nyt kun matoja

saa, niin ...

miten ne pitäisi säilöä, että meillä olisi muhkea purkillinen keskitalvelle, kun lähdemme etelään kalaan. Olimme viime Jouluna etelässä ja haikailimme, kun ei ollut matoja mukana. Nyt on tarkoitus korjata virhe.

Muistelen lukeneeni, että madot säilyiisvät viileässä ja mullan päälle ruisjauhoja.

Osaako joku neuvoa?

6

1984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullassa

kellarissa ennenvanhaan säilytin kevättalveen asti pilkkisyöttimadot.Oli varmaan niin kostea kellari ettei tarvinnut mitään suojaa mullan päälle.

• jaloittelemaan

ämpäristä?

Eikö sinulla ollut mitään kantta ämpärissä?

Me tehtiin nyt viikonloppun pojan kanssa "matola". 3 litran kanisteriin pohjalle soraa, rei itys, turvetta ja päälle ruohonleikkurista ruohosilppua. Tarkoitus olisi, että ne lisääntysivät ja meillä olisi talven yli käytössä matoja. Kanneksi viritin sellaisen keväällä puutarhoissa käytettävän kuuraharson.

• etsivivä-amadeus
        jaloittelemaan kirjoitti:

ämpäristä?

Eikö sinulla ollut mitään kantta ämpärissä?

Me tehtiin nyt viikonloppun pojan kanssa "matola". 3 litran kanisteriin pohjalle soraa, rei itys, turvetta ja päälle ruohonleikkurista ruohosilppua. Tarkoitus olisi, että ne lisääntysivät ja meillä olisi talven yli käytössä matoja. Kanneksi viritin sellaisen keväällä puutarhoissa käytettävän kuuraharson.

Ämpäri minulla WC.ssä.Voisin sen kellariinkin viedä.Siinä multaa melkein piripintaan.Joku sieltä talvenmittaan eksyy harhateille.Ruokin kahvinporoilla salaatilla,sekä heitän jyviä jota sattuu olemaan,kauran,vehnän,auringonkukan.Tyytyväisiä ovat olleet.Ja kalaa on tullut.Laitan ensin kärpäsentoukan,sitten puoli puniaista ja taas kärpäsentoukan,ja eikun odottelemaan.Ja aina nappaa.Entinen Keskisuomenmestari ja toinensija seuraavana talvena.
        Suomenmestaruudessa parassijoitus 24,sija SäkylänPyhäjärvellä.Ja eikun pilkkimään.
        Varokaa heikkoja jäitä,ja jäitä ollenkaan.Ne on parhaita ja turvallisia Wiskilasissa.Se on moi!!

• kirjeestä
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Ämpäri minulla WC.ssä.Voisin sen kellariinkin viedä.Siinä multaa melkein piripintaan.Joku sieltä talvenmittaan eksyy harhateille.Ruokin kahvinporoilla salaatilla,sekä heitän jyviä jota sattuu olemaan,kauran,vehnän,auringonkukan.Tyytyväisiä ovat olleet.Ja kalaa on tullut.Laitan ensin kärpäsentoukan,sitten puoli puniaista ja taas kärpäsentoukan,ja eikun odottelemaan.Ja aina nappaa.Entinen Keskisuomenmestari ja toinensija seuraavana talvena.
        Suomenmestaruudessa parassijoitus 24,sija SäkylänPyhäjärvellä.Ja eikun pilkkimään.
        Varokaa heikkoja jäitä,ja jäitä ollenkaan.Ne on parhaita ja turvallisia Wiskilasissa.Se on moi!!

minä kyselin madoista...

yks juttu vielä, jos olet kuulolla... lisääntyykö sinulla madot talven mittaan?

Oletko huomannut?

• etsivivä-amadeus
        kirjeestä kirjoitti:

minä kyselin madoista...

yks juttu vielä, jos olet kuulolla... lisääntyykö sinulla madot talven mittaan?

Oletko huomannut?

Mullasta se riippuu.Ei mitään kukkamultaa.Ja syksynlehtiä sekaan,niistä ne tykkää.
        Heittelen joskus omenankuoriakin niille.Kastella täytyy muistaa sillointällöin.
        Minulla on kompostoitunutta hevosen lantaa seassa.

• Kalamies

itse ainakin säilön viileässä ja kastelen multaa tarpeen mukaan..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49