- Blumbuuh, huusi kölli kohotessaan ilmaan.
- Mitä höpiset? ärähti Purski liitäessään halki kauniin maiseman.
Jatkakaa.
Köllin ja Purskin seikkailut
3
355
Vastaukset
- scarabaeus
- Bhitäh, onks jotenkin vaikeeta Bölli? Bhitäh shä bhuhiset?
- Ai mitä mä muka pöllin? Mä en todellakaan pölli mitään, mähän olen laihdutuskuurilla, etkö sä muista. Munhan pitää oppia tiivistämään. Nyt se kesä jo meni enkä vieläkään ole täysin kuosissani. Huolestuttaa. Joulumarkkinat ovat kohtsillään, ja sähän muistat, etten mä voi vastustaa niitä pursotettuja marsipaaniruusuja, en myöskään sisialaisia pistaasimanteleita, jos niikseen tulee.
- No nyt mä tajuan. Et sä sanonutkaan humpuukia, vaan sä yritit äsken syödä tuulihattuja, ei ihme, etten oikein saanut selvää. Tää syysmyrsky riepottelee kuin vihan ilmapiiri, joka tukahduttaa harkinnan ja luonnollisen oikeudentunnon. Välillä sitä pysähtyy kuin seinään, ihan kuin olis vastassa pelkkää pyttipannua. Tiedätsä, sitä rasvaa ja suolaa säästelemättä, perunaa, sipulia, makkaraa.
- Juu, on tästä aika kaukana sunnuntain sulosävelet. Muista kuitenkin, että tää purjehdus oli sun ideas. Sä et todellakaan usko vieläkään, että näin ei ryysyistä rikkauksiin edetä, täälläkin näyttää olevan vaan vastassa pelkkää kamppailua sameudessa. Alkuinnostuksen jälkeen tulee kuitenkin aina se sotku, ja harvoin seesteistä loppua. Sä tosiaan voisit alkaa keskittymään siihen juonenrakenteluun paremmin, tai palkata jonkun, joka osais ihan oikeesti kutoa teeman tiiviiksi…
- Sä olet liian tavis. Mähän suosittelin sulle jotakin metsästyshenkistä porukkaa jo aikoja sitten, sua kiehtoo liikaa rahan haju.
- Joo mä muistan, kuinka sä haukuit mua yltiöromanttiseksi maalaistolloksi. Vakuutit, että jos tuun sun kelkkaas, niin ne bileet mä muistan vielä pitkään. Ja että me tehdään ihan omat jutut, pimeää huumoria, joka ei avaudu ulkopuolisille. Jotain kropanheilutusta summamutikassa. Mutta jotenkin mä alan nyt kuitenkin kaivata niitä valtavirran ajatuksia.
- Sä et voi olla tosissas. Millasia ajatuksia? Mistä sä oikein puhut?
Kerro ihmeessä, mä olen pelkkänä korvana.
FFFFFFFFFFFFFF kirjoitti:
ei pahal :)
Fffffffffffffffffffffffffffffffff………..viuh!……….ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
- No mikäs siinä viuhahti. Ettei vaan olis ollut itse terminaattori!
- Ei, ei se ollu. Mä näin. Se oli joku kettu, sellainen enemmän älyynsä kuin voimaansa luottava sankari. Sellainen puliveivari, joka aina välillä käy vääristelemässä johtolankoja. Sen jälkeen tarinoista tulee niin äärettömän mutkikkaita, että harva lukija jaksaa niitä selvitellä loppusivulle. Ja sellainen on lopun alkua. Kun kirjasta tulee floppi, myyntiluvut laskevat.
- Älä huoli huomisesta Kölli. Mulla on nyt kyllä sellainen tuntuma takaraivossa, että toi ketku mäjäytti mua jollakin tiiliskivellä.
Ja todentotta, siinä heidän käsiensä ulottuvilla leijui opus. Molempien suut vääntyivät jokseenkin piinalliseen irvistykseen, kun he näkivät opuksen nimen:
Tyhjä paperi.
- Mikäs paperitiikerijuttu tääkin oikein on?
- Eihän siinä mitään paperitiikeriä ole, kannessahan on mun mielestäni paremminkin kuva auringonlaskun solasta.
- No, ehkä tätäkin juttua meidän olis vielä hyvä siivilöidä aivoissamme. Sillä ei me kyllä tätä ihan purematta niellä.
Purski avasi nyt kirjan vähän liiankin innokkaasti niin, ettei Kölli hitaampana ehtinyt lukea oikein alkua pitemmälle. Ettei vaan sittenkin olisi joku siansaksasta väännelty käännöskappale…
----------------
jatka Sinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323928
- 453300
- 402909
- 172686
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000