Suomalaisen lasin hintakirja

Triina

Tutustuin netissä olevan mainoksen kautta suomalaisen lasin hintakirjaan, ja mainoksen mukaan siinä olevat kuvat esineistä ovat piirrettyjä. Onko näin, vai onko kirjassa valokuvina kuvattuja esineitä?

8

4888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikku

kuvat ovat piirrettyjä ja ihan selkeitä

• Triina

Mitä piditte kirjasta? Kannattaako hankkia, onko kattava ja löytyykö esineet helposti?

• minulla on
        Triina kirjoitti:

Mitä piditte kirjasta? Kannattaako hankkia, onko kattava ja löytyykö esineet helposti?

Kirjahan on kahden vuoden takaa, joten siinä kerrotut hintatiedot ovat tietenkin vuosien myötä jo vanhentuneet - ainakin osin.

Kirjassa kerrotaan muutaman nimitaiteilijamme tuotanto kuvin ja sanoin hyvinkin kattavasti, joten sellaisena perusopuksena design-lasin tunnistamiseen suosittelen kyllä.

• lklklk
        minulla on kirjoitti:

Kirjahan on kahden vuoden takaa, joten siinä kerrotut hintatiedot ovat tietenkin vuosien myötä jo vanhentuneet - ainakin osin.

Kirjassa kerrotaan muutaman nimitaiteilijamme tuotanto kuvin ja sanoin hyvinkin kattavasti, joten sellaisena perusopuksena design-lasin tunnistamiseen suosittelen kyllä.

itse en pidä, hinnat todellakin vanhoja, lisäksi opuksesta puuttuvat mm. kaj franck, oiva toikka...

• siltä
        lklklk kirjoitti:

itse en pidä, hinnat todellakin vanhoja, lisäksi opuksesta puuttuvat mm. kaj franck, oiva toikka...

että tyyppi on tehnyt kirjan omista kokoelmistaan, toisaalta niin itsekin tekisin! Kattavahko teos se on, ja onhan siellä vaikka Toikan kuutioita pilvin pimein.

Hintojakin lienee vaikea määritellä, aika erilaiset tuossa kirjassa kuin esim messuilla. Ja tekijä on tyly, olin yhteydessä postitussotkun vuoksi. Mutta eihän se kirjaan liity.

• kokonaisuutena
        siltä kirjoitti:

että tyyppi on tehnyt kirjan omista kokoelmistaan, toisaalta niin itsekin tekisin! Kattavahko teos se on, ja onhan siellä vaikka Toikan kuutioita pilvin pimein.

Hintojakin lienee vaikea määritellä, aika erilaiset tuossa kirjassa kuin esim messuilla. Ja tekijä on tyly, olin yhteydessä postitussotkun vuoksi. Mutta eihän se kirjaan liity.

Ehkä ensimmäinen taidelasikirja, minkä tekemisessä ei ole laskettu työtunteja.

Tosi hienoa että joku on jaksanut vääntää noinkin kattavan opuksen. Esim. Toikan vuosikuutiot ja linnut selkeästi piirretty ja esitetty.

Iittala ei pysty näköjään mihinkään tällaiseen, vaikka resursseja luulisi olevan ja kaupallisia intressejä tehdä tuotteista entistä houkuttelevampia keräilykohteina.

Naurettavaa tuossa kirjassa on huutonetin huudot, missä ei ole hintavarausta saavutettu. Ne ikäänkuin ovat esineen hintoja sinä päivänä...

Muuten ihan kiva luettavaa. Hintatietoja ei vain kannata ottaa liian vakavasti. Lasitavaran hinta heiluu kysynnän mukaan erittäin vahvasti. Ja osittain vuodenajan mukaan.

• Waltteri_55
        kokonaisuutena kirjoitti:

Ehkä ensimmäinen taidelasikirja, minkä tekemisessä ei ole laskettu työtunteja.

Tosi hienoa että joku on jaksanut vääntää noinkin kattavan opuksen. Esim. Toikan vuosikuutiot ja linnut selkeästi piirretty ja esitetty.

Iittala ei pysty näköjään mihinkään tällaiseen, vaikka resursseja luulisi olevan ja kaupallisia intressejä tehdä tuotteista entistä houkuttelevampia keräilykohteina.

Naurettavaa tuossa kirjassa on huutonetin huudot, missä ei ole hintavarausta saavutettu. Ne ikäänkuin ovat esineen hintoja sinä päivänä...

Muuten ihan kiva luettavaa. Hintatietoja ei vain kannata ottaa liian vakavasti. Lasitavaran hinta heiluu kysynnän mukaan erittäin vahvasti. Ja osittain vuodenajan mukaan.

Törmäsin vähän aika sitten tällaiseen sivustoon, jossa näyttää olevan suomalaisia lasiesineitä kuvien kera: www.designlasi.com

• Triina
        Waltteri_55 kirjoitti:

Törmäsin vähän aika sitten tällaiseen sivustoon, jossa näyttää olevan suomalaisia lasiesineitä kuvien kera: www.designlasi.com

joitakin sivustoja missä kuvia lähinnä lasiesineistä. Hintoja on hankalampi löytää mistään.
        Sain käsiini tuon suomalaisen lasin hintakirjan ja totesin ettei ole minun makuuni. Hintakaan ei ole kovin halpa.

http://glassart.5u.com/kuvia.html

http://www.marikan-maljakot.com/staticpages/index.php/maljakotaakkosjarjestyksessa

http://koti.welho.com/jstromb2/catalo_1.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe