sähköpostivirus vai mikä?

Marissa

saan useita sähköpostiviestejä päivässä, joiden alkuperä on mulle epäselvä.. esim.. Lähettäjänä on KANAK tai Md. Rezaur Rahman(joka on ilmeisesti oikea henkilö, ainakin google tunnisti.. ei varmaan tietoinen tällaisesta kaimasta..)aiheena on esim. I LOVE YOU tai joku, että tiedän , kuka on sinuun ihastunut tai muuta tällaista. yhtäkään viestiä en ole avannut, mutta kiinnostaa tietää, että mitä nämä ovat ja carsinkin se, että mistä ne ovat tiensä minulle löytäneet.. sähköpostini on suomi24-osoite... tuhannesti etukäteen kiittäen..

4

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pena P

Oikein olet menetellyt, jos et ole yhtään avannut. Äläkä koskaan avaakaan, sillä viesteissä voi olla viruksia. Heitä ne roskikseen suoraan.

Tällaiset viestit eivät ole mitään henk koht viestejä sinulle, vaan ns roskapostia, joilla yritetään lypsää sinulta manit pois, tavalla tai toisella. Pahimmassa tapauksessa sellaisesta ryömii koneeseesi örkki, joka kytkee tietokoneesi vinkuintialaiseen sexipuhelimeen, à 10 €/minuutti.

Itselleni tulee Hotmailin lootaan jopa kymmeniä
      tarjouksia päivässä, rahasta ja rakkaudesta ja 'sen' helposta pidentämisestä, jne. Koskaan en niitä avaa. Kaikkea on jo sopivasti :)

Miten osoitteesi on joutunut maailmalle, en tiedä, eikä sitä kukaan muukaan voi varmuudella sanoa. Se voidaan varmuudella sanoa, että ainakin kerran olet osoitteesi koneellasi kirjoittanut nettiyhteyden ollessa auki. Se periaatteessa riittää. Tai oikeastaan se riittää, että osoite on koneellasi tai jonkun kaverisi koneella.

Joku virus esim on sen voinut kähveltää huomaamattasi. Tai jos olet sen joskus kirjoittanut jollekin keskustelupalstalle, niin sieltä sen on palstoja skannaava osoitteita etsivä robotti voinut löytää.
      Sitten osoite on myyty kovalla hinnalla maailmanmarkkinoilla.

• ja joo

kaikki noi tuntemattomasta osoitteesta tulevat postit PITÄÄ tuhota lukematta.

Mulla ei ole soneran eikä työpaikan osoitteeseen tullut koskaan yhtään roskapostia. En ole näitä osotteita käyttänyt muuta kuin postin lähetykseen ja vastaanottoon.

Sitten on näitä laskiämpäriosotteita, eli yahoon osotteita useampiakin. Niitä käytän keskustelupalstoilla ja onlinerekisteröitymisissä. Niihin sitten tuleekin näitä rahan/rakkauden tarjousviestejä 10/päivä. Ja ne kaikki tuhoutuvat kyllä ihan avaamattomina.

• PölyPallo
    • -

todellakin vaarallinen virus on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3186
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      395
      2250
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1931
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1787
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1639
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1457
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1231
    Aihe