Olen nyt ajellut uudesta 530d:tä. Kilometrejä 325.000. Alustassa ollut alkuperäistä ja Sachsin iskareita. Nyt olen ajanut jonkin aikaa Koni Sporteilla ja Eibachin 30 mm madaltavalla jousisarjalla. Vaihdon yhteydessä laitettiin jokunen palikka tukivarsiinkin.
Lopputulos: Täydellinen. Ei kivireki. Loistava ajettavuus. Paras sijoitus mitä autoon olen tehnyt. Maalaistiellä vanhoilla jousilla heijjaus aiheutti maakosketusta kun hieman kaahasi, nyt mennään vaikka hidasteesta kuuttakymppiä ylitse ilman rapinaa.
Suosittelen.
Koni ja Eibach 530d
6
755
Vastaukset
- toinen vaihtaja
Juu ittekki laittelin pari kuukautta sitten eibachin jouset alle ja oon ollu tosi tyytyväinen.
- Straight6
Sopiiko myös e39 touringin takajousitukseen. Siinähän on erilainen rakenne kuin sedanissa.
- mutkatie
Itselläni juurikin touring. Osia tilatessa pitää katsoa tarkkaan listoilta juuri oikeat jouset ja iskarit. Ja varmistaa vielä kerran, että tulee oikeat.
- Straight6
mutkatie kirjoitti:
Itselläni juurikin touring. Osia tilatessa pitää katsoa tarkkaan listoilta juuri oikeat jouset ja iskarit. Ja varmistaa vielä kerran, että tulee oikeat.
Mistä tilasit ja paljonko kannattaa maksaa?
On aatoksissa tehdä sama homma n.20tkm päästä.
- Anonyymi
Madallus tekee kovan alustan. Ittellä 520i . Laitan vakiojouset takaisin ja Koni Special Activet
- Anonyymi
10 - 30 mm korotusjouset antaa erittäin miellyttävän kyydin, kun valitsee vaimentimiksi tuohon keltaiset konit niin auto on siinä vaiheessa erittäin miellyttävä.
Monet luulee että jouston lyhentäminen parantaisi ajo-ominaisuuksia mutta eihän se sitä tee, vaan tekee vaan alustasta kovan. Se muutaman sentin massakeskipisteen alaspäin vetäminen ei vaikuta mitenkään auton hallittavuuteen näillä Suomen teillä ja ajonopeuksilla. Se tekee alustasta vain epämiellyttävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174