Mistäköhän löytyy moottorin V-P AD31P-A:n kampikammion huohotussuodatin?
Kampikammion huohotussuodatin
11
1953
Vastaukset
- Katsastusmies-1
sellainen on, löytyy se Turbon vierestä moottorin päältä, sen vasemmalta puolelta taaksepäin moottoria katsottaessa. Sellainen pystyssä seisova "metallipurkki".
Mikäli yhdestä korotetusta venttiilinkopasta lähtee letku imusarjaan ei moottorissasi ole tuota huohotinsuodatinta.
Suodatin on hankala irrottaa ellei ensin irrota ilmansuodatinta. Tuo suodatin on panos joka on kierteillä kiinni moottorissa.
Katso että saat myös tiivisteen pois suodattimen mukana. On sellainen pahvisuodatin, mutta kun siinä suodattimen alapäässä on yleensä mustaa öljyä sitä ei ole helppo nähdä mikäli jää moottoriin kiinni.- AriT
Mikäli kysyjä tarkoitti uuden suodattimen löytymistä, niin sitä ei löydy kuin V-P tarvikkeita myyvistä liikkeistä alkuperäisosana. Sikakallis purkki, mutta tarvikevaihtoehtoja ei ainakaan minun tiedossani ole.
- Katsastusmies-1
AriT kirjoitti:
Mikäli kysyjä tarkoitti uuden suodattimen löytymistä, niin sitä ei löydy kuin V-P tarvikkeita myyvistä liikkeistä alkuperäisosana. Sikakallis purkki, mutta tarvikevaihtoehtoja ei ainakaan minun tiedossani ole.
tuntuvasti edullisempana samaa suodatinta. Kaikki suodattimet paitsi 41:sen pyöreätä ilmansuodatinta löytyy US-partsilta. Ovat Ruotsalaisen etenkin VOLVOn osiin erikoistuneen Orbitraden Suomen maahantuoja ja jälleenmyyjä.
Myöskin heiltä löytyy kaikki hihnat paitsi KAD:ien kompressorin moniura-remmi sekä ahtimen öljy. - Katsastusmies-1
Katsastusmies-1 kirjoitti:
tuntuvasti edullisempana samaa suodatinta. Kaikki suodattimet paitsi 41:sen pyöreätä ilmansuodatinta löytyy US-partsilta. Ovat Ruotsalaisen etenkin VOLVOn osiin erikoistuneen Orbitraden Suomen maahantuoja ja jälleenmyyjä.
Myöskin heiltä löytyy kaikki hihnat paitsi KAD:ien kompressorin moniura-remmi sekä ahtimen öljy.Toimittavat varmasti postilla ellei pääse paikan päälle.
- Katsastusmies-1
Toimittavat varmasti postilla ellei pääse paikan päälle.
- JRxxx
Myöskin heiltä löytyy kaikki hihnat paitsi KAD:ien kompressorin moniura-remmi sekä ahtimen öljy....heiltä myös se 41:n ilmansuodatin. Tai löytyi ainakin keväällä.
Kun tuli tarvikeosat puheeksi, niin onko kellä tietoa, josko 41:n siipipyörään liittyy sama ilmiö, josta on purjehduspuolella ollut puhetta pienempien koneiden yhteydessä? Eli että Volvon myymät siipipyörät olisi tehty jostain "ympäristöystävällisestä", lue heikommin kestävästä kumilaadusta ja että muualta ostetut tarvikesiipipyörät kestäisivät paremmin? - AriT
tiedoista, pidetään mielessä vaikka nykykoneessa KAD42 ei (onneksi) tuota kampikammiosuodatinta olekaan. Itse asiassa en tiedä kuinka hyvä idea on ohjata nuo kampikammiohöyryt kadissa ilmanputsarille...
- varma kad
AriT kirjoitti:
tiedoista, pidetään mielessä vaikka nykykoneessa KAD42 ei (onneksi) tuota kampikammiosuodatinta olekaan. Itse asiassa en tiedä kuinka hyvä idea on ohjata nuo kampikammiohöyryt kadissa ilmanputsarille...
Oletko varma että se on KAD42:ssa vahvuus tai
peräti onni? - Katsastusmies-1
AriT kirjoitti:
mutta vielä ikävämmällä tavalla eli "ulkokautta".
Aina oli 41:sen ilmansuotimen metallikoppa mustassa öljyssä johon pöly tarttui, ja suodatinpanos musta siltä kohtaa mistä öljysumu imeytyi laitteeseen.
KAD:issa öljysumu menee suoraan suotimen sisäpuolelle. Myöskin tuon huohotinsuodattimen paikka oli suoremmassa yhteydessä kampikammioon, nyt letku lähtee venttiilikopasta ja näyttäisi että öljysumua on vähemmän kuin 41:sessä.
kun ei sitä suodatinta kyseisessä moottoriversiossa ole lainkaan.
- Haja
Racor valmistaa ja Wihuri myy suuomessa kampikammion huohotussuodatinta, mikä korvaa Volvon alkuperäisen suotimen. Racorin versio kerää huohotuskäryistä öljyn pois ja palauttaa sen takaisin moottoriin. Puhdistetut höyryt johdetaan ilmansuodattimen ohi imupuolelle.
Itselläni ollut tuo käytössä 3 kesää ja tulokset ovat olleet varsin positiivisia. Racor maksaa itsensä takaisin muutaman vuoden aikana. Kolmen vuoden aikana en ole vaihtanut kertaakaan ilmanputsaria. Aikaisemmin sen joutui vaihtamaan kerran vuodessa ja Volvon omaa huohotussuodatintahan ei tarvita ollenkaan. Ensisijaiset säästöt syntyvät näistä. Racorissa on vaihdettava suodatinpatruuna, joka maksaa n. 50 Eur. Sen vaihtoväli on ohjeen mukaan 750 h. ja Wihurin mukaan ne kestävät todellisuudessa paljon pitempään riippuen koneen kunnosta jopa muutamia tuhansia tunteja. Lisäetu on myös se, että konehuone pysyy paljon puhtaampana kun öljyhöyryt eivät pyöri konetilassa. Jokainen voi itse miettiä, mitä tämä huohotuskäry tekee moottorin apulaitteille esim. laturille ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124