v70 D5 Geartronic

Autokuume

Onko volvon D5 mallin geartronic vaihteistoissa kestävyys ongelmia vuosimallissa -04 eteenpäin?Olen kuullut, että vanhemmissa automaattilaatikot eivät olisi kestäneet D5 vääntöä?Paljonko kilometrejä nuo laatikot kestävät?Paljonko on D5 jakohihnan vaihtoväli ja onko operaatio kallis?

10

16863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihnalle

omassani D5:ssa vaihdettiiin ensikerran 160 tkm jälkeen ja seuraava vaihto 160 tkm taas tai enintään neljä vuotta, osat kuulemma maksoivat n. 200€, vesipumppu 50 € samoilla töillä. työn hinta pajan mukaan.

• D5 malli

Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.

• ihmeellistä
        D5 malli kirjoitti:

Omassa D5:ssa vaihtoväli 120tkm tai 4 vuotta. Maksaa about viisi hunttia. Pumppu vaihdettiin myös.

Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.
        Itselläni on myös -02 D5 ja hihnanvaihto edessä puolen vuoden sisällä.

• ex80
        ihmeellistä kirjoitti:

Volvolta saamieni tietojeen mukaan D5:ssa jakohihnan vaihtoväli on 160tkm. Eihän siitä toki mitään haittaa ole ,jos aiemmin vaihtaa.

Uudessa D5 (185hp) vaihtoväli 150tkm,koska huoltoväli 30tkm.Muuten nyt alkaa AWD vast kulkea,uutena tuntu kuin olis ollu käsijarru päällä koko ajan nyt ajettu 3kk/50tkm kulkee ja kiihtyy jo selkeesti paremmin ja kulutus laskennut.

• D5 malli
        ihmeellistä kirjoitti:

Siis 160tkm se vaihtoväli olikin. Sanoin väärin aluksi. Sen siitä saa kun aamumurojen loppuessa vetää six päkin korvikkeeksi :D

• näin on

Vaihtoväli 160000/4 vuotta

• Mikä on oikea vaihto väli jos on 02 d5 volvo v 70

• xc 70 kuski

Olen ajellut lastutetulla bensakoneella 250hv/420nm 50tkm. 1. ja 2. vaihteella vääntö rajoitettu 350nm nelivedon takia.Ei mitään ongelmia laatikon suhteen. Eiköhän se dieselin vakioarvot kestä, lastutetut sitten erikseen.

Laatikon kipukynnys on jossain 450nm paikkeilla.
      D-asennossa loota vaihtaa pienemmälle ajoissa, ei pääse laatikko kuormittumaan. Öljyt kannattaa vaihtaa 80tkm välein. Suositus,ei kuulu huolto-ohjelmaan.

• d5-03

hyvin on kestänyt "lastutettunakin",olen meinaan omallani ajanut melkein 350000 km ilman mitään vikaa/ongelmaa ja se on aika usein vielä veto käytössäkin(asuntovaunu 1400kg ja jokkis auto) ja öljyjen vaihto suositus on 4. vuoden välein,mutta olen kanssa vaihdattanut 80000km välein.Auto on lastutettu 47000km ajettuna(doc-powerin sivuilla vastaava lastu),eli ei sillä ole mitään vaikutusta lootan kestoon,vai onko sitten s60 d5 geartronic sitten kestävämpi jos niitä silleen on mennyt.Suosittelen,osta pois

• D5 Laatikko "ongelma...

Ainoa minkä olen huomannut D5 laatikon heikkoudeksi on tilanne jossa tullaan mutkaan reilua vauhtia, eli siis lähes äärirajoilla, eli laatikko saattaa lyödä D-asennossa kesken mutkaa vapaalle, vaihdevivun tietysti ollessa kokoajan D-asennossa, muutaman sekunnin kuluttua tulee taa veto päälle.

Auto on ollut huollossa tämän takia mutta vika ei ole siltikään korjaantunut.

Ehkä öljy pakenee sivuun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe