Mitä mieltä autosta? Ajettu 112 tuhatta ja hintäpyyntö 25900 eetua. Auto on kaikilla herkuilla navigaattoria, automaattia sekä nahkoja myöten, mutta tuo v6 kone askarruttaa.
Saab 9-5 3.0 V6 TURBO 200HV AUTOMATIC
18
4858
Vastaukset
- vaatimatonta...
200 hevosta turbotetusta kolmen litran V6-moottorista kuulostaa melko vähäiselle. Eikös saman kokoisissa vapari-V6:ssa ole samanlaisia tehoja?
- onkin
Autossa on kyllä viripotentiaalia, mutta lähtökohtaisesti varmasti parasta antia ovat kivat murinat. Ehkäpä Aero olisi paras ensisijaisesti suorituskykyä etsivälle:
2.0 litre petrol turbo: 150bhp at 5,500/177lb ft (240Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.
2.3 litre petrol turbo: 185bhp at 5,500rpm/207lb ft (280Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.
2.3 litre HOT turbo: 250bhp at 5,500rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,900-4,000 rpm.
3.0 V6 petrol turbo: 200bhp at 5,000rpm/229lb ft (310Nm) torque at 2,500-4,000 rpm.
3.0 V6 TiD turbodiesel: 176bhp at 4,000rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,800-4,000 rpm. - saabiäijä
onkin kirjoitti:
Autossa on kyllä viripotentiaalia, mutta lähtökohtaisesti varmasti parasta antia ovat kivat murinat. Ehkäpä Aero olisi paras ensisijaisesti suorituskykyä etsivälle:
2.0 litre petrol turbo: 150bhp at 5,500/177lb ft (240Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.
2.3 litre petrol turbo: 185bhp at 5,500rpm/207lb ft (280Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.
2.3 litre HOT turbo: 250bhp at 5,500rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,900-4,000 rpm.
3.0 V6 petrol turbo: 200bhp at 5,000rpm/229lb ft (310Nm) torque at 2,500-4,000 rpm.
3.0 V6 TiD turbodiesel: 176bhp at 4,000rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,800-4,000 rpm.Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa. - bensan hinta?
saabiäijä kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.Kiinnostaako sekään? Ei liene taloudellisimmasta päästä nuo kolmen litran V6:t. Mitä järkeä siis ostaa auto tuollaisella myllyllä, jos sen päälle ei saa edes kunnon suorituskykyä, vaan ainoastaan ison bensalaskun.
- tyhnyb
saabiäijä kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.http:\www.saabclub.fi ja haulla 9-5 osiosta v6 turbon juttuja. Siinä tais olla ainakin joku pakosarja ongelma, kun opelia on motti. Kone on tavallaan ns. vaparista turbotettu ja toiminta innovatiivinen. Turbo ottaa "tehonsa" moottorin toisen puolen sylinterien (3kpl) pakokaasuista, mutta ahtaa kuitenkin kaikille sylintereille. Turbolla haettu vain kevyttä lisä vääntöä sekä tehoa ala- ja keskikierroksille.
- tyhnyb
saabiäijä kirjoitti:
Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.Joillekin ei turbo-tehot kelpaa, jotenkin brutaalia. V6 se pitää olla, tyyliä ja hienostenoisuutta.
- 3.0l V6
"tehottomin" vapaastihengittävä 3.0l V6 taitaa olla tällä hetkellä se ranskalaisten (PSA rellu) käyttämä ennenkaikkea miellyttäväksi vääntömoottoriksi eikä kireäksi sporttikoneeksi suunniteltu kutonen ja siitäkin lähtee tuollaiset 210hv/290Nm.
Vai olisiko Fordilla 3.0l V6:sta vielä tuotannossa muitakin kuin se Jaggessa käytetty kireämpi versio. Joka tapauksessa samaa luokkaa sekin oli. - saabiäijä
bensan hinta? kirjoitti:
Kiinnostaako sekään? Ei liene taloudellisimmasta päästä nuo kolmen litran V6:t. Mitä järkeä siis ostaa auto tuollaisella myllyllä, jos sen päälle ei saa edes kunnon suorituskykyä, vaan ainoastaan ison bensalaskun.
Eiköhän 200hv ole ihan tarpeeksi suorituskykyä normaali ajoon.
Bensan hinta/kulutus ei todellakaan paljoa kiinnosta. - saabiäijä
tyhnyb kirjoitti:
http:\www.saabclub.fi ja haulla 9-5 osiosta v6 turbon juttuja. Siinä tais olla ainakin joku pakosarja ongelma, kun opelia on motti. Kone on tavallaan ns. vaparista turbotettu ja toiminta innovatiivinen. Turbo ottaa "tehonsa" moottorin toisen puolen sylinterien (3kpl) pakokaasuista, mutta ahtaa kuitenkin kaikille sylintereille. Turbolla haettu vain kevyttä lisä vääntöä sekä tehoa ala- ja keskikierroksille.
Kiitos. Juuri tuollaista asiallista tietoa kaipailinkin.
Täytyy käydä siellä klubin sivuilla vielä hakemassa tarkempaa tietoa. - 124
Tuli viikonloppuna autonhakukeika.Trailerissa painoa 1600kg ja viis lihavaa hemmoa kyydissä.Koneessa kierroksia 1900 vauhti n:95 hyvin eteni kulutus 11.5 l siihen ei vaparit pysty.
- tyhnyb
3.0l V6 kirjoitti:
"tehottomin" vapaastihengittävä 3.0l V6 taitaa olla tällä hetkellä se ranskalaisten (PSA rellu) käyttämä ennenkaikkea miellyttäväksi vääntömoottoriksi eikä kireäksi sporttikoneeksi suunniteltu kutonen ja siitäkin lähtee tuollaiset 210hv/290Nm.
Vai olisiko Fordilla 3.0l V6:sta vielä tuotannossa muitakin kuin se Jaggessa käytetty kireämpi versio. Joka tapauksessa samaa luokkaa sekin oli.3.0 V6 Duratec bensa
204hv 6000r/min ja 263Nm 4900r/min - vaan vääntö
niin turbon tarkoitus tässä koneessa on tuoda vääntöä laajalle kierrosaluelle ei niinkään lisätoehoa..Auto onkin paljon väkevämmän tuntuinen verrattunua muihin saman kuutiotilavuuden vee kutosiin.
- Udmurzio
Eipä etuvetoiseen ole syytä kovin paljon enempää hevosia pistääkkään. Tokihan tuo vaikuttaa matalatehoiselta kokoisekseen mutta pesee kuitenkin käytännössä kaikki pikkumoottoreista otetut maksimikierroksilla irtoavat turhat väännöttömät nimellistehot.
- Anonyymi
saabiäijä kirjoitti:
Eiköhän 200hv ole ihan tarpeeksi suorituskykyä normaali ajoon.
Bensan hinta/kulutus ei todellakaan paljoa kiinnosta.Itse ostin viikko sitten 3,0 V6 turbo saabin, hyvin riittää toi parisataa hummaa minulle!
- 9-5
Siististi kun ajelee, niin matkalla menee 7 l satasella, kaupungissa tuplaten.
Ei vajaa 1700 kg ihan pyhällä hengellä liiku.
Ja sitten se turvallisuus, taitaa edelleen olla kokoluokassaan auton sisällä olijoille turvallisin auto, johtuen siitä, että ihmisiä ei sijoiteta korin kokoonpainumisvyöhykkeille.- varmana ole
turvallisin. Kymmenen vuotta vanhaa suunnittelua. Ikkunalinja on matalalla jne.. Mutta kuitenkin edelleen ihan kelpo peli jos pystyy elämään saabismien kanssa.
- 9-5
varmana ole kirjoitti:
turvallisin. Kymmenen vuotta vanhaa suunnittelua. Ikkunalinja on matalalla jne.. Mutta kuitenkin edelleen ihan kelpo peli jos pystyy elämään saabismien kanssa.
Perustuen edellisessä viestissä olevaan tosiasiaan. 9 turvatyynyä ei paljoa auta, jos rautaa taittuu kolarissa otsaan.
Btw, Suunnittelu on varmaan 15 vuotta vanhaa.
Toki uusi 9-5 (2006=>) voi olla turvallisempi. - saabiäijä
9-5 kirjoitti:
Perustuen edellisessä viestissä olevaan tosiasiaan. 9 turvatyynyä ei paljoa auta, jos rautaa taittuu kolarissa otsaan.
Btw, Suunnittelu on varmaan 15 vuotta vanhaa.
Toki uusi 9-5 (2006=>) voi olla turvallisempi.Ilmeisesti kolaritestit on sitten aina olleet väärässä saabien kohdalla, kun ovat aina olleet aivan terävintä kärkeä. No tämä viestiketjun aihe oli kyllä ihan toinen.
Eli kävin kokeilemassa tuota autoa joka löytyy järvenpäästä ja kyllä oli mahtava ajaa.
En tiedä kuinka paljon sitä voimaa pitää autosta löytyä, mutta tuo v6 2oo hepalla riittäisi minulle mainosti.
Auto oli -03 ja lähes virheetön.
Oikea herkku; navigaattoria, ilmastoitua penkkiä ym.
Valitettavasti meni pari tonnia minun budjetin yli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738