Tämä ehkä on myös lääketiedettä mutta tämä on niin radikaali hypoteesi että laitoin sen tänne koska täällä se saa parhaimman vastaanoton.
Olette ehkä kuulleet jostain ihmisistä joilla on nk. "kuoleman takaisia kokemuksia" eli esim yksi nainen oli ollut isossa leikkauksessa missä hän siis oli tavallaan "kliinisesti kuollut" mutta muisti kumminkin leikkauksesta osan (taisi olla jonkun poran ulkonäön, on ollut dokumetti tv:ssä tästäkin)
noniin itse hypoteesiin:
Elikkä olen ajatellut että olisikohan ilmiön aiheuttajana elektromagneettinen induktio.
Hermo voi varmaankin toimia johtimena, niin että tieto siirtyy esim. leikkaavalta lääkäriltä potilaaseen, koska potilaalla on aivotoiminta niin matalalla tasolla hän voi "tulkita" näitä pieniä häiriöitä.
Tämähän edellyttää että lääkärillä ja potilaalla on samanlainen "impulssien tulkitseminen" mutta tuo on aika todennäköistä tuskin ihmiselle kumminkaan montta erillaista tiedon tulkitsemistapaa ole syntynyt.
Noniin mitä luulette tuosta hypoteesista, itse en tunne hyvin mitään informaatioteorioita enkä sitä millä tavalla informaatio tulkitaan aivoissa.
P.S ei sitten sotketa mukaan mitään teististä uskontoa ;)
Informaation siirto induktion avulla.
3
274
Vastaukset
- Sähkömiäs
asiasta, on että ei ole mahdollista.
Vaikka teoriassa "aivojen signaalit" lähtevätkin ulos päästä väkisinkin, on aivoissa niin paljon sähköisiä signaaleja yhtäaikaa, että ulos lähtevä säteily on tavallaan kohinaa ja kohinasta taasen ei erota informaatiota millään.
Sitten jokapaikassa on myös taustakohina, joka sekin hukuttaa heikot signaalit oli ne sitten lähtöisin aivoista tai muualta.
Herkkää elektroniikkaa suojataan mm. taustasäteilyltä jne. koska jos niin ei tehtäisi laite ei toimisi oikein.
Eli jos aivot pystyisivätkin tulkitsemaan signaaleja toisen päästä jollain ihmeellä kaiken yo. asioista huolimatta, se häiritsisi aivotoimintaa, jos esim. kaksi henkilöä on lähekkäin.
Luin juuri vähän aikaa sitten vanhasta tieteen kuvalehdestä, että syöttämällä aivoihin matalaa jännitettä tiettyihin kohtiin, potilas muistaa kehosta irtautumis kokemuksen.
Muista kohdista ilmaantuu mm. kuulohavaintoja ja tuntohavaintoja.Signaalien "koodaus" on todennäköisesti suurinpiirtein samanlainen kaikilla ihmisillä, tuskin mitään suurempia poikkeuksia on.
Tuo taustakohina taitaa olla niitä eniten häiritseviä tekijöitä.
"se häiritsisi aivotoimintaa, jos esim. kaksi henkilöä on lähekkäin."
Tuohon olin ajatellut sitä että kun potilas on "kliinisesti kuollut" hän on alttiimpi vastaanottamaan heikkoja singnaaleja, jos potilas on hereillä nuo signaalit hukkuvat normaaliin aivotoiminnan singnaaleihin?- Sähkömiäs
filosofia kirjoitti:
Signaalien "koodaus" on todennäköisesti suurinpiirtein samanlainen kaikilla ihmisillä, tuskin mitään suurempia poikkeuksia on.
Tuo taustakohina taitaa olla niitä eniten häiritseviä tekijöitä.
"se häiritsisi aivotoimintaa, jos esim. kaksi henkilöä on lähekkäin."
Tuohon olin ajatellut sitä että kun potilas on "kliinisesti kuollut" hän on alttiimpi vastaanottamaan heikkoja singnaaleja, jos potilas on hereillä nuo signaalit hukkuvat normaaliin aivotoiminnan singnaaleihin?Tarkoittaa, että sydän on pysähtynyt, aivot toimii vieläkin.
Se on sitten eriasia jos on aivokuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884