100m aika?

Nopeako?

Onkos teidän mielestä sadalle metrille hyvä aika 15.17 sekuntia 13-vuotiaalta tytöltä?

24

10591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rinkeli88

ihan tyytyväinen voit olla itseesi. Parin vuoden aikana vielä lähtee pois 1-2s. jos jaksat treenaa

• joopa joo

itse juoksin ilman treenausta 14-vuotiaana 13.9. Toisaaalta treenauksen avulla sain ajan myöhemmin tasan 13. Kannattaa totta kai treenata, mutta tällä hetkellä aikasi on keskiverto tulos 13-vuotiaalle.

• 14-15 vuotiaana pojankloppina
        joopa joo kirjoitti:

itse juoksin ilman treenausta 14-vuotiaana 13.9. Toisaaalta treenauksen avulla sain ajan myöhemmin tasan 13. Kannattaa totta kai treenata, mutta tällä hetkellä aikasi on keskiverto tulos 13-vuotiaalle.

Noista juoksu ajoista tuli mieleen, että olin noin 14-15 vuotias pojankloppi ja koulussa juoksin vähän alle 12 sekunnin 100 m ja en kilpaillut tai harrastanut yleisurheilua mutta mainoksia tuli tuohon aikaan jaettua tosi paljon ja tuli juostua rappusia ylös ja alas monta kertaa viikossa, kaipa tuo aika, tavallinen aika oli mutta olinpahan ihan hyvässä kunnossa. Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan.

• mummu_
        14-15 vuotiaana pojankloppina kirjoitti:

Noista juoksu ajoista tuli mieleen, että olin noin 14-15 vuotias pojankloppi ja koulussa juoksin vähän alle 12 sekunnin 100 m ja en kilpaillut tai harrastanut yleisurheilua mutta mainoksia tuli tuohon aikaan jaettua tosi paljon ja tuli juostua rappusia ylös ja alas monta kertaa viikossa, kaipa tuo aika, tavallinen aika oli mutta olinpahan ihan hyvässä kunnossa. Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan.

"Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan."

Olisi. Nyt on turha enää rypistellä, kun on huonot jo housussa. Lahden Ahkeran takavuosien pikajuoksija Harri Nevavuo muistaakseni alkoi harjoitella pikajuoksua 18-vuotiaana, lähtötaso taisi olla niinkin "huono" kuin 13.8/100m (muistinvarainen tieto, luettu Etelä-Suomen Sanomista joskus v. 1986?). Ennätyksekseen juoksi sitten suomalaisittain hyvän 10.64 (-86, 28-vuotiaana). Lahjoja sinulla olisi ilmeisesti ollut parempaan.

• nevavuo
        mummu_ kirjoitti:

"Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan."

Olisi. Nyt on turha enää rypistellä, kun on huonot jo housussa. Lahden Ahkeran takavuosien pikajuoksija Harri Nevavuo muistaakseni alkoi harjoitella pikajuoksua 18-vuotiaana, lähtötaso taisi olla niinkin "huono" kuin 13.8/100m (muistinvarainen tieto, luettu Etelä-Suomen Sanomista joskus v. 1986?). Ennätyksekseen juoksi sitten suomalaisittain hyvän 10.64 (-86, 28-vuotiaana). Lahjoja sinulla olisi ilmeisesti ollut parempaan.

Juttuhan menee näin, että Harri aloitti harjoittelemaan pikajuoksua vasta reilusti yli 20 ikävuoden jälkeen.

• Päletietäjä

Nojep sä juoksit 12 sekunttiin 14-15 koska sut oltais otettu sii vaihees heti suome maajoukkueesee

• Anonyymi
        nevavuo kirjoitti:

Juttuhan menee näin, että Harri aloitti harjoittelemaan pikajuoksua vasta reilusti yli 20 ikävuoden jälkeen.

TvNuin pienikokoinen taskuraketti kuin Harri on olisi rajat 10,64 satasella tullut vastaan jokatapauksessa. Hän pääsi maximiin ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TvNuin pienikokoinen taskuraketti kuin Harri on olisi rajat 10,64 satasella tullut vastaan jokatapauksessa. Hän pääsi maximiin ja piste.

Mollekin juoksee 15 sekan satasen.
        Ukolla toinen jalka haudassa ja silti hölkkä kulkee.

• Anonyymi
        nevavuo kirjoitti:

Älä puhu paskaa itse juoksen 11.97 15 vuotiaana eikä ole tullu maajoukkue pyyntöä.

• Anonyymi
        joopa joo kirjoitti:

Mitä harrastit? Tuskin vaan loikoilit ja sitten juoksit tuon ajan.
        Kaikki liikunta vaikuttaa.

• lahjakkuus?

Tää on aika vanha keskustelu jo mutta ainahan sitä voi toivoo että joku näkee tän...

Oon 15 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti pikajuoksijaksi. Mulla on 6 vuoden paini tausta ja 2 vuotta joskus ekaluokkalaisesta harrastanut yleisurheilua. Liikunta kuitenkin loppui kun nilkka alkoi mennä toistamiseen ja isä painosti liikaa. Isän painostus johtui siitä että olin luonnonlahjakas juoksija eli nopeutta löytyy vieläkin ja lihastakin on kertynyt. Ja nyt tuo nilkka on kuitenkin myös kunnossa ja isän kanssa ei olla väleissä. Puoleentoista vuoteen en valitettavasti nilkan ja muiden nivelten takia ole harjoitellut mitään lajia. Into kuitenkin löytynyt takaisin.

Mutta nyt toivoisin että joku näkee tämän viestin ja sanoisi rehellisesti onko liian myöhäistä aloittaa harjoittelemaan pikajuoksua sadalle metrille? Kiitos ♥

• Next generation bolt

Jos oot oikeesti luonnonlahjakas ni kovalla treenillä olis varmaan mahollista joihinkin kisoihin päästä. Esim. Yhdysvaltalaisen juoksija Allyson Felix aloitti juoksun vasta yläkoulussa ja juoksee tällä hetlellä olympialaisissa ja mm-kisoissa. Itsekin olen melkein 15 tyttö ja haaveilen urasta juoksijana. 60m aika on 8,79 mut en oo viel voittanu mitaleja mistään vaik oon käyny kisoissa melkeen joka viikonloppu.

• 12.9-jo10v

Ihan paska aika

• Joooooseppi

13v poika 178cm 48kg
      100m: 13.8s

• tbbbhhui

totuus on että kehitystä ei voi ennustaa
      parasta on ainakin vähän treenata
      ja kattoa mitä käy

• PuhunNiinTottaKunOsaan

ite huoksin 10 vuotiaana kaupan vartiaa karkuun 100m ajassa 9,45 ja olisi juossu lujempaaki mut kummassaki kädessä oli sixpäkit ja jalassa kumisaappaat

• Sura123

Mites onko 16v yleisurheilijalle joka ei ole vielä tehnyt erityistreeniä vaan monipuolisesti kaikkea, seivästä yms. Niin 100m 11.06?

• Margausha_45

Onko hyvä aika kun juoksin lukiossa rehtoria pakoon sukset jalassa 100m maktkalla 8,9? Olisin päässyt kovempaakin mutta isä ei ollut voidellut suksia kunnolla.

• PontevaPoika2

Ite juoksin 13-vuotiaana pojankloppina koulun kisoissa jalka paketissa 9:31 ja toisena sarjassa. Paras juoksi 8:12 aivan ylivoimasella ajalla.

• oldhorse

Tsempit treenehin myäs nuoremmille. Hyvä että kiinnostusta juoksuun löytyy

• Anonyymi

Joopajoo suomen ennätys on 10.55 että jos oisit vielä harrastanut niin ei kaukana ois ehkä käynyt

• Anonyymi

Onpa heikko aika, eikö Suomesta tosiaan kovempia mänijöitä löydy? Itsekin juoksin nuorena urheilua harrastamattomana alle 14s. Luulisi että 10.55 aikaan pääsee melkein kuka tahansa valmentajan opastuksessa.

• Anonyymi

Hyvä aika.

• Anonyymi

Ammattikoulun 1968-1971.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe