Liittykää hyvät ihmiset ihmeessä Autoliiton
jäseniksi. Autoliitto on ainoa virallinen
yksityisautoilun äänenkannattaja Suomessa, joten
mielestäni AL:n toimintaa kannattaa ehdottomasti
tukea tässä yksityisautoilulle niin
epäsuotuisassa maassa.
Vuosimaksu on muistaakseni 240,-, ja tähän
hintaan kuuluu muiden jäsenetujen lisäksi
Moottori-lehti, joka päihittää mennen tullen
tuenetummat autolehtikollegansa. Tämä on totta,
tsekatkaapas vimeisin esim. lehtipisteestä.
Ei muuta kuin keltainen AL-tarra auton
takaikkunaan, ja morjestellaan tien päällä.
En muuten ole mikään AL:n myyntiprovikkainen
asiamies, vaan ihan vain tyytyväinen jäsen.
Autoliitto!
17
1444
Vastaukset
- lämpövoimakone
Hyvä sinulle jos olet tyytyväinen. Minun
mielestäni AL ei ole riittävän aktiivinen ja
vaikutusvaltainen yhteiskunnassamme. Tänne
tarvittaisiin yhdistys, jonka johdossa on
aktiivisia, poliittisia ja vaikutusvaltaisia
pelureita, jotka tuntevat pelin, mediat tms. AL:n
kannanotot ovat olleet hiiren piiperrystä. - Mara
on minusta aika huono, lueskelin viime viikolla
ilmeisesti viimeisintä numeroa jossa oli kovasti
tutustuttu uusiin autoihin ja kaikki ns.testit
oli persetuntumalla tehty ja arvosteltu. Ei
yhtään teknistä tietoutta tai tekniikan lähempää
testausta!!
Minusta aika huono lehti, mutta menee wc-
lukemisena siinä missä muutkin autolehdet.- kaaleppi
Moottori-lehden testit ovat todellakin
ylimalkaisesti tehtyjä vailla minkäänlaista
faktaa ja selkeitä perusteluja. Olen pariinkin
otteeseen tiedustellut toimittajalta, että miksi
kuitenkin autot vertailutestissä laitetaan
paremmuusjärjestykseen, vaikkei mitään selkeää
systematiikka testissä näytä olevan. Autoja
arvostellan ja arvostetaan vain mielipiteiden ja -
kuvien mukaan.
- Seppo Sorjonen
Hyvä kun tuli Autoliitto puheeksi. Olen nimittäin
itsekin meinannut siitä kirjoittaa.
Kenen asialla on autoliitto? Autoliitolle
tärkeimpiä näyttävät olevan yritysjäsenet, eli
automaahantuojat ja autoliikkeet. Autoliitto ei
ole autoilijan asialla.
Miksi autoliito ei puuttunut jämäkästi 12.9.2001
käsittelyyn menevään autovero-valitukseen, joka on
ollut vireillä jo yli vuoden? Keväällä tuli
hampaaton yleisluontoinen lausunto, ja heinäkuulle
on päivätty ehdotelma 'autoveron asteittaiseksi
alentamiseksi'. Voi hyvät hyssykät, mitä
siirtymäaikoja ja asteettaisia muutoksia tässä
enää tarvitaan, Suomi on ollut jo vuosia EU:ssa,
siirtymäajat on käytetty. Vetkuttelu ei ole
autoilijan etu, autoliikkeen mielestä se on heidän
etu (on kyseenalaista onko se autoliikkeenkään
etu).
Miksi autoliitto ei aja esimerkiksi autojen
ostoboikottia välttämättömien autoveromuutosten
nopeuttamiseksi?
Miksi autoliitto ei ylipäätään aktiivisemmin aja
autoilijan asiaa, tärkeimpiä tällä hetkellä
erilaiset vero-kiistat ja muuta EU:ta korkeammat
kustannukset? Miksi ei tuoda asiaa julki ja
painosteta päättäjiä? Autoliitolla olisi
tarvittava voima asioiden vauhdittamiseksi, mutta
ei näköjään halua.
Vastaus kysymyksiin on tietysti se, että
Autoliitto on ensisijassa isojen yritysjäsentensä
asialla.
Vertailukohdaksi voidaan ottaa vaikka Saksan
vastaava järjestö ADAC. Se on autoilijan asialla,
neuvoo ja opastaa muun muassa miten kuluttaja
(saku) voi hankkia uuden auton edullisemmin
ulkomailta. Selkeästi autoilijan asialla, ei
autoliikkeen.
Toinen hauska yksityiskohta ADAC:n toiminnasta on
se, kun liitto pakotti Saksan tieden ylläpitäjää
(vai kuka ne merkit kiinnittää) poistamaan suuren
joukon nopeusrajoitusmerkkejä, koska niille ei
ollut tarpeeksi perusteita. Esimerkiksi jollakin
autobaanan osuudella oli öisin alhaisempi
nopeusrajoitus. Se piti kuitenkin poistaa, koska
tutkimukset osoittivat, että liikennemelu ei ollut
häiritsevän suuri / se ei alentunut rajoituksella
niin paljoa, että rajoituksen käyttö olisi
perusteltua.
Myös Autoliitto pystyy halutessaan vaikuttamaan.
Ehkäpä se tietämättämme onkin osaltaan
edesauttanut autovero-muutosten hidasta
etenemistä?
Olen ollut autoliiton jäsen, tosin siitä on jo
parikymmentä vuotta.- Liitotta 3 v.
odotin suuria, oli paljon puheita mutta vähemmän
villoja. Moottori on mukavaa, harmitonta
lukemista. Kissan häntää nostetaan kovasti, mutta
hampaattomasti. Tosi teot ovat tasolla "eipä
suututeta päättäjiä, ollaan iisisti vaan." AL on
tyypillinen konsensus Suomen jäänne, jossa
myötäilemällä ja tietyllä poliitikon persuuksien
nuolennalla luullaan saavutettavan jotain. Ei ne
Arkadianporukat mitään suosista anna.
Siirrellään, kierrellään ja kaarrellaan. MILTEI
JOKAISELLA SUOMALAISELLA ON AUTO. KUN KAIKKI MUU
POLITIIKKA PUOLUEITTEN VÄLILLÄ TÄYSIN SAMAA, NIIN
ANNETAAN ÄÄNI YKSITYISTÄ LIIKKUVUUTTA TUKEVILLE.
KANSA VOISI VAIHTEEKSI ÄÄNESTÄÄ PYÖRILLÄÄN. - jr
Liitotta 3 v. kirjoitti:
odotin suuria, oli paljon puheita mutta vähemmän
villoja. Moottori on mukavaa, harmitonta
lukemista. Kissan häntää nostetaan kovasti, mutta
hampaattomasti. Tosi teot ovat tasolla "eipä
suututeta päättäjiä, ollaan iisisti vaan." AL on
tyypillinen konsensus Suomen jäänne, jossa
myötäilemällä ja tietyllä poliitikon persuuksien
nuolennalla luullaan saavutettavan jotain. Ei ne
Arkadianporukat mitään suosista anna.
Siirrellään, kierrellään ja kaarrellaan. MILTEI
JOKAISELLA SUOMALAISELLA ON AUTO. KUN KAIKKI MUU
POLITIIKKA PUOLUEITTEN VÄLILLÄ TÄYSIN SAMAA, NIIN
ANNETAAN ÄÄNI YKSITYISTÄ LIIKKUVUUTTA TUKEVILLE.
KANSA VOISI VAIHTEEKSI ÄÄNESTÄÄ PYÖRILLÄÄN.Edelliset viestit, samoilla linjoilla pyöritään.
Ei yksi moottori-lehti autuaaksi tee, tarvitaan
muutakin... - EX-jäsen
jr kirjoitti:
Edelliset viestit, samoilla linjoilla pyöritään.
Ei yksi moottori-lehti autuaaksi tee, tarvitaan
muutakin...Ihmettelen tässä vielä sitä, että miksi
suomalaisen enemmistön pitää jatkuvasti olla
puolutustuskannalla, pyydellä anteeksi hattu
kourassa ja nössöttää häntä koipien välissä
nurkassa häpeämässä liikkumisen tarvettaan. Kyllä
muuallakin elämässä enemmistö määrää missä
mennään. Jos valtiovalta perustelee asennettaan
asettumalla heikomman puolelle, niin totta
helvetissä haluaisin tietää mikä tämä osaton ja
turvaton taho on ja miltä sitä puolustetaan
autoilijoita sortamalla, nykyään jopa EU-lakeja
rikkoen. Poliitikot vaarantavat jatkuvasti
ympäristöä jopa tietoisesti päätöksillään, mutta
sitähän ei lasketa, koska se muka työtä, ei
työhön ja asioille menoa. Autoilija on nyt
samassa asemassa kuin oikeistolainen 70-luvulla.
Muutama kovaääninen punikki ajoi kaiken yli,
koska aate oli "oikein". Nyt on aate kuopattu.
Koskahan autoilu on viimeinkin oikein. - Automies
EX-jäsen kirjoitti:
Ihmettelen tässä vielä sitä, että miksi
suomalaisen enemmistön pitää jatkuvasti olla
puolutustuskannalla, pyydellä anteeksi hattu
kourassa ja nössöttää häntä koipien välissä
nurkassa häpeämässä liikkumisen tarvettaan. Kyllä
muuallakin elämässä enemmistö määrää missä
mennään. Jos valtiovalta perustelee asennettaan
asettumalla heikomman puolelle, niin totta
helvetissä haluaisin tietää mikä tämä osaton ja
turvaton taho on ja miltä sitä puolustetaan
autoilijoita sortamalla, nykyään jopa EU-lakeja
rikkoen. Poliitikot vaarantavat jatkuvasti
ympäristöä jopa tietoisesti päätöksillään, mutta
sitähän ei lasketa, koska se muka työtä, ei
työhön ja asioille menoa. Autoilija on nyt
samassa asemassa kuin oikeistolainen 70-luvulla.
Muutama kovaääninen punikki ajoi kaiken yli,
koska aate oli "oikein". Nyt on aate kuopattu.
Koskahan autoilu on viimeinkin oikein.Autoliittohan muistaakseni pari vuotta sitten
keräsi valtakunnallisesti suuren määrän nimiä
vetoomukseen, jossa vaadittiin, olikohan se nyt,
polttoaineveron vai autoveron alentamista.
Voisi vain kysyä, mitähän helvetin iloa on kerätä
montasataatuhatta nimeä ja luovuttaa ne sitten
jollekin ministerille, luuletteko että ne niitä
nimiä ryhtyvät lukemaan tai yleensäkään tekevät
niillä nimilistoilla yhtään mitään ?
Persettään pyyhkivät, tai mieluumminkin johtuen
kovasta paperilaadusta, käyttävät saunan
sytykkeenä hallituksen saunailloissa ja nauravat
paskaista naurua. Täysin, siis täysin,
hukkaanheitettyä toimintaa tuollainen
nimienkeräily. Jotain radikaalimpaa pitäisi
Autoliitonkin tehdä. - Suomiboy
Automies kirjoitti:
Autoliittohan muistaakseni pari vuotta sitten
keräsi valtakunnallisesti suuren määrän nimiä
vetoomukseen, jossa vaadittiin, olikohan se nyt,
polttoaineveron vai autoveron alentamista.
Voisi vain kysyä, mitähän helvetin iloa on kerätä
montasataatuhatta nimeä ja luovuttaa ne sitten
jollekin ministerille, luuletteko että ne niitä
nimiä ryhtyvät lukemaan tai yleensäkään tekevät
niillä nimilistoilla yhtään mitään ?
Persettään pyyhkivät, tai mieluumminkin johtuen
kovasta paperilaadusta, käyttävät saunan
sytykkeenä hallituksen saunailloissa ja nauravat
paskaista naurua. Täysin, siis täysin,
hukkaanheitettyä toimintaa tuollainen
nimienkeräily. Jotain radikaalimpaa pitäisi
Autoliitonkin tehdä.Just noin Suomessa hoidetaan asioita.
Poliitikoilla on järkyttävä valta täällä tehdä
mitä lystäävät ja jättää tekemättä mitä
lystäävät. Täällä voi tuhlata miljardeja valtion
rahoja ja selvitä siitä julkisella
lehtikirjoittelulla. Järjestyksenmaissa se olisi
nappi otsaan. Eli adressit ja kansan piipitykset
ei eduskunnassa hetkauta pätkääkään.
Pienehkö suurten kansanosien vallankumous silloin
tällöin tekisi poikaa. Enkä puhu kommareista tai
natseista vaan me kaikki duunarit voitais lahdata
aina silloin tällöin koko Arkadianmäen tiimi ja
valita sit uudet. Silloin sinne ei olis niin kova
tunku keinottelijoilla nostamaan hyvää liksaa ja
korottamaan omia palkkoja.
- ENTINEN jäsen
Ja saat oikein lehdenkin kotiin kannettuna!
Lehden, jonka kirjoittajat ovat lukihäiriöisiä
tai muuten kehittymättömiä.
Autoliiton saavutukset? Ruotsin armeijan
saavutukset?
heh heh - jiimo
Laittakaa viestinne suoraan Autoliittoon ja
vaatikaa konkreettisempia toimenpiteitä.
Sähköpostiosoite löytyi nettisivuilta:
autoliitto@autoliitto.fi - Perkeleen loiset!
Nykuisellä jäsenmäärällä on huono ajaa kenenkään
etuja, joten lisää jäseniä tarvitaan.
Liittoon kuulumattomien on sitten turha itkeä kun
bensa maksaa 10mk/litra ja autovero on muutettu
kaksikertaa kalliimmaksi käyttömaksuksi, tai kun
kuripaketti panee meidät ajelemaan 80km/h
moottoritiellä.
Autoliittoon kuulumattomat haluavat noukkia vain
mansikat kakusta. Kiitos heidän, mutta se
kakkukin on vasta muffinssi-asteella!
Jos jokainen autonomistaja kuuluisi myös
autoliittoon, niin alkaisi autoilijankin ääni
kuulua kovempaa.
"Mää käytän autookin niin vähän, kerran kesässä
käyn puolukassa" "Se on niin hampaaton
järjestö" "Se on niin kalliskin" ...tanan
luopiot, turpa sitten kiinni autoasioista piste!.- jiimo
Mitään ei ole saatu aikaan mun muistin aikana.
Aiempien viestien vertailut Saksan vastaavan
pistävät kyllä mielen matalaksi. 240mk/v on aika
paljon huonosta autolehdestä. Toiminnasta olisin
valmis maksamaan paljon enemmänkin. - FVAF
Jos JOTAIN todella tapahtuisi, niin autoilijat
voisivat jopa huomata ko. liiton ja innostua
tukemaan sitä...
Mitä järkeä on syytää rahaa liitolle, joka EI OLE
saanut näkyviä muutoksia aikaan (= liiton
aikaansaamat muutokset).
"Jos jokainen autonomistaja kuuluisi myös
autoliittoon, niin alkaisi autoilijankin ääni
kuulua kovempaa." -- MINKÄ logiikan mukaan ???
ym.
ym....
Ei huvita maksaa johtajien päivällis"kokouksia".
- Anonyymi
Miksi autoliitto ei ota kantaa porokolareiden aiheuttamiin kustannuksiin ? Miksi korvaus on moninkertainen poron arvoon verrattuna ? Maksavatko poronhoito-alueen ulkopuolellakin asuvat näi tä porokolareita ? Missä yhtiössä ovat poromiesten omat kulkuvälineet ? Miksi poromiesten annetaan ruokkia poroja pääteiden varsilla ?
- Anonyymi
Otappa yhteytä Autoliittoon ja ehdota asiaa äläkä esitä tyhmiä kysymyksiä täällä.
- Anonyymi
En ole nähnyt Piiiiitkiiiin aikoihin mitään Autoliiton toimintaa autolijoiden hyväksi polttoaineen hinnat yms verot ovat ihan liian korkeat eikä ketään Autoliitosta ole siitä lyömässä nyrkkiä pöytään jäsenyydellä siis saa jonkin lehden ja tarran kumpaakaan en tarvitse taitaa tosiaan olla sellainen hyväosaisten sisäpiirikerho
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225624- 324986
- 292884
- 342394
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261632
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons341551