Pysähdytkö punaisiin

Minea44

valoihin - jalankulkijana tai pyöräilijänä?

Aamulla Tampereen keskustassa katselin ihmeissäni, kuinka moni jalankulkija ja pyöräilijä huiteli Hämeenkadun yli täysin kiellosta piittaamatta.

Kannattaisi varmaan siirtää parkkipirkkoja TAYS:n alimittaiselta parkkialueelta keskustaan sakottamaan moisia ääliöitä, kun nykyisin tehokkaasti sakottavat sairaita poliklinikalle tulijoita!

MRRRRR!!!!!

17

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Lienen saanut jonkinlaisen geenivirheen syntymälahjaksi - pysähdyn punaisiin yölläkin, kun ketään muuta ei edes liiku samalla väylällä ;D

Se TAYS:n parkkipaikka - aaaargh
      Mutsi oli juuri sairaalassa hyvän tovin ja pari kertaa piti käydä katsomassa... mitä on alueen suunnittelijoiden päässä liikkunut (muuta kuin aamuvirtsaa...) kun ovat moisen parkkipaikan irvikuvan suunnitelleet!?

Poliklinikalle ei auta omalla autolla mennä - pitää heittäytyä suojatielle vatsalleen ja odottaa että ambulanssi kärrää ;D

• Parkkipaikkaa etsiessään monet myöhästyvät vastaanottoajaltaan...

Itse opin liikennetottelevaisuuden lapseni synnyttyä, kun vaunuja sohjossa työntelin.

Takuuvarmasti odotan vihreitä, vaikka ei liikennettä olisikaan - en tunne itseäni sillä hetkellä hölmöksi, vain lainkuuliaiseksi;)

• the-real-nicki

Kyllä pysähdyn. (Autolla)
      Mut..joskus öisin kun olen liikenteessä on sitä vauhtia sen verran, ettei aina tule odotettua sitä vaihtumista..näkee sitten sivu peilistä..joo vihreä se oli :)
      Ne ovat peli sääntö, joita pitää noudattaa.
      Se tietää pitempää terveyttä :)

• Audi.

Hurjastelija =)

• ei kiinnosta
        Audi. kirjoitti:

Hurjastelija =)

Minä en pysähdy punaisiin edes autolla, yleensä mene vaan ellei sitten joku ole jo eteeni pysähtynyt. Silloinkin pyrin koukkaamaan viereiseltä kaistalta ohi jos siinä ei ole ketään. Ei oikeen jaksa jäädä istuksimaan kun on näin kova hellekin, mieluummin pyrin nopeasti päämäärääni.

• ei kiinnosta kirjoitti:

Minä en pysähdy punaisiin edes autolla, yleensä mene vaan ellei sitten joku ole jo eteeni pysähtynyt. Silloinkin pyrin koukkaamaan viereiseltä kaistalta ohi jos siinä ei ole ketään. Ei oikeen jaksa jäädä istuksimaan kun on näin kova hellekin, mieluummin pyrin nopeasti päämäärääni.

ala-asteen kolmas luokka?
        Hei, koskas ne koulut alkaa-kaan?

• (.)Y(.)

Jos ei tule autoja.. ;))
      Autolla ja pyörällä, pysähdyn aina.. :))
      En ajele vanhoilla vihreillä.. :)))

• Nopee toyota

Auto kulkis ja kuski käskis mutta järki rajottaa en halua tappaa ketään en etes itteeni.

• AngorVat

ja mikä ärsyttää tosissaan on parkkipaikan jalankulkijat !

Mutta mää oonkin tullut siihen tulokseen että parempi mennä bussilla jos oikeesti on jotain enempi hoidettavaia asioita keskustassa. Toki duuniin on pakko (?) mennä autolla - ootko ollut rantatien ruuhkassa ennen kahdeksaa.

Toki mää autolla meen duuniin mutta kauheeta on se kun kotio palaa...

• Huh-huh!
        Sääliksi käy niitä, jotka eivät entuudestaan tiedä tilanteesta ja myöhästyvät reippaasti aikataulustaan:(

• blackwomans

se on vaan jotenkin tapa että pysähtyy. siis hyvä tapa.
      autoilijana ja mp ajaessa usein törmää niihin taunoihin jotka kävelee päin punaista ja on vaarassa jäädä alle.no onneksi on pelaavat jarrut molemmissa kulkuneuvoissa,mut mielessä kyllä kiroan noita törttöjä jalankulkioita jotka luulee olevansa idän ihmeitä ja kerkeävänsä alta pois.siksi ehkä itse kävellessä vartun että valo vaihtuu vihreään:))

• (.)Y(.)

Sanoisin, jotta tapana hyvä,
        mitä en itse "aina" noudata.. :)) :(((
        Mutta, en myöskään "työnny" eteen,
        jos on auto tulossa.. :)))

• blackwomans
        (.)Y(.) kirjoitti:

Sanoisin, jotta tapana hyvä,
        mitä en itse "aina" noudata.. :)) :(((
        Mutta, en myöskään "työnny" eteen,
        jos on auto tulossa.. :)))

niin sitä pitää.. kunnon kansalaiselta vaikutat:))
        joka noudattaa liikenne sääntöjä:))
        niin ei kannata työntyä voi vaikka jäädä alle. ja se on keljua se:))

• (.)Y(.)
        blackwomans kirjoitti:

niin sitä pitää.. kunnon kansalaiselta vaikutat:))
        joka noudattaa liikenne sääntöjä:))
        niin ei kannata työntyä voi vaikka jäädä alle. ja se on keljua se:))

Millon mitenkin?, mut en haluu,
        päästä ihan viel hengestäin,
        tai maata sairaalassa.. :))

• Melina49

todella, kun jalankulkijat surutta menevät punaisia päin, samoin pyöräilijät. Ja autoista puhumattakaan. Mihin ihmeeseen meillä on niin kauhea kiire?

Muistui mieleen, kun parisen vuotta sitten Hesassa jäi auton alle suojatiellä muistaakseni 9-vuotias tyttö->kuoli. Kaahari ajoi kovaa vauhtia, ja jonkin aikaa paikalla ajeltiin nopeusrajoitusten mukaan. Nyt vauhti vaan kiihtyy ja raivopäät ajavat hampaat irvessä, että ehdinpä vielä: joo seuraaviin valoihin.

Ärsyttää todella, kun lapsia varoitellaan, että älä mene vielä: STOP. Ja samoissa valoissa aikuiset surutta kävelevät punaisia päin.Yritä sitten olla uskottava, kun lapsesi kysyy!

Vielä enemmän ihmettelen vanhuksia, jotka usein hädintuskin ehtivät vihreilläkään yli.
      Ensi viikolla taas poliiseja nähdään vilkkaimmissa paikoissa seuraamassa liikennettä ja turvaamassa pienten koulutietä. Niinpä niin...

• niisku-myy46

ollessa en ylitä katua punasilla. Hyvä, kun ees vihreillä hirviää hiipiä :D

Ei vaiskaan, kyllä Kuopiossa autoilijat väistää ihan asiallisesti. Vaekka suattaahan se olla toesellakkii laella, että niitäe on, jotka meenoo piälle livaattoo. Mutta nuin ylleesä kyllä ne toppuuttaa sen verran, että kerkijjää hilipasta toeselle puolelle...

:)

• Ei liikennevalois oo ees enää punasta värii, on vain vihree ja vaaleenvihree!!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe