mankeli jumissa

aapuaaa

hei, mankeloin pussilakanaa upon mankelilla ja lakana jäi jumiin, olen kuullut että sen saisi pois jonkun korjaajienkin käyttämän "vapautus" tekniikan avulla, tietääkö kukaan teistä miten kyseinen tekniikka toinii?? kiitos jo etukäteen!!

7

20221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtään mitään

Onko sulla ns. automaattimankeli tai muuten uusi laite?
      Uusissa mankeleissa on rattaat muovia eikä ne kestä pussilakanan tai muun paksun tekstiilin mankelointia. Pussilakana pitäisi niiden käyttöohjeidenkin mukaan vain mankeloida läpi. Vanhat 30 v. vanhat vehkeet, jossa rattaat on rautaa, kestää kyllä.
      Minulla on Passeli automaattimankeli, kerran telasta nousi toine pää ylös ja toinen ei. Se olisi huoltomiehelle keikka. Hankinkin itselleni vanhan Rosenlewin ja mankeloin nykyään sillä. Uudemmalla mankeloin tyynyliinat.

• Anonyymi

Apua! Mulla jäi paksu lakana jumiin! Nykäisemällä ei lähde. Kyseessä vanha upon mankeli

• Anonyymi

Sama paksulla pyyhkeellä

• Anonyymi

Mankeli jumissa

• Anonyymi

Hei
      Sain jumin korjattua Upon mankeli tyyppi B0010-A5A seuraavasti. Ota mankeli pois verkkovirrasta. Käänna mankeli nurin ja avaa oikea päätysuojus vetämällä jaltapeista.
      Päällimmäisenä on hihnapyörä, jota kääntämäällä voimakkaasti myötäpäivään mankelin telat pyörivät aukipäin ja lakana vapautuu. Tarkasta samalla , että kaikki muoviset hammasrattaat ovat kunnossa, muuten on huollon paikka. Huom. Päätyä avattaessa kannen yläosa on kiinni onnettomilla kannen mupovitapeilla, jotka todennäköisesti poikkeavat avattaessa. Homman voi korjata vaikka teipppaamalla yläosa mankelin kanteen tai poraamalla sitä varten pari ruuvin reikää korvaamaan tapit. Huom2. Avaa samalla pohjassa oleva peltisuojus ja imuroi vuosien pölyt mankelin sisältä.. Huom3. Myös mankelin toisen pään voi avata samoin ja tarkastaa, että siellä olevat muoviset hammasrattaat ovat kunnossa.

• Anonyymi

Kiitos paljon tästä vinkistä! Toimii 😊

• Anonyymi

miksi mankeloitava lakana menee lopussa vinoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5254
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4408
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2561
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1938
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe