hei, mankeloin pussilakanaa upon mankelilla ja lakana jäi jumiin, olen kuullut että sen saisi pois jonkun korjaajienkin käyttämän "vapautus" tekniikan avulla, tietääkö kukaan teistä miten kyseinen tekniikka toinii?? kiitos jo etukäteen!!
mankeli jumissa
6
18998
Vastaukset
- yhtään mitään
Onko sulla ns. automaattimankeli tai muuten uusi laite?
Uusissa mankeleissa on rattaat muovia eikä ne kestä pussilakanan tai muun paksun tekstiilin mankelointia. Pussilakana pitäisi niiden käyttöohjeidenkin mukaan vain mankeloida läpi. Vanhat 30 v. vanhat vehkeet, jossa rattaat on rautaa, kestää kyllä.
Minulla on Passeli automaattimankeli, kerran telasta nousi toine pää ylös ja toinen ei. Se olisi huoltomiehelle keikka. Hankinkin itselleni vanhan Rosenlewin ja mankeloin nykyään sillä. Uudemmalla mankeloin tyynyliinat. - Anonyymi
Apua! Mulla jäi paksu lakana jumiin! Nykäisemällä ei lähde. Kyseessä vanha upon mankeli
- Anonyymi
Mankeli jumissa
- Anonyymi
Hei
Sain jumin korjattua Upon mankeli tyyppi B0010-A5A seuraavasti. Ota mankeli pois verkkovirrasta. Käänna mankeli nurin ja avaa oikea päätysuojus vetämällä jaltapeista.
Päällimmäisenä on hihnapyörä, jota kääntämäällä voimakkaasti myötäpäivään mankelin telat pyörivät aukipäin ja lakana vapautuu. Tarkasta samalla , että kaikki muoviset hammasrattaat ovat kunnossa, muuten on huollon paikka. Huom. Päätyä avattaessa kannen yläosa on kiinni onnettomilla kannen mupovitapeilla, jotka todennäköisesti poikkeavat avattaessa. Homman voi korjata vaikka teipppaamalla yläosa mankelin kanteen tai poraamalla sitä varten pari ruuvin reikää korvaamaan tapit. Huom2. Avaa samalla pohjassa oleva peltisuojus ja imuroi vuosien pölyt mankelin sisältä.. Huom3. Myös mankelin toisen pään voi avata samoin ja tarkastaa, että siellä olevat muoviset hammasrattaat ovat kunnossa.- Anonyymi
Kiitos paljon tästä vinkistä! Toimii 😊
- Anonyymi
miksi mankeloitava lakana menee lopussa vinoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738