Autoliitto!

Jäsen

Liittykää hyvät ihmiset ihmeessä Autoliiton
jäseniksi. Autoliitto on ainoa virallinen
yksityisautoilun äänenkannattaja Suomessa, joten
mielestäni AL:n toimintaa kannattaa ehdottomasti
tukea tässä yksityisautoilulle niin
epäsuotuisassa maassa.

Vuosimaksu on muistaakseni 240,-, ja tähän
hintaan kuuluu muiden jäsenetujen lisäksi
Moottori-lehti, joka päihittää mennen tullen
tuenetummat autolehtikollegansa. Tämä on totta,
tsekatkaapas vimeisin esim. lehtipisteestä.

Ei muuta kuin keltainen AL-tarra auton
takaikkunaan, ja morjestellaan tien päällä.

En muuten ole mikään AL:n myyntiprovikkainen
asiamies, vaan ihan vain tyytyväinen jäsen.

17

1444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lämpövoimakone

      Hyvä sinulle jos olet tyytyväinen. Minun
      mielestäni AL ei ole riittävän aktiivinen ja
      vaikutusvaltainen yhteiskunnassamme. Tänne
      tarvittaisiin yhdistys, jonka johdossa on
      aktiivisia, poliittisia ja vaikutusvaltaisia
      pelureita, jotka tuntevat pelin, mediat tms. AL:n
      kannanotot ovat olleet hiiren piiperrystä.

    • Mara

      on minusta aika huono, lueskelin viime viikolla
      ilmeisesti viimeisintä numeroa jossa oli kovasti
      tutustuttu uusiin autoihin ja kaikki ns.testit
      oli persetuntumalla tehty ja arvosteltu. Ei
      yhtään teknistä tietoutta tai tekniikan lähempää
      testausta!!

      Minusta aika huono lehti, mutta menee wc-
      lukemisena siinä missä muutkin autolehdet.

      • kaaleppi

        Moottori-lehden testit ovat todellakin
        ylimalkaisesti tehtyjä vailla minkäänlaista
        faktaa ja selkeitä perusteluja. Olen pariinkin
        otteeseen tiedustellut toimittajalta, että miksi
        kuitenkin autot vertailutestissä laitetaan
        paremmuusjärjestykseen, vaikkei mitään selkeää
        systematiikka testissä näytä olevan. Autoja
        arvostellan ja arvostetaan vain mielipiteiden ja -
        kuvien mukaan.


    • Seppo Sorjonen

      Hyvä kun tuli Autoliitto puheeksi. Olen nimittäin
      itsekin meinannut siitä kirjoittaa.

      Kenen asialla on autoliitto? Autoliitolle
      tärkeimpiä näyttävät olevan yritysjäsenet, eli
      automaahantuojat ja autoliikkeet. Autoliitto ei
      ole autoilijan asialla.

      Miksi autoliito ei puuttunut jämäkästi 12.9.2001
      käsittelyyn menevään autovero-valitukseen, joka on
      ollut vireillä jo yli vuoden? Keväällä tuli
      hampaaton yleisluontoinen lausunto, ja heinäkuulle
      on päivätty ehdotelma 'autoveron asteittaiseksi
      alentamiseksi'. Voi hyvät hyssykät, mitä
      siirtymäaikoja ja asteettaisia muutoksia tässä
      enää tarvitaan, Suomi on ollut jo vuosia EU:ssa,
      siirtymäajat on käytetty. Vetkuttelu ei ole
      autoilijan etu, autoliikkeen mielestä se on heidän
      etu (on kyseenalaista onko se autoliikkeenkään
      etu).

      Miksi autoliitto ei aja esimerkiksi autojen
      ostoboikottia välttämättömien autoveromuutosten
      nopeuttamiseksi?

      Miksi autoliitto ei ylipäätään aktiivisemmin aja
      autoilijan asiaa, tärkeimpiä tällä hetkellä
      erilaiset vero-kiistat ja muuta EU:ta korkeammat
      kustannukset? Miksi ei tuoda asiaa julki ja
      painosteta päättäjiä? Autoliitolla olisi
      tarvittava voima asioiden vauhdittamiseksi, mutta
      ei näköjään halua.

      Vastaus kysymyksiin on tietysti se, että
      Autoliitto on ensisijassa isojen yritysjäsentensä
      asialla.

      Vertailukohdaksi voidaan ottaa vaikka Saksan
      vastaava järjestö ADAC. Se on autoilijan asialla,
      neuvoo ja opastaa muun muassa miten kuluttaja
      (saku) voi hankkia uuden auton edullisemmin
      ulkomailta. Selkeästi autoilijan asialla, ei
      autoliikkeen.

      Toinen hauska yksityiskohta ADAC:n toiminnasta on
      se, kun liitto pakotti Saksan tieden ylläpitäjää
      (vai kuka ne merkit kiinnittää) poistamaan suuren
      joukon nopeusrajoitusmerkkejä, koska niille ei
      ollut tarpeeksi perusteita. Esimerkiksi jollakin
      autobaanan osuudella oli öisin alhaisempi
      nopeusrajoitus. Se piti kuitenkin poistaa, koska
      tutkimukset osoittivat, että liikennemelu ei ollut
      häiritsevän suuri / se ei alentunut rajoituksella
      niin paljoa, että rajoituksen käyttö olisi
      perusteltua.

      Myös Autoliitto pystyy halutessaan vaikuttamaan.
      Ehkäpä se tietämättämme onkin osaltaan
      edesauttanut autovero-muutosten hidasta
      etenemistä?

      Olen ollut autoliiton jäsen, tosin siitä on jo
      parikymmentä vuotta.

      • Liitotta 3 v.

        odotin suuria, oli paljon puheita mutta vähemmän
        villoja. Moottori on mukavaa, harmitonta
        lukemista. Kissan häntää nostetaan kovasti, mutta
        hampaattomasti. Tosi teot ovat tasolla "eipä
        suututeta päättäjiä, ollaan iisisti vaan." AL on
        tyypillinen konsensus Suomen jäänne, jossa
        myötäilemällä ja tietyllä poliitikon persuuksien
        nuolennalla luullaan saavutettavan jotain. Ei ne
        Arkadianporukat mitään suosista anna.
        Siirrellään, kierrellään ja kaarrellaan. MILTEI
        JOKAISELLA SUOMALAISELLA ON AUTO. KUN KAIKKI MUU
        POLITIIKKA PUOLUEITTEN VÄLILLÄ TÄYSIN SAMAA, NIIN
        ANNETAAN ÄÄNI YKSITYISTÄ LIIKKUVUUTTA TUKEVILLE.
        KANSA VOISI VAIHTEEKSI ÄÄNESTÄÄ PYÖRILLÄÄN.


      • jr
        Liitotta 3 v. kirjoitti:

        odotin suuria, oli paljon puheita mutta vähemmän
        villoja. Moottori on mukavaa, harmitonta
        lukemista. Kissan häntää nostetaan kovasti, mutta
        hampaattomasti. Tosi teot ovat tasolla "eipä
        suututeta päättäjiä, ollaan iisisti vaan." AL on
        tyypillinen konsensus Suomen jäänne, jossa
        myötäilemällä ja tietyllä poliitikon persuuksien
        nuolennalla luullaan saavutettavan jotain. Ei ne
        Arkadianporukat mitään suosista anna.
        Siirrellään, kierrellään ja kaarrellaan. MILTEI
        JOKAISELLA SUOMALAISELLA ON AUTO. KUN KAIKKI MUU
        POLITIIKKA PUOLUEITTEN VÄLILLÄ TÄYSIN SAMAA, NIIN
        ANNETAAN ÄÄNI YKSITYISTÄ LIIKKUVUUTTA TUKEVILLE.
        KANSA VOISI VAIHTEEKSI ÄÄNESTÄÄ PYÖRILLÄÄN.

        Edelliset viestit, samoilla linjoilla pyöritään.
        Ei yksi moottori-lehti autuaaksi tee, tarvitaan
        muutakin...


      • EX-jäsen
        jr kirjoitti:

        Edelliset viestit, samoilla linjoilla pyöritään.
        Ei yksi moottori-lehti autuaaksi tee, tarvitaan
        muutakin...

        Ihmettelen tässä vielä sitä, että miksi
        suomalaisen enemmistön pitää jatkuvasti olla
        puolutustuskannalla, pyydellä anteeksi hattu
        kourassa ja nössöttää häntä koipien välissä
        nurkassa häpeämässä liikkumisen tarvettaan. Kyllä
        muuallakin elämässä enemmistö määrää missä
        mennään. Jos valtiovalta perustelee asennettaan
        asettumalla heikomman puolelle, niin totta
        helvetissä haluaisin tietää mikä tämä osaton ja
        turvaton taho on ja miltä sitä puolustetaan
        autoilijoita sortamalla, nykyään jopa EU-lakeja
        rikkoen. Poliitikot vaarantavat jatkuvasti
        ympäristöä jopa tietoisesti päätöksillään, mutta
        sitähän ei lasketa, koska se muka työtä, ei
        työhön ja asioille menoa. Autoilija on nyt
        samassa asemassa kuin oikeistolainen 70-luvulla.
        Muutama kovaääninen punikki ajoi kaiken yli,
        koska aate oli "oikein". Nyt on aate kuopattu.
        Koskahan autoilu on viimeinkin oikein.


      • Automies
        EX-jäsen kirjoitti:

        Ihmettelen tässä vielä sitä, että miksi
        suomalaisen enemmistön pitää jatkuvasti olla
        puolutustuskannalla, pyydellä anteeksi hattu
        kourassa ja nössöttää häntä koipien välissä
        nurkassa häpeämässä liikkumisen tarvettaan. Kyllä
        muuallakin elämässä enemmistö määrää missä
        mennään. Jos valtiovalta perustelee asennettaan
        asettumalla heikomman puolelle, niin totta
        helvetissä haluaisin tietää mikä tämä osaton ja
        turvaton taho on ja miltä sitä puolustetaan
        autoilijoita sortamalla, nykyään jopa EU-lakeja
        rikkoen. Poliitikot vaarantavat jatkuvasti
        ympäristöä jopa tietoisesti päätöksillään, mutta
        sitähän ei lasketa, koska se muka työtä, ei
        työhön ja asioille menoa. Autoilija on nyt
        samassa asemassa kuin oikeistolainen 70-luvulla.
        Muutama kovaääninen punikki ajoi kaiken yli,
        koska aate oli "oikein". Nyt on aate kuopattu.
        Koskahan autoilu on viimeinkin oikein.

        Autoliittohan muistaakseni pari vuotta sitten
        keräsi valtakunnallisesti suuren määrän nimiä
        vetoomukseen, jossa vaadittiin, olikohan se nyt,
        polttoaineveron vai autoveron alentamista.

        Voisi vain kysyä, mitähän helvetin iloa on kerätä
        montasataatuhatta nimeä ja luovuttaa ne sitten
        jollekin ministerille, luuletteko että ne niitä
        nimiä ryhtyvät lukemaan tai yleensäkään tekevät
        niillä nimilistoilla yhtään mitään ?

        Persettään pyyhkivät, tai mieluumminkin johtuen
        kovasta paperilaadusta, käyttävät saunan
        sytykkeenä hallituksen saunailloissa ja nauravat
        paskaista naurua. Täysin, siis täysin,
        hukkaanheitettyä toimintaa tuollainen
        nimienkeräily. Jotain radikaalimpaa pitäisi
        Autoliitonkin tehdä.


      • Suomiboy
        Automies kirjoitti:

        Autoliittohan muistaakseni pari vuotta sitten
        keräsi valtakunnallisesti suuren määrän nimiä
        vetoomukseen, jossa vaadittiin, olikohan se nyt,
        polttoaineveron vai autoveron alentamista.

        Voisi vain kysyä, mitähän helvetin iloa on kerätä
        montasataatuhatta nimeä ja luovuttaa ne sitten
        jollekin ministerille, luuletteko että ne niitä
        nimiä ryhtyvät lukemaan tai yleensäkään tekevät
        niillä nimilistoilla yhtään mitään ?

        Persettään pyyhkivät, tai mieluumminkin johtuen
        kovasta paperilaadusta, käyttävät saunan
        sytykkeenä hallituksen saunailloissa ja nauravat
        paskaista naurua. Täysin, siis täysin,
        hukkaanheitettyä toimintaa tuollainen
        nimienkeräily. Jotain radikaalimpaa pitäisi
        Autoliitonkin tehdä.

        Just noin Suomessa hoidetaan asioita.
        Poliitikoilla on järkyttävä valta täällä tehdä
        mitä lystäävät ja jättää tekemättä mitä
        lystäävät. Täällä voi tuhlata miljardeja valtion
        rahoja ja selvitä siitä julkisella
        lehtikirjoittelulla. Järjestyksenmaissa se olisi
        nappi otsaan. Eli adressit ja kansan piipitykset
        ei eduskunnassa hetkauta pätkääkään.

        Pienehkö suurten kansanosien vallankumous silloin
        tällöin tekisi poikaa. Enkä puhu kommareista tai
        natseista vaan me kaikki duunarit voitais lahdata
        aina silloin tällöin koko Arkadianmäen tiimi ja
        valita sit uudet. Silloin sinne ei olis niin kova
        tunku keinottelijoilla nostamaan hyvää liksaa ja
        korottamaan omia palkkoja.


    • ENTINEN jäsen

      Ja saat oikein lehdenkin kotiin kannettuna!
      Lehden, jonka kirjoittajat ovat lukihäiriöisiä
      tai muuten kehittymättömiä.

      Autoliiton saavutukset? Ruotsin armeijan
      saavutukset?

      heh heh

    • jiimo

      Laittakaa viestinne suoraan Autoliittoon ja
      vaatikaa konkreettisempia toimenpiteitä.
      Sähköpostiosoite löytyi nettisivuilta:

      autoliitto@autoliitto.fi

    • Perkeleen loiset!

      Nykuisellä jäsenmäärällä on huono ajaa kenenkään
      etuja, joten lisää jäseniä tarvitaan.

      Liittoon kuulumattomien on sitten turha itkeä kun
      bensa maksaa 10mk/litra ja autovero on muutettu
      kaksikertaa kalliimmaksi käyttömaksuksi, tai kun
      kuripaketti panee meidät ajelemaan 80km/h
      moottoritiellä.

      Autoliittoon kuulumattomat haluavat noukkia vain
      mansikat kakusta. Kiitos heidän, mutta se
      kakkukin on vasta muffinssi-asteella!

      Jos jokainen autonomistaja kuuluisi myös
      autoliittoon, niin alkaisi autoilijankin ääni
      kuulua kovempaa.

      "Mää käytän autookin niin vähän, kerran kesässä
      käyn puolukassa" "Se on niin hampaaton
      järjestö" "Se on niin kalliskin" ...tanan
      luopiot, turpa sitten kiinni autoasioista piste!.

      • jiimo

        Mitään ei ole saatu aikaan mun muistin aikana.
        Aiempien viestien vertailut Saksan vastaavan
        pistävät kyllä mielen matalaksi. 240mk/v on aika
        paljon huonosta autolehdestä. Toiminnasta olisin
        valmis maksamaan paljon enemmänkin.


      • FVAF

        Jos JOTAIN todella tapahtuisi, niin autoilijat
        voisivat jopa huomata ko. liiton ja innostua
        tukemaan sitä...

        Mitä järkeä on syytää rahaa liitolle, joka EI OLE
        saanut näkyviä muutoksia aikaan (= liiton
        aikaansaamat muutokset).

        "Jos jokainen autonomistaja kuuluisi myös
        autoliittoon, niin alkaisi autoilijankin ääni
        kuulua kovempaa." -- MINKÄ logiikan mukaan ???

        ym.
        ym....

        Ei huvita maksaa johtajien päivällis"kokouksia".


    • Anonyymi

      Miksi autoliitto ei ota kantaa porokolareiden aiheuttamiin kustannuksiin ? Miksi korvaus on moninkertainen poron arvoon verrattuna ? Maksavatko poronhoito-alueen ulkopuolellakin asuvat näi tä porokolareita ? Missä yhtiössä ovat poromiesten omat kulkuvälineet ? Miksi poromiesten annetaan ruokkia poroja pääteiden varsilla ?

      • Anonyymi

        Otappa yhteytä Autoliittoon ja ehdota asiaa äläkä esitä tyhmiä kysymyksiä täällä.


    • Anonyymi

      En ole nähnyt Piiiiitkiiiin aikoihin mitään Autoliiton toimintaa autolijoiden hyväksi polttoaineen hinnat yms verot ovat ihan liian korkeat eikä ketään Autoliitosta ole siitä lyömässä nyrkkiä pöytään jäsenyydellä siis saa jonkin lehden ja tarran kumpaakaan en tarvitse taitaa tosiaan olla sellainen hyväosaisten sisäpiirikerho

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5624
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4986
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1632
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1551
    Aihe