Käsimatkatavarat

Sooon

Ajattelin sellaista asiaa kysäistä jos joku tietäisi paremmin, että miten on nykyisin noiden käsimatkatavaroiden kanssa, siis jos lähden suomesta suoralla lennolla iso-britanniaan niin saako käsimatkatavaroihin pakata kaikki käsirasvat, elektroniikkalaitteet ym.?

entä jos lennän suomesta esimerkiksi ekaksi tukholmaan ja vaihdan konetta siellä lontooseen, ovatko kyseiset käsimatkatavarat silloin kiellettyjä ja ne pitää pakata ruumaan?

osaako joku kertoa vielä onko lontoosta hyvät juna-/bussiyhteydet esimerkiksi oxfordiin, manchesteriin, birminghamiin ym. kaupunkeihin?

olen pian muuttamassa iso-britanniaan johonkin kyseisistä kaupungeista ja matkatavaraa tulee luultavasti jonkin verran, joten miten pääsisin helpoiten ja halvalla jatkamaan matkaa lontoosta?kiitos etukäteen jos joku osaa neuvoa tietämätöntä :)

3

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustajalainen

Kannattaa soittaa suoraan lentoyhtiölle.. Heiltä saat varmimman vastauksen... Tai sitten kentälle (esim. Helsinki-Vantaa) Varmasti osaavat neuvoo :)
      Mukavaa matkaa!!

• vinkkia

itse en ole lahiaikoina lentanyt suomesta pain britteihin, mutta ainakin taalta englannista muualle lentaessa kaikki nestemaiset tuotteet, kosmetiikka, meikit yms taytyy pakata ruumaan menevaan laukkuun.
      bussiyhteydet lontoosta mainitsemisiin kaupunkeihin ovat loistavat, mutta eiko esim. manchesteriin kannattaisi lentaa suoraan ja birminghamiin paasee katevasti esim. amsterdamin tai koopenhaminan kautta...ei tarvitsisi raahata kamoja (jos niita kerran on enemmankin) vasta kun maaranpaassa...

• Sheffield

Suomesta lennettäessa voi ottaa normaalit käsimatkatavarat, mutta kun lennät Briteistä pois päin, pitää kaikkinestemäiset yms. aineet laitaa ruumaan menevään matkalaukkuun. Täällä Britanniassa ollaan myös hyvin tarkkoja käsimatkatavaran koon ja määrän suhteen, vain suht pieni laukku sallitaan. Ilmailulaitoksen sivuilla hyvät ohjeet, lukaisepa ne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7455
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43