irreversible

aapola

onkohan täällä enää ketään joka olisi nähnyt tuon elokuvan? minun mielestäni tämä kyseinen leffa on enemmänkin surullinen kun ahdistava, vaikka toki se sitä ahdistavaakin on. sanotaanko näin että alussa, kaikki oli hyvin, ja lopussa kaikki ei todellakaan ollut hyvin. harmillista sinäänsä kun minulla ei ollut tekstitettyä versiota, vaan jouduin lukion ranksantaidollani pähkäillä mitä he elokuvassa keskustelivat. ps. voisiko joku myös kertoa mitä tuo sana irreversible tarkoittaa? kun ei ainakaa englanti-suomi sanakirjasta löydy.

7

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Irreversible käsittääkseni tarkoittaa "peruuttamaton", eli jos kummisetä-termistöä käytetään, niin "tarjous josta ei voi kieltäytyä", sen jälkeen kun sen on ottanut vastaan. Tämä liittynee jotenkin ko.leffan aikajanaan, joka normaalista poiketen kulkee lopusta alkuun. Leffa vaatii kyllä toisen tai ehkä kolmannenkin katsomisen, ei se avaudu ensi katsomisella.

Leffaan pitäisi muistaakseni olla englanninkieliset tekstit täällä: http://subtitles.images.o2.cz/top-downloaded

• Kinkkendaaleri

Mielenkiintoinen elokuva, joskin mielestäni ahdistavin kohta oli alun (tai lopun kuinka vaan elokuvaa ajattelee) teknopaikan psyke meininki kieppuvine kameroineen ja musiikkeineen. Ja kieltämättä naisen raiskaus, joka tuntui kestävän loputtomiin pisti miettimään pitikö tätä näyttää välttämättä näin kauan. Aivan lopussa ahdistus muuttuu kyllä suruksi, jossa tässä elokuvassa loppujen lopuksi on kysymys. Olen nähnyt vain kerran leffan ja voisin oikeastaan katsoa kohta puoleen sen uudestaan, ihan vain sen takia että mitä mietteitä toinen katselukerta tuo eteensä.

• aapola

itsessäni tuo elokuva herätti surua ja jonkin asteen vihan tunnetta, kun aloin miettimään että mitä jos tuo kaikki sattuisi omalle kohdalle? siinä olisikin miettimistä sitten. mutta loppupeleissä tuo elokuva laittaa katsojan miettimään omaa elämäänsä (ainakin minun kohdallani), ja sitä että miten olisin itse toiminut vastaavassa tilanteessa.

• jasak

Ranskan sanakirjasta löytyy seuraava käännos:
      irréversible: irreversiibeli, palautumaton

Kyseistä leffaa en nähnyt ole, ja siitä lukemieni kommenttien perusteella kyseessä tuntuu kovin ahdistava elokuvakokemus olevan. Ehkä se kuitenkin joskus pitää katsoa, kun kaikki sitä tuntuu kuitenkin kehuvan.

• aapola

voi suositella kaikille, ja taas toisaalta ei kenellekkään.

• humanisti :-)
        aapola kirjoitti:

voi suositella kaikille, ja taas toisaalta ei kenellekkään.

Sopii kaikille, mutta ei kenellekään. Ehkä en suosittelisi sitä naiskatsojalle, sillä sen nähtyäään voi ruveta miesvihaajaksi. Mutta meillle miehillle varmaan katsomisen arvoinen kokemus, jos vain pystyy oksentamatta sen katsomaan. Ehkä pessimistisin näkemäni elokuva. "Aika pilaa kaiken" - aika armoton ajatus. Noille elokuvan henkilöille kuitenkin kipeän totta.

• aapola
        humanisti :-) kirjoitti:

Sopii kaikille, mutta ei kenellekään. Ehkä en suosittelisi sitä naiskatsojalle, sillä sen nähtyäään voi ruveta miesvihaajaksi. Mutta meillle miehillle varmaan katsomisen arvoinen kokemus, jos vain pystyy oksentamatta sen katsomaan. Ehkä pessimistisin näkemäni elokuva. "Aika pilaa kaiken" - aika armoton ajatus. Noille elokuvan henkilöille kuitenkin kipeän totta.

en ole vielä tyttöystävälleni raaskinut ehdottaa tuota elokuvaa, koska en yhtään tiedä mitä hän siitä ajattelee. elokuvassa oli muutamia kohtia jotka todellakin jäävät kummittelemaan katsojan (ainakin minun) mieleen. esim. raiskaus kohdan mies joka jäi henkiin, ja se että miten tälle Alexille loppu peleissä kävi? mutta kuten jo aiemmin sanoin, elokuva on ihana mutta kauhea. voi suositella kaikille, mutta ei kenellekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4330
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3724
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      410
      1347
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    9. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      411
      1187
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe