Misoneisti

kahvipapu on rekeisteröity jo

Karma aiheuttaa misoneisimäisiä piirteitä terveissäkin ihmisissä.

10

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wikipedisti

Itse en jaksa googlettaa todennäköisesti ammattiin tai koulutukseesi jollakin tavalla liittyvää sivistyssanaa.

• Kalle

Väite pitänee paikkansa.

• Heh

Ei semmoista sanaa ole olemassakaan kuin jossakin vieraassa kielessä, jota en tunnista. Ilmainen sanakirja ei suostunut sanaa tunnistamaan sen paremmin italiaiseksi kuin espanjalaiseksikaan.

Jos aloittaja halusi puhua "misogyniasta" eli naisvihasta, niin aika outo aloitus.

• oletko?

Siis toisinsanoen sienien, vai vihaatko naisia?

• posiitio

Misoneismi=uuden viha/uutuuden pelko

Miten tämä liittyy aiheeseen, päättele itse.

• heh
        posiitio kirjoitti:

Misoneismi=uuden viha/uutuuden pelko

Miten tämä liittyy aiheeseen, päättele itse.

Minä kun ihmettelin että mitä ihmettä. Etsin netistä sanalle selitystä, ei vaan löytynyt.

Mutta nyt kun selvisi, tästä asiastahan voisi keskustella enempikin?

• ajatuksesta
        heh kirjoitti:

Minä kun ihmettelin että mitä ihmettä. Etsin netistä sanalle selitystä, ei vaan löytynyt.

Mutta nyt kun selvisi, tästä asiastahan voisi keskustella enempikin?

Mitä mietit juuri nyt?

• heh
        ajatuksesta kirjoitti:

Mitä mietit juuri nyt?

Ihmiset pelkäävät tulevaisuutta jokatapauksessa muutenkin, joten jos he olettavat lisäksi saavansa tulevaisuudessa rangaistuksia omista vanhoista teoistaan, niin mikä ettei ole uuden pelkoa. Ja luonnollisestihan sitä voi myös pelätä uusien juttujen harrastamista kun ei tiedä josko tulee tehtyä huonoa karmaa.

• hyvä on
        heh kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät tulevaisuutta jokatapauksessa muutenkin, joten jos he olettavat lisäksi saavansa tulevaisuudessa rangaistuksia omista vanhoista teoistaan, niin mikä ettei ole uuden pelkoa. Ja luonnollisestihan sitä voi myös pelätä uusien juttujen harrastamista kun ei tiedä josko tulee tehtyä huonoa karmaa.

ja näin. :)

• Anonyymi
        hyvä on kirjoitti:

ja näin. :)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18283664/kymmenen-polkua-jotka-voidaan-supistaa-kolmeen-paapolkuun
        Epäorgaanisen maailman lait ovat sitä, miten aineelliset elementit ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Sitten tulevat mukaan orgaanisen maailman lait, joissa elävät organismit, monimutkaisemmat organismit.
        Nämä ovat monimutkaisempia asioita, tämä on jo elävien organismien osallistumista, achintya shaktin elementti, käsittämättömän energian elementti...

Orgaanisen maailman lait ovat monimutkaisempia kuin pelkkä fysiikka ja matematiikka epäorgaanisessa maailmassa. Kolmas lakiryhmä on sosiaalisen kehityksen lait, moraalin lait, ihmisten asenteiden lait. Ja neljäs lakiryhmä on transsendentaalisen maailman lait. Transsendentti tarkoittaa antimateriaalista.
        Näille kolmelle ensimmäiselle lakiryhmälle - epäorgaaniselle maailmalle, orgaaniselle maailmalle ja sosiaalisen kehityksen laeille - on annettu tieteen asema. Tiedettä, joka tutkii epäorgaanisia lakeja, kutsutaan kemiaksi. Tiedettä, joka tutkii orgaanisia aineita, kutsutaan biokemiaksi tai biologiaksi jne. Tiede, joka tutkii sosiaalisten suhteiden lakeja - sosiologia, jotain muuta, joitakin yhteiskuntatieteitä. Mutta neljännen ryhmän lait, kaikkein hienovaraisimmat, korkeimmat, transsendentaaliset lait, onko näillä laeilla tieteen asema? Ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe