Tämä voi tulla aika äkkiä teille suurille Harry Potter-faneille.. Mutta kun itse en ole lukenut kaikkia Harry Potter kirjoja, vain muutaman.. (tarkoitus kuitenkin olisi lukea kaikki, heti kun ehtii:D)
Niin sitä vaan piti kysyä että kun Luihuiseen joutuu kaikki "pahat" velhot jne. Ja Rohkelikkoon noh.. sellaset Harryn ja Ronin ja niiden kaltaiset, entäs sitten muihin tupiin? Minkälaiset velhot niihin joutuu??
Kun tämä on vaivannut aika pitkään, niin olisin iloinen jos joku voisi vähän selventää asiaa:)
Kiitos etukäteen:)
Kysymys?!?!
4
678
Vastaukset
- Ron Weasley<3
Niin piti viel sanoo et kaikki filmit oon kyl nähny miljoona kertaa, mutta kun niissäkään ei niin kauheesti kerrota niistä eri tuvista.. :(
- Hennukka-Liinukka
KAikki tuvat suosivat erilaisia oppilaita. Korpinkynsi suosii älykkäitä "lukutoukkia" kun taan rohkelikko suosii rohkeita ja mieleltään vahvoja oppilaita. Luihuisen kriteerehin kuuluu viekas ja ilkeä mieli... Luihuinen kerää enemmän pahoja velhoja tupaansa pelkästään ihannoimalla puhdasverisiä ja vanhoja kuolonsyöjä sukuja...
Tylypahkaan tuli neljä tupaa, jotka nimettiin kou-
lunperustajien mukaan. Tuvat ovat siis Rohkelikko, Puuskupuh,Korpinkynsi ja Luihuinen (englanniksi Gryffindor, Hufflepuff, Racenclaw ja Slytherin). Jokaiseen tupaan valitaan oppilaita, joissa on sellaisia ominaisuuksia, joita tuvan perustaja arvosti. Rohkelikko arvosti rohkeutta ja urhoollista sydäntä, Korpinkynsi taas viisautta ja terävyyttä. Puuskupuh piti arvossa rehellisyyttä ja luotettavuutta ja Luihuinen taas puhdasverisyyttä. Salazar Luihuinen oli kärmessuu, eli hän osasi puhua käärmeille. Luihuisesta on valmistunut enemmän pimeän velhoja kuin yhdestäkään muusta tuvasta. Se ei silti todellakaan tarkoita, että kaikista Luihuisista tulisi kieroja ja ilkeitä, samoin kuin sekään ei ole totta, että Puuskupuh olisi ääliöden tupa.
Tässä vielä lajitteluhatun sanoin:
Ehkä kuulut Rohkelikkoon,jos sydämmes urhoollinen on, on sinulla ritarin uskallus ja olet kumman peloton.
Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh, sinuun aina voi luottaa, ei malttisi petä ja aherrus sulle vain silkkaa iloa tuottaa.
Kenties viisas Korpinkynsi on koti sun alttiin mielen. Siellä älykkäät ja terävät oppii yhdessä taikuuden kielen.
Tai voihan olla että Luihuisesta sä löydät ystävät aidot. Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
ovat tarpeen kaikki taidot.- Ron Weasley<3
Kiitos kauheesti.. :) Molemmille tietenkin.. :D
Nyt selventyi vähän enemmän että minkälaisia velhoja sitä tupiin joutuu...:)
Heh.. Täytyy sanoa että itse joutuisin Puuskupuhiin, vaikka kyllä rohkelikkoon haluisin, mutta kun en niin pelotan ja urhoollinen ole:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144