Niin eli onko rapuja joessa tänä vuonna? Kannattaisiko merrat käydä sinne viemässä kun nyt on nähtävästi tuolla mun vakiopaikalla huono raputilanne. Yks joki ois tiedossa missä saattais onnistua. Mutta vesien ollessa näin matalalla onko siellä joessa rapuja? Ja sitten semmonen vielä että kannattaako ne merrat pistää joen suulle vaiko itse jokeen? Joku tietäväinen auttakoon!
Onkos noita rapuja joessa?
3
525
Vastaukset
- karhunmetsästäjä
ainakin pienemmissä puroissa taitaa olla aika kohtalokas kun niissä on niin vähän vettä.Ja rapurutto leviää kuin kulovalkea, KIITOS täpläravun istuttajille.
- ravustaja
siellä voi happikato vallita jos kerta siellä joessa vaihtuu koko ajan vesi..? Tossa järvessä missä mulla on merrat nyt, on pelkästään jokirapua nähtävästi koska en ole täplistä sieltä koskaan saanut. Tuo joki on tuon järven yhteydessä ja ajattelinkin sinne käydä nuo merrat torppaamassa, koska ilmeisesti sieltä on tavannut tulla aika hyvin rapua ja muutaman sieltä saadun jättiravunkin (14-15cm) olen nähnyt.
- mie vaan
ravustaja kirjoitti:
siellä voi happikato vallita jos kerta siellä joessa vaihtuu koko ajan vesi..? Tossa järvessä missä mulla on merrat nyt, on pelkästään jokirapua nähtävästi koska en ole täplistä sieltä koskaan saanut. Tuo joki on tuon järven yhteydessä ja ajattelinkin sinne käydä nuo merrat torppaamassa, koska ilmeisesti sieltä on tavannut tulla aika hyvin rapua ja muutaman sieltä saadun jättiravunkin (14-15cm) olen nähnyt.
kyl tänävuonna taitaa mones joes kuolla jokiravut veden vähyyteen ja rapuruttoon, ku joissa ei vettä ole edes merran vertaa. pohjosen ravut taitaa tuhoontua kokonaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427135
- 323988
- 503448
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472167- 442133