kokeillaan uudestaan josko nyt

Kyselin aikaisemmin arimax polar 35 käänteispalokattilan arinatiilistä.
Eli kuin kauan on kestänyt ennen kuin on pitänyt vaihtaa ja oletteko tehnyt itse uusia ja kuin on onnistunut.

5

927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osku.

Käyttäjiä ei taida olla näillä palstoilla!
      Arimax polar 35 käänteispalokattila taitaa olla puukattila?
      Jossa ei ole jäähdytettyä pohjaa, ja vaatii ko.tiilet,
      vaihda uusiin tulenkestäviin jos ne ovat murtuneita.

Itsellä oli aikaisemmassa öljykattilassa "Jämä" tiilet!
      Kysyin vastaavaa asiaa kattilanvalmistajalta vaihtaessani kattilan uuteen?
      Koska Poltimen ( Oilon ) asennusohjeissa oli;
      pitää asentaa tiilet jos ei ole jäähdytettyä pohjaa.
      Jämätekin vastaus oli kaikissa uusissa öljykattiloissa on jäähdytetty pohja,
      siis ei tiiliä.
      Katsottuani puukattilan läpivalaisukuvaa, mielestäni pohjaa ei ole jäähdytetty.
      Näinollen pitää olla tiilet, jotta pohja ei pala puhki!
      Tiilet saattaa kyllä kestää kattilan iän!

• Kattila on puukattila ja siinä ei tetääkseni ole jäähdytystä.
        Eli pohjala on tiilet mutta alkaa murentumaan ja lähtee palojakin irti.
        MIkä ikävintä kattila eiole vielä vuottakaan vanha pitäs varmaankysellä oisko takuun alaista tuotetta vai kuuluuko vaan kuluviin osiin.

• lämmittelijä

Mulla ei ole itsellä tuollaista kattilaa, mutta muistan, että tuosta on ollut joskus puhetta keskustelupalstoilla. Silloin kävi ilmi, että arinatiilet ovat nimenomaan tuon mallin heikkous. Ne eivät kestä kauan ja ovat muistaakseni vielä kalliita tehtaalta hankittuna.
      Jos taitoa riittää, kannattaisi mielestäni tehdä/teettää muotti, jossa valaisi itse tulenkestävästä massasta arinoita vaikka varastoon. Muutenhan kattila on hyvä peli.

• On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
        Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8

• polaric
        keppe kirjoitti:

On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
        Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8

Yksi setti omatekeleitä kesti n.4kk. Pari settiä valmiina eri valmistajan massasta valettuna. Nyt tehtaalaiset olleet n.9kk käytössä. Arinan kestoikää pidentää selvästi kun poistaa arinatangosta keskirikan. Pussista massaa tulee hyvin yksi kierros tiiliä. Omatekeleitten kesto nousee varmaan 6kk:teen tuolla arinatangolla josta on keskirikka pois. Tarkoitus olisi tehdä seuraavaksi muotit joilla voisi valaa about 5-7cm paksuja tiiliä. Orkkikset ovat n.4cm
        t:Polaric vuodesta 2002

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7151
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4721
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4697
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3859
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3788
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      215
      3748
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3333
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2711
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      37