vaihto maksaa, työt, teräkset, minkävahvuista?, kenno?, ja levyt hitsataan kiinni?
Koko on noin 10m3 tilavuudeltaan.
Laatuhan taitaa olla musta moniteräs?
T:Tiedon puutteessa (hymiö)
Paljonko soralavan
11
5269
Vastaukset
- voi??
Itse hitsaisin noin sentin paksuista teräslevyä suoraan sen vanhan päälle, mutten kyllä tiedä miten se sitten käytännössä toimisi. Viisaammat vastatkoon...
- Joo Joo
Vanhan päälle? Mitä ylimääräinen levy painaa?
Leikitään että lavan pohja on kooltaan 2,5 × 7,5 m.
25 × 75 × 0,1 dm tekee 187,5 dm^3 = 187,5 litraa. Kun yksi kuutiodesimetri terästä painaa 7,8 kg, saadaan lavan pohjan painoksi noin 1460 kg.
Mukava raahata mukana liki puolentoista tonnin turhaa painolastia? Periaatteessa kaikki hyötykuormasta pois!
Kaikki riippuu ihan missä kunnossa lava on.
Olennainen tekijä on missä kunnossa ruoteet ovat, usein näkee lavoja missä on pakokaasulämmitys, näissä lavoissa on ruoteet niin pehmeät että jos niistä ottaa vanhat levyt pois niin siihen kehikkoon ei suoria levyjä kiinni saa, tällöin tulee ehkä kyseeseen uusien levyjen hitsaus sisään
Kustannuksista en tiedä.
Materiaali ei minun mielestä ole mitään kovaa terästä, paremminkin "pehmeää" rautaa.
Lavalle kun putoo kivi niin kova teräs saattaa murtua hitsauksesta, toisin kuin vähän pehmeämpi aine antaa vähän myöten ja venyy.- pidät???
Ai sä pidät itseäsi mua viisaampana..? ;)
No, täytyy kyllä myöntää että niin kuule oletkin. :) - Ainankin
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
- aikanaan
Ainankin kirjoitti:
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
- se louhe
aikanaan kirjoitti:
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
samanlailla kuluttaa lavaa vaikka tekisit itse kuorman.(automies tekis itse kuorman) hih...
- yks. yrittäjä
minä olen tommosista hommista ottanut sellaset 35000 euroa, mutta nyt on kyllä ensivuoden helmikuulle asti kalenteri täynnä, että sen jälkeen voisi ajatella asiaa.
- scania 750
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
- yks. yrittäjä
scania 750 kirjoitti:
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
- hitsarijari
yks. yrittäjä kirjoitti:
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
Oletkos tehnyt jo monta konkurssia? Saatanan tohelo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131