Mistä saisi unisieppariin kehikkoja mahdollisimman halvalla? Tai mistä niitä yleensä saa...? Mitä te muut olette käyttäneet?
Unisieppari
6
1394
Vastaukset
- nukkumatti
unisieppari on tehty pajusta. Itse olen käyttänyt paksua rautalankaa, jonka olen päällystänyt langalla ( siis kieputellut lankaa rautalankakehikon ympärille).
Eiköhän askarteluliikkeissä ole jos jonkinlaisia rinkuloita, jotka käyvät tarkoitukseen. - unisieppari?
Voisko joku selventää. En ole ikinä törmännyt tähän.
- nukkumatti
vanha, perinteinen Amerikan intiaanien "taikakalu". Pajunoksasta sidotaan ympyrä. Kehikon keskelle "kudotaan/ punotaan verkkoa. Työ koristellaan helmin ja sulin ( =sulka).
Unisieppari ripustetaan sängyn päätyyn, tarkoitus on että unisieppari laskee hyvät unet läpi mutta "sieppaa" pahat unet ( jotka valuvat kastepisaroina maahan = helmet ).
Laita hakusanaksi "unisieppari" niin saat kauniita kuvia ja tarkemman selostuksen. - Tuo.
nukkumatti kirjoitti:
vanha, perinteinen Amerikan intiaanien "taikakalu". Pajunoksasta sidotaan ympyrä. Kehikon keskelle "kudotaan/ punotaan verkkoa. Työ koristellaan helmin ja sulin ( =sulka).
Unisieppari ripustetaan sängyn päätyyn, tarkoitus on että unisieppari laskee hyvät unet läpi mutta "sieppaa" pahat unet ( jotka valuvat kastepisaroina maahan = helmet ).
Laita hakusanaksi "unisieppari" niin saat kauniita kuvia ja tarkemman selostuksen.Unen saantiin ?
Tarkoitan... jos sen katseleminen tuo hyvän mielen.
- luonnosta
Jos asut jossain joutomaan luona (= ojia, pellonreunaa, hakkuuaukeaa), niin kehikoita voi näprätä pajusta (ohuesta oksasta tai viime vuoden kasvusta) tai pihlajantaimesta. Kiepautat "itsensä ympäri" kehikoksi. Ohjeita esim. http://www.native-languages.org/dreamcatchers.htm
- Kehikko
Alkuperäinen ajatus...ja luonnon materiaaleista tehtynä ja mieluiten oma tekoinen tuo
Ovat aitoutta parhaimmillaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143