Tämä nyt on verrattaen pieni ongelma, mutta onko kukaan huomannut samaa ja onko näin myös muiden epilääkkeiden kohdalla? Eli: mä oon niin kyllästyny siihen kuinka järkyttävän pahalle deprakine maistuu! Se on iso mollukka ja vaikeasti nieltävissä ja se maku...Onhan siihen tottunut, mutta vielä nykyisinkin välillä oikein puistattaa, kun yrittää nielaista, varsinkin, jos on muutenkin heikko-olo. Aika usein joudun nappaamaan jotain ruokaa nopeesti suuhun heti perään. Eihän tää nyt mikään valtaisa propleema ole, mutta kun luultavasti joutuu vetämään noita kamalan makusia pillereitä lopun elämän, kaks kertaa päivässä! Voi, kun ne voiskin olla sellasia kuin esim. e-pillerit, ei tarvis edes välttämättä vettä.
Maistuu pahalle...:(
14
2646
Vastaukset
On näillä valmisteillä,itse en e-pillereitä oo maistanu et en tiä onko aromi mansikka vai sitruuna. tosiaa sekin voi tämä tarkotusperäkin vaikuttaakin siihen makuun,eikä niitä pureskella pitäisi. Ne niellään!
- tyttö -80
Eli en tietenkään pureskele, mutta heti kun lääkkeen laittaa suuhun ja vaikka kuinka nopeesti yrittää nielasta, niin maku jää suuhun tosi ikävänä. Ja e-pillereistä sen verran, että nehän ei yleensä maistu millekkään ja on tosi pieniä ja siks kivoja:)
- siihen saakka
tyttö -80 kirjoitti:
Eli en tietenkään pureskele, mutta heti kun lääkkeen laittaa suuhun ja vaikka kuinka nopeesti yrittää nielasta, niin maku jää suuhun tosi ikävänä. Ja e-pillereistä sen verran, että nehän ei yleensä maistu millekkään ja on tosi pieniä ja siks kivoja:)
Hih hah.. ei pitäisi nauraa, mutta hupinsa kullakin. Lamictal se vasta onkin karmeanmakuinen, se jopa haisee kamalalta. Siitä ei pääse mihinkään, mutta onneksi e-pillerien kanssa auttaa aika (vaikka ettehän te siitä nyt valitakaan). Tulee vielä teillekin päivä, ettei kupissa ropise muut kuin epilepsialääkkeet.. tai no, sitten on tietysti lisänä nesteenpoistoa ja verenpainetta, muistia ja mielialaa korjaavia.
- Roona82
Itse syön siis Deprakinea ja Lamictalia. Ja mielestäni Deprakine ei maistu kyllä juurikaan millekään? Vähän kuin buranaa ottaisi... Lamictal sitten taas on eri asia... Suussa liukeneva nappi joka alkaa tosiaan liueta todella nopeasti!!! En useinkaan ehdi vettä nielaista tarpeeksi nopeasti kun tuo kamala maku on jo suussa... Tosiaan... KAMALA!! Varsinkin jos jonkun muun nesteen kuin veden kanssa nuo napit vedän naamaan (CocaCola ehkä pahin!)....
Ärsyttävintä on kuitenkin loppupeleissä se, että ylipäätään joudun noita nappeja naamaan heittämään... Aamuisin tosiaan mukana vielä e-pilleri ja vitamiinit... Olisi se elämä NIIN paljon helpompaa ilman...- t.i.i.t.u
söin joskus tuota lamictalia ja muistan sen maun elävästi suussani :( eikös se ollut vähän niinkun joku (muka) mustaherukka? Liukeni inhottavasti suuhun...jäi kieleen kiinni.Ja mikä pahinta,ei auttanut mua ollenkaan,aiheutti inhottavia kaksoiskuvia.
- sauvatar
epilääkkeet maistuu pahalle ja ne
on niin isojakin,
että otan yleensä mustikkakeiton
kanssa tai jonkun muun paksumman kanssa.
Kokeilkaa jogurttia silläkin menee
hyvin alas ja ei tuu makuhaittoja
jos muuten tykkäätte noin sokerisesta. - jaanakka
kaikki isot mollukat "maistuvat pahalle", vaikka en niitä tietty pureksikaan. Omat epilääkkeeni eivät järin isoja ole, mutta olen tässä kesän aikana syönyt antibiootteja, jotka olivat yhtä isoja kuin jotkut luumut ;)))) Ei ihan, mutta siltä se tuntui!!! Minua eivät auta mitkään mustikkasopat tai muut "pehmentävät" jutut, pakko vaan yrittää kitata vettä päälle oikein kunnolla, että mollukka menee alas.
Joillakin on lisäksi isojen juttujen nielemisvaikeuksia; minulla on. Silloin se mollukka tuppaa välillä tarttumaan kurkkuun, jolloin tietenkin makukin ehtii levitä suuhun ((((- sauvatar
puolittaa, mutta silloin vasta se maku
esiin tuleekin, yök !
Mulle tekee tiukkaa ottaa Apydan se on
monikulmainen vaikka onkin pyöreä,
kun siihen on tehty valmiiksi kaksi eri
kohtaa josta voi lääkkeen puolittaa näin
siihen syntyy 4 aukkoa ja joka kerran
tuntuu,
että ne jää mun kurkkuun kiinni.
Mun pojalla on sama ongelma kuin sulla.
Se ei saa antibiootteja alas ollenkaan =(
Taas venäytin selkäni,
kun olin naperoa hoitamassa
ja kyllä se on kipeä.
- epileptikko
Syön itse Trileptalia ja täytyy myöntää,että lääke maistuu pahalle. Sen vältän sillä,että juon reilusti vettä tai mehua,niin en tunne makua. Edes kielellä en maista makua,vaan nielaisen ne nopeasti. Joskus olen ottanut lääkkeen jogurtin tai mustikkakeiton kanssa.
- Vinkki!
itse syön Lamictalia ja muutenkin aina ollut lääkkeitä nieltessä pahoja ongelmia. Toi on onneksi pienikokoinen ja litteä lääke verrattuna moniin muihin, MUTTA se maku on aivan kamala(ainakin mun makunystyröille).
Ratkaisu tässä nielemisongelmaisille ja pahasta lääkemauista kärsiville:
Kaupassa myydään näitä valmiskiisseleitä kylmähyllyissä. Kiisselillä saa nopeasti lääkkeen/lääkkeet nieltyä, kun se on paksumpaa juomaa kuin mm.vesi. Lääke myös kannattaa nielaista leuka rintakehää vasten. Kuulostaa varmaan epäilyttävälle, mutta näin kyllä menee nopeinten alas, eikä niin isoa riskiä ole jäädä kurkkuun kiinni tai pahaa makua suuhun.
Jos kiisseli loppu purkista, varaudun veden jälkeen leipäpalan haukkuun, se jo auttaa pahimpaan maun häätämisessä, mutta parempi heti on kiisselillä lääkkeet ottaa alas, jos vain mahdollista.
Ainakin mulla tepsii nämä keinot. Kannattaa kokeilla! - LÄÄKKEITÄ INHOAVA
HEI MUUT LAMICTALIA SYÖVÄT! MINÄKIN OTAN LAMICTALIA DEPRAKINEA JOKA
PÄIVÄ. OLEN MUUTENKIN CP-LIIKUNTAVAM. MINULLA ON NIELEMISVAIKEUS.
SAIN JUURI TIETÄÄ ETTÄ LAMICTAL ONKIN PURUTABL. JA KUITENKIN OLEN
SYÖNYT SITÄ TOISTAKYMMENTÄ VUOTTA. HYI HELKKARI SITÄ MAKUA!!!- 13+8
Lamictal se vasta pahalta maistuukin! Kyllä sen tabun voi ihan puremattakin nielaista, vaikka purutabletti onkin. Itse en ikinä pureskele sitä pilleriä, koska se mustaherukan maun jäljitelmä on niin karmea puremattakin.. (lamictalin voi siis halutessaan sekoittaa vesilasiin, ottaa tavallisesti nielemällä tai puremalla.)
Itselläni lamictal ajetaan alas 3 viikon sisällä! :)
- repurepuree
Tähän väliin pitää puolustaa Neurotol Slowta. Ei maistu millekään!
Mutta nyt olis Lamictalin aloitus edessä.. odotan oikein innolla näiden teidän kuvailujen jälkeen :)
Onko sillä muuten mitään väliä ottaako sen nielemällä vai pureskelemalla? - mauttomia lääkkeitä!
Olen lopettanut Lamictalin jo hyvän aikaa sitten, mutta haju ja varsinkaan maku ei unohdu. Hyi sussoikoon! Jossain joskus luki, että miellyttävän mustaherukan makuinen - nam? Onneks nykyiset lääkkeet ei pahemmin maistu millekään :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144