Olen tekemässä kandintyötä joka sivuaa kausityötä elämäntapana, tarkemmin sanottuna sesonkityötä Lapin hiihtokeskuksissa. Onkos täällä ketään Lapissa useampaa vuotta viettänyttä "etelän varista"?
Tässä on muutamia kysymyksiä joita päässäni pyörittelen, jos jollakulla olisi vaikka vastauksiakin niihin... :
Mikä vetää Lappiin kausitöihin vuosi vuoden jälkeen?
Voiko kausityö olla elämäntapa vai vain (nuoruuteen kuuluva) välivaihe elämässä?
Ovatko hiihtokeskusten kausityöntekijät oikeasti nuoria, irtosuhteita harrastavia, liikaa alkoholia käyttäviä bilettäjiä, jollainen kuva mediassa annetaan? Onko myös toisenlaisia kausityöntekijöitä?
Miten pää kestää kausityöhön usein kuuluvan "kodittomuuden": ryhmämajoituksen tai muuten epämukavat asuinolosuhteet. Onko ikävä jonnekin?
Olen itse lappilainen ja olen tehnyt sesonkitöitä safarifirmassa omalla paikkakunnallani, en siis ole kokenut sesonkityötä ulkopaikkakuntalaisen näkökulmasta.
kausityö elämäntapana?
kysymyksiä!
1
1125
Vastaukset
- fdgsdaa
How sad...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143