Sinkut seurustelemaan

iines-ankka

Hei sinkut, varsinki ikisinkut (jotka haluaa parisuhteen):

Te tarvitsette oikeesti kokemusta seurustelusta. Pahin on jäädä yksin nurisemaan. Sinkkuudesta voi pahimmillaan kehittyä paha kierre...joka ruokkii itse itseään, eli nostaa kynnystä alkaa seurustelemaan.

Sitten kun tulee sauma alkaa suhteeseen ihanan ihmisen kanssa, pää jumittelee ja tarvittavia edellisiä suhdekokemuksia ei löydy. Siis niitä kokemuksia, joiden perusteella tietää suhteen kynnyskohdat ja miten suhdetta hoidetaan/pidetään yllä.

Ja mistä te voitte tietää, minkälaisen kumppanin te tarvitte, jos ette oo melki ikinä seurustellu? Tekemällä oppii, eli kokemuksesta parisuhteessa...oppii itsestä ja vast. sukupuolesta. Noita asioita ei voi koskaan täydellisesti miettiä mielessään "valmiiksi". Käytäntö opettaa. Tosin kaikkia ei tarvi kelpuuttaa..senki oppii kokemuksesta.

44

3389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iines-ankka

,että alkakaa pikku hiljaa ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. Siis että kartuttakaa kokemuksianne niin pääsette jyvälle hommasta..ja siitä sitten pikkuhiljaa parempaa itsenne vast. sukupuolen tuntemista... ja kohti yhteiseloa sen sopivan parin kanssa.

• M25_Hki

Hyvä neuvo, mutta kun ei siitä tule yhtään mitään. Milläs sitä harjoittelee seurustelua kun kukaan ei kiinnostu? Ikinä en ole päässyt toista treffikertaa pitemmälle. Harvoin edes sitä ekaa pitemmälle. Joskus olen ollut ihastuksissani, joskus kiinnostunut ja ihastumaan päin eli kai sit harjotitelemassa. Kummasti ne tytöt vaan muistaa yllättäen seurustelevansa jonkun muun kanssa. Tai sit "tästä ei tuu vaan mitään."

• M25_Hki

Tai hei, mähän voisin alkaa harjoittelemaan vaikka just sun kanssa? Ei sulla ainakaan voi olla mitään vastaan, kun ton ideankin keksit. Jätän sut sit just heti kun löydän sellasen kenen kanssa oon "oikeesti."

• kiribati

no kai olisi edes reilua sanoa niille "harjoittelukumppaneille", että "minä tässä nyt vasta harjoittelen seurustelua sinun kanssasi, jotta osaan sitten toimia oikein kun kohtaan Sen Oikean"?

En ainakaan itse välittäisi olla jollekin vain harjoituskappale.

• iines-ankka

teitää etukäteen, onko toinen sopiva kumppaniksi vai ei. Se vaatii yhdessäoloa niin että oppii tuntemaan toista ees sen verran että osaa sanoa, voiko hommasta tulla jotain lisää.

Muuten kaikki olisivat naimisissa sen ekansa kanssa...eikö niin?

• iines-ankka
        iines-ankka kirjoitti:

teitää etukäteen, onko toinen sopiva kumppaniksi vai ei. Se vaatii yhdessäoloa niin että oppii tuntemaan toista ees sen verran että osaa sanoa, voiko hommasta tulla jotain lisää.

niin voi käydä, että se "harjotuskumppani" onkin se oikea tyyppi.

Jos sulla on joku harkkatyyppi niin kai sä itsekin tajuat ettei se oo sulle oikea ihminen? Niin, että ei kannata edes aloittaa mitään sen kanssa.

• kiribati
        iines-ankka kirjoitti:

mennyt ihan ymmärrykseeni, kun mielestäni ensimmäisessä viestissä kehotit vain ylipäänsä sinkkuja seurustelemaan, jotta he saisivat siitä kokemusta. Nyt sitten se ensimmäinen kokemus saattaakin mielestäsi olla Se Oikea, joten sehän tarkoittaa minun käsitykseni mukaan, että parempi olisi odottaa jotakuta johon oikeasti ihastuu kuin että alkaisi seurustella vain seurustelun (=harjoituksen) takia.

No, onneksi on tänäkin iltana menoja niin, ettei enää pitkään tarvitse koneen äärellä istua ja tänne kurkkia.

• iines-ankka
        kiribati kirjoitti:

mennyt ihan ymmärrykseeni, kun mielestäni ensimmäisessä viestissä kehotit vain ylipäänsä sinkkuja seurustelemaan, jotta he saisivat siitä kokemusta. Nyt sitten se ensimmäinen kokemus saattaakin mielestäsi olla Se Oikea, joten sehän tarkoittaa minun käsitykseni mukaan, että parempi olisi odottaa jotakuta johon oikeasti ihastuu kuin että alkaisi seurustella vain seurustelun (=harjoituksen) takia.

No, onneksi on tänäkin iltana menoja niin, ettei enää pitkään tarvitse koneen äärellä istua ja tänne kurkkia.

laitoit tohon edelle ton ehdotuksen, että tänne pitäisi saada sheriffi, niin oli kyllä pikkumaisesti tehty!

• taskurapu

"En ainakaan itse välittäisi olla jollekin vain harjoituskappale."

Tuohan se. Taas naiivit, ja mitäänymmärtämättömät naiset (=iines-ankka) tulevat tänne antamaan tyhjäpäisiä neuvojaan. Kiitos silti, muttei tuossa ole mitään järkeä.

Neuvoo meitä ikisinkkuja seurustelemaan. Joo joo, kyllähän sitä mielellään, mutta kun kukaan ei suostu seurustelemaan ja ongelma on NIMENOMAAN siinä!

Seurustele siinä sitten yksinäs juu!

Sitä on turha etsiskellä mitään harjoituskappaletta. Minä kyllä itse voisin olla jollekin naiselle harjoituskappale, mutta naiset ei näytä sellaista kait tarvitsevan. No voishan sitä tehdä deitti-ilmon, ja lopettaisi sen: "Voin toimia myös harjoituskappaleena", arvatkaapa vaan kuinka monta vastausta siitä tulisi. Heh!

• mcp33
        taskurapu kirjoitti:

Tuohan se. Taas naiivit, ja mitäänymmärtämättömät naiset (=iines-ankka) tulevat tänne antamaan tyhjäpäisiä neuvojaan. Kiitos silti, muttei tuossa ole mitään järkeä.

Neuvoo meitä ikisinkkuja seurustelemaan. Joo joo, kyllähän sitä mielellään, mutta kun kukaan ei suostu seurustelemaan ja ongelma on NIMENOMAAN siinä!

Seurustele siinä sitten yksinäs juu!

Sitä on turha etsiskellä mitään harjoituskappaletta. Minä kyllä itse voisin olla jollekin naiselle harjoituskappale, mutta naiset ei näytä sellaista kait tarvitsevan. No voishan sitä tehdä deitti-ilmon, ja lopettaisi sen: "Voin toimia myös harjoituskappaleena", arvatkaapa vaan kuinka monta vastausta siitä tulisi. Heh!

Miehenä olen samaa mieltä. Harjoitellessa tuppaa vain polttamaan näppinsä ennemmin ja myöhemmin. Asioilla on myös tapana mutkistua. Kiitos ei !

Sen verran myös naista pitää arvostaa, ettei ala seurustelemaan vain muodon (harjoituksen) vuoksi.

• mieltä!

Kannatetaan! Kaikkien sinkkujen pitäisi juosta juoksunsa nyt kun vielä pystyvät, muuten tulee keski-iässä kauhea tarve kokea samat asiat jotka nuorena jäi tekemättä! Nyt vetämään pohjakännit kotiin, sitten baariin ja yöksi jonkun baarista iskemänsä luokse niin tulee hommat hoidettua kunnolla! Sitten kun se oikea joskus löytyy hommat osaa jo hyvin, ei tule tehtyä virheitä parisuhteessa ja kaikki on hyvin!

Vai onkohan todellakin niin...?

• iines-ankka

Miksi pitää vääntää asiat aina jompaan kumpaan äärilaitaan. Ja tahallaan tulkita asiat väärin.

Toimi siis fiksusti, tasapainoisesti ja itseäsi kuunnellen tässäkin asiassa.

Sanotaan nyt tässä vaiheessa jo, että en kehota mihinkään päättömään kaatamiseen.

Vaan siis silleen teitty ajatuksen kanssa ja fiksusti ottamaan enemmän kontaktia. Ja siis ees siis suomeksi olemaan kiinnostuneita mielenkiintoisista ihmisistä..ei jäämään kotiin ja yksinäisyyteensä jumittautumaan yksinolemisen kierteeseen (jos ei sitä halua).

Joo no tiedän, ettette ole oikeasti noin dorkia vaan tiedätte varmasti mitä tarkoitan oikeasti. Kunhan jotkut haluavat vaan vängätä.

• Onnea odotellessasi

toivoton tapaus. Te niin, niin tulet todella onnelliseksi.

• ....

Niinpä niin. Varmasti paljon vältetään jo sillä, että on vapaus elää nuoruus omalla tavallaan.

Keski-iän juoksutarpeella ei vain ole paljoakaan tekemistä sen kanssa, että olisi nuoruudessa jäänyt asioita kokematta. Enemmän on kyse vanhenemisen pelosta ja totuuden kieltämisestä.

Mutta ymmärrän ironian...

• iines-ankka

Tämä keskustelunaloitusviesti löytyy Parisuhde-keskustelusta myös. Jos haluatte, niin sieltä voi käydä lukemassa ajatuksia lisää teemaan liittyen.

• ....

Ovat yhtä tyhjän kanssa.
        On totta, että kumppaninsa on helpompi kartoittaa aikaisempien suhteiden myötä. Mutta kuten edellä olevatkin ovat todenneet, teoriasi jostain harjoitussuhteista ovat järjettömiä. Enempää en edes jaksa tai viitsi kommentoida.

• Eka Vekara

No mitäköhän tässä nyt on yrittänyt ja välillä yrittänyt olla yrittämättä, kun yrittäminen on kait säälittävää viimeiset kuusi vuotta (mikä on vielä ilmeisestikin aikas lyhyt aika)?

Vaan kun ei taida olla naisihmistä, jolle tämmöinen ujo, mutta mukava miehenalku kelpaisi.

Mistä näitä ideoita edes pursuaa?

• Aku Ankka

Juu tehkääpä näin niin maailma pelastuu. Oletko itse ollut koskaan sinkku ja kuinka pitkään ? Onko sinun pienessä mielessäsi ikäpäivänä edes käynyt että ehkä sitä kumppania ei vain kaikille löydy? Luuletko että kaikki sinkut ovat sitä vimosen päälle nirsoa porukkaa joille ei kelpaa kukaan? Onko sinulla itselläsi tapana alkaa seurustelemaan ensimmäisen vastaantulevan ihmisen kanssa, ihan vain harjoittelumielessä? Sinällään ihan hyvä ajatus sinulla mutta kun se ei ole ihan noin yksinkertaista. Tai alkaisitko SINÄ kenties seurustelemaan minun kanssani? Voitaisiin aloitella ensi viikon maanantaista lähtien? Eihän meidän tarvi naimisiin mennä mutta seurustellaan vaikka vuoden verran, ihan vaan harjoitusmielessä. Sovittu ?

• iines-ankka

2 kertaa pidemmästi.Ekalla kertaa 4 vuotta. Nyt menossa 1,5 vuotta yhdessä poikakaverin kanssa.

Pari lyhyempää suhdeviritelmää takana menneisyydessä...2kk ja 6kk ne kestivät.

Noiden edellä mainittujen suhteiden välillä oon käynyt treffeillä silloin tällöin, aika harvakseltaan max. n. 4 kertaa per vuosi. Mutta oman arvoini mukaan aika vähän. Ja mulla menee niin yleensä, että jos tutustun vaikka 10 ihmiseen niin 1 kanssa tapaileminen johtaa suhteeseen. Sellasilla "virallisilla" treffeillä siis toi n. 4 kertaa vuodes. Useimpiin miehiin tutustun kavereiden illanvietoissa, opiskeluissa (opiskelen töiden ohes) tai baarissa (useimmiten baarissa). Eli takkiin on tullut ja sydänsuruja, mutta se kuuluu sinkkuna elämsiseen mun mielestä. Sitten seki on jännä juttu, että kun seurustelusuhde loppuu, niin muutamien mihinkään johtamattomien treffien jälkeen huomaan taas että "Ai niin, tätähän tää sinkkuna eläminen onkin..oli silloin aikaisemminkin". :) Olen yleensä viettäny suht pitkiä sinkkuaikoja seurustelujen välissä (vuosi tai kaksi tai kolme). Näköjään mulla se menee tollalailla, että välillä tulee suht pitkiä sinkkukausia. Olen tosimielellä liikenteessä myös, kun alan seurustelemaan eli varmaan siksi noita sinkkukausia kertyy vähä pitemmästikin välillä kun tuntuu, ettei oo tullu sopivaa vastaan. :)

• Praktiikko

Ei sitten tullu mieleen, että se seurustelun aloittaminen se tässä kiikastaa. Ei kertakaikkiaan ole ketään olemassa joka minusta kiinostuisi. En tiedä minkä rikoksen olen tehnyt.En vaan millään kelpaa kenellekkään. Olen sentään seurustellut joskus. Olen ollut kihloissa 2 kertaa joskus. Olen ollut naimisissakin joskus Olen tehnyt aloitteita...kohta kans vaan joskus.

Eron jälkeen en ole millään helevetillä löytänyt ketään. Olen kiltti, kohtelias. En ryyppää. Hoidan lapseni. Käyn töissä ja vaikka en ole mikään filmitähti tai Mr Finland en kai susirumakaan ???? Nirso en ole, mutta joku ihme vika minussa on, kun naiset karttaa eikä kiinostu. Joo saispa hiukset takaisin ?? = oikeaoppisesti siilinä. Ja muutaman vuoden anteeks ?? Tällainen vain olen. Karvan yli nelikymppiset on täysin armotta karsiutunu tästä parisuhdemyllystä. Naimisissa olevat on naimisissa ja loput ei kiinostu.

• Lord B.

"En tiedä minkä rikoksen olen tehnyt."

Ehkä vika on siinä, ettet ole tehnyt rikoksia! Big Brother -ohjelmaankin valittiin (arvatenkin tieten tahtoen) rikosrekistereitään kasvattaneita hulivilejä ;-D

• tuo niinkun sanoit että alkakaa seurustelemaan. Kuinka voin kehittää yhtäkkiä tässä jonkun parisuhteen ja kun ei tähän päiväänkään mennessä ole kukaan kiinnostunut siis vakavasti. Kyllä kaverina kelpaan mutta ei muuta. Ja kuinka onnistuisin pääsemään siihen ensimmäiseenkään parisuhteeseen kun tähänkin mennessä kaikki ovat kaatuneet kokemattomuuteeni, siis nainen on aina nähnyt päälle että ei ole ennen seurustellut ja sitten yleensä on tullut ne tuomion sanat "Olet kyllä ihan kiva mutta ollaan vaan kavereita.., Onko todellakin näin tilanne nykyaikana että pitää olla joku ihmeen naistenkaataja että kelpaisi? Tämän on kyllä jo käytäntö näyttänyt vahvasti minun kohdalla ainakin.

• M21.

Ihailen sinua, kerropa mistä anttilasta niitä saa kelpohintaan niin haen heti.

Kyllähän tässä seurustelisi, mutta kun ei ole naista, eikä koskaan tule niin aika vaikeeta.

Ps. Seurustele sinä vain.

• yksin ja ylpeä

Ei seurustelu ole mikään autuaaksitekevä asia. Huonossa parisuhteessa ei mitään kommunikaatiokykyjä opita. Pahimmillaan paskasuhteessa pääsee itsetunnon lisäksi eroon terveydestään ja rahoistaan, jopa henkikullastaan. Sitäpaitsi maailma on täynnä yksinäisiä, avioliittojensa ja suhteidensa sisälle hylättyjä naisia. Miten yksinäiseltä mahtaa tuntua naisesta, joka on ladannut kaiken parisuhteen varaan ja kaikkensa annettuaan huomaa vain tulleensa petetyksi ja jätetyksi.

• iines-ankka

En tarkottanu, että pitäis seurustella seurustelun ittensä vuoksi.

Vaan, ettei kannata jäädä märehtimään sinkkuelämään ja tuudittautumaan pikkuhiljaa siihen tunteeseen, ettei ns. tarvi ketään tai että mitäs tähän enää ketään ottamaan "vaivoikseen". Tällä tarkotin sitä, oravan pyörää...yksin kauan...seurustelun aloittaminen vaikeutuu...liika itsenäistyminen kangistuminen omiin kaavoihin...vielä vaikeampaa ottaa paria rinnalleen (eli että osaa ottaa toisen huomioon kunnolla jne)....ja lopuksi ei sitten halutakkaan "ottaa" (ainakin näennäisesti) ketään. Samoisin että aika monen vanhanpojan ja vanhanpiian historia on varmaan tuollainen about.

Puurot ja vellit on sekaisin. Tottakai suhde pitää alkaa aina tosissaan, halusta olla juuri tuon ihmisen kanssa. Ja se on oleellinen ajatus, että huomaa sen, että pieleen menneistä suhteista oppii...siis että ei nää edellisiä suhteitaan pelkästään siinä negatiivisessa valossa. Vaan täytyisi ottaa opikseen, kehittyä ihmisenä jne. Niin se vaan menee, että opittuaan ihminen osaa etsiä jatkossa paremmin itselleen sopivaa kumppania. Vai eikö ihmisillä ole yleensä takana useampia seurusteluja ennen lopullisen kumppanin löytymistä ja valintaa, ja miksi arvelette näin tapahtuvan yleensä?

En siis kehoita hankkiutumaan mahdottomiin suhteisiin tai seukkamaan vaan seukkailun ilosta. Vaan hakeutumaan ihmisten pariin, ehkä löytyy ihmisiä jotka miellyttävät, ja joiden kanssa voitte ajatella olevanne yhdessä. Ja ettei jää märehtimään ja muhimaan loputtomasti, jos suhde menee pieleen vaan ottamaan opikseen....sydän parantuu ajan myötä uskaltamaan ihastumaan ja rakastumaan uudestaan. Takkiin on jäänyt kokemusta ja taito piilee siinä että valjastaa kokemuksensa käyttöön kun seuraavan kerran löytyy ihana kumppani. Siis tuo paranemis- ja oppimisprosessin tajuaminen ja läpikäyminen. Toinen tie on eristäytyä, mennä itsesääliin ja kehittää negatiininen kuva parisuhteista. Jos ette ole koskaan löytäneet kuin huonoja kumppaneita, voitte vaikka miettiä että miksi käy niin joka kerta...mitä ajatuksianne tai odotuksianne teidän täytyy muuttaa itsessänne jotta pääsette kohti sopivampia suhteita...kuten ehkä odotuksia kumppania kohtaan, miettimällä sitä mitä parisuhde oikeasti on...mikä on sinun ja kumppanisi rooli parisuhteessa jne. Kun ajatustyötä on tehty..on sopivan kumppanin etsiminen maailman "heinäsuovasta" helpompaa. Koska on ottanut edellisistä kokemuksistaan positiivisella/kehittävällä tavalla opikseen.

• oikein on

toisen huomioon ottaminen? Aika väljä määritelmä minusta... Eikö se riitä että haluaa olla toisen kanssa ja rakastaa? Meinaako tuo nyt sitten jotain mielistelyä vai mitä?

• iines-ankka
        oikein on kirjoitti:

toisen huomioon ottaminen? Aika väljä määritelmä minusta... Eikö se riitä että haluaa olla toisen kanssa ja rakastaa? Meinaako tuo nyt sitten jotain mielistelyä vai mitä?

huomioon ottaminen on musta sitä, että ottaa huomioon sen, ettei ole enää yksin vaan vieressä on toinen samanlainen itsenäinen ihminen, jolla on omat tarpeensa ja halunsa. Toisen tarpeita ja haluja pitää ottaa huomioon, niin että sillä toisella on hyvä olla, niin ettet sorra, vähättele tai aseta häntä alistettuun asemaan. Tai vastavuoroisesti ettet mielistele häntä, aseta häntä liiaksi jalustalle, ettet anna hänen viedä omia ajatuksiasi ja tunteitasi vaan saat olla oma itsesi siitä huolimatta että olet yhdessä toisen kanssa.

Hmm jotain käytännön esimerkkiä...noo vaikka, että jos oot sopimassa sukutapaamista mihin meette kumpikin niin ennen kuin vastaat oman mielipiteesi mukaan "Joo, me tullaan klo 15", niin tiedät että vaikka sinä olet tuota mieltä niin kumppanilla on omat ajatuksensa. Sitten puidaan asiaa ja tehdään päätös. Ja muuten ihan yleisellä tasolla, että osoittaa hellyyttä, huolehtii omalta osaltaa läheisyyden tunteen säilymisestä suhteessa, kannustaa toista kun toisella on vaikea kohta elämässä. Ja voi sitä tehdä asioita pelkästään toisen mieliksikin joskus, jos tietää että kumppani pitää erityisesti jostain vaikka sinä et siitä niin välittäisikään...tekee koska tietää sen olevan toiselle tärkeää. Vaikka lähtee mukaan metsään merjoja poimimaan, jos tietää sen olevan toiselle tärkeää, kerran vuodessa tapahtuva sessio :) Toki ei varmaan liikaa kannata alkaa tekemään vain toisen mieliksi, saamatta koskaan itselleen mitään takaisin. No mutta sitten ei ole enää tasapainoinen suhde kyseessä.

• iines-ankka

En tarkoittanut harjoitussuhteita vaan, sitä että edelliset suhdekokemukset toimivat harjoituksen tavoin!

Eli siitä vain muuttamaan omia käsityksiään ja odotuksiaan, jos kerta toisensa jälkeen suhteet menee pieleen. Ei se jatkuva epäonnistuminen voi olla muusta johtua, ja sinusta itsestäsi löytyy sisältäsi avain parempaa kohti menemiseen.

• taskurapu

"Eli siitä vain muuttamaan omia käsityksiään ja odotuksiaan, jos kerta toisensa jälkeen suhteet menee pieleen."

EI EI EI EI! Edelleenkään EI! Kun ongelma on, ettei pääse mihinkään suhteisiin. Ei ole kokemuksia, joista oppia. Mutta ethän sinä tätä ymmärrä, kun olet nainen.

Suhteet ei mene pieleen, kun suhteet eivät pääse edes alkuun. Ongelma on siis TÄSSÄ!!!!!

prkle!

• iines-ankka
        taskurapu kirjoitti:

"Eli siitä vain muuttamaan omia käsityksiään ja odotuksiaan, jos kerta toisensa jälkeen suhteet menee pieleen."

EI EI EI EI! Edelleenkään EI! Kun ongelma on, ettei pääse mihinkään suhteisiin. Ei ole kokemuksia, joista oppia. Mutta ethän sinä tätä ymmärrä, kun olet nainen.

Suhteet ei mene pieleen, kun suhteet eivät pääse edes alkuun. Ongelma on siis TÄSSÄ!!!!!

prkle!

Tuli jymmärretyksi tilantees :)

Haetko kumppanista kenties jotain vastakohtaa täydentämään tavallaan sun puuteita (esim. rauhallinen ihminen voi etsiä kumppania joka toisi vauhtia rauhallisen ihmisen elämään...joskus sitten se toisen vauhdikkuus voi alkaa ottamaan päähän ajan myötä, ja tunnette ettei teillä ole tarpeeksi "yhteistä" kumppanin kanssa). Tai huolenpitäjää. "Helppoa" kumppania. Taloudellista turvaa. Kumppania tunteaksesi itsesi jotenkin yhteiskuntakelpoisemmaksi. Kumppania siksi, että voisit saada jälkikasvua. Nuo tarpeet, jos sellasia on, lähtee henkilöstä itsestään, jolloin etsijä tavallaan hakee muista itselleen pönkittäjää. Aito rakkaus ja välittäminen "aiheutuu" kumppanista itsestään ihmisenä, siitä minkälainen se on luonteeltaan ja ajatuksiltaan sun silmissä.

Noi oli ihan tollasia heittoja, joilla mun mielestä voi joutua vähän hankaliin suhteisiin, tai voi tuntea vetoa niihin "vääriin" ihmisiin.

Oot tavannu vääriä ihmisiä vain. Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä oot.

• taskurapu
        iines-ankka kirjoitti:

Haetko kumppanista kenties jotain vastakohtaa täydentämään tavallaan sun puuteita (esim. rauhallinen ihminen voi etsiä kumppania joka toisi vauhtia rauhallisen ihmisen elämään...joskus sitten se toisen vauhdikkuus voi alkaa ottamaan päähän ajan myötä, ja tunnette ettei teillä ole tarpeeksi "yhteistä" kumppanin kanssa). Tai huolenpitäjää. "Helppoa" kumppania. Taloudellista turvaa. Kumppania tunteaksesi itsesi jotenkin yhteiskuntakelpoisemmaksi. Kumppania siksi, että voisit saada jälkikasvua. Nuo tarpeet, jos sellasia on, lähtee henkilöstä itsestään, jolloin etsijä tavallaan hakee muista itselleen pönkittäjää. Aito rakkaus ja välittäminen "aiheutuu" kumppanista itsestään ihmisenä, siitä minkälainen se on luonteeltaan ja ajatuksiltaan sun silmissä.

Noi oli ihan tollasia heittoja, joilla mun mielestä voi joutua vähän hankaliin suhteisiin, tai voi tuntea vetoa niihin "vääriin" ihmisiin.

Oot tavannu vääriä ihmisiä vain. Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä oot.

"Haetko kumppanista kenties jotain vastakohtaa täydentämään tavallaan sun puuteita..."

Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus.

"Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä
        oot."

Kukaan ei ole koskaan ollut edes niin kiinnostunut, että olisi halunnut ottaa selvää minun persoonastani yhtään mitään.

Huvittaa joskus teidän naisten naiivius.

Totta kyllä se, että olen tavannut vääriä naisia, muttaa onko niitä oikeita naisia olemassakaan?

Joka tapauksessa ongelma ei, uskaltaisin väittää, ole monellakaan aiemmat suhteet vaan juuri se, että suhteisiin ei pääse ollenkaan. Mitäs arvon iines-ankkamme meitä neuvoisi tässä asiassa? Menikö sormi suuhun?

• iines-ankka
        taskurapu kirjoitti:

"Haetko kumppanista kenties jotain vastakohtaa täydentämään tavallaan sun puuteita..."

Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus.

"Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä
        oot."

Kukaan ei ole koskaan ollut edes niin kiinnostunut, että olisi halunnut ottaa selvää minun persoonastani yhtään mitään.

Huvittaa joskus teidän naisten naiivius.

Totta kyllä se, että olen tavannut vääriä naisia, muttaa onko niitä oikeita naisia olemassakaan?

Joka tapauksessa ongelma ei, uskaltaisin väittää, ole monellakaan aiemmat suhteet vaan juuri se, että suhteisiin ei pääse ollenkaan. Mitäs arvon iines-ankkamme meitä neuvoisi tässä asiassa? Menikö sormi suuhun?

mutta kun aika loppuu tältä päivää.

"Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus." Jaa, että melki kuka tahansa kelpaa. Ai että melki jokaisestako on perustamaan sun kanssa suhde. Aika epätodennäköistä. Eli vedär heti asialliset kriteerit kumppanillesi niin jää ne oikeet käsipuoleen.

"Kukaan ei ole koskaan ollut edes niin kiinnostunut, että olisi halunnut ottaa selvää minun persoonastani yhtään mitään." KAikki ei voi olla susta kiinnostuneita. Rakkauteen kuuluu, että se toinenki on susta kiinnostunu. Yksipuoleinen rakkaus on syvältä. Kantsii pitää huoli siitä, että liikkuu ihmisen kanssa joka välittää susta oikeesti.

"Huvittaa joskus teidän naisten naiivius." Kumpiko tässä on enemmän naiivi. Ehkä se joka liikkuu kumppanimarkkoinoilla ilman sillä meiningillä että kuka tahansa kiinnostunu kelpaa.

"Joka tapauksessa ongelma ei, uskaltaisin väittää, ole monellakaan aiemmat suhteet vaan juuri se, että suhteisiin ei pääse ollenkaan." Tämä on niin totta munkin mielestä. ELi tähän kohtaan sonoisin sen mitä oon sanonu aikaisemmin, että ei jäädä märehtimään, opetaan edellisistä suhteista opiksi ja sen lisätiedon kartuttamana solmimaan uusia tuttavuuksia...tietää paremmin minkälainen sen oman kumppanin on oltava..eli saa niitä kumppanin kriteereitä itselleen selville ;)

• taskurapu
        iines-ankka kirjoitti:

mutta kun aika loppuu tältä päivää.

"Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus." Jaa, että melki kuka tahansa kelpaa. Ai että melki jokaisestako on perustamaan sun kanssa suhde. Aika epätodennäköistä. Eli vedär heti asialliset kriteerit kumppanillesi niin jää ne oikeet käsipuoleen.

"Kukaan ei ole koskaan ollut edes niin kiinnostunut, että olisi halunnut ottaa selvää minun persoonastani yhtään mitään." KAikki ei voi olla susta kiinnostuneita. Rakkauteen kuuluu, että se toinenki on susta kiinnostunu. Yksipuoleinen rakkaus on syvältä. Kantsii pitää huoli siitä, että liikkuu ihmisen kanssa joka välittää susta oikeesti.

"Huvittaa joskus teidän naisten naiivius." Kumpiko tässä on enemmän naiivi. Ehkä se joka liikkuu kumppanimarkkoinoilla ilman sillä meiningillä että kuka tahansa kiinnostunu kelpaa.

"Joka tapauksessa ongelma ei, uskaltaisin väittää, ole monellakaan aiemmat suhteet vaan juuri se, että suhteisiin ei pääse ollenkaan." Tämä on niin totta munkin mielestä. ELi tähän kohtaan sonoisin sen mitä oon sanonu aikaisemmin, että ei jäädä märehtimään, opetaan edellisistä suhteista opiksi ja sen lisätiedon kartuttamana solmimaan uusia tuttavuuksia...tietää paremmin minkälainen sen oman kumppanin on oltava..eli saa niitä kumppanin kriteereitä itselleen selville ;)

"Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus."
        > Jaa, että melki kuka tahansa kelpaa. Ai että melki jokaisestako on perustamaan sun kanssa suhde.

Sanoinko minä niin? Sano, sanoinko minä niin? Voi pyhä yksinkertaisuus! Se, että haluaisin jonkun kanssa toisille treffeille EI tarkoita, että kuka tahansa kelpaa, ja että olisin heti suhdetta aloittamassa. Se tarkoittaa vaan sitä, että olisin valmis tutustumaan toiseen ihmiseen paremmin ja VASTA SITTEN miettiä olisiko meillä tulevaisuutta.

"Eli vedät heti asialliset kriteerit kumppanillesi niin jää ne oikeet käsipuoleen."

Noiden kriteerien listaaminen on naisten hommia, naisten lapsellisia typeryyksiä. En ala lavertelemaan deitilleni, miten paljon hänen tulisi painaa, miten pitkä hänen tulisi olla ym. Ajatuksena on se, että tutustuu toiseen ILMAN mitään keinotekoisia kriteerejä ja katsoa viihtyykö toisen kanssa vai ei.

"KAikki ei voi olla susta kiinnostuneita. "

Vittuiletko sä, vai miten minun pitäisi tuollainen idiotismi ymmärtää? Voi hyvänen aika! Enhän minä halua, että kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita, riittäisi, yksikin kunnon nainen riittäisi.

"Rakkauteen kuuluu, että se toinenki on susta kiinnostunu. "

Aha! Katos kummaa. Tuota en tietenkään tiennyt.

"ELi tähän kohtaan sonoisin sen mitä oon sanonu aikaisemmin, että ei jäädä märehtimään, opetaan edellisistä suhteista opiksi ja sen lisätiedon kartuttamana solmimaan uusia tuttavuuksia...tietää paremmin minkälainen sen oman kumppanin on oltava..eli saa niitä kumppanin kriteereitä itselleen selville ;)"

Siis neuvoksi, että miten pääsisi ekaan suhteeseen kokemuksia kartuttamaan, annat neuvoksi oppia edellisistä suhteista. Mistähän suhteista tässä sitten on kyse, KUN EI KERRAN OLE PÄÄSSYT SIIHEN EKAANKAAN SUHTEESEEN!!!

Kiitti vaan neuvoista. Kuten tavallista, teiltä naisilta saa aina yhtä tyhjentäviä (=tyhjiä) neuvoja. Miten me miehet ilman teitä pärjäisimmekään.

iines-ankka kirjoitti:

Ihan oikeasti, tuollaista jauhantaa ei näe edes parhaimmassa myllyssä! Olet varmasti todella valaistunut jonkin oman suhteesi myötä, mutta tuollaisia löperryksiä en suosittele tuottamaan julkisille foorumeille.

Tämä on ihanin osuus tuosta tekstistäsi:
        "Oot tavannu vääriä ihmisiä vain. Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä oot."

JOO! :) Ihanaa. Otetaan rennosti vaan, me olemme tavanneet VAIN vääriä ihmisiä.

• iines-ankka
        taskurapu kirjoitti:

"Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi mun kanssani toisille treffeille joskus."
        > Jaa, että melki kuka tahansa kelpaa. Ai että melki jokaisestako on perustamaan sun kanssa suhde.

Sanoinko minä niin? Sano, sanoinko minä niin? Voi pyhä yksinkertaisuus! Se, että haluaisin jonkun kanssa toisille treffeille EI tarkoita, että kuka tahansa kelpaa, ja että olisin heti suhdetta aloittamassa. Se tarkoittaa vaan sitä, että olisin valmis tutustumaan toiseen ihmiseen paremmin ja VASTA SITTEN miettiä olisiko meillä tulevaisuutta.

"Eli vedät heti asialliset kriteerit kumppanillesi niin jää ne oikeet käsipuoleen."

Noiden kriteerien listaaminen on naisten hommia, naisten lapsellisia typeryyksiä. En ala lavertelemaan deitilleni, miten paljon hänen tulisi painaa, miten pitkä hänen tulisi olla ym. Ajatuksena on se, että tutustuu toiseen ILMAN mitään keinotekoisia kriteerejä ja katsoa viihtyykö toisen kanssa vai ei.

Vittuiletko sä, vai miten minun pitäisi tuollainen idiotismi ymmärtää? Voi hyvänen aika! Enhän minä halua, että kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita, riittäisi, yksikin kunnon nainen riittäisi.

"Rakkauteen kuuluu, että se toinenki on susta kiinnostunu. "

Aha! Katos kummaa. Tuota en tietenkään tiennyt.

"ELi tähän kohtaan sonoisin sen mitä oon sanonu aikaisemmin, että ei jäädä märehtimään, opetaan edellisistä suhteista opiksi ja sen lisätiedon kartuttamana solmimaan uusia tuttavuuksia...tietää paremmin minkälainen sen oman kumppanin on oltava..eli saa niitä kumppanin kriteereitä itselleen selville ;)"

Siis neuvoksi, että miten pääsisi ekaan suhteeseen kokemuksia kartuttamaan, annat neuvoksi oppia edellisistä suhteista. Mistähän suhteista tässä sitten on kyse, KUN EI KERRAN OLE PÄÄSSYT SIIHEN EKAANKAAN SUHTEESEEN!!!

Kiitti vaan neuvoista. Kuten tavallista, teiltä naisilta saa aina yhtä tyhjentäviä (=tyhjiä) neuvoja. Miten me miehet ilman teitä pärjäisimmekään.

Sanoinko minä niin? Sano, sanoinko minä niin?"

Ei, et sanonut niin. Eli tuo, että toivot päästä toisille treffeille, tarkoittaa suomeksi sitä, että nainen lemppaa sut joka kerta ekojen treffien jälkeen? Sillä on varmaan syynsä, eli ei ollut kinnostunut. Ja miksi olisit sellaisen naisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut sinusta. Ymmärrän, että ottaa päähän, jos treffit jää vain yhteenkertaan. Mutta lueppas uudestaan lauseesi: kyllä se vähän epätoivoiselta kuulostaa, jos että "Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi minun kanssani toisille treffeille joskus." No, jos se nainen miettii siinä jo ekalla treffaamiskerralla kiinnostaako sitä tarpeeksi ja tekee päätöksen siinä sit nopeampaa kuin sinä usemman tapaamiskerran jälkeen.

"En ala lavertelemaan deitilleni, miten paljon hänen tulisi painaa, miten pitkä hänen tulisi olla ym. Ajatuksena on se, että tutustuu toiseen ILMAN mitään keinotekoisia kriteerejä ja katsoa viihtyykö toisen kanssa vai ei."

Niitä kriteereitä ei sanella tietenkään sille treffikaverille, vaan pidetään itellä mielessä silloin kun naisseuraa etsitään. Noo aika hakuammunnaksi menee, jos ei ole mitään rajotuksia, tai ei tiedä mitä rajoja haluaa itsellään pitää. Sydänsuruja tietää, voi käydä niin että jo jonkin aikaa oltua yhdessä joku päivä vaan huomaa "Enhän mä tällästä haluakkaan". No, siinä kertyy ne kokemukset. Eli jos ahdistuit vaikka siitä, että sun deittisi voi kuvitella asuvansa ehdottomasti vaan maaseudulla, niin voit kuunnella itseäsi ja tietää, että maalla asuminen on sulle aika varma ei tulevaisuudessa. Ei varmaan kannata lypsytilan ainoata tilanjatkajaa havitella puolisoksi. Ja eihän se sun asia ole jotenki päättää, mitä mieltä treffikaveri on jatkotapaamisista. Siinä auttaa vaan toivoa parasta, että tapaamiset jatkuu, jos on ite kiinnostunut kans. Enkä usko, että se pakkien antaminen on mitenkään herkkua.

"Vittuiletko sä, vai miten minun pitäisi tuollainen idiotismi ymmärtää? Voi hyvänen aika! Enhän minä halua, että kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita, riittäisi, yksikin kunnon nainen riittäisi."

En vittuillu. Se on faktaa. Kärsit vähemmän kun hyväksyt sen, että jotkut pitävät sinusta ja jotkut eivät. Ja nää jotkut saattavat huomata treffeillä sen, etteivät pidä sinusta. Kaikki ei viihdy kaikkien kanssa. Ja usein ihmiset hakeutuvat sellaiseen seuraan, jossa viihtyvät. Ja sitten pilkahtaa vähän tuota epötoivoa vielä...että "yksikin kunnon nainen" olisi kiinnostunut. Jaa että niissä naisissa on jotain vikaa, jotka eivät ole susta kiinnostuneita? Epätoivoisuus on epäseksikästä. Että noin pitkälle on menty, että jos ei joku ookkaan kiinnostunut sinusta niin se tyyppihän on sitten ihan kauhea ja vaikka mitä.

"KUN EI KERRAN OLE PÄÄSSYT SIIHEN EKAANKAAN SUHTEESEEN!!!"

Jokainen ottaa oppia siitä, mitä on historiassaan takana. Eli sun treffien pohjalta varmaan oot saanu jotain ideoita siitä, minkälainen nainen sulle sopii. Oot kuitenki jutellu ja tutustunu ees vähän niihin naisihmisiin...ja varmaan niitten naisten ajatukset ja puheet on aihauttanu sussa postiviivisia fiiliksiä ja negatiivisiä fiiliksiä. Jos sulla ei oo kokemuksia itse seurustelusta, niin se tarkottaa vaan ettei sulla oo kokemusta siitä mitä tiiviimpi yhdessäolo tarvii/mitä se antaa, mutta se ei tarkota sitä, etteikö sulla olis mielipiteitä siitä, minkälainen kumppani sua viehättäis eniten ja minkä luonteinen se sais olla.

"Kiitti vaan neuvoista. Kuten tavallista, teiltä naisilta saa aina yhtä tyhjentäviä (=tyhjiä) neuvoja. Miten me miehet ilman teitä pärjäisimmekään."

Sille en voi mitään, jos sun asenne on se, että naisten neuvot on takapuolesta. Noo, lienetkö haluavas moista "tyhjänneuvojaa" seuraksi sitten. Ei varmaan kannata kertoilla tai paljastaa tota asennetta naisista treffeillä sille nais-vastapuolelle. Treffit voi loppua siihen aika nopeesti.

Jos et pääse ekoja treffejä pidemmälle, niin jos on kanttia niin voit kysyä deitiltä, että mikä mättää miksei häntä kiinnosta enempää. Jotku varmaan antaa palautetta (asiallista) jotkut ei. Tuolta "Miten nainen isketään" -palstalta löytyy vinkkejä parinhakuun. Toisen huomioon ottava, rehellinen ja myönteinen asenne iskee naisiin varmaanki ainaskin. Ja kyllä sitä ns. karummastakin miehestä pystyy huomaamaan, jos sen sydän sielä alla on kultainen.

Kiitos kommenteistasi, on hyvä että saadaan keskusteluun mielipiteitä :)

• iines-ankka
        ******* kirjoitti:

Ihan oikeasti, tuollaista jauhantaa ei näe edes parhaimmassa myllyssä! Olet varmasti todella valaistunut jonkin oman suhteesi myötä, mutta tuollaisia löperryksiä en suosittele tuottamaan julkisille foorumeille.

Tämä on ihanin osuus tuosta tekstistäsi:
        "Oot tavannu vääriä ihmisiä vain. Se oikea ihminen kyllä tuntee suhun vetoa pelkästään sen takia, minkälainen persoona sä oot."

JOO! :) Ihanaa. Otetaan rennosti vaan, me olemme tavanneet VAIN vääriä ihmisiä.

yrittää vapaasti tollasta pönkityssuhdettakin, jos haluat...Koittaa tuletko onnelliseksi.

Mulla ei oo takana mitään karumpaa suhdetta. Yksi vähän kinkkinen anoppi on ollu pahin pala tähän mennes.

Joo, eiks oo ihana klisee toi että "Et oo vaan tavannu sitä oikeaa" :) .Niin no, paremmin sen vois sanoo sitten niin että "Et ole hakenut sinulle sopivaa seuraa" tai "Et tunnista sinulle sopivaa ihmistä kun se tulee kohdalle". Aika v-mäisesti sanottu noilla sanankäänteillä, ja tiedän, että sanamuoto kuulostaa ihan hirveeltä. En osannu lausua sitä muilla sanoilla vaan. Siis sitä, että voi olla että hakee kumppania jatkuvasti sellaisista ihmisistä jotka eivät sovi, tai/ja dissaa jostain syystä ne tyypit, jotka sopiikin kumppaniksi mitä mainioimmin.

• taskurapu
        iines-ankka kirjoitti:

Sanoinko minä niin? Sano, sanoinko minä niin?"

Ei, et sanonut niin. Eli tuo, että toivot päästä toisille treffeille, tarkoittaa suomeksi sitä, että nainen lemppaa sut joka kerta ekojen treffien jälkeen? Sillä on varmaan syynsä, eli ei ollut kinnostunut. Ja miksi olisit sellaisen naisen kanssa, joka ei ole kiinnostunut sinusta. Ymmärrän, että ottaa päähän, jos treffit jää vain yhteenkertaan. Mutta lueppas uudestaan lauseesi: kyllä se vähän epätoivoiselta kuulostaa, jos että "Ensisijaisesti etsin naista, joka vaikka ekaksi suostuisi minun kanssani toisille treffeille joskus." No, jos se nainen miettii siinä jo ekalla treffaamiskerralla kiinnostaako sitä tarpeeksi ja tekee päätöksen siinä sit nopeampaa kuin sinä usemman tapaamiskerran jälkeen.

"En ala lavertelemaan deitilleni, miten paljon hänen tulisi painaa, miten pitkä hänen tulisi olla ym. Ajatuksena on se, että tutustuu toiseen ILMAN mitään keinotekoisia kriteerejä ja katsoa viihtyykö toisen kanssa vai ei."

Niitä kriteereitä ei sanella tietenkään sille treffikaverille, vaan pidetään itellä mielessä silloin kun naisseuraa etsitään. Noo aika hakuammunnaksi menee, jos ei ole mitään rajotuksia, tai ei tiedä mitä rajoja haluaa itsellään pitää. Sydänsuruja tietää, voi käydä niin että jo jonkin aikaa oltua yhdessä joku päivä vaan huomaa "Enhän mä tällästä haluakkaan". No, siinä kertyy ne kokemukset. Eli jos ahdistuit vaikka siitä, että sun deittisi voi kuvitella asuvansa ehdottomasti vaan maaseudulla, niin voit kuunnella itseäsi ja tietää, että maalla asuminen on sulle aika varma ei tulevaisuudessa. Ei varmaan kannata lypsytilan ainoata tilanjatkajaa havitella puolisoksi. Ja eihän se sun asia ole jotenki päättää, mitä mieltä treffikaveri on jatkotapaamisista. Siinä auttaa vaan toivoa parasta, että tapaamiset jatkuu, jos on ite kiinnostunut kans. Enkä usko, että se pakkien antaminen on mitenkään herkkua.

"Vittuiletko sä, vai miten minun pitäisi tuollainen idiotismi ymmärtää? Voi hyvänen aika! Enhän minä halua, että kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita, riittäisi, yksikin kunnon nainen riittäisi."

En vittuillu. Se on faktaa. Kärsit vähemmän kun hyväksyt sen, että jotkut pitävät sinusta ja jotkut eivät. Ja nää jotkut saattavat huomata treffeillä sen, etteivät pidä sinusta. Kaikki ei viihdy kaikkien kanssa. Ja usein ihmiset hakeutuvat sellaiseen seuraan, jossa viihtyvät. Ja sitten pilkahtaa vähän tuota epötoivoa vielä...että "yksikin kunnon nainen" olisi kiinnostunut. Jaa että niissä naisissa on jotain vikaa, jotka eivät ole susta kiinnostuneita? Epätoivoisuus on epäseksikästä. Että noin pitkälle on menty, että jos ei joku ookkaan kiinnostunut sinusta niin se tyyppihän on sitten ihan kauhea ja vaikka mitä.

"KUN EI KERRAN OLE PÄÄSSYT SIIHEN EKAANKAAN SUHTEESEEN!!!"

Jokainen ottaa oppia siitä, mitä on historiassaan takana. Eli sun treffien pohjalta varmaan oot saanu jotain ideoita siitä, minkälainen nainen sulle sopii. Oot kuitenki jutellu ja tutustunu ees vähän niihin naisihmisiin...ja varmaan niitten naisten ajatukset ja puheet on aihauttanu sussa postiviivisia fiiliksiä ja negatiivisiä fiiliksiä. Jos sulla ei oo kokemuksia itse seurustelusta, niin se tarkottaa vaan ettei sulla oo kokemusta siitä mitä tiiviimpi yhdessäolo tarvii/mitä se antaa, mutta se ei tarkota sitä, etteikö sulla olis mielipiteitä siitä, minkälainen kumppani sua viehättäis eniten ja minkä luonteinen se sais olla.

"Kiitti vaan neuvoista. Kuten tavallista, teiltä naisilta saa aina yhtä tyhjentäviä (=tyhjiä) neuvoja. Miten me miehet ilman teitä pärjäisimmekään."

Sille en voi mitään, jos sun asenne on se, että naisten neuvot on takapuolesta. Noo, lienetkö haluavas moista "tyhjänneuvojaa" seuraksi sitten. Ei varmaan kannata kertoilla tai paljastaa tota asennetta naisista treffeillä sille nais-vastapuolelle. Treffit voi loppua siihen aika nopeesti.

Jos et pääse ekoja treffejä pidemmälle, niin jos on kanttia niin voit kysyä deitiltä, että mikä mättää miksei häntä kiinnosta enempää. Jotku varmaan antaa palautetta (asiallista) jotkut ei. Tuolta "Miten nainen isketään" -palstalta löytyy vinkkejä parinhakuun. Toisen huomioon ottava, rehellinen ja myönteinen asenne iskee naisiin varmaanki ainaskin. Ja kyllä sitä ns. karummastakin miehestä pystyy huomaamaan, jos sen sydän sielä alla on kultainen.

Kiitos kommenteistasi, on hyvä että saadaan keskusteluun mielipiteitä :)

Sun on näemmä aivan mahdotonta ymmärtää miehen (ei alfa- sellaisen) elämän realiteettejä. Mutta noudattaen äitini aikanaan antamaa neuvoa: "Naisten kanssa täytyy olla kärsivällinen", yritän avata sinulle tuota hieman, niin yksinkertaisesti kuin vaan pystyn sen kirjoittamaan.

Ensin tuosta sinun teesistäsi: Opi edellisistä suhteista. Tuo saattaa kyllä olla ihan hyvä neuvo naisille, ei tosin mikään maailmaa mullistava. Naisille siksi, koska naiset pääsevät suhteisiin ihan vaivattomasti, ongelmat näyttävät lähes täysin keskittyvät suhteen ylläpitoon. Mutta nyt et tajua, vai tajuatko, miten eri tilanne miehillä on. Miehillä selkeästi on kaksi eri pulmatilannetta. Yksi on suhteeseen pääsy, ja toinen sen ylläpito. Nyt jos mies jää suhteen kynnykselle, kokemuksilla aiemmista suhteista ei tee yhtään mitään - yhtä tyhjän kanssa. Ymmärrätkö? Koska ne kokemukset liittyvät suhteen ylläpitoon, niistä on VASTA hyötyä kun pääsee sen kynnyksen yli.

Ja nimenomaan täällä, luulen, ja yleisemminkin miehillä, suurin ongelma on juuri kynnykselle jääminen. Ymmärrätkö sinä nyt tämän pohjalta, miksi toi sinun tekstisi ärsyttää isoa osaa miehiä täällä ja miksi se ei ratkaise yhtään mitään?

Sitten tekstitulvaasi.

"Eli sun treffien pohjalta varmaan oot saanu jotain ideoita siitä, minkälainen nainen sulle sopii."

Sinä yrität väittää, että olisin oppinut monen monituisista treffeistäni jotain. En kuule sitten yhtään mitään. Huomaa, ei minun sen takia tarvitsisi käydä treffeillä, jotta saisin joitain ideoita, minkälainen nainen mulle sopii. Minulla on kuule aivan hyvä käsitys siitä ilmankin. Mitään uutta treffit ei ole opettaneet.

"Siinä auttaa vaan toivoa parasta, että tapaamiset jatkuu, jos on ite kiinnostunut kans. Enkä usko, että se pakkien antaminen on mitenkään herkkua."

Tässä se muuten nyt näkyy toi sun sokeus. Katsos nyt. Minä kerron sinulle epäonnistuneista treffeistäni, mitä sinä sanot? - pakkien antaminen ei ole mitään herkkua. Mistä tuo on osoitus? Empatian puuttesta sinun puolelta. Sinä et yksinkertaisesti pysty asettumaan minun asemaani. Mitä pakkien antaminen on pakkien saamiseen verrattuna. Sama kuin jos joku mies löisi toista miestä kuonoon, niin sinä lohduttaisit lyötyä: "Mutta hei! Tota toistakin sattu nyrkkiin" Lohduttavaa todella!

"Ja kyllä sitä ns. karummastakin miehestä pystyy huomaamaan, jos sen sydän sielä alla on kultainen. "

Jaahas ja tämäkin vielä. Yrität vielä vihjailla, että olen ruma. Saattaisit ehkä yllättyä, jos mut näkisit.

Juu olen kysynyt naisilta, mikä mussa oli vikana, yleisimmät vastaukset:
        "Et ollut tarpeeksi räiskyvä", "vähättelit itseäsi"

Mistä tämä kertoo? Siitä, että olen uusien ihmisten kanssa hiljaisempi. Naiset tietysti, ihmisistä mitään tietämättöminä, luulee, että hiljaisuus tarkoittaa itsensä vähättelyä tai huonoa itsetuntoa, mitä se ei useimmissa tapauksissa tarkoita ollenkaan. Mutta mitä sitä yksi mies typerille ajatuksille voi, kun järkeenkään ei näytä voivan vedota.

• Migreenin jälkitilassa (n)
        taskurapu kirjoitti:

Sun on näemmä aivan mahdotonta ymmärtää miehen (ei alfa- sellaisen) elämän realiteettejä. Mutta noudattaen äitini aikanaan antamaa neuvoa: "Naisten kanssa täytyy olla kärsivällinen", yritän avata sinulle tuota hieman, niin yksinkertaisesti kuin vaan pystyn sen kirjoittamaan.

Ensin tuosta sinun teesistäsi: Opi edellisistä suhteista. Tuo saattaa kyllä olla ihan hyvä neuvo naisille, ei tosin mikään maailmaa mullistava. Naisille siksi, koska naiset pääsevät suhteisiin ihan vaivattomasti, ongelmat näyttävät lähes täysin keskittyvät suhteen ylläpitoon. Mutta nyt et tajua, vai tajuatko, miten eri tilanne miehillä on. Miehillä selkeästi on kaksi eri pulmatilannetta. Yksi on suhteeseen pääsy, ja toinen sen ylläpito. Nyt jos mies jää suhteen kynnykselle, kokemuksilla aiemmista suhteista ei tee yhtään mitään - yhtä tyhjän kanssa. Ymmärrätkö? Koska ne kokemukset liittyvät suhteen ylläpitoon, niistä on VASTA hyötyä kun pääsee sen kynnyksen yli.

Ja nimenomaan täällä, luulen, ja yleisemminkin miehillä, suurin ongelma on juuri kynnykselle jääminen. Ymmärrätkö sinä nyt tämän pohjalta, miksi toi sinun tekstisi ärsyttää isoa osaa miehiä täällä ja miksi se ei ratkaise yhtään mitään?

Sitten tekstitulvaasi.

"Eli sun treffien pohjalta varmaan oot saanu jotain ideoita siitä, minkälainen nainen sulle sopii."

Sinä yrität väittää, että olisin oppinut monen monituisista treffeistäni jotain. En kuule sitten yhtään mitään. Huomaa, ei minun sen takia tarvitsisi käydä treffeillä, jotta saisin joitain ideoita, minkälainen nainen mulle sopii. Minulla on kuule aivan hyvä käsitys siitä ilmankin. Mitään uutta treffit ei ole opettaneet.

"Siinä auttaa vaan toivoa parasta, että tapaamiset jatkuu, jos on ite kiinnostunut kans. Enkä usko, että se pakkien antaminen on mitenkään herkkua."

Tässä se muuten nyt näkyy toi sun sokeus. Katsos nyt. Minä kerron sinulle epäonnistuneista treffeistäni, mitä sinä sanot? - pakkien antaminen ei ole mitään herkkua. Mistä tuo on osoitus? Empatian puuttesta sinun puolelta. Sinä et yksinkertaisesti pysty asettumaan minun asemaani. Mitä pakkien antaminen on pakkien saamiseen verrattuna. Sama kuin jos joku mies löisi toista miestä kuonoon, niin sinä lohduttaisit lyötyä: "Mutta hei! Tota toistakin sattu nyrkkiin" Lohduttavaa todella!

"Ja kyllä sitä ns. karummastakin miehestä pystyy huomaamaan, jos sen sydän sielä alla on kultainen. "

Jaahas ja tämäkin vielä. Yrität vielä vihjailla, että olen ruma. Saattaisit ehkä yllättyä, jos mut näkisit.

Mistä tämä kertoo? Siitä, että olen uusien ihmisten kanssa hiljaisempi. Naiset tietysti, ihmisistä mitään tietämättöminä, luulee, että hiljaisuus tarkoittaa itsensä vähättelyä tai huonoa itsetuntoa, mitä se ei useimmissa tapauksissa tarkoita ollenkaan. Mutta mitä sitä yksi mies typerille ajatuksille voi, kun järkeenkään ei näytä voivan vedota.

hieman poissa tolaltani lueskelin viestittelyäsi iines-ankan kanssa.

Minua huvitti niin, että ihan ääneen naurahtelin.

Lukiessani näin sieluni silmin teidät oikeina ihmisinä tässä dialogissanne. Epärealistinen, yli-innokas, loistavaksi ihmissuhdeneuvojaksi itsensä mieltävä hupsu nainen neuvomassa tilanteitaan tarkasti analysoivaa älykkömiestä deittikarikoissa.

Olet varsin kärsivällinen naisten suhteen, ja hienotunteinen!

Ei minua ollenkaan naurata sinun kokemuksesi. Päinvastoin, ihmettelen suuresti miten kaltaisesi voi vielä olla vapaana!

Oi, en voi toivoa muuta kuin, että tapaisinpa joskus kaltaisesi!!!

• iines-ankka
        taskurapu kirjoitti:

Sitten tekstitulvaasi.

Sä käännät asiat jotenki nurinpäin koko ajan. Ja tosi epäloogisesti.

Vastasit mulle, että oon empatiakyvytön. Olen empatiakykyinen koska tiedän, että jättäjälläkään ei ole helppoa. Osaan asettua jättäjän asemaan eli olen empatinen koska osaan asettua toisen ihmisen asemaan.

Tätä on turha jankata enää. Käännät kaikki asiat ylösalaisin.

Olet syvällä yksinäisyydessäsi ettet nää asioiden oikeita laitoja. Ehkä deittisi eivät tunnista ajatuksenjuoksuasi tai se vaikuttaa heistä aika nurinkuriselta kuten se minustakin näyttää.

• iines-ankka
        taskurapu kirjoitti:

Sitten tekstitulvaasi.

Itsensä vähättely on sama asia kuin hiljaisuus. Ja paskan marjat, sanon minä.

Onko tullu mieleen sulle koskaan, että tapaamasi naiset näkevät sut erilailla kuin miten sä näät itsesi. Ehkä sä selität sen itsellesi hiljaisuudeksi, jotta sun olis helpompi kestää piirre itsessäsi. Kyse voi olla muustakin.

• iines-ankka
        iines-ankka kirjoitti:

Itsensä vähättely on sama asia kuin hiljaisuus. Ja paskan marjat, sanon minä.

Onko tullu mieleen sulle koskaan, että tapaamasi naiset näkevät sut erilailla kuin miten sä näät itsesi. Ehkä sä selität sen itsellesi hiljaisuudeksi, jotta sun olis helpompi kestää piirre itsessäsi. Kyse voi olla muustakin.

Tästä meidän viestiketjusta voit päätellä, minkä takia en mielelläni deittaa "ikisinkkuja" tai "vain harvoin seurustelleita". Ajatuksenjuoksun erilaisuuden vuoksi. En voi väkisin alkaa vääntämään toista seurustelutaajuudelle. Ja todennäköisyys on aika pieni, että joku kauan yksinollut yhtäkkiä vuosien jälkeen kiinnostuisi tosissaan parisuhteen muodostamisesta. Tai ainakin se vaatii ihan mieletöntä työtä itseltä odotella kärsivällisenä ja ymmärtäväisenä kun toinen alkaa siinä mun kanssa ollessa samalla vasta kypsyttelemään ajatuksiaan parisuhteesta. He ovat aika kumppaneina aika vaikeita tuon takia. Ja kieltämättä joskus tulee mieleen, että voisi päästä vähän helpommalla jos olisi kimpassa "enemmän seurustelleen" kanssa...jonkun kanssa joka tietää mikä tyttöystävä on ja miten sellaista kohdellaan. Jos vastapuoli on tarpeeksi kiinnostava niin nuo alun vaikeudet eivät kaada suhdetta :) Eli jos niin sanotusti hyöty ylittää haitat :)

• vai provoin

Enpä ole ikänään lukenut mitään noin typerää. Tää oli se provoista provoin. Anyway, kukahan vastapuoli alkaa seurustelemaan toisen kanssa kokeilu-suhde mielessä?

Suuri tietäjä/oppinut? puhuu: "Tosin kakkia ei tarvi kelpuuttaa..senki oppii kokemuksesta". Hhhaaahhhhaaa....kokemusta tuntuu elämästä juu olevan......!

• voi ny perkele

kuin sä voi olla noin tyhmä? koita tajuta, että miehille se sinkkuus ei ole vain sitä, että joo nyt päätän olla vähemmän nirso ja Simsalabim! Poks! Olenkin yhtäkkiä suhteessa.

Yritä edes yhden kerran tajuta, että maailma ja sen tarjoamat mahdollisuudet ovat erilaisia eri ihmisille.

• olla

paree, ettet yritäkkään :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94