Kyselin aikaisemmin arimax polar 35 käänteispalokattilan arinatiilistä.
Eli kuin kauan on kestänyt ennen kuin on pitänyt vaihtaa ja oletteko tehnyt itse uusia ja kuin on onnistunut.
kokeillaan uudestaan josko nyt
5
857
Vastaukset
- osku.
Käyttäjiä ei taida olla näillä palstoilla!
Arimax polar 35 käänteispalokattila taitaa olla puukattila?
Jossa ei ole jäähdytettyä pohjaa, ja vaatii ko.tiilet,
vaihda uusiin tulenkestäviin jos ne ovat murtuneita.
Itsellä oli aikaisemmassa öljykattilassa "Jämä" tiilet!
Kysyin vastaavaa asiaa kattilanvalmistajalta vaihtaessani kattilan uuteen?
Koska Poltimen ( Oilon ) asennusohjeissa oli;
pitää asentaa tiilet jos ei ole jäähdytettyä pohjaa.
Jämätekin vastaus oli kaikissa uusissa öljykattiloissa on jäähdytetty pohja,
siis ei tiiliä.
Katsottuani puukattilan läpivalaisukuvaa, mielestäni pohjaa ei ole jäähdytetty.
Näinollen pitää olla tiilet, jotta pohja ei pala puhki!
Tiilet saattaa kyllä kestää kattilan iän!Kattila on puukattila ja siinä ei tetääkseni ole jäähdytystä.
Eli pohjala on tiilet mutta alkaa murentumaan ja lähtee palojakin irti.
MIkä ikävintä kattila eiole vielä vuottakaan vanha pitäs varmaankysellä oisko takuun alaista tuotetta vai kuuluuko vaan kuluviin osiin.
- lämmittelijä
Mulla ei ole itsellä tuollaista kattilaa, mutta muistan, että tuosta on ollut joskus puhetta keskustelupalstoilla. Silloin kävi ilmi, että arinatiilet ovat nimenomaan tuon mallin heikkous. Ne eivät kestä kauan ja ovat muistaakseni vielä kalliita tehtaalta hankittuna.
Jos taitoa riittää, kannattaisi mielestäni tehdä/teettää muotti, jossa valaisi itse tulenkestävästä massasta arinoita vaikka varastoon. Muutenhan kattila on hyvä peli.On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8- polaric
keppe kirjoitti:
On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8Yksi setti omatekeleitä kesti n.4kk. Pari settiä valmiina eri valmistajan massasta valettuna. Nyt tehtaalaiset olleet n.9kk käytössä. Arinan kestoikää pidentää selvästi kun poistaa arinatangosta keskirikan. Pussista massaa tulee hyvin yksi kierros tiiliä. Omatekeleitten kesto nousee varmaan 6kk:teen tuolla arinatangolla josta on keskirikka pois. Tarkoitus olisi tehdä seuraavaksi muotit joilla voisi valaa about 5-7cm paksuja tiiliä. Orkkikset ovat n.4cm
t:Polaric vuodesta 2002
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465367Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5531922Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748