Mitä kapeampi rengas sen rullaavampi, mutta myös kovempi rengas ja kovempi tuntuma tiehen on, eli kaikki värinät välittyvät rungon kautta ajajaan. Kapeampi rengas merkitsee korkeampaa ilmanpainetta renkaissa.
Mikäli haluat pyöräillä myös sorateillä sekä roudan rikkomilla asfalttiteillä, 35-37mm leveillä kovaksi pumpatailla renkailla pääset jo hyvin pitkälle. Kannattaa katsoa kuinka leveät renkaat fillarin runkoon sopivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144