Miten olet tehnyt muotit?Vai leikkasitko rälläkällä oikeat viisteet?kokeilitko tulenkestävällä valumassalla,siis mistä valetaan leivarin kupu?
Paljon maksoivat uudet tiilet?
tuli paljon kysymyksiä mutta toivottavasti jaksat vastata. :)
polaric nimimerkille
6
419
Vastaukset
Saa vastata jos on kokemuksia arimax polar35 käänteispalokattilan arinatiilistä.
- polaric
Muotit tein filmivanerista. Tiilien reunat eivät ole suorat vaan niissä on pokkaukset. Juuri tuolla valumassalla olen tehnyt. Arinasarja maksoi parivuotta sitten 220e nyt saattaa olla kalliimpi jo. Voisin laittaa Muoteista ja tiileistä jos laita maili ositetta.
T:T- polaric
Niin kuvia voisin laittaa.
polaric kirjoitti:
Niin kuvia voisin laittaa.
olisikin kiva nähdä koska minulla on uudet aarinatiilet josta pitäis tehä muotit.
keppe1@suomi24.fi- kieroliero
Mainitsit jossain vanhassa viestisssä kokeilleesi erilaisia valumassoja ja tarkoituksesi oli kokeilla vetonitin tulenkestävää valumassaa. Miten on kestänyt?
- polaric
kieroliero kirjoitti:
Mainitsit jossain vanhassa viestisssä kokeilleesi erilaisia valumassoja ja tarkoituksesi oli kokeilla vetonitin tulenkestävää valumassaa. Miten on kestänyt?
Fescon oli ensimmäisten itsetehtyjen tiilien massa ja nuo toiset on vetonit massaa. Ne odottavast vielä asennusta koska tehtaalaiset ovat nyt pesässä. Epäilen että helmikuussa menis vetoniitit pesään. Sitten on kierros tiiliä joista kaksi on vetonit ja kaksi fesconia. Suosittelen muotteja tekevälle että tekee suosiolla sellaiset muotit että tiilin vahvuudeksi tulee vähintään 5cm, joka on muuten valumassojen minimi laatan paksuus. Itse tein muotit ensin ja sitten vasta hain massaa kaupasta.
Saat keppe huomenna kuvia. Oiskin hyvä että ois muitakin omavalmistajia niin löydettäs paras mahdollinen valumassa nopeammin. Yksi ajatus ois vielä tehdä tulenkestävästä raudasta "huulet" siihen arinatangon ympärille, niin ei haittaisi jos vähän tiili lohkeaa alta. TÄRKEIN asia kun tiilet vaihtaa on että ottaa ne rautakehikot joiden päällä arinatiilet on myös pois pesästä ja paukuttaa suoraksi. Jos tätä ei tee niin uudet tiilet jäävät keskeltä ilmaan. Ja silloin ne eivät kauaa kestä.
T:T
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465377Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561947Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748