Virtalukon pohja

Vento 97

Onkohan Venton virtalukon pohja paha vaihtaa?? Pyyhkijät ja tuuletin pätkii välillä, niin tuota virtalukon pohjaa sitten epäilen syylliseksi.. Transporteriin olen muutamia vaihtanut ja moneen muuhun merkkiin, mutta juuri Ventoa ei ole kohdalle sattunut..

11

10777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esa_

      transportteriin oot vaihtanu ni luulis ventoonkin onnistuvan. ite joskus ventoon vaihdoin ja ratin ja ne muovit siitä virtalukon ympäriltä piti irrottaa, sen jälkeen saa koko virtalukko hässäkän irti jonka jälkeen itse pohja on helppo vaihtaa.

      • Junior-Trucker

        Pitääkö tosiaan ratti irroittaa?? Ei millään viitsis, jos ei ole pakko tuon airbagin takia..


      • kyllä
        Junior-Trucker kirjoitti:

        Pitääkö tosiaan ratti irroittaa?? Ei millään viitsis, jos ei ole pakko tuon airbagin takia..

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...


      • mospa
        kyllä kirjoitti:

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...

        niin siis muistelisin siis onkohan räjähtääkö silmille jos no kato ite...


      • esa_
        mospa kirjoitti:

        niin siis muistelisin siis onkohan räjähtääkö silmille jos no kato ite...

        on niin laiska ettei paria ruuvia viitti irrottaa ja kurkata minkälainen tilanne on kannattaa jättää koko homma väliin...


      • Junior-Trucker
        kyllä kirjoitti:

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...

        Oli tosiaan ihan mahdottomassa paikassa se ruuvi. Otin kyllä sen kotelon irti, mutta en sitten viitsinyt rattia irroittaa..omasta autosta olisin voinut purkaakin, mutta eipä viitse muiden autoille tehdä mitään, jos ei ole ihan varma.. Kun ei nyt juuri Venton turvatyynyä ole tullut irroitettua..

        Eli jätin pohjan vaihtamatta, ja tyydyin ruiskimaan jotain sähkölaitteiden suoja/puhdistusainetta jokapaikkaan, eli vilkunviiksen juureen, tuulettimen nupin alla oleviin liukupintoihin ja vähän sinne vanhaan virtalukon pohjaankin.. on muuten aivan sama virtalukon pohja kuin Transporterissa ja Passatissa.

        Mutta kiitos neuvoista kuitenkin. Osasinpahan tähän varautua.


    • vanhempi vento

      Meillä on vanhempi vento, mutta aikamme sen muovin kanssa pelattuamme, paloi päreet, ja vietiin pajalle vaihdettavaksi se pohja, maksoi muistaakseni n.40e...
      Mutta suosittelen että ennenkun hommaan alat, varmistat tarkasti ettei vika johdu mistään muusta, sillä meillä oli kanssa erinnäisiä vikoja, pätkimisiä ym. joiden luultiin johtuneen tuosta, mutta eipä auttanut pohjan vaihto meidän ongelmiin..

    • papex

      sama ongelma. Tuuletin ei toimi kuin asennossa 4 ?

      • juuu6464

        lämpösulake palanut etuvastuksesta..


      • wv

        Puhaltimen moottorin vastus palanut vaihtaa sen taas pelittää!!


      • vento 1.8
        wv kirjoitti:

        Puhaltimen moottorin vastus palanut vaihtaa sen taas pelittää!!

        Itsellä ei ollut vastus palanut vaan tuulettimen säätönuppi oli sulanut senverra että kosketin otti vain nelos asennolla kontaktia.

        Eli vetäse nuppi irti ja siellä alla on sellainen kirkas metallinen lipare. Liparetta nostelemalla voi kokeilla eri tehokkuuksilla johtuuko se vastuksesta vai muovin vääntymisestä. Lipareen alle voi laittaa jotain tueksi ja taas pelittää...

        Tämä siis siihen volkkarin tyyppivikaan kun tuuletin ei toimi kuin nelos asennossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe