Jumala loi voimallaan

Jósette

Jeremia 27:5 "Minä olen tehnyt maan sekä maan päällä olevat ihmiset ja eläimet suurella voimallani ja ojennetulla käsivarrellani, ja minä annan ne kenelle hyväksi näen."
Tässä on oikeastaa se ydin, johon voimme tukeutua, kun haemme yhteyttä Jumalaan.

Vastaava kohta löytyy Jeesuksen opettamassa rukouksessa jossa sanotaan: "Tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä niinkuin taivaassa."

Koko Jeesuksen opetus rukouksesta on kuin yleisleikkaus siitä minkälainen Jumalasuhde on realistinen.
Isä meidän joka olet taivaassa - Pyhitetty olkoon sinun nimesi. (Pyhitetty/eroitettu muusta)
Tulkoon sinun valtakuntasi (toteutukoon Jumalan tahto yli ihmisten ymmärtämättömyyden)
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä niinkuin taivaassa. (Tuetaan Jumalan omaa ilmoitusta, Hänen luomistyöstään)

Sitten tulee minä:
Anna minulle tänäpäivänä minun jokapäiväinen leipäni
Anna minulle minun velkani anteeksi, (hieman vaikeampi osio sitten) niinkuin minäkin annan anteeksi
Älä saata minua kiusauksiin, vaan päästä minut pahasta.

Loppuun tulee jälleen tunnustus Isän arvovallasta (Minä olen tehnyt maan sekä maan päällä olevat ihmiset ja eläimet suurella voimallani ja ojennetulla käsivarrellani, ja minä annan ne kenelle hyväksi näen)
Sillä sinun (Jumala) on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.

Kunnioitettu olkoon Jumalamme meidän luojamme. Ylistetty olkoon Jeesus meidän syntiemme sovittaja.
Kiitetty olkoon PyhäHenki meidän vartijamme ja neuvonantajamme.

18

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokaiseen ihmiseen on syntymän hetkellä annettu pieni pala jumalaa, pienen pieni, mutta kumminkin.
      Jeesus antoi osan anteeksi meidän tekemisiämme, mutta ei sentäs kaikkea.
      Katumus taas asuu sydämmessä, jonka yhteys on suoraan tuohon Jeesuksen tekemään esityöhön.
      Eli, empä minä ainakaan Jeesuksen harteille kovin paljon halua laittaa, otan vastuun sekä itsestäni ja siitä uskosta mikä minulla on, sen vain nään oikeana ja tasaveroisena uskoani kohtaan.

• Jósette

"Eli, empä minä ainakaan Jeesuksen harteille kovin paljon halua laittaa, otan vastuun sekä itsestäni ja siitä uskosta mikä minulla on"

Mielenkiintoinen lause, voisitko hieman avata sitä.

• Yksilö

"Minä olen tehnyt maan" jne. Jumala antoi ne sen jälkeen kaikki Saatanalle.
      "Tapahtukoon sinun tahtosi" jne. Epäilikö Jeesus, tuo elämän leipä, että Jumalan tahto EI toteudu Taivaassa tai maanpäällä ?
      "Sitten tulee minä" jne Miksi Jumalan täytyy saattaa joitain ihmisiä kiusauksiin ? Eikö Hän tiedä ?
      "Ylistetty olkoon Jeesus meidän syntiemme sovittaja" jne. Huomaa ET OLE enää syntinen. Sinun syntisi on jo maksettu.

• Jósette

Ensimmäisen lauseesi ajatelmaan vastaisin, että syyn ja seurauksen laki.

Verrattuna Jumalaan me ihmiset olemme ensinnäkin nuoria ja toiseksikin meiltä puuttuu Jumalan omaava näköala paikka. Johanneksen evankeliumissa sanotaan, että maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä.
        Oma sisäinen ymmärrykseni tuonhon kohtaan Tapahtukoon sinun tahtosi on, että me tunnustaudumme Jumalan tahdon alaisuuteen. Jos me emme sitä tee me kapinoimme. Kun sydämen alassa asti tuntuu, että Jumala tapahtukoon sinun tahtosi - sisäinen oivallus. Eikö sitä helposti silloin jopa sano ääneen.
        Kun pääset lähemmä Jumalaa Jeesuksen kautta, alat uskoa sydämelläsi. Tiedätkö Jumala on niin kaikkeudessa kaikki, että myös meidän vajaavainen tunnepuolemme on Jumaluuden luomaa ja näin kaikkeuden sisällä.

Jeesuksen asemaan ei kuulunut epäily, olisiko hän muuten laittanut itseään likoon.
        Olipa muuten hauska huomasin juuri, että rukouksessahan sanotaan tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä niinkuin taivaassa. Se siis tapahtuu taivaassa mutta että me ihmiset alkaisemme noudattaa Jeesuksen opetuksia, se olisi suotavaa.

Raamatussa sanotaan että Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä Hän kiusaa ketään. Kiusaaja jäisi todella työttömäksi, jos Jumala voimassaan alkaisi meitä todella kiusata. Meillä ihmisillä on vaikeaa kun kiusaus tulee eteen, silloin täytyisi ja pitäisi tietää mitä Jumalan sanassa sanotaan ja toimia sen mukaan. ....aina ei onnistu... Jumala antaa tulla jokaiselle myös kiusaajan-hetkiä, omaksi opiksemme. Ellei tule koetuksia, koettelemusten kestäminen ei kehity, ei myöskään itsensä ja toisten armahtaminen.

Ja sitten "Ylistetty olkoon Jeesus, meidän syntiemme sovittaja". Tiedätkö että ylistäminen on soveliasta. Se on sallittua ja toivottua. Vanhassa testamentissa on paljon ylistys-psalmeja jotka on kohdistettu Jumalan Ylistykseksi. Jokainen ihminen joka ylistää Herraa lähenee tätä.

Myös Jeesus, jonka kautta vain meillä nykykristityillä on tie Jumalan valtaistuimen eteen, kuuluu tekojensa vuoksi ylistetyksi. Uskoon tultuamme me käymme taivastielle, mutta verenpesua me tarvitsemme päivittäin. Siksi on hyvä pitää päivittäinen yhteydenpito-tuokio Jeesuksen kanssa. Sellainen päivän palaveri. Hänelle voi sitten kertoa ihan kaiken (senkin mitä ei tohdi edes ajatella).

Ja kun usein pitää palaveria, kontakti vahvistuu. Voi luottavaisin mielin käydä päivän askareisiin, luottaen siihen, että kävi kuinka kävi, Herramme pitää minusta huolen.

On hyvä että luet sanaa, pidäthän rukousalttarin myös käytettynä.

• Azazhael
        Jósette kirjoitti:

Verrattuna Jumalaan me ihmiset olemme ensinnäkin nuoria ja toiseksikin meiltä puuttuu Jumalan omaava näköala paikka. Johanneksen evankeliumissa sanotaan, että maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä.
        Oma sisäinen ymmärrykseni tuonhon kohtaan Tapahtukoon sinun tahtosi on, että me tunnustaudumme Jumalan tahdon alaisuuteen. Jos me emme sitä tee me kapinoimme. Kun sydämen alassa asti tuntuu, että Jumala tapahtukoon sinun tahtosi - sisäinen oivallus. Eikö sitä helposti silloin jopa sano ääneen.
        Kun pääset lähemmä Jumalaa Jeesuksen kautta, alat uskoa sydämelläsi. Tiedätkö Jumala on niin kaikkeudessa kaikki, että myös meidän vajaavainen tunnepuolemme on Jumaluuden luomaa ja näin kaikkeuden sisällä.

Jeesuksen asemaan ei kuulunut epäily, olisiko hän muuten laittanut itseään likoon.
        Olipa muuten hauska huomasin juuri, että rukouksessahan sanotaan tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä niinkuin taivaassa. Se siis tapahtuu taivaassa mutta että me ihmiset alkaisemme noudattaa Jeesuksen opetuksia, se olisi suotavaa.

Raamatussa sanotaan että Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä Hän kiusaa ketään. Kiusaaja jäisi todella työttömäksi, jos Jumala voimassaan alkaisi meitä todella kiusata. Meillä ihmisillä on vaikeaa kun kiusaus tulee eteen, silloin täytyisi ja pitäisi tietää mitä Jumalan sanassa sanotaan ja toimia sen mukaan. ....aina ei onnistu... Jumala antaa tulla jokaiselle myös kiusaajan-hetkiä, omaksi opiksemme. Ellei tule koetuksia, koettelemusten kestäminen ei kehity, ei myöskään itsensä ja toisten armahtaminen.

Ja sitten "Ylistetty olkoon Jeesus, meidän syntiemme sovittaja". Tiedätkö että ylistäminen on soveliasta. Se on sallittua ja toivottua. Vanhassa testamentissa on paljon ylistys-psalmeja jotka on kohdistettu Jumalan Ylistykseksi. Jokainen ihminen joka ylistää Herraa lähenee tätä.

Myös Jeesus, jonka kautta vain meillä nykykristityillä on tie Jumalan valtaistuimen eteen, kuuluu tekojensa vuoksi ylistetyksi. Uskoon tultuamme me käymme taivastielle, mutta verenpesua me tarvitsemme päivittäin. Siksi on hyvä pitää päivittäinen yhteydenpito-tuokio Jeesuksen kanssa. Sellainen päivän palaveri. Hänelle voi sitten kertoa ihan kaiken (senkin mitä ei tohdi edes ajatella).

Ja kun usein pitää palaveria, kontakti vahvistuu. Voi luottavaisin mielin käydä päivän askareisiin, luottaen siihen, että kävi kuinka kävi, Herramme pitää minusta huolen.

Mikä oli paratiisin omenapuun luomisen tarkoitus?
        Ensin Jumala loi puun ja sitten sanoi että siitä ei saa syödä. Eikö tämä ole kiusaamista? Vai mikä ihme mahtoi olla omenapuun tarkoitus? Lisäksi Jumala ei itse kiusoitellut ihmistä, mutta päästipä käärmeen paratiisiin tämän tekemään. Jumala tiesi että käärme on paratiisissa ja Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan. Sitten vielä Jumala rankaisi ihmistä.
        Toinen esimerkki Jumalan pahuudesta:
        Jumala siis rankaisi ihmistä ajamalla tämän pois paratiisista. Anteeksi hän ei antanut, sillä vieläkin synnymme tähän maailmaan. Sitten, hän uhrasi poikansa Jeesuksen että voisi itse antaa anteeksi syntiinlankeamuksen? Siis miksi ihmeessä Jeesuksen piti kärsiä? Eikö syntejä olisi voinut antaa anteeksi ilman Jumalan pojan kidutusta?

• Jósette
        Azazhael kirjoitti:

Ensin Jumala loi puun ja sitten sanoi että siitä ei saa syödä. Eikö tämä ole kiusaamista? Vai mikä ihme mahtoi olla omenapuun tarkoitus? Lisäksi Jumala ei itse kiusoitellut ihmistä, mutta päästipä käärmeen paratiisiin tämän tekemään. Jumala tiesi että käärme on paratiisissa ja Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan. Sitten vielä Jumala rankaisi ihmistä.
        Jumala siis rankaisi ihmistä ajamalla tämän pois paratiisista. Anteeksi hän ei antanut, sillä vieläkin synnymme tähän maailmaan. Sitten, hän uhrasi poikansa Jeesuksen että voisi itse antaa anteeksi syntiinlankeamuksen? Siis miksi ihmeessä Jeesuksen piti kärsiä? Eikö syntejä olisi voinut antaa anteeksi ilman Jumalan pojan kidutusta?

Omenapuuta käytetään raamatunaiheisissa kuvituksissa, kun kerrotaan ihmisen lankeemuksesta. Kerran eräs vyöhyketerapeutti sanoi minulle, ettei hän usko paratiisin puun olleen omenapuu, vaan appelsiinipuu, sillä appelsiini tukkii meridiaanilinjoja.

Allright, mutta todellisuudessa raamatussa puhutaan hyvän ja pahantiedon puusta. Voit lukea sen itse 1.moos.2:17. Selvyyden vuoksi kannattaa lukea myös 1. luku, koska se selventää Jumalan ajatusmallia maailman alusta.

Sinulla tuntuu olevan paljon selvitettävää Jumalan kanssa, olet hieman hyökkäävällä kannalla Jumalan suhteen. Suosittelisinkin sinulle, että alkaisit lukea raamattua ihan systemaattisesti. Katsos mitä paremmin tuntee vihollisensa, sen parempi voittomahdollisuus sinulla vihollisesi suhteen on. Olethan jyvällä siitä kuka on vihollisesi?

• Yksilö
        Jósette kirjoitti:

Paratiisissa pääsi käärme kiusaamaan Eevaa ja Aatamia, se joko oli Jumalan tahto tai ei ollut.
        Jos se oli Jumalan tahto, voi meitä, jos se taas ei ollut, voi meitä.
        Sitähän juuri Jeesus epäili että Jumalan tahto ei käy toteen taivaassakaan
        Seuraavaksi piiiitkä lainaus Sinulta Josette

"Raamatussa sanotaan että Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä Hän kiusaa ketään. Kiusaaja jäisi todella työttömäksi, jos Jumala voimassaan alkaisi meitä todella kiusata. Meillä ihmisillä on vaikeaa kun kiusaus tulee eteen, silloin täytyisi ja pitäisi tietää mitä Jumalan sanassa sanotaan ja toimia sen mukaan. ....aina ei onnistu... Jumala antaa tulla jokaiselle myös kiusaajan-hetkiä, omaksi opiksemme. Ellei tule koetuksia, koettelemusten kestäminen ei kehity, ei myöskään itsensä ja toisten armahtaminen."

Mitä siis Jumala todella tekee kiusaa vai ei kiusaa ?
        Ensiksi Hän ei kiusaa ketään ja sitten taas Hän antaa tulla *kiusaajan hetkiä*.
        Eikö Sinulla ole ystäviä ? Minä kerron kaiken ystävilleni.

• Devastator.
        Yksilö kirjoitti:

Paratiisissa pääsi käärme kiusaamaan Eevaa ja Aatamia, se joko oli Jumalan tahto tai ei ollut.

"Raamatussa sanotaan että Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä Hän kiusaa ketään. Kiusaaja jäisi todella työttömäksi, jos Jumala voimassaan alkaisi meitä todella kiusata. Meillä ihmisillä on vaikeaa kun kiusaus tulee eteen, silloin täytyisi ja pitäisi tietää mitä Jumalan sanassa sanotaan ja toimia sen mukaan. ....aina ei onnistu... Jumala antaa tulla jokaiselle myös kiusaajan-hetkiä, omaksi opiksemme. Ellei tule koetuksia, koettelemusten kestäminen ei kehity, ei myöskään itsensä ja toisten armahtaminen."

Jumala on huora!

Ja halpa huora onkin. Kahdellakympillä saa täyden hoidon ja poskeenoton kaupan päälle! Hyljätkää nuo rupuiset, tavalliset huorat ja käyttäkää Jumalan palveluja!

Sperma lentää ja kyrpä haisee, vittu vinkuu ja perse paukkuu! Jumala pystyy ottamaan paitsi miehen myös naisen hahmon, pretty cool huh?

" Sillä niin paljon Jumala meitä rakastaa että antaa omaa persettään että kukaan joka sitä haluaa ei joudu kadotukseen vaan saa iän kaikkisen nautinnon".

Sanokaa Jumala kun haluatte hyvää.

• Azazhael
        Jósette kirjoitti:

Omenapuuta käytetään raamatunaiheisissa kuvituksissa, kun kerrotaan ihmisen lankeemuksesta. Kerran eräs vyöhyketerapeutti sanoi minulle, ettei hän usko paratiisin puun olleen omenapuu, vaan appelsiinipuu, sillä appelsiini tukkii meridiaanilinjoja.

Allright, mutta todellisuudessa raamatussa puhutaan hyvän ja pahantiedon puusta. Voit lukea sen itse 1.moos.2:17. Selvyyden vuoksi kannattaa lukea myös 1. luku, koska se selventää Jumalan ajatusmallia maailman alusta.

Sinulla tuntuu olevan paljon selvitettävää Jumalan kanssa, olet hieman hyökkäävällä kannalla Jumalan suhteen. Suosittelisinkin sinulle, että alkaisit lukea raamattua ihan systemaattisesti. Katsos mitä paremmin tuntee vihollisensa, sen parempi voittomahdollisuus sinulla vihollisesi suhteen on. Olethan jyvällä siitä kuka on vihollisesi?

En ymmärrä miksi sinun vastaus ajatuksiini on vain: Lue raamattua. Etkö osaa itse vastata näihin ajatuksiini, vaikka sitten raamatun kohtia kirjoittamalla.
        Lisäksi, minulla ei ole vihollista, en erityisesti ole ketään vastaan. Minun puolestani kaikki saavat olla mitä ovat. Keskustelen vain kristinuskon epäkohdista ja haluan kuulla uskovien suusta mitä he ajattelevat näistä. Siis haluan kuulla sinun vastauksesi, en: lue raamattua.

ps. en usko Jumalaan, en Saatanaan.

• Jósette
        Azazhael kirjoitti:

En ymmärrä miksi sinun vastaus ajatuksiini on vain: Lue raamattua. Etkö osaa itse vastata näihin ajatuksiini, vaikka sitten raamatun kohtia kirjoittamalla.
        Lisäksi, minulla ei ole vihollista, en erityisesti ole ketään vastaan. Minun puolestani kaikki saavat olla mitä ovat. Keskustelen vain kristinuskon epäkohdista ja haluan kuulla uskovien suusta mitä he ajattelevat näistä. Siis haluan kuulla sinun vastauksesi, en: lue raamattua.

ps. en usko Jumalaan, en Saatanaan.

Ystäväni Raamattu on jo kirjoitettu, ei minun sitä enää tarvitse kirjoittaa, mikäli sinua kiinnostaa kristinusko lue sitä. Ellei se sinua kiinnosta älä lue, miten vaan.

• Jósette
        Yksilö kirjoitti:

Ei Jumala ole se joka kiusaa. Paavali sanoo tästä asiasta näin tässä jakeessa Jaak. 1:14.
        Saatana on varsinainen kiusaaja. Hän kiusaa yhtälailla uskosta osatonta kuin uskovaakin. Se on sitä hänen arkipäiväänsä.

Jumala sallii meille kiusauksen hetkiä, että me oppisimme erottamaan hyvän pahasta ja tulisimme näin koetuksen kestäviksi. Silloin me opimme tuntemaan syyn ja seurauksen lain.

Opimme tuntemaan, että synti on kuolemaksi, mutta parannuksen hengessä tehty muutos syntielämästä vie elämään ja lähemmä Jeesusta.

• Yksilö
        Jósette kirjoitti:

Ei Jumala ole se joka kiusaa. Paavali sanoo tästä asiasta näin tässä jakeessa Jaak. 1:14.
        Saatana on varsinainen kiusaaja. Hän kiusaa yhtälailla uskosta osatonta kuin uskovaakin. Se on sitä hänen arkipäiväänsä.

Jumala sallii meille kiusauksen hetkiä, että me oppisimme erottamaan hyvän pahasta ja tulisimme näin koetuksen kestäviksi. Silloin me opimme tuntemaan syyn ja seurauksen lain.

Opimme tuntemaan, että synti on kuolemaksi, mutta parannuksen hengessä tehty muutos syntielämästä vie elämään ja lähemmä Jeesusta.

"6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. 7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun." Luuk 4:6,7.
        Tunnet varmaan puhujan, Saatanahan se siinä kehuskeli mitä sillä olisi tarjolla.
        Mikä minua on aina tuossa häirinnyt on "sillä se on annettu minun haltuuni"
        Kuka on antanut ja miksi ?
        Jumala ilmeisesti ja miksi ?
        Jotta Saatana kiusaisi ?
        Jumala antoi Saatanalle työn, jotta Hän kiusaisi ihmistä ?
        "Jumalakin sallii meille kiusauksen hetkiä" sanot Sinä.
        Siis Jumala laittoi käärmeen paratiisiin jotta Aatami Ja Eeva söisisivät sen banaanin ja "oppisivat eroittamaan hyvän pahasta". Just SEN kyllä uskon, Saatana ei ole siis mitään muuta kuin Jumalan renki joka toteuttaa Jumalan Suurta suunnitelmaa kiusaamalla ihmisiä. Miksi kumarrat tälläistä Jumalaa ?

• Azazhael
        Jósette kirjoitti:

Ystäväni Raamattu on jo kirjoitettu, ei minun sitä enää tarvitse kirjoittaa, mikäli sinua kiinnostaa kristinusko lue sitä. Ellei se sinua kiinnosta älä lue, miten vaan.

Et siis osaa itse vastata, vaan vastauksesi löytyy raamatusta, niinkö?
        Kaikkea ei raamatussakaan lue.
        Esim. Miksi Jeesuksen piti kärsiä ihmisenä maan päällä ennenkuin Jumala pystyi antamaan anteeksi ihmisen syntiinlankeamuksen? Eikö Jumala olisi voinut antaa anteeksi ilman poikansa kärsimystä?
        Kyllähän Jumala olisi voinut lähettää viestin pelastuksesta toisellakin tavalla, ilman kenenkään kärsimystä.
        Jumala on kaikkivaltias, pystyy mihin tahansa ja tietää kaiken. Näinhän raamattu sanoo.
        Lisäksi miksi Jeesuksen piti ottaa ihmisen synnit niskoilleen. Miksi Jumalan silmissä aina joku on syyllinen? Joku saa aina kärsiä? Eikö Jumala olekaan rakastava, vaikka raamattu näin sanoo.
        Toinen esim.
        Miksi Jumala rankasi Luciferia taivaasta karkottamalla? Miksei hän antanut anteeksi? Ei vieläkään ole antanut. Lisäksi, miten on mahdollista että syntyi kateutta, (vielä taivaassa Jumalan läheisyydessä), jota täydellinen rakkaus ei voi parantaa, vaan täydellisen rakkauden pitää tätä rangaista ikuisella erolla täydellisestä rakkaudesta. Mistä Luciferin kateus syntyi, kun Jumala on täydellinen rakkaus. Miten täydelliselle rakkaudelle voi olla kateellinen? Miksi kateutta ei annettu anteeksi?

• Mortarion.
        Azazhael kirjoitti:

"Mikä oli paratiisin omenapuun luomisen tarkoitus?"

Että saadaan ihminen lankeamaan syntiin jotta voidaan nakata oma poika kärsimään ja kuolemaan jotta voidaan viedä teuraslampaita kohti viiltävää terää näiden siitä tietämättä.

"Ensin Jumala loi puun ja sitten sanoi että siitä ei saa syödä. Eikö tämä ole kiusaamista?"

Ei. Se on kidutusta. Jumala on siis murhan ja -verenhimoinen sadistinen psykoottinen sekopää. Jee.

"Vai mikä ihme mahtoi olla omenapuun tarkoitus?"

Katso ensimmäinen vastaus.

"Lisäksi Jumala ei itse kiusoitellut ihmistä, mutta päästipä käärmeen paratiisiin tämän tekemään. Jumala tiesi että käärme on paratiisissa ja Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan. Sitten vielä Jumala rankaisi ihmistä."

True, very true. God is asshole.

"Jumala siis rankaisi ihmistä ajamalla tämän pois paratiisista. Anteeksi hän ei antanut, sillä vieläkin synnymme tähän maailmaan."

God is still an asshole.

"Sitten, hän uhrasi poikansa Jeesuksen että voisi itse antaa anteeksi syntiinlankeamuksen? Siis miksi ihmeessä Jeesuksen piti kärsiä? Eikö syntejä olisi voinut antaa anteeksi ilman Jumalan pojan kidutusta?"

Ei, koska Jumala nauttii teurastamisesta, lahtaamisesta, kiduttamisesta, sortamisesta ja yleisestä pahuudesta.

• Mortarion.
        Yksilö kirjoitti:

"6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. 7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun." Luuk 4:6,7.
        Tunnet varmaan puhujan, Saatanahan se siinä kehuskeli mitä sillä olisi tarjolla.
        Mikä minua on aina tuossa häirinnyt on "sillä se on annettu minun haltuuni"
        Kuka on antanut ja miksi ?
        Jumala ilmeisesti ja miksi ?
        Jotta Saatana kiusaisi ?
        Jumala antoi Saatanalle työn, jotta Hän kiusaisi ihmistä ?
        "Jumalakin sallii meille kiusauksen hetkiä" sanot Sinä.
        Siis Jumala laittoi käärmeen paratiisiin jotta Aatami Ja Eeva söisisivät sen banaanin ja "oppisivat eroittamaan hyvän pahasta". Just SEN kyllä uskon, Saatana ei ole siis mitään muuta kuin Jumalan renki joka toteuttaa Jumalan Suurta suunnitelmaa kiusaamalla ihmisiä. Miksi kumarrat tälläistä Jumalaa ?

"Miksi kumarrat tälläistä Jumalaa ?"

En minä ainakaan. Jumala on sairas, perverssi murhanhimoinen psykopaatti, joka ei millään ansaitse tulla ylistetyksi.

Mutta luotan siihen että tuolla jossain on joku, joka välittää, joku joka rakastaa ja huolehtii, joku joka...yeah right.

• Azazhael
        Mortarion. kirjoitti:

"Mikä oli paratiisin omenapuun luomisen tarkoitus?"

Että saadaan ihminen lankeamaan syntiin jotta voidaan nakata oma poika kärsimään ja kuolemaan jotta voidaan viedä teuraslampaita kohti viiltävää terää näiden siitä tietämättä.

"Ensin Jumala loi puun ja sitten sanoi että siitä ei saa syödä. Eikö tämä ole kiusaamista?"

Ei. Se on kidutusta. Jumala on siis murhan ja -verenhimoinen sadistinen psykoottinen sekopää. Jee.

"Vai mikä ihme mahtoi olla omenapuun tarkoitus?"

Katso ensimmäinen vastaus.

"Lisäksi Jumala ei itse kiusoitellut ihmistä, mutta päästipä käärmeen paratiisiin tämän tekemään. Jumala tiesi että käärme on paratiisissa ja Jumala tiesi mitä tulee tapahtumaan. Sitten vielä Jumala rankaisi ihmistä."

True, very true. God is asshole.

"Jumala siis rankaisi ihmistä ajamalla tämän pois paratiisista. Anteeksi hän ei antanut, sillä vieläkin synnymme tähän maailmaan."

God is still an asshole.

"Sitten, hän uhrasi poikansa Jeesuksen että voisi itse antaa anteeksi syntiinlankeamuksen? Siis miksi ihmeessä Jeesuksen piti kärsiä? Eikö syntejä olisi voinut antaa anteeksi ilman Jumalan pojan kidutusta?"

Ei, koska Jumala nauttii teurastamisesta, lahtaamisesta, kiduttamisesta, sortamisesta ja yleisestä pahuudesta.

Mutta haluan kuulla ne uskovaiselta. Kuten kerron tuossa ylempänä Josettelle otsikolla "mutta", raamatun Jumala on niin ristiriitainen olento, ettei sellainen voi olla mikään rakastava Jumala. Josette ei luultavasti osaa vastata näihin kysymyksiini, joita esitin, sillä hän tuskin osaa vieläkään myöntää Jumalan pahuutta. Vastausta häneltä silti odotan mielenkiinnolla.

• Azazhael
        Azazhael kirjoitti:

Mutta haluan kuulla ne uskovaiselta. Kuten kerron tuossa ylempänä Josettelle otsikolla "mutta", raamatun Jumala on niin ristiriitainen olento, ettei sellainen voi olla mikään rakastava Jumala. Josette ei luultavasti osaa vastata näihin kysymyksiini, joita esitin, sillä hän tuskin osaa vieläkään myöntää Jumalan pahuutta. Vastausta häneltä silti odotan mielenkiinnolla.

Että lukekaapa huviksenne, tuolta alempaa palstalta löytyvästä keskustelusta "Uusi todistus Jumalan, pahuudesta" Jumalan Poika nimimerkillä keskustelevan henkilön kommentteja vastauksiini. Ei osaa vastata suoraan siihen mitä kysyn, vaan kiertää asian aina jotenkin. Lopulta puhui jopa itseään vastaan, jolloin päätin lopettaa keskustelun. Luulisi että tuo keskustelu pisti kyseisen henkilön ajattelemaan asioita aivoillaan sokean uskon sijasta, näin ainakin toivon.

• Jósette

Ylistän ja rakastan Jumalaa, Jeesusta, PyhääHenkeä. Jeesus on minun Herrani ja pelastajani.

Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe