Olisi aika (ja halu) vaihtaa MPS pois (ajettu 29 000 km, ei kolhuja eikä muutakaan vikaa), mutta onpa nuivaa vastaanottoa merkkiliikkeissä...Mazdalla hyvittäisivät vaihdossa uuteen RX-8:aan 33 000€?!?!? Erään toisen (saksalaisen) merkin urheilullisempaan malliin vaihdettaessa 35 000€. Italialaiseen vaihdettaessa myös 35 000€. Ihmettelin kovin, mutta kun "ei kuulemma mene kaupaksi". Ei uutena eikä vissiin oikein käytettynäkään. Hyvityshintahan on naurettava! Arvonpudotus 12 kk aikana luokkaa 30%...?
MPS vaihdokkina
23
5155
Vastaukset
- GT-omistaja
Äkkiäpä olet leluusi kyllästynyt. Ihmettelen vaan, että miksi joku haluaa vaihtaa 4-vetoisen 6 MPS:n takavetoiseen RX-8:aan, jossa on wankel-moottori. 6 MPS peittoaa mennen tullen suorituskyvyssä ja kaikessa muussakin tuon RX-8:n. Mutta ilmeisesti kävitkin vaan kokeilemassa vaihtoarvoa, sillä tuskinpa olit tosissasi. Italialaisella tarkoitat varmaan Alfa 159:ää ja sen vaihdon jo ymmärrän. Mikset odottelisi vuoden ja ostaisi jostain tuon Alfankin käytettynä, koska niiden arvo se vasta putoaakin?
Itse tarjosin aikanaan ihan vaan mielenkiinnosta puoli vuotta vanhaa 6 GT-malliani vaihdossa uuteen Volvo S60:een ja puolessa vuodessa hinnasta olisi pudonnut 8000 € ja lähinnä silloin nauroin tuolle tarjoukselle! Auton hinta nyt vaan putoaa rajusti ekan vuoden aikana. Nyt oma on jo 3 vuotta vanha ja ensi vuonna alkaa sitten todellinen kaupanhieronta, kun ensi vuonna tulee sopivasti uudet mallit Audi A4:stä, Volvo S60:stä, Mondeosta ja eikä tuo italialainenkaan olisi poissuljettu.- alkup. kirjoittaja
Näin yksin elävänä ihmisenä, tuo MPS on kerta kaikkiaan omiin tarkoituksiini aivan turhan iso ja onhan RX-8 kuitenkin "urheiluauto", MPS taas perheauto (missä iso moottori). Tämän huomaa hyvin mm jousituksen toiminnassa...On tuossa MPS:ssä muitakin Mazdan "ominaisuuksia", jotka ottavat joka päivä päähän. En ala erittelemään niitä, mutta eivätpä nuo paljoa kutosen paljon puhutuista "ongelmista" eroa.
Sen myönnän, että urheilullisempaa ja MPS:suorituskyvyn omaavaa autoa tulee melkein katsella muualle kuin MPS:n suuntaan, mutta onhan tuo RX-8 kerta kaikkiaan kauniin näköinen. Alfankaan suuntaan en tarkoita 159:ää, vaan uudempaa ja erikoisempaa mallia, Breraa (jopa neliveto!). Kiinnostavin auto olisi kuitenkin tällä hetkellä Nissanin 350Z. No, se siitä...
Pointtini on kuitenkin se, että vaikka Mazda6 pitää arvonsa melko hyvin, niin samaa ei voi sanoa huippumallista. Kuitenkin suorituskyvyn ohella on kyse muilta ominaisuuksiltaan melko lailla tavallisesta perheautosta, jonka "urheilulliset" ominaisuudet ovat mielestäni melko rajalliset. Pari lasta perheessä, niin tilanne olisi toinen. Nyt ei... - alkup. kirjoittaja
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Näin yksin elävänä ihmisenä, tuo MPS on kerta kaikkiaan omiin tarkoituksiini aivan turhan iso ja onhan RX-8 kuitenkin "urheiluauto", MPS taas perheauto (missä iso moottori). Tämän huomaa hyvin mm jousituksen toiminnassa...On tuossa MPS:ssä muitakin Mazdan "ominaisuuksia", jotka ottavat joka päivä päähän. En ala erittelemään niitä, mutta eivätpä nuo paljoa kutosen paljon puhutuista "ongelmista" eroa.
Sen myönnän, että urheilullisempaa ja MPS:suorituskyvyn omaavaa autoa tulee melkein katsella muualle kuin MPS:n suuntaan, mutta onhan tuo RX-8 kerta kaikkiaan kauniin näköinen. Alfankaan suuntaan en tarkoita 159:ää, vaan uudempaa ja erikoisempaa mallia, Breraa (jopa neliveto!). Kiinnostavin auto olisi kuitenkin tällä hetkellä Nissanin 350Z. No, se siitä...
Pointtini on kuitenkin se, että vaikka Mazda6 pitää arvonsa melko hyvin, niin samaa ei voi sanoa huippumallista. Kuitenkin suorituskyvyn ohella on kyse muilta ominaisuuksiltaan melko lailla tavallisesta perheautosta, jonka "urheilulliset" ominaisuudet ovat mielestäni melko rajalliset. Pari lasta perheessä, niin tilanne olisi toinen. Nyt ei..."...tulee melkein katsella muualle kuin MPS:n suuntaan..."
Tarkoitin siis muualle kuin Mazdan suuntaan... - GT-omistaja
Pointtini on kuitenkin se, että vaikka Mazda6 pitää arvonsa melko hyvin, niin samaa ei voi sanoa huippumallista. Kuitenkin suorituskyvyn ohella on kyse muilta ominaisuuksiltaan melko lailla tavallisesta perheautosta, jonka "urheilulliset" ominaisuudet ovat mielestäni melko rajalliset. Pari lasta perheessä, niin tilanne olisi toinen. Nyt ei..."MPS taas perheauto (missä iso moottori). Tämän huomaa hyvin mm jousituksen toiminnassa"
Tuon jousituksenhan voit vaihtaa urheilullisempaan ja samalla madaltaa autoa, jos juttu siitä on kiinni. Minullakaan ei ole perhettä, mutta siitä huolimatta en paljon Mazda6:tta pienempää autoa halua. Isommassa vaan on paremmat ajo-ominaisuudet, se on hiljaisempi ja joskus niitä tiloja kuitenkin tarvii tilapäiseen tavaroiden tai ihmisten kuljetukseen. Tuleehan Mazdaltakin kohta 3 MPS, joka on urheilullisemman näköinen ja pienempi ja siinä on sama moottori kuin 6 MPS:ssä, tosin neliveto puuttuu.
Mazdasta tosiaan puuttuu sitä jotain eli tyylikkyyttä, statusta, arvokkuutta, hiljaisuutta yms. ja myöskään sitä urheilullisuutta ei paljon vielä Mazdan mitkään mallit tarjoa. Itse odotan mielenkiinnolla uutta Audi A4:ää, josta on netissä ollut jo joitain kuva-arvioita ja ne on näyttäneet aika tyylikkäille. Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin. - kulkee
GT-omistaja kirjoitti:
"MPS taas perheauto (missä iso moottori). Tämän huomaa hyvin mm jousituksen toiminnassa"
Tuon jousituksenhan voit vaihtaa urheilullisempaan ja samalla madaltaa autoa, jos juttu siitä on kiinni. Minullakaan ei ole perhettä, mutta siitä huolimatta en paljon Mazda6:tta pienempää autoa halua. Isommassa vaan on paremmat ajo-ominaisuudet, se on hiljaisempi ja joskus niitä tiloja kuitenkin tarvii tilapäiseen tavaroiden tai ihmisten kuljetukseen. Tuleehan Mazdaltakin kohta 3 MPS, joka on urheilullisemman näköinen ja pienempi ja siinä on sama moottori kuin 6 MPS:ssä, tosin neliveto puuttuu.
Mazdasta tosiaan puuttuu sitä jotain eli tyylikkyyttä, statusta, arvokkuutta, hiljaisuutta yms. ja myöskään sitä urheilullisuutta ei paljon vielä Mazdan mitkään mallit tarjoa. Itse odotan mielenkiinnolla uutta Audi A4:ää, josta on netissä ollut jo joitain kuva-arvioita ja ne on näyttäneet aika tyylikkäille. Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin."Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin."
Mulla oli bemari, mutta vaihdoin sen mps.ään kun Suomen kateelliset alkoi ottaa pannuun. MPS ihan ok muuten, mutta saisi olla hiljaisempi.
50teurilla ei tosin saa muuta samalla suorituskyvyllä (5.5/425/,4-veto)...itse asiassa ei lähellekkään... - alkup. kirjoittaja
GT-omistaja kirjoitti:
"MPS taas perheauto (missä iso moottori). Tämän huomaa hyvin mm jousituksen toiminnassa"
Mazdasta tosiaan puuttuu sitä jotain eli tyylikkyyttä, statusta, arvokkuutta, hiljaisuutta yms. ja myöskään sitä urheilullisuutta ei paljon vielä Mazdan mitkään mallit tarjoa. Itse odotan mielenkiinnolla uutta Audi A4:ää, josta on netissä ollut jo joitain kuva-arvioita ja ne on näyttäneet aika tyylikkäille. Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin.Jousituksen lisäksi ohjaus on kovin hidas, vaihteensiirto pitkäliikkeinen ja mielestäni melko epätarkka, vetelee kiihdytyksissä, ERITTÄIN sivutuuliherkkä, humisee ja kohisee jne. Kaikki siis ominaisuuksia, mitä ei missään "urheiluautossa" tule vastaan. Lisäksi kun vielä ottaa huomioon auton vaatimattoman ulkonäön ja tavallisen kutosen sisustan, hieman jopa kaduttaa ko auton osto aikanaan. Tuo suorituskykykin on kovin nopeasti ohi menevä innostus, polttoainetta palaa ämpäritolkulla ja lain rajat saavuttaa melkeinpä liian nopeasti. Silti Mazdalla jää jalkoihin 6000 euroa halvemmalle ja suunnilleen saman kokoiselle Subaru Impreza WRX:lle. MPS:lle ei edes naapuri osaa olla kateellinen. ;-)
Hieman vastaavia kokemuksia tarjoaa Saabin uusin V6 turboviritelmä, paljon tehoa autossa, missä muut ominaisuudet eivät aivan yllä tehojen tasolle. - alkup. kirjoittaja
kulkee kirjoitti:
"Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin."
Mulla oli bemari, mutta vaihdoin sen mps.ään kun Suomen kateelliset alkoi ottaa pannuun. MPS ihan ok muuten, mutta saisi olla hiljaisempi.
50teurilla ei tosin saa muuta samalla suorituskyvyllä (5.5/425/,4-veto)...itse asiassa ei lähellekkään...Mistäs tuo lukema tulee? Ei ainakaan 0-100km/h arvosta...Alastarolla kokeiltiin ihan sport2000-luokan kuljettajan jalkatyöskentelyllä, eikä saa lähtemään alle 6.1 sek 0-100. Jos tuolla asialla nyt on mitään merkitystä...:-)
- 5,5
Mistäs tuo lukema tulee? Ei ainakaan 0-100km/h arvosta...Alastarolla kokeiltiin ihan sport2000-luokan kuljettajan jalkatyöskentelyllä, eikä saa lähtemään alle 6.1 sek 0-100. Jos tuolla asialla nyt on mitään merkitystä...:-)
Tekniikan maailmassa testasivat radalla ja kun ihmettelivtä tulosta niin veivät penkkiinkin.
Tulos 0-100 5.5sek (kuulemma helposti kun eivät viitsineen rikkoa paikkoja), vääntä 425 ja tehot piirun alle 300hv.
Että sillee - niinkuin
Jousituksen lisäksi ohjaus on kovin hidas, vaihteensiirto pitkäliikkeinen ja mielestäni melko epätarkka, vetelee kiihdytyksissä, ERITTÄIN sivutuuliherkkä, humisee ja kohisee jne. Kaikki siis ominaisuuksia, mitä ei missään "urheiluautossa" tule vastaan. Lisäksi kun vielä ottaa huomioon auton vaatimattoman ulkonäön ja tavallisen kutosen sisustan, hieman jopa kaduttaa ko auton osto aikanaan. Tuo suorituskykykin on kovin nopeasti ohi menevä innostus, polttoainetta palaa ämpäritolkulla ja lain rajat saavuttaa melkeinpä liian nopeasti. Silti Mazdalla jää jalkoihin 6000 euroa halvemmalle ja suunnilleen saman kokoiselle Subaru Impreza WRX:lle. MPS:lle ei edes naapuri osaa olla kateellinen. ;-)
Hieman vastaavia kokemuksia tarjoaa Saabin uusin V6 turboviritelmä, paljon tehoa autossa, missä muut ominaisuudet eivät aivan yllä tehojen tasolle.muissakin autoissa, mutta soralla menee hyvin.. Muista autoista esim. Audi ruma ja vanhan näköinen ja hidas (saman hintaluokan vehkeet kun mps). BMW hidas...onko muita? BMWhän on tietysti paras autoista (laatu, hiljaisuus jne), mutta sillä ei Suomessa voi kateellisten takia ajaa (kokemusta on).
Parhaimipia alustoiltaa mitä olen ajanut (edelleen tässä hintaluokassa) oli Fordin ST220. Oli muuten ihan hyvä, mutta takaovet ruostuivat puhki kahden vuoden ikäisessää = vaihtoon. - 5,9 sek
5,5 kirjoitti:
Tekniikan maailmassa testasivat radalla ja kun ihmettelivtä tulosta niin veivät penkkiinkin.
Tulos 0-100 5.5sek (kuulemma helposti kun eivät viitsineen rikkoa paikkoja), vääntä 425 ja tehot piirun alle 300hv.
Että silleeTM:n aikahan oli 5,9 sek, vääntöä mitattiin tuo 425 Nm ja tehoa 200 kW eli 272 hv. Tuossa TM:n koeajossa annettiin aika hyvä kuva myös 6 MPS:n ajettavuudesta eli varmaan hintaluokassaan ihan hyvä peli, joskin aika väritön ja ei ulkonäöltään paljon eroa perusmallin kuutosesta.
- suorituskykyä
kulkee kirjoitti:
"Tosiaan kun laitetaan 50 t€ autoon, niin harva sitä haluaa Mazdaan sijoittaa, joten ymmärrettävää, että kalliiden Mazdan mallien hinta romahtaa käytettynä. Itse ainakin ostaisin tuolla rahalla paljon ennemmin Audin, Volvon tai Bemarin ja varmasti moni muukin ajattelee samoin."
50teurilla ei tosin saa muuta samalla suorituskyvyllä (5.5/425/,4-veto)...itse asiassa ei lähellekkään...Samaa suorituskykyä kuin MPS:ssä ei ehkä saa 50 tonnilla, mutta parempaa kyllä tarjoaa Mitsun Evo 3 tonnia kalliimmalla. Karu peli tosin eikä suoranaisesti kilpailija, mutta jos suorituskyky ratkaisee...
- linjassa...
5,9 sek kirjoitti:
TM:n aikahan oli 5,9 sek, vääntöä mitattiin tuo 425 Nm ja tehoa 200 kW eli 272 hv. Tuossa TM:n koeajossa annettiin aika hyvä kuva myös 6 MPS:n ajettavuudesta eli varmaan hintaluokassaan ihan hyvä peli, joskin aika väritön ja ei ulkonäöltään paljon eroa perusmallin kuutosesta.
Sportauto 04/06 mittasi 6.1s,yksilöt vaihtelevat...
- laatu?
niinkuin kirjoitti:
muissakin autoissa, mutta soralla menee hyvin.. Muista autoista esim. Audi ruma ja vanhan näköinen ja hidas (saman hintaluokan vehkeet kun mps). BMW hidas...onko muita? BMWhän on tietysti paras autoista (laatu, hiljaisuus jne), mutta sillä ei Suomessa voi kateellisten takia ajaa (kokemusta on).
Parhaimipia alustoiltaa mitä olen ajanut (edelleen tässä hintaluokassa) oli Fordin ST220. Oli muuten ihan hyvä, mutta takaovet ruostuivat puhki kahden vuoden ikäisessää = vaihtoon.Bemari on ehdottomasti hiljaisin markkinoilla oleva auto, ollut sitä jo -70 luvulta lähtien. Mutta monta Bemaria omistaneena en paljon sen laatua ylistä. Takuuajan sillä varmaankin pääsee suht helpolla, mutta jos mittarissa on yli 150 tkm., autosta hajoaa kaikki paikat vuoronperään. Omaa entistä 320d:tä, jolla oli ajettu 140 tkm., joutui remppaamaan 4000 euron edestä. Se riitti Bemareista. Laatu on mielestäni sitä, että auto kestää ilman jatkuvia pikkuvikoja yli 200 tkm.
- vitonen
laatu? kirjoitti:
Bemari on ehdottomasti hiljaisin markkinoilla oleva auto, ollut sitä jo -70 luvulta lähtien. Mutta monta Bemaria omistaneena en paljon sen laatua ylistä. Takuuajan sillä varmaankin pääsee suht helpolla, mutta jos mittarissa on yli 150 tkm., autosta hajoaa kaikki paikat vuoronperään. Omaa entistä 320d:tä, jolla oli ajettu 140 tkm., joutui remppaamaan 4000 euron edestä. Se riitti Bemareista. Laatu on mielestäni sitä, että auto kestää ilman jatkuvia pikkuvikoja yli 200 tkm.
kolmos sarjassa on minullakin ollut pieniä puutteita, mutta vitos sarjassa ei.
Nuo puutteet nielee kun auto on hiljainen, hyvän näköinen ja hyvä ajaa...
Tosin kateelliseten (asiakkaiden pikkupomot..) vuoksi vaihdoin Mazdaan :) katotaan ny pari vuotta tuolla..
- myy...
itse suoraan yksityiselle ?
Kyllä luulisi kiinnostavan,jos saa MPS:n GT:n hinnalla.
Ilmaisia myyntikanavia on paljon etkä menetä mitään kokeilemalla.
( Ellei joku varasta autoasi koeajolla...).- alkup. kirjoittaja
Näin täytyy varmaan tehdä, kuten jo keskustelu avauksessa ilmoitin, niin haluan autostani enemmän kuin liikkeiden tarjoaman "GT:n hinnan". Katselin tuossa autotalli.com:in hintoja, ja täytyy myöntää että on aika utopistinen tavoite automyyjältä saada 47 000 euroa 15tkm ajetusta autosta...uuden maksaessa kuitenkin vain alle pari tonnia enemmän.
- Rx-8
On ajettavuudeltaan ihan eri luokkaa Mps:ään verrattuna. Ihan talvikoeajon perusteella. Ulkonäössä Räxä pesee 6:sen kaikki variaatiot. Itse voisin vaihtaa Rx:ni Mps:ään heti jos vaan väri sattuisi olemaan punainen. Ihan vaan perhesyiden takia.
- Mazdisti
Jos suomessa on 5 MPS:ää niin täällä keskustelussa omistajista pyörii ainakin 8 ;)
Rationaalisena kuluttajana oikein naurattaa, että joku maksaa 50 k€ autosta, josta ei sitten tykkääkään. Todella kannattavaa hukata rahaa tuolla tavoin. No, mä olenkin köyhä ja ajan ihan tavallisella 2.0 farkku kuutosella. Aivan mainio peli perheelliselle.- niin vähää
itse on omani lisäksi nähnyt liikenteessä kolme eri mpssää eli tuskin niitä pelkästään 8 on..
Mps on siitä nerokas, ettei se ole ulkoapäin mikään kateellisten silmätikku, mutta 4-veto ja suorituskyky ok. Itse olen muutoin tyytyväinen paitsi hiukan äänekäs se on. Ohjauksen vetelyt korjaantui kulmien säädöillä, jotka ovat kaikissa kutosissa pielessä jo uutena.
50teur voi laittaa autoon jos tekee 16-24h työpäiviä eli itse omasta persenahasta repii ne rahat. Kateelliset voisivat sitten avata suunsa kun ensin tekevät tuollaisia päiviä vaikka 10 vuotta ilman lomia yms.. - nyt voisi todeta
että harvassa on ne kaverit kun uskaltaa myöntää tehneensä virheratkaisun. Kyllä 50 k€:n auton ostos voi olla virheliike siinä kuin 50 sentin huonoksi osoittautuvan elintarvikkeenkin hankinta. Ei minkään asian korkea hinta vielä takaa tyytyväisyyttä ko hankintaan. Auton hankinnassa hukkaat aina rahaa, vaikka sitten kaksilitraisen Mazdankin ostohetkellä.
Hrmph! - alkup. kirjoittaja
Mihin arviosi perustuu? Viime vappuun mennessä oli tilauksia tehty 39 kpl...
- ei voi olla totta
Tullihan sanoo, että se on vain parin prosentin luokkaa / vuosi...
Jos joku tämän ketjun lukijoista haluaa myydä kohtuullisesti ajetun priimakunnossa olevan noin vuoden vanhan Mazda 6 MPS:n syystä tai toisesta , niin tarjoan siitä kyllä tuon autoliikkeiden vaihdossa hyvittämän 35000 euron verran. Näin saa sitten Mazdaansa pois vaihtava ex-omistajakin autoliikkeestä huomattavan (?) käteisalennuksen uutta autoa ostaessaan eli kauppa on hänellekin kannattava. Tämä tarjous on voimassa ainakin vuoden 2006 ajan. Eli jos saan käytetyn MPS 6:n uuden GT:n hinnalla, niin kyllä kiitos! Tämä on auton ominaisuuksiin nähden kohtuuhinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606