.308Win lintupaukut

Lähtisin nyt tarkkuuttamaan asetta reilun patruunamäärän kanssa ja kiinnostaisi tietää, mikä näistä kolmesta olisi YLEISESTI parhaiten käyvä patruuna;

*Sako Range 8g
*Lapua Trainer 8g
*Norma Jaktmatch 9.7g

Kehtaisitteko pistää kasojen kokoja ja aseiden tietoja kyseisillä patruunoilla?

Muitakin saa ehdottaa kunhan on kokovaippa, eikä luoti sisällä rautaa. Veneperästä plussaa ja lisäpainosta miinusta.

6

8462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata yleisesti

Minä olen kokeillut kaikkia noita kolmea luotia tehdaslatauksin uudehkossa Tikka Master 30-06 aseessa. Ja mitään eroa en ole havainnut. Lapuan kasa on 100 metriltä pari senttiä alempana kuin muiden, mutta tarkkuudessa ei ole mitään eroa. Mutta kuten sanoin, vain yksi ase, yksi ampuja.

• selviää

Eipä tuohon muuta osaa sanoa. Aseet kun on yksilöitä ja toinen "tykkää" lapualaasen luodista, toinen sakon tai jonkun muun.

Sopivalla tehdaslatauksella voisi odottaa pääsevän satasesta toistuvasti noin 25mm/3 tai 5ls kasoihin.

Ei taida 8g luodeista veneperäistä täysvaippaa löytyä, mutta voin olla väärässäkin.

Kohdistamalla johonkin 170-180 metriin yltänee maksimissaan jonnekkin 220-250m matkoille.Käytännössä noilla 8 ja 9,7g luodeilla ei se lentoradan ero kovin suuri ole.

• Yritän etsiä semmoista n. 10 gramman FMJBT luodilla ladattua kohtuuhintaista mutta laadukasta patruunaa. Ei ole kyllä panosten saanti niin helppoa, kun monesti annetaan ymmärtää.

Lataamaankaan ei oikein kannata ruveta, kun ase survoo hylsynsuut läjään.

• Carl Bunz
        k0rh0nen kirjoitti:

Yritän etsiä semmoista n. 10 gramman FMJBT luodilla ladattua kohtuuhintaista mutta laadukasta patruunaa. Ei ole kyllä panosten saanti niin helppoa, kun monesti annetaan ymmärtää.

Lataamaankaan ei oikein kannata ruveta, kun ase survoo hylsynsuut läjään.

Kyllä ne saa oikaistua ladatessa. Jos aivan litussa tarvitaan tietystin ensin vaikka meesseliä. Surkea pössykkä tuollainen hylsyruntelija.

• erittäin hyvä

sopii ainakin sako 7,62x52 60 -LUVULTA SOTILASKIVÄÄRI LUKKO (laukaisu ei erikoinen). 5x sama reikä 100m. 6. isommasta reijästä 2CM.9x suurennos ei edes huippu kiikari.(BUSNELL)

• Eeoo vakeeta

Mää kaappaa jano: Sakolaesia Hammerhiitiä, kiitostavuan. Mittee maksaa? Kaevat sitten hirveesti rahhoo ku ee passoo ite latata. Jos tuut järkiis lattoo D46 tae 47 luotiloilla. Onha tietennii Core Lockt vae mikä halavattu se nyt tuas ol. En jaksa ennee. Tuollset uusavuttomat.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49