Minulla on 3,5kk vauva. Päätin jo raskausaikana että hankkiutuisin pahasta tavastani eli kiroilusta eroon lapsen synnyttyä, mutta se ei näköjään olekaan helppoa. En käytä kirosanoja välimerkkien tilalla, vaan kiroilua ilmenee ainoastaan kun hermostun tai suutun. En kiroile tai huuda koskaan vauvalle, vaan ainoastaan miehelle. Tosin vauva on aina samassa huoneessa meidän kanssamme joten kyllähän hänkin kiroilun kuulee... Lisäksi olen helposti tulistuvaa tyyppiä, joten ainakin kerran päivässä laskettelen koko litanian ilmoille ja sitten kaduttaa. Millä ihmeellä pääsisin tästä ikävästä tavasta eroon? En haluaisi että lapseni ensimmäinen sana on v...u!
Äidin kiroilu
10
864
Vastaukset
- neuvoa,
että kuinka kiroilusta pääsee eroon. Mutta tee kaikkesi, että onnistuisit siinä!
Itsekin tunnen pari lasta lähipiirissäni, joiden ensi sanoja on ollut tuo v...u. Se jos mikä on karmeaa kuultavaa! Ja keneen katseet kohdistuu? Äitiin ja isään...
Hyvä, että olet huomannut tuon asian. Toivon, että ratkaiset sen! - HD:n Vaimo
ajallaan pois se kiroilu. Keksi korvaussanoja.
(3v pojalle laitoin supon yhtenä iltana niin poika sanoi "Ai saatana") :D:D - veet
on lennellyt jo vuosia silloin tällöin.
Eipä silti lapseni ikinä ole rumia puhunut, ei puhu vieläkään vaikka lähemmäs 10v. Vielä nykyisinkin kun joskus tule vee. niin poikani katsoo ja sanoo "äiti,ei rumia saa sanoa"! - Sisu-haukku
Mulla jäi, kun aloin käyttää sanoja, jotka kuulostavat järeästi sanottuina voimakkailta, kuten:
hattu, oiva vastine veelle
saapas, s...na
harvava...kele jne...
juju on siinä, että mitä pölömmältä vastine sana kuulostaa, sitä vähemmän sitä tulee käytettyä..
minäkin olin aika härskisilli joskus, mutta nykyään lapseni kauhistelee kun kuule että sanon hiivatti.. - Kevät!
Mä kiroilen kun rantarosvo, mutta poika 6 vuotta ei ole harrastanut kyseistä lajia vielä, en osaa sanoa miten ei oo "tarttunu".. No tietää se ainakin ettei lapset saa kiroilla, aikuisena jos siltä tuntuu. Sanojahan ne vaan on?
- vain?
haista kuule paska perkele!
(Ei saa suuttua, "sanoja vain") ;) - sinäkin
vain? kirjoitti:
(Ei saa suuttua, "sanoja vain") ;)huora vittu päähän vaan :D
- Kevät!!
vain? kirjoitti:
(Ei saa suuttua, "sanoja vain") ;)No joo, en nyt ajatellukaan haukkumista, vaan lähinnä tommosta manailua jos lyö vaikka varpaan johonki tjtn.
Kuulunkohan mä johonki vittu-sukupolveen kun tulee vaan niin luonnostaan nämä..:))
kova kiroilee, mutta mä joskus lasten ollessa pienii opetin itseni sanomaa ésim. "voi kukkanen"! tai "voi santamarina" jne. Mä vieläkin käytän noita ja tytär täss yks päivä sanoikin mulle että onko toi mukamas kirosana kun mä lausahdin että VOI SANTAMARINA!
- siskon tyttö
kiroili kun odotti vauvaa ja häneltä kyllä lensi veetä ja muuta.muutenkin kielenkäyttö oli vähän niin ja näin.
sanoin vaan että ompas kivaa sitten kun viet kolmivuotiasta lasta seurakunnnkerhoon niin lapsi sanoo: V...u
mää tänne jää. täällä on ihan paska porukkaa. S...tna jos et V...n ämmä vie minua kotiin niin P..ka isi saa tulla hakemaan. kyllä toistekkin huvittaa sitten lasta viedä kerhoon ;-) varsinkin kun kerhotädit ja toiset lapset/äidit/isä katsovat suu pyöreenä vieressä.
no ei kyllä enää kiroile yhtään ja on kahden pikkusen ihana äiti.
mutta neuvo niinkuin muutkin kirjoitti: korvaus-sanoja.
Pkle= Perrrrhonen
S.tana= Saatavana
V..u= Villahousu
Ju......ta= Juuujärrrrveltä..
He...tti. = Hevoskyyti
(taikka sitte Perkjärveltä saatavana juna-lautoja haaalavalla.)
Sitten kun oikein ottaa päähän niin alat vaan lateleen ja keksit uusia yhdistelmiä. lopuksi ei voi kun nauraa itsekkin.
"missä saatavana olis perhoselle hevoskyydillä villahousut juujärrrrveltä. kyllä se siitä ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049