er-5

betoni6

elikkä ois kysyttävää tästä er-5. onko pyörästä mihkään kulkeeko kiihtyykö vääntääkö kuinka hyvin? ja huiput?

13

7164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkkiviitonen

Mielestäni hyvä pyörä ajaa. Kiihtyvyys n.5 sekuntia 0-100km/h. Vääntää ihan hyvin tuosta 3500 kierroksesta ylöspäin. Huiput on 181km/h. Mielestäni sekin riittää oikein hyvin. Ja todella helppo käsitellä. Ajoasento on minulle ainakin hyvä.

• ixx

on hyvä peli itse ajoin 4 vuodessa 61 tuhatta kilometriä eikä mitään vikää. nyt ajan er6n mallilla.

• CB750.

Omat kokemukset Erkistä eivät olleet kovin hyvät.

Kawasakin kaksi-sylinterinen nelari on käynniltään ja ääniltään melkoisen rujo. Tärinöitä löytyy turhan paljon.

Hondalla (CB500) on moottori onnistunut ainakin kertaluokkaa paremmin tässä mielessä. Nätti, hiljainen käynti ja tärinät erittäin lieviä.

On se Honda tietysti kalliimpikin...

• vanha kuski
        CB750. kirjoitti:

Omat kokemukset Erkistä eivät olleet kovin hyvät.

Kawasakin kaksi-sylinterinen nelari on käynniltään ja ääniltään melkoisen rujo. Tärinöitä löytyy turhan paljon.

Hondalla (CB500) on moottori onnistunut ainakin kertaluokkaa paremmin tässä mielessä. Nätti, hiljainen käynti ja tärinät erittäin lieviä.

On se Honda tietysti kalliimpikin...

honda500 on luokassaan laiska ja kallis.kawa kulkee paremmin ja kestää samat kilometrit,vaikka on karkea käyntisempi.sama pätee muutkin kokoluokat

• vanha kuski kirjoitti:

honda500 on luokassaan laiska ja kallis.kawa kulkee paremmin ja kestää samat kilometrit,vaikka on karkea käyntisempi.sama pätee muutkin kokoluokat

Eikös ne Kawan koneet ole aina pitäneet aika "miäsmäistä" ääntä.

• Jjouman

Kyllä sillä ajelee ihan täyttä päätä...Eihän se mikään kauhee tykki oo, mutta täysin riittävä Suomen teille. Ajoasento mielestäni hyvä. Ite oon 188 cm kaveri. Ainut oli itellä et aluks oli givin pleksi niin ajometeli oli niin kova et oli pakko käyttää eareita, otin se sit pois ja mielestäni nyt paljon parempi.
      Voin suositella pyörää. Itellä tää viikko ajoaikaa ja sit pyörä talviteloille ja kevättä odottamaan.

• Bikez
      • Cb500 ei väännä niin "...

• sampop

Hyvä pyörä. Varsinkin nyt kun on vuosia takana edellisestä, niin todella helppo käsiteltävä ja pysyy sillä isompien tykkienkin perässä kotimaan liikenteessä. Eikä radalle ole tarkoitettukaan. Mukava ajaa useamman tunninkin putkeen.

Moni ostaa turhan haastavan pelin heti alkuun, ja sitten ei homma maistu. Itse ajoin kesän aikana 4000 km, josta varmaan puolet ihan työajoa Helsingissä. Mukava ajaa aamulla töihin, kun mahtuu kireemmästäkin välistä.

• erkkiolijoskus

Hyvä peli, kokemusta tuon kokoluokan pyöristä suitsan gs500, honda cb500 ja erkki, minulle ER-5 oli mieluisin. Luonteeltaan paras kone, ja kestää. CB jotenkin kuohitun oloinen, tuntuu tehottomammalta vaikka ei kai paperilla olekaan, suitsa on vähän semmonen löysä poni. Lyhyesti: kaikki pieniä, ER tuntuu kuitenkin eniten moottoripyörältä.

• Mopomiäs

Mulla on niitä 2 kipaletta, ostin ahneuksissani kun sain halvalla. Ajelen sellaisella kun on kiire. Muulloin ajelen vanhalla Viragolla. Tuota ER5 mallia tuotiin maahan niin runsaasti että niitä riittää kaikille halukkaille. Se oli halvin 500 kuutioinen ja idioottivarma rivikakkonen. Oli mulla LDT 450, jan EN 500-malliset mopotkin joiden moottorikonstruktio oli sama kuin ER5:ssa. LDT:ssä oli hihnaveto joka oli ylellinen ja äänetön. Laitan yhden noista Erkeistä keväällä myyntiin, hinnathan ovat 40...50 tuhatta ajetuilla noin 2 tonnia, eli saman verran kuin Harrikan mökäputket tai Goldwingin sivulaukku. Erkin äänet ovat karkeat, mutta mitä niistä?
      Huiput riittävät, et kuitenkaan aja sillä niitä muualla kuin radalla.

• 40 vuotta mp-elämää

Minulla on ollut ER-5 käytössä jo 9 vuotta. Pyörä on erittäin mukava kaupungissa ja lyhyillä matkoille; minulla alle 200 km. Yli 200 km matkoilla 2-sylinterisen tärinät alkavat puuduttaa käsiä, ja polvikulma on vanhalle miehelle liian jyrkkä, joten polvia alkaa kolottaa.

Takuuaikana vuoti vähän jäähdytinnestettä, joka korjattiin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia pyörän suhteen. Suorituskyky on suhteellinen käsite, mutta rekoista pääsee helposti ohi, vaikka ruuhkaliikenteessä 100 alueilla. Polttoaineen kulutus on maantieajossa 4.5 litran paikkeilla. Oma ennätys on 3.9 litraa / 100 km. Vankka kone!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe