yksin ja löydettiin puolen vuoden kuluttua asunnostaan...edelleen tuo on uskomatonta tämän päivän suomessa ja eritoten, koska kyseessä oli tunnettu ihminen...kukaan ei kaivannut...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609115101286_uu.shtml
tunnettu
56
33416
Vastaukset
- mutta...
hän ei ehkä kaivannut muita ihmisiä...
- käy ilmi
jutusta, mutta silti on kumma ettei kukaan kiinnittänyt huomiota, miksi k.o ihmistä ei näy ei kuulu missään. Ei kai kukaan halua itselleen tuota kohtaloa vaikka olisi kuin erakko?
- mutta...
käy ilmi kirjoitti:
jutusta, mutta silti on kumma ettei kukaan kiinnittänyt huomiota, miksi k.o ihmistä ei näy ei kuulu missään. Ei kai kukaan halua itselleen tuota kohtaloa vaikka olisi kuin erakko?
niin käy monelle, elämä on täynnä tapahtumia joita ei toivo itselleen eikä muille. Kukapa haluaisi kuolla pommituksissa tai syöpään tai unohdettuna. Kuolema on siitä jännä juttu, että kaikkien kohdalle se saapuu olit sitten yksin tai kaksin. Vielä hassumpaa on, että tässä me kuolevaiset pohditaan muiden kuolemistapoja.
Mutta sanompa yhden jutun; kuolema ei ole loppu, olen kokenut ruumiista irtaantumisen ja jotakin odottaa meitä tuolla puolen. - tuollapuolen
mutta... kirjoitti:
niin käy monelle, elämä on täynnä tapahtumia joita ei toivo itselleen eikä muille. Kukapa haluaisi kuolla pommituksissa tai syöpään tai unohdettuna. Kuolema on siitä jännä juttu, että kaikkien kohdalle se saapuu olit sitten yksin tai kaksin. Vielä hassumpaa on, että tässä me kuolevaiset pohditaan muiden kuolemistapoja.
Mutta sanompa yhden jutun; kuolema ei ole loppu, olen kokenut ruumiista irtaantumisen ja jotakin odottaa meitä tuolla puolen.Mullan tuolla puolen odottavat madot ja muut hajottajat. Mikään muu ei meitä odota eikä meillä ole syytä moiseen uskoa. Kuitenkin, kannattaa pitää mielessä että kuolema on loppu. Sinä et sen jälkeen enää sure omaa kuolemaasi.
- gues
mutta... kirjoitti:
Mutta sanompa yhden jutun; kuolema ei ole loppu, olen kokenut ruumiista irtaantumisen ja jotakin odottaa meitä tuolla puolen.Sulle voin kertoa sen verran että kun kuolet muutut mullaksi ja peli päättyy vain heikot ihmiset uskoo kaikeen pas..an......
- die Weisse Rose
mene ja tiedä...se on meidäön monen kohtalo -tulla unohdetuksi...vanhana...valitettavasti.
Yksin tulemme maailman.
Yksin siitä poistumme..
Sori.
Ei ollut tarkoitus piristää :) - Oletko se sinä
vai minä ? Onko sinutkin unohdettu ? Oletko sinä unohtanut vanhempasi , sisaruksesi ? Minutkin on unohdettu kukaan ei ole käynyt eikä kysellyt kahteen vuoteen ! Itse en enää jaksa lähteä enkä pitää yhteyttä keneenkään . Odotan vain kuolemaani . Toivon että joku muistaa jonkun läheisen sitten kun tai jos minut löydetään joskus .
- ei kannata
täysin erakoitua, jos muuten on valinnutkin yksinasumisen, eikä ole lähisukulaisia. Jos asuu kerrostalossa niin aina löytyy yksi asukas jonka kanssa voi sopia että jos ei näy/kuulu tietyn ajan puitteissa niin se merkki pahemmasta.Hyvä tapa toimia ja voisi monessa talossa ottaa esille asukastoiminnan nimissä.
Edellisessä talossa jossa asuin, eräs yksin asuva tosi vireä vanhus kävi ilmoittamassa minulle, että nyt lähden veteraanikuntoukseen jne, joten älköön kukaan ihmettele ettei häntä näy. Lisäsi vielä, etteipähän kenenkään tarvii käydä haistelemassa postiluukusta " raadon hajua"... - "yksin"
Samaa mieltä kanssasi. Itse olen sairastellut yli 10 vuotta, mutta onneksi tähän asti olen saanut soitettua vielä itse ambulanssin. Mutta tässä kesällä loukkasin jalkani ja istuin pari viikkoa pyörätuolissa ja sittenhän iskikin veritulppa liikkumattomuudesta - mites liikuit, kun ei jalka pitänyt päällä. Ja naapurista sen verran, että on 20 vuotta ollut ystäväni ja asuu vielä seinänaapurina - ei näkynyt - ei kuulunut koko aikana - siinä ystävyys punnitaan - - - PS. onneksi jalan suhteen paranemaan päin.
- -Yksin-
"yksin" kirjoitti:
Samaa mieltä kanssasi. Itse olen sairastellut yli 10 vuotta, mutta onneksi tähän asti olen saanut soitettua vielä itse ambulanssin. Mutta tässä kesällä loukkasin jalkani ja istuin pari viikkoa pyörätuolissa ja sittenhän iskikin veritulppa liikkumattomuudesta - mites liikuit, kun ei jalka pitänyt päällä. Ja naapurista sen verran, että on 20 vuotta ollut ystäväni ja asuu vielä seinänaapurina - ei näkynyt - ei kuulunut koko aikana - siinä ystävyys punnitaan - - - PS. onneksi jalan suhteen paranemaan päin.
Minua ei myöskään kukaan kaipaa. Jos satun kupsahtamaan niin varmaankin taloyhtön väki hälyyttää huoltomiehen, kunhan alan haista riittävästi. Olen pitkäaikaissairas jonka nykyaikainen tehveydenhuolto on saneerannut ulos.
- Rautavalo
"Rakas Jeesus,aja meidät tuhmat lehmät takaisin kotiin"Tuollainen usko saa kaikki Taivaan enkelitkin auttamaan meitä.Ja Jumala antaisi vaikka auringonkin jäähtyä,ennenkuin jättäisi tuolaiseen rukoukseen vastaamatta...Ja tyttö otti taas silitysraudan ja jatkoi pyhäpukunsa silittämistä.
- Ja olen vasta
-Yksin- kirjoitti:
Minua ei myöskään kukaan kaipaa. Jos satun kupsahtamaan niin varmaankin taloyhtön väki hälyyttää huoltomiehen, kunhan alan haista riittävästi. Olen pitkäaikaissairas jonka nykyaikainen tehveydenhuolto on saneerannut ulos.
32 vuotias, pitkäaikaissairas. Ei kukaan tunnu kaipaavan ja ainoa yhteys ulkomaailmaan on internetti. Kaksi vuotta sitten on vanhemmat tai sisarukset viimeksi käyneet vierailulla. Ehkä kaupassa voisi joku ihmetellä kun ei tilausta tulisikaan enää viikottain, ehkä he ihmettelisivät ensimmäisenä katoamistani mutta muitakin asiakkaita on paljon. Ehkä laskujen mennessä perintään voisi joku virkavallan edustaja tulla lopulta koputtelemaan, mutta mitä hänkään tekisi kun koputukseen ei vastattaisi ja papereista kävisi ilmi että olen varaton eläkeläinen, pistäisi laskut vain kasvamaan korkoa ja kyselisi neljän vuoden jälkeen uudestaan. Vuosittainen lääkärikäynti menisi ohi ja siitäkin tulisi vain lasku postilaatikkoon joka menisi perintään, muuten ei kyseltäisi. Ehkäpä haju paljastaisi sitä ennen kohtaloni.
- itsekäs
luonteeltaan väliin pitämätön. itsekäs, ei huomioita ottava, metsäpeto. mitäs sitten jos joku kuolleena kuukausia, ei meillä ole nyt aikaa haudata tyyliin. eikä surra. kylmä, tunteeton. ym negatiivista ihmis suhteessa. minä itse vaan.
- TietäjäNäkijä
jos toiselle ei tyrkyttämälläkään kelpaa, vaan aina kun menet on naama norsun-vi*ulla ja on sellanen pysyvä nyrpeä olotila asunnossaan. Joten omankin mielenterveyden kannalta on usein parempi sitten poissa pysyäkin. Ymmärtää sitä yskän helpomminkin jos ei kerta tykkää että käydään.
- muttei kuitenkaan
TietäjäNäkijä kirjoitti:
jos toiselle ei tyrkyttämälläkään kelpaa, vaan aina kun menet on naama norsun-vi*ulla ja on sellanen pysyvä nyrpeä olotila asunnossaan. Joten omankin mielenterveyden kannalta on usein parempi sitten poissa pysyäkin. Ymmärtää sitä yskän helpomminkin jos ei kerta tykkää että käydään.
mitään näe. Et ole nimesi veroinen.
- toveri jätetään
Kaveria ei jätejä, suomalaiset sotaveteraanit sanovat ja pitävät huolta sotakavereistaan
Ylen toimittajista suurin osa on taistolaisia kommunisteja ,mutta eivät näytä paljon välittävän työtovereistaan
Toveri jätetään- Arvokas elämän kierto
Kyllä enempi pitäisi välittää omaisista, läheisistä, ystävistä, tutuista ja tuntemattomistakin, ettei noin pääsisi käymään.
Taloissa, kotikaduilla, naapurustoissa, harrastuksissa, yms. pitäisi enemmän huolehtia, välittää toisistaan, ettei ketään jätettäisi ja väleihin pudotettaisi näinkin pienessä maassa.
Jos ei ole omaisia, eikä ystäviä, eikä paljon tuttujakaan ja asuu erakkona muista kauempana tai lähempänäkin, täytyisi kyllä yhteiskunnan taholta mm. sosiaalitoimessa olla yhteyttä säännöllisesti henkilöön kaikesta huolimatta, vaikkei henkilö olisi niin vaatinutkaan.
Mutta ehkä sisäisesti kuitenkin, ei enää yhteiskunnassa niin aktiivinen, erakkohenkilökin toivoisi, ettei kaveria ihan kokonaan jätettäisi, hyljättäisi kuin jätettä, vaikka yksityisyyttä kunnioitettaisiinkin sopivasti.
Kaikilla ihmisillä on oikeus ihan näkyvään kiertokulkuun yhteiskunnassa ja omassa elämässään, kylläkin myös omalla tavallaan. Kierrätetään, hyödynnetään jätteitäkin. Miksei sitten ihmisiäkin haluamallaan, arvokkaalla tavalla viimeiseen elonpäivään asti. - olemme
Arvokas elämän kierto kirjoitti:
Kyllä enempi pitäisi välittää omaisista, läheisistä, ystävistä, tutuista ja tuntemattomistakin, ettei noin pääsisi käymään.
Taloissa, kotikaduilla, naapurustoissa, harrastuksissa, yms. pitäisi enemmän huolehtia, välittää toisistaan, ettei ketään jätettäisi ja väleihin pudotettaisi näinkin pienessä maassa.
Jos ei ole omaisia, eikä ystäviä, eikä paljon tuttujakaan ja asuu erakkona muista kauempana tai lähempänäkin, täytyisi kyllä yhteiskunnan taholta mm. sosiaalitoimessa olla yhteyttä säännöllisesti henkilöön kaikesta huolimatta, vaikkei henkilö olisi niin vaatinutkaan.
Mutta ehkä sisäisesti kuitenkin, ei enää yhteiskunnassa niin aktiivinen, erakkohenkilökin toivoisi, ettei kaveria ihan kokonaan jätettäisi, hyljättäisi kuin jätettä, vaikka yksityisyyttä kunnioitettaisiinkin sopivasti.
Kaikilla ihmisillä on oikeus ihan näkyvään kiertokulkuun yhteiskunnassa ja omassa elämässään, kylläkin myös omalla tavallaan. Kierrätetään, hyödynnetään jätteitäkin. Miksei sitten ihmisiäkin haluamallaan, arvokkaalla tavalla viimeiseen elonpäivään asti.muuttuneet välinpitämättömiksi toisiamme kohtaan. On se ja sama kuka asuu naapurina, kunhan ei vaan kuulu mitään ääniä seinän takaa.
Talosuojelu kurssilla viisastuin sen verran, että kannattaa opetella tietämään oman kerroksen asukkaat jo turvallisuussyistä. Eikä se tarkoita että tuppautuu kylään tai ystäväksi. Kyllä sen saa selville aivan tunkeutumatta. Nykyisessä talossa tiedänkin kuka/ketkä ovat naapureitani. - suvaitsevaisuutta
olemme kirjoitti:
muuttuneet välinpitämättömiksi toisiamme kohtaan. On se ja sama kuka asuu naapurina, kunhan ei vaan kuulu mitään ääniä seinän takaa.
Talosuojelu kurssilla viisastuin sen verran, että kannattaa opetella tietämään oman kerroksen asukkaat jo turvallisuussyistä. Eikä se tarkoita että tuppautuu kylään tai ystäväksi. Kyllä sen saa selville aivan tunkeutumatta. Nykyisessä talossa tiedänkin kuka/ketkä ovat naapureitani.Kunnioitan suuresti vainajan rohkeutta elää yksin ja itse kantaa vastuu itsestään. Hän tiesi mitä teki eikä häntä voi arvostella elämäntavastaan eikä naapureita tai läheisiä hänen unohtamisestaan. Kaikki eivät elä ja kuole samalla tavalla.
- yksin puussa huuhkaja istuu
suvaitsevaisuutta kirjoitti:
Kunnioitan suuresti vainajan rohkeutta elää yksin ja itse kantaa vastuu itsestään. Hän tiesi mitä teki eikä häntä voi arvostella elämäntavastaan eikä naapureita tai läheisiä hänen unohtamisestaan. Kaikki eivät elä ja kuole samalla tavalla.
Sain sen käsityksen artikkelista että hänen läheisyyteen haluavat torjuttiin.
Ehkä se ystävä joka torjuttiin luovutti eikä kenellekkään tullut mieleen että tämä ihminen oli totaalisen yksin lopussa.
Itse olen jostain syystä erkaantunut sukulaistani,ilman mitään dramatiikkaa.
Hieman tuntuu kyllä itsestä siltä että erakoidun myös vanhana,niin on käynyt kahdelle edesmenneelle sukulaiselleni.
Se taitaa siis sukuvikana myös tämä peritytyvä yksinäisyys ja kyvyttömyys solmia pitkäikäisiä suhteita.
Surullista. - kierrätettäväksi
Arvokas elämän kierto kirjoitti:
Kaikilla ihmisillä on oikeus ihan näkyvään kiertokulkuun yhteiskunnassa ja omassa elämässään, kylläkin myös omalla tavallaan. Kierrätetään, hyödynnetään jätteitäkin. Miksei sitten ihmisiäkin haluamallaan, arvokkaalla tavalla viimeiseen elonpäivään asti.Ilpo oli todennäköisesti väsähtänyt tähän kaikkeen, niinkuin minäkin. Sairastan masennusta. Lisäksi olen aina muutenkin ollut sellainen joka ei halua olla framilla. Viihdyn siis parhaiten kun saan olla yksin ja omissa oloissani. Minäkin haluaisin lähteä samalla tavalla, eikä minkään surkuttelija joukon ympäröimänä. Paska elämäni saisi päättyä jo.
- The man
Voi olla, että kaveri eristäytyi, koska ei uskaltanut tulla ulos kaapista. Eikä se oikein olisi ollut viisastakaan Kekkoslovakian aikana. Onneksi nykyään on sentään tämä asia paremmin.
- ihmettelee
Tama viruminen tarkoittaa. Eiko se tarkoita henkihieverissa olemassa avuttomana?
- closer70
Jos oikein ymmärsin niin kyseinen radiotoimittaja oli katkaissut kaikkiin ihmisiin välit ja hän ei vastannut posteihin ja puheluihin. Teki omat ratkaisunsa niinkuin parhaaksi näki. Ei siis nyt kuollut hylättynä?
- uusiokäyttöön
Kyllä näiden kohtaloiden takan voi olla monenlaisia polkuja. Esim. sairaus saattaa olla joillekin niin henkilökohtainen juttu, ettei haluaisi näyttäytyä sellaisena. Silti yksinäisyys voi olla hyvinkin ahdistava kokemus. Osoittakaamme ystävyyttä vetäytyjällekin jos se vain suinkin on mahdollista.
- mietin vaan
uusiokäyttöön kirjoitti:
Kyllä näiden kohtaloiden takan voi olla monenlaisia polkuja. Esim. sairaus saattaa olla joillekin niin henkilökohtainen juttu, ettei haluaisi näyttäytyä sellaisena. Silti yksinäisyys voi olla hyvinkin ahdistava kokemus. Osoittakaamme ystävyyttä vetäytyjällekin jos se vain suinkin on mahdollista.
Tietenkin ystävyyttä pitää yrittää osoittaa myös syrjään vetäytyvälle, mutta jollei ihminen halua ottaa ystävyyttä vastaan? Ihmisellä on myös oikeus katkaista siteet muihin ihmisiin. Seurauksena voi olla se, että jää tai jättytyy täysin yksin - myös kuoleman hetkellä. Ja muuten... elää yksin ja olla yksinäinen eivät ole sama asia. Tuntematta yksityiskohtia, kyseisen henkilön valinta oli elää erillään toisista ihmisistä... kunnioittakaamme hänen oikeuttaan päättää omasta elämästään.
- ei voi
mietin vaan kirjoitti:
Tietenkin ystävyyttä pitää yrittää osoittaa myös syrjään vetäytyvälle, mutta jollei ihminen halua ottaa ystävyyttä vastaan? Ihmisellä on myös oikeus katkaista siteet muihin ihmisiin. Seurauksena voi olla se, että jää tai jättytyy täysin yksin - myös kuoleman hetkellä. Ja muuten... elää yksin ja olla yksinäinen eivät ole sama asia. Tuntematta yksityiskohtia, kyseisen henkilön valinta oli elää erillään toisista ihmisistä... kunnioittakaamme hänen oikeuttaan päättää omasta elämästään.
olla kenenkään ystävä. Jos joku ei halua useista yrityksistä huolimatta pitää yhteyttä, ei siinä ole paljon tehtävissä.
- Vanha vaimo
Siis oli ainakin mukana vielä 2004 Usko Kemppi -seuran hallituksessa, ja oli vielä puhelimitse vastannut tiedusteluihin ja kysymyksiin iskelmämusiikin osalta 2004... eli erakoitunut vasta 2005... mistä tulee vuosikaudet erakkona? Kyseessä siis vajaan vuoden hiljaiselo, jolloin ei enää ole ollut aktiivinen, onko se nykyisin sitten laskettava erakoitumiseksi? Oma äitini esim. kuulon ja näön heikentymisen vuoksi vähensi seuraelämäänsä viimeisinä vuosinaan, mutten mitenkään sanoisi, että hän erakoitui.
- Väärin!
ei voi kirjoitti:
olla kenenkään ystävä. Jos joku ei halua useista yrityksistä huolimatta pitää yhteyttä, ei siinä ole paljon tehtävissä.
Masentunut tai esimerkiksi sosiaalisista peloista kärsivä ajaa yleensä ystävät ja tutut pois, mutta kaipaa silti ystäviä rinnalleen ja kaipaa heitä todella kovasti.
He jotka sanovat että hän teki sen tahallaan ja ajoi tahallaan kaikki pois viereltään eivät ymmärrä sitä miksi esimerkiksi masentunut ihminen tekee sen. Ei masentunut halua lähteä mihinkään rientoihin pitämään hauskaa tai mennä ravintolaan syömään tai muuten 'tehdä' jotain. Yleensä kaikki tutut yrittävät juuri tuolla väärällä tavalla piristää tai parantaa masentunutta ja sen vuoksi masentunut ajaa heidät pois, koska ei tiedä oikein itsekään mitä haluaisi. Tänä aikana tuntuu ettei kukaan vain halua 'olla' ystävä, vaan se pitää peittää johonkin tekemiseen.
Masentunut ei jaksa puhua tai edustaa itseään, mutta juuri tuollaiset "piristysruiskeet" tarkoittavat sitä että pitäisi olla koko ajan edustava ja puhua pälpättää. Masentuneelle riittää sekin että oltaisiin vaan hiljaa ja vaikka käytäisiin jossain rauhallisella paikalla kävelyllä ilman mitään vaatimuksia tai ennakko odotuksia, masentuneen ehdoilla.
Jos tuohon ei ystävä pysty, tai pysty asettumaan toisen asemaan, niin onko sellainen ihminen edes ystävä vai pelkästään itsekäs? - yksin vaan ei onneton
Väärin! kirjoitti:
Masentunut tai esimerkiksi sosiaalisista peloista kärsivä ajaa yleensä ystävät ja tutut pois, mutta kaipaa silti ystäviä rinnalleen ja kaipaa heitä todella kovasti.
He jotka sanovat että hän teki sen tahallaan ja ajoi tahallaan kaikki pois viereltään eivät ymmärrä sitä miksi esimerkiksi masentunut ihminen tekee sen. Ei masentunut halua lähteä mihinkään rientoihin pitämään hauskaa tai mennä ravintolaan syömään tai muuten 'tehdä' jotain. Yleensä kaikki tutut yrittävät juuri tuolla väärällä tavalla piristää tai parantaa masentunutta ja sen vuoksi masentunut ajaa heidät pois, koska ei tiedä oikein itsekään mitä haluaisi. Tänä aikana tuntuu ettei kukaan vain halua 'olla' ystävä, vaan se pitää peittää johonkin tekemiseen.
Masentunut ei jaksa puhua tai edustaa itseään, mutta juuri tuollaiset "piristysruiskeet" tarkoittavat sitä että pitäisi olla koko ajan edustava ja puhua pälpättää. Masentuneelle riittää sekin että oltaisiin vaan hiljaa ja vaikka käytäisiin jossain rauhallisella paikalla kävelyllä ilman mitään vaatimuksia tai ennakko odotuksia, masentuneen ehdoilla.
Jos tuohon ei ystävä pysty, tai pysty asettumaan toisen asemaan, niin onko sellainen ihminen edes ystävä vai pelkästään itsekäs?Tietääkö kukaan sitä, mitkä olivat syyt siihen, että kyseinen henkilö ei pitänyt yhteyttä toisiin ihmisiin? Jos ei ole tietoa, niin ei pidä ruveta diagnosoimaan sosiaalisia pelkoja tai masennusta.
Käytän itseäni esimerkkinä. En halua, että ihmisiä ramppaa minun kotonani, vaan viihdyn siellä ennenmin yksistäni. Eikä kyse ole masennuksesta tai sosiaalisesta pelosta, vaan yksinkertaisesti siitä, että mä en pidä siitä, että ihmiset tunkevat nokkansa minun elämääni ja asioihin. Ja näitä tuppautujia riittää liikaakin.
Minä en ole koskaan pitänyt mistään ystävyys-intoilusta. Mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus valita ystävänsä tai olla valitsematta. 1 tuttu harvoin käymässä on usein parempi, kuin että parvi "ystävällisiä tuttuja" tulee "poistamaan yksinäisyyttä" tasaisin väliajoin piittaamatta siitä haluanko minä heitä luokseni vai en. Onneksi ovat oppineet jo jättämään rauhaan.
- kamikaze 33
Niin ihmettelen vaan, että miten voi olla tunnettu jos viruu noin kauan kuolleena.Ajatelkaapa vaikkapa tunnettua Tarja Halosta, se ei varmaan ehtis viruu minuuttiakaan.
- tavis2
Ei näköjään edes iltalehden juoruämmät päässeet heti selville, että JULKKIS on kuollut asuntoonsa, vai vaatiko näiden haaskalintujen logiikka, että lööppeihin on aihetta vasta kun puoli vuotta on ko. henkilö maannut kuolleena asunnossaan?
Ko. henkilö tuskin "virui kuolleena" puolta vuotta asunnossaan. Kun henki lähtee, myös viruminen loppuu. On se muuten ihme, että nämä paskalehtien toimittajat tietävät julkkisten syönnit, juonnit, nainnit ja paskalla käynnit, mutta samat saatanan idiootit eivät tajua kun jonkun henki on katkolla. Olisi jonkun rasvalettisen toimittajahintin luullut ehtivän useammankin julkisuuden henkilön hätään silloin kun on henki katkolla tai terveys vaarassa...- hinttareille
heinäseiväs persereikään ja mulkku nuotioon.
- eivät edes
kolarissa osaa ketään auttaa, vaan silloin otetaan äkkiä lehtiö ja kynä esiin ja kysellään vertavuotavalta että miltäs nyt tuntuu.
- Jorma Ratavälke
Hänestä voi vain todeta sen saman kuin muistakin YLEn toimittajista; Olipa todella suosittu mies kansan keskuudessa, etenkin näin vanhoilla päivillään, kuten muutkin YLEn toimittajan.
Valtiollisen propagandakoneiston suosikeilla on hauskaa aina työssä, mutta töiden jälkeen ei enää viitsi tavata samanlaisia kavereita. - anonyymi
ihmettekinkin kun ei ilen ääntä kuulunut radiosta tosi traakinen juttu otan osaa.
- Arvokas elämän kierto
Hyviä ohjelmia hän radioon teki.
Ihminen voi tarvita apua silloin, kun vähiten omasta tai muiden mielestä sitä ansaitsisi.
- aika outoa käytäntöä
Mutta oudompaa on, että viranomaiset eivät näköjään edes yritä ottaa selvää muista omaisista? jos ei ole puolisoa tai lapsia, edes seuraavaksi läheisille, serkuille ei ilmoiteta?? Outoa, kuulevat vasta jälkeenpäin, olisivat varmsti halunneet pitää hautajaiset, edes pienet serkkunsa puolesta.
Jokaisella lienee jokin muistivihko kotona jossa osotteita, luulisi viranomaisilla olevan edes velvoite soitella näihin nroihin tai vaikka ex työpaikkaan jos lapsia tai puolisoa ei ole.- Yksi mikrosiru
Kaikkihan jää silloin valtiolle, jos on jotain omaisuutta, kun omaisia ei ole.
- yleensä
Kaikella kunnioituksella vainajaa kohtaan, en ota kantaa kyseiseen tapaukseen.
Mutta yleensäottaen.
Syystä tai toisesta erakoituvalla ihmisellä on ihmisiä ja elämää kohtaan suuria pettymyksiä, josta johtuen ihminen alkaa erakoitumaan. Ja ihminen joka ei päästä ketään lähelleen ja torjuu lähestymisyritykset, saa häiritsemättä erakoitua.
Ihmisten kanssakäyminen perustuu pitkälti vuorovaikutukseen.
Erakon elämään ei voi väkisin tuppautua. - Yksi mikrosiru
"kukaan ei kaivannut..."
Ei täällä kukaan ketään kaipaa. Kyllä verottaja olisi kaivannut vuoden päästä kuolemasta. Täytyy ajoittaa kuolemansa "oikein". - Wips
Sairaskohtausko?
- TietäjäNäkijä
varmastikaan, kaikista vaan ei kirjoitella eikä puhella ääneen. Tämä on tätä päivää kukaan ei ole enää kiinnostunut muusta kuin itsestään. Kytätään mitä kytätään mutta sekin tehdään sen vuoksi että tyydytetään sitä omaa uteliaisuutta, mihinkään ei syvennytä sen kummemmin. Ei osata ajatella että jotain puuttuu jos yksi jää näkymättä pitkäksikin aikaa. Nykyään kun pääsee vaikka lentokoneella maan ääreen saakka, niin on helppoa ajatella että toinen on vaikka matkoille lähtenyt....
Ihmetyttää vaan etteikö talossa ole haissut millekään oudolle?? - Koti, uskonto, isänmaa
Rappiofeminismin kulttuuri on ottamassa yhä lujemmin valtaansa Suomen ja Ruotsin - pahiten ylivoimaisesti maailmassa - esim. Italiassa eroprosentti on vieläkin n. 7-8% ja "kaikki" menevät avioon ilman muuta.
Puolet Suomen talouksista isoissa kupungeissa on jo yhden ihmisetn talouksia ja liitoistakin eroon päättyy 50%. Hkissä avioliiton keskiverto kesto on 7 vuotta.
On siis aivan sama kuinka rikas Suomi on, koska mielenterveyshäiriöt johtuvat lapsuuden feministiäideistä ja avioeroista ynm. - ja tähän päälle vielä valtava yksinäisyys aikuisena - ei auta historian parhaat työolot ja palkka - kyse on psyykkeestä.
Miltä nämä tilastot näyttävät sitten kun vanha konservatiivinen sukupolvi kuolee pois kaunistamasta niitä ? = SAIRAALTA, KIITOS FEMINISTIEN!- TietäjäNäkijä
äideissä ja naisissa ain vika. En kyllä ihmettelisi jos sinäkin kuolet tuollaisena yksinäisenä. Min en ainakaan kuuntelisi moista sontaa. Etsi kuule vika sieltä itsestäsi jos sellaista syypäätä kaipaat omaan pahaan oloosi, sieltä sen parhaiten löydät. Et mistään elämäsi ulkopuolisista ihmisistä.
- haastoi
TietäjäNäkijä kirjoitti:
äideissä ja naisissa ain vika. En kyllä ihmettelisi jos sinäkin kuolet tuollaisena yksinäisenä. Min en ainakaan kuuntelisi moista sontaa. Etsi kuule vika sieltä itsestäsi jos sellaista syypäätä kaipaat omaan pahaan oloosi, sieltä sen parhaiten löydät. Et mistään elämäsi ulkopuolisista ihmisistä.
feministit on syyllisiä . kotona jo äidin maidosta imetään minä ite , muut ei mitään feministinen asenne .
- hajuaisti
täytyy olla, jos ei ruumiin järkkyä mädäntyneen hajua nenäänsä aisti rapussa haista. Kyllä sen katkun erottaa, jos nyt haluaa puuttua rapussa olevaan outoon hajuun. Kyllä se lemu ainakin siihen naapurin ovelle asti tuoksahtaa.
Tuli jo paha olo.
Postimieskin olisi jo luullut ihmettelevän, kun posti ei luukkuun niin hyvin uppoakkaan ja sitä luukusta tulevaa hajua. Se on tämä kun kenenkään asioihin ei haluta puuttua. Jatkossa turha ihmetellä tulevia yksinäisiä löytöjä lisää. Näitähän uutisoidaan lööpeissä sillointällöin. - Rva Kesäheinä
Minusta taas ei ole yhtään omituista. Suomalaisista on tullut hyvin välinpitämättömiä kanssaihmisiä kohtaan.
- tallitrölli
Kumpi sinun mielestäsi oli välinpitämättömämpi, Ilpo, joka ei välittänyt muista ihmisistä vaan eli miuluummin itsekseen vai kaikki muut ihmiset jotka eivät väkisin pitäneet yhteyttä Ilpoon?
- Sairaasta ihmisestä
Miksi terveydenhuolto hylkää sairaat ihmiset kotiinsa kuolemaan? Jos on vakavasti sairas, eikö terveydenhuollon tulisi jollain tavalla huolehtia ja tukea. Vastuu on tietenkin kaikilla täysi-ikäisillä itsellään, mutta niin me veroja maksamme että saisimme sille vastineen esim. terveydenhuollosta sitä tarvitessamme. Tosin sehän tiedetään että siellä huolehditaan vain palkoista ei ihmisistä.
Äidilläni 84 v oli turvapuhelin jolla soitti apua kun kaatui kotona ja ensihoitajat laittoivat
nesteytyksen joka otettiin sairaalassa pois vaikka epäiltiin lonkan murtumaa joka sitten olikin.Hänet sekoitettiin alussa toiseen potilaseen, joka oli dementoitunut ja vaati päästä pulssiin hoitoon (taisikin olla järkevin).Tämä väärä status kulki ilmeisesti jossain sairauskertomuksessa ja esti kunnon hoidon saannin.Nesteytystä ei ollut ja näin hän sai vielä
myöhemmin verisuonitukoksen aivoihin. Siitäkin tämä sitkeä äitini toipui rollaattorikuntoon, mutta Turun kuuluisimmassa vanhainkodissa jätettiin Marevan-seurannat tekemättä ja naulat
tulehtuivat ja eipähän hän sen jälkeen montaa
kuukautta eläkettä saanut nauttia. Elämänhalua
olisi kyllä ollut vielä.
Jos ihminen katkaisee välit muihin kanssaihmisiin, hän todennäköisesti on valmis kohtaamaan myös sen seuraukset. Ymmärrän kyllä, miksi tämä herättää huolta muissa, mutta se että yksi henkilö jättäytyi pois sosiaalisesta kanssakäymisestä, ei välttämättä merkitse sitä yhteiskunta hylkää kaikki "tarpeettomat" jäsenensä yksin.
Loppujen lopuksi eihän se vainajaa itseään ole vaivannut missä ruumis on ollut kuoleman jälkeen ja kuolemahan on edessä meillä jokaisella. Erakoitunut iäkäs henkilö on todennäköisesti tullut myös ajatelleeksi tätä, ja tämän vaihtoehtona olisi ollut todennäköisesti (hidas?)kuolema laitoksessa.
Mielestäni kohu tapahtuman ympärillä on liioitellun suuri tapahtuneeseen nähden. Kuitenkin asian ydin on vain yhden miehen kuolema, jollaisia tapahtuu päivittäin.- lehdet myyvät näillä itseään
ja tämänkin uutisen takia moni alkaa pelkäämään turhaan!!
auttaako isot otsikot ketään??
Toisaalta tuonpuoleiseen siirtynyt ei ehkä kaipaa niin hirveästi enää huolenpitoa.- potkaistaan
enimmäkseen yksin ja mitään ei saa mukaansa...ollaan periaatteessa vapaita elämään ja kuolemaan kuin halutaan. Tuntuu unohtuneen tässä kasvuodotusten kivassa maailmassa. Miksi pitää olla tekososiaalinen amerikan malliin, jeesustella ja teeskennellä tunteita. ja sitten kukkameret ja kynttilät joidenkin kuolinpaikoilla ah, niin teennäistä
- huihui
Kyseessä oli taas kerran ihminen, mitäpä toisesta, jos ois ollu elukka siis eläin kyllä olisi kansa liikkeellä,apinoittenkin vuoksi helsinkikylä laumana liikehti,etc..... et tällai suomessa
- yli-päällikkö
Feminismi syrjäyttää moraaliseen pahoinvointiin koko maan.
Joka liitto vaan eroon.Perheet ja lapsuus hajalle.
Lapset abortoidaan tai sitten lastentarhaan jo yksi vuotiaana. Imettämäänkään feministi äiti ei ehdi.
Vanhukset laitoksiin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218267Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016513Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753755- 772998
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402610- 452573
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222316- 1242301
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista281687