Onko volvon D5 mallin geartronic vaihteistoissa kestävyys ongelmia vuosimallissa -04 eteenpäin?Olen kuullut, että vanhemmissa automaattilaatikot eivät olisi kestäneet D5 vääntöä?Paljonko kilometrejä nuo laatikot kestävät?Paljonko on D5 jakohihnan vaihtoväli ja onko operaatio kallis?
v70 D5 Geartronic
10
16863
Vastaukset
- hihnalle
omassani D5:ssa vaihdettiiin ensikerran 160 tkm jälkeen ja seuraava vaihto 160 tkm taas tai enintään neljä vuotta, osat kuulemma maksoivat n. 200€, vesipumppu 50 € samoilla töillä. työn hinta pajan mukaan.
- D5 malli
Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.
- ihmeellistä
D5 malli kirjoitti:
Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.
Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä. - ex80
ihmeellistä kirjoitti:
Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.Uudessa D5 (185hp) vaihtoväli 150tkm,koska huoltoväli 30tkm.Muuten nyt alkaa AWD vast kulkea,uutena tuntu kuin olis ollu käsijarru päällä koko ajan nyt ajettu 3kk/50tkm kulkee ja kiihtyy jo selkeesti paremmin ja kulutus laskennut.
- D5 malli
ihmeellistä kirjoitti:
Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.Siis 160tkm se vaihtoväli olikin. Sanoin väärin aluksi. Sen siitä saa kun aamumurojen loppuessa vetää six päkin korvikkeeksi :D
- näin on
Vaihtoväli 160000/4 vuotta
- xc 70 kuski
Olen ajellut lastutetulla bensakoneella 250hv/420nm 50tkm. 1. ja 2. vaihteella vääntö rajoitettu 350nm nelivedon takia.Ei mitään ongelmia laatikon suhteen. Eiköhän se dieselin vakioarvot kestä, lastutetut sitten erikseen.
Laatikon kipukynnys on jossain 450nm paikkeilla.
D-asennossa loota vaihtaa pienemmälle ajoissa, ei pääse laatikko kuormittumaan. Öljyt kannattaa vaihtaa 80tkm välein. Suositus,ei kuulu huolto-ohjelmaan. - d5-03
hyvin on kestänyt "lastutettunakin",olen meinaan omallani ajanut melkein 350000 km ilman mitään vikaa/ongelmaa ja se on aika usein vielä veto käytössäkin(asuntovaunu 1400kg ja jokkis auto) ja öljyjen vaihto suositus on 4. vuoden välein,mutta olen kanssa vaihdattanut 80000km välein.Auto on lastutettu 47000km ajettuna(doc-powerin sivuilla vastaava lastu),eli ei sillä ole mitään vaikutusta lootan kestoon,vai onko sitten s60 d5 geartronic sitten kestävämpi jos niitä silleen on mennyt.Suosittelen,osta pois
- D5 Laatikko "ongelma...
Ainoa minkä olen huomannut D5 laatikon heikkoudeksi on tilanne jossa tullaan mutkaan reilua vauhtia, eli siis lähes äärirajoilla, eli laatikko saattaa lyödä D-asennossa kesken mutkaa vapaalle, vaihdevivun tietysti ollessa kokoajan D-asennossa, muutaman sekunnin kuluttua tulee taa veto päälle.
Auto on ollut huollossa tämän takia mutta vika ei ole siltikään korjaantunut.
Ehkä öljy pakenee sivuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094