vaihto maksaa, työt, teräkset, minkävahvuista?, kenno?, ja levyt hitsataan kiinni?
Koko on noin 10m3 tilavuudeltaan.
Laatuhan taitaa olla musta moniteräs?
T:Tiedon puutteessa (hymiö)
Paljonko soralavan
11
5271
Vastaukset
- voi??
Itse hitsaisin noin sentin paksuista teräslevyä suoraan sen vanhan päälle, mutten kyllä tiedä miten se sitten käytännössä toimisi. Viisaammat vastatkoon...
- Joo Joo
Vanhan päälle? Mitä ylimääräinen levy painaa?
Leikitään että lavan pohja on kooltaan 2,5 × 7,5 m.
25 × 75 × 0,1 dm tekee 187,5 dm^3 = 187,5 litraa. Kun yksi kuutiodesimetri terästä painaa 7,8 kg, saadaan lavan pohjan painoksi noin 1460 kg.
Mukava raahata mukana liki puolentoista tonnin turhaa painolastia? Periaatteessa kaikki hyötykuormasta pois!
Kaikki riippuu ihan missä kunnossa lava on.
Olennainen tekijä on missä kunnossa ruoteet ovat, usein näkee lavoja missä on pakokaasulämmitys, näissä lavoissa on ruoteet niin pehmeät että jos niistä ottaa vanhat levyt pois niin siihen kehikkoon ei suoria levyjä kiinni saa, tällöin tulee ehkä kyseeseen uusien levyjen hitsaus sisään
Kustannuksista en tiedä.
Materiaali ei minun mielestä ole mitään kovaa terästä, paremminkin "pehmeää" rautaa.
Lavalle kun putoo kivi niin kova teräs saattaa murtua hitsauksesta, toisin kuin vähän pehmeämpi aine antaa vähän myöten ja venyy.- pidät???
Ai sä pidät itseäsi mua viisaampana..? ;)
No, täytyy kyllä myöntää että niin kuule oletkin. :) - Ainankin
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
- aikanaan
Ainankin kirjoitti:
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
- se louhe
aikanaan kirjoitti:
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
samanlailla kuluttaa lavaa vaikka tekisit itse kuorman.(automies tekis itse kuorman) hih...
- yks. yrittäjä
minä olen tommosista hommista ottanut sellaset 35000 euroa, mutta nyt on kyllä ensivuoden helmikuulle asti kalenteri täynnä, että sen jälkeen voisi ajatella asiaa.
- scania 750
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
- yks. yrittäjä
scania 750 kirjoitti:
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
- hitsarijari
yks. yrittäjä kirjoitti:
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
Oletkos tehnyt jo monta konkurssia? Saatanan tohelo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906