valmistaa?
Ihmeelinen kesä ruusupuskissa tosi isoja marjoja mutta voiko niitä hyödyntää ja mitä niistä voi tehdä?
Mitä ruusunmarjoista
4
422
Vastaukset
- varmaan...
laittaisin sosemyllyn läpi, kun niis on kuitenki niin paljon niitä siemeniä. Niitä olis varmaan ikävä putsailla suuremmasta määrästä pois.
- Koskikara
marjat ovat A ja C vitamiinirikkaita.Ruotsissa on mehut ja keitot erittäin suosittuja kaupasta ostettuna.Sitä miten itse valmistaa onkin sitten minulle kysymysmerkki.Tenavana ollessa tyhjensin kumminkin mummon suuren kurttulehti ruusupensaan perusteellisesti marjoista joka vuosi.Joskus pistän vieläkin suuhun kun kukaan ei ole näkemässä.
- fghjk,,
Olen joskus tehnyt sosetta. Työ alkaa poistamalla kannat ja ne lehdet. Marjat halotaan ja siemenet poistetaan. Mehumaijaa voi käyttää höyrytykseen (mehua ei juuri tule). Tehosekoittimella sitten kaikki hienoksi ja pakkaseen.
Kuivauskin onnistuu helposti. - sössi
ja hyvää tulee kun laittaa muita marjoja joukkoon, kuten vaikka aroniaa ja pihlajaa. omppukin käy, mutta sehän ei ole marja. heh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467475
- 334123
- 573645
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons532399- 532327
- 382281
- 432278
- 162256